مد و لباس

۸ ترفند مهم برای شیک پوشی با لباس جین

 

اگر بگوییم با ورود جین به دنیای مد و لباس، انقلابی به پا شد که توانست میخ‌های محکمش را برای دهه‌های بعد هم بکوبد و جای خودش را دل میلیون‌ها آدم باز کند، اشتباه نکرده‌ایم. جین حوالی سال ۱۸۷۰ میلادی ابداع شد و ابتدا برای کارکنان معادن و کابوی‌ها طراحی شده بود؛ اما بالاخره در سال ۱۹۵۰ میلادی توانست بین نوجوانان طرفداران زیادی پیدا کند. همین مسئله هم پای جین را به دنیای مد و لباس باز کرد؛ طوری‌که این روزها کمتر برندی پیدا می‌شود که از پارچه‌های لی یا جین برای تولید محصولاتش استفاده نکند و حتی بعضی برندها هم به طور خاص فقط به تولید جین می‌پردازند. با توجه به اهمیت لباس‌های جین در دنیای امروز، در این مقاله به شما می‌گوییم چطور می‌توانید با این لباس‌ها، ست‌های زیبایی برای خودتان بسازید.

 

  • قانون دو تکه

قانون دو تکه به شما اجازه می‌دهد در استایلتان تنها از دو تکه لباس جین استفاده کنید؛ نه بیشتر. برای مثال ممکن است به عنوان یک آقا شلوار و پیراهن های لی و جین مردانه نسبت به سایر لباس‌ها برایتان ارجحیت داشته باشد و دوست داشته باشید یک پیراهن جین را با شلوار لی بپوشید. خانم‌ها هم ممکن است به پوشیدن مانتوی جین با شلوار لی علاقه داشته باشند. در هر دو صورت کاملا مجاز هستید به پوشیدن دو تکه لباس جین در کنار هم. در این میان دو نکته مهم وجود دارد که بهتر است به آن توجه کنید:

  1. قانون طیف‌های متنوع: اگر دوست دارید کمی تنوع در استایلتان ایجاد کنید، سراغ پوشیدن دو طیف متنوع از جین بروید؛ برای مثال پیراهن آبی روشن و شلوار آبی تیره می‌توانند ترکیب زیبایی برای استایل شما ایجاد کنند.
  2. سراغ اکسسوری نروید: وقتی دو تکه از لباس‌هایتان از جین تهیه شده است، بهتر است سراغ اکسسوری‌های تهیه شده از این پارچه نروید. در عوض سراغ اکسسوری‌های متنوع و هیجان انگیزی بروید که به استایلتان رنگ و لعاب بیشتری می‌دهند.

 

  • قانون دو جین و نصفی

شاید شنیده باشید که استفاده از لایه‌های متعدد در استایل، آن را جذاب‌تر می‌کند. این قانون کاملا درست است؛ برای مثال گفته می‌شود در فصل بهار برای داشتن یک ظاهر جذاب می‌توانید روی پیراهن یا مانتویتان از یک کاردیگان و یک بارانی استفاده کنید؛ اما وقتی پای جین وسط باشد این قانون چطور اعمال می‌شود؟ ما اسمش را می‌گذاریم قانون دو جین و نصفی؛ به این معنی که می‌توانید دو تکه لباس جین مثل دامن بلند و مانتو برای خانم‌ها یا پیراهن و شلوار برای آقایان را با یک لباس سوم ترکیب کنید که نه رنگ آن به لباس جینتان شباهت دارد و نه جنس پارچه آن. برای مثال کافی است یک تی شرت سفید یقه گرد یا حتی یقه هفت مردانه را زیر پیراهنتان بپوشید و دکمه‌های پیراهن را باز بگذارید. با این کار جوان‌تر و شیک‌تر به نظر می‌رسید.

 

  • سراغ این شلوار نروید

فرض کنید یک پیراهن جین آبی دارید و یک شلوار مردانه پارچه‌ای مشکی؛ آیا می‌توانید این دو را با هم بپوشید؟ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام ندهید. وقتی قرار است لباس جینتان را با لباس دیگری ست کنید به دو نکته اساسی توجه داشته باشید؛ اول اینکه بین رنگ این دو هماهنگی وجود داشته باشد و دوم اینکه بهتر است بین جنس لباس‌هایتان هم این هماهنگی دیده شود. برای مثال دو رنگ شیری و آبی به خوبی کنار هم می‌نشینند و ترکیب نهایی‌شان زیبا می‌شود در حالی‌که شلوار پارچه‌ای مشکی نه از لحاظ جنس و نه از لحاظ رنگ به پیراهن جین آبی نمی‌آید. یادتان باشد جین‌ها لباس‌های رسمی نیستند بلکه بیشتر کارکرد روزمره و نهایتا نیمه رسمی دارند؛ پس ترکیب کردنشان با لباس‌های کاملا رسمی معمولا نتیجه خوبی نخواهد داشت.

 

  • جین آبی را با چه رنگی بپوشم؟

معمولا لباس‌های جین، به‌خصوص آن‌هایی که آبی هستند، به رنگ‌های زیادی می‌آیند. بهتر است این رنگ‌ها و تناژهایشان را به دو نیم‌سال تقسیم کنید و رنگ‌هایی مثل سبز روشن، لیمویی و صورتی را برای نیم‌سال اول و روزهای گرم در کنار لباس جین آبی‌تان بنشانید، در حالی‌که رنگ‌های گرمی مثل آجری، نارنجی و قرمز را برای استایل پاییزه و زمستانه‌تان کنار می‌گذارید.

 

  • کدام کفش به شلوار جین می‌آید؟

خانم‌ها برای ست کردن کفش با شلوار و لباس جین (لی) زنانه بهتر است سراغ چهار گزینه اصلی بروند؛ کفش تخت، اسنیکرز، کفش پاشنه بلند و نیم‌بوت. در صورتی‌که سراغ کفش پاشنه بلند می‌روید بهتر است بلوز یا شومیزتان نیمه رسمی باشد و از جنس جین تهیه نشده باشد. آقایان هم می‌توانند از اسنیکرز سفید در کنار جین آبی استفاده کنند یا حتی صندل اسپرت بپوشند؛ اما به هیچ‌وجه نباید سراغ پوشیدن کفش کاملا رسمی بروند.

 

  • اگر سایز بزرگ هستید…

افرادی که سایز بزرگی دارند باید دقت بیشتری به خرید لباس‌های جین داشته باشند. استفاده از جین‌های تیره مثل مشکی، طوسی و سرمه‌ای می‌تواند بخشی از اضافه وزن این افراد را پنهان کند؛ در‌حالی‌که جین‌های روشن اضافه وزن را بیشتر نشان می‌دهند. به همین دلیل است که به افراد لاغراندام توصیه می‌شود رنگ‌های روشن و شاد بپوشند.

 

  • کدام تناژ برای کدام فصل مناسب است؟

معمولا محدودیتی برای پوشیدن جین تیره یا روشن وجود ندارد؛ با این حال پیشنهاد می‌کنیم در فصل‌های گرم سال سراغ جین برفی یا تناژهای روشن آبی بروید و در فصل‌های سرد سال از جین‌های تیره استفاده کنید. به طور کلی قانون این است که رنگ‌ها به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم می‌شوند و شما باید بدانید کدام رنگ برای کدام فصل مناسب است؛ رنگ‌های گرم در فصل‌های سرد نتیجه بهتری دارند و رنگ‌های سرد در هوای گرم باعث احساس بهتری خواهند شد. رنگ‌های خنثی هم معمولا محدودیت زمانی ندارند.

 

  • جین و چرم، یک ترکیب ایده‌آل

اگر دوست دارید استایلی برای خودتان بسازید که متفاوت بودن شخصیت و ساختارشکن بودنتان را نشان دهد؛ سراغ ترکیب جین و چرم بروید. با تهیه یک کت چرم مشکی و قرار دادن آن در کنار شلوار جین آبی، ترکیبی ایجاد می‌شود که در عین شیک بودن، متفاوت هم هست و می‌تواند ابعادی از شخصیتتان را نشان دهد که دوست دارید بقیه بیشتر به آن توجه کنند.

 

 

 

 

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا