ازدواج و همسرداری

علت رابطه جنسی دردناک بعد از ۵۰ سالگی و راه حل آن

آموزش مسائل جنسی ، نکاتی درباره روابط جنسی بعد از ۵۰ سالگی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 نکاتی در مورد روابط زن و مرد

درباره رابطه زناشویی

 

 

علت رابطه جنسی دردناک بعد از ۵۰ سالگی و راه حل آن

بسیاری از زنان حدود ۵۰ سالگی سطح استروژنشان کاهش پیدا کرده و واژنشان خشک می شود و انعطاف پذیری سابق برای کش آمدن را ندارد و در نتیجه هنگام رابطه جسی احساس درد دارند.

دلایل زیادی برای دردناک شدن رابطه جنسی بعد از ۵۰ سالگی وجود دارد. بسیاری از زنان در این سن سطح استروژنشان کاهش پیدا کرده و واژنشان خشک می شود و انعطاف پذیری سابق برای کش آمدن را ندارد

تغییرات اندام تناسلی که ممکن است بعد از ۵۰ سالگی  متوجهشان شوید

هنگام تمیز کردن پوست اطراف لابیا و واژن احساس خشکی می کنید.

با پوشیدن لباس های تنگ پوستتان بیشتر تحریک می شود.

واژنتان کمی بوی ترشی یا ماهی می دهد.

احساس می کنید که واژنتان به اندازه کافی برای دخول باز نمی شود.

اگر پوست واژنتان بیش از اندازه کش بیاید احساس درد و احتمالا پارگی خواهید داشت.

توانایی عادی برای ترشح روان کننده ندارید

احساس درد در اطراف ناحیه تناسلی بعد از رابطه

اگر با این مشکلات روبرو هستید باید بدانید که تنها نیستید. حدود نیمی از زنان بالای ۳۵ سال باید هنگام رابطه جنسی از لوبریکانت استفاده کنند.

 

درد هنگام رابطه جنسی چرا اتقاق می افتد

شاید تعجب کنید اگر بدانید که منطقه تناسلی شما میلیون ها گیرنده استروژن دارد. هر چه ترشح استروژن در بدن کمتر شود پوست این ناحیه خشک تر شده و انعطاف پذیری خود را از دست داده و جمع تر می شود.

به علاوه بدون استروژن حفظ تعادل اکوسیستم واژن برای باکتری های لاکتوباسیل lactobacilli که در آن زندگی می کنند امکان پذیر نیست. این لاکتو باسیل ها PH واژن را به حالت کمی اسیدی نگه می دارند که مانع از رشد بیش از حد عفونت های مخمری و باکتریایی می شود.

همه این عوامل باعث می شود که واژن خشک تر شده و کمتر قادر به روانکاری بوده و مستعد ابتلا به عفونت شود.

 

 برای کاهش و از بین بردن درد رابطه جنسی بعد از ۵۰ سالگی باید نکاتی را رعایت نمایید:

۱ . استفاده از لوبریکانت. استفاده از لوبریکانت برای افرادی که نمی توانند روان کننده طبیعی ترشح کنند ضروری است بهتر است از لوبرکانت هایی که بر پایه آب هستند استفاده کنید. ضمن این که می توانید از مرطوب کنده های واژینال طولانی مدت استفاده کنید این محصولات می توانند تا ۳ روز رطوبت واژن را حفظ کنند.

۲ . با پزشک خود درباره استروژن واژینال صحبت کنید. استفاده مقدار کم استروژن واژینال خطر سرطان سینه را افزایش نمی دهد. چون فقط در ناحیه وواژن جذی می شود و وارد جریان خون نخواهد شد. این کار کمک می کند که استروژن ناحیه واژینال بهبود یافته و به انعطاف پذیری و روان شدن آن کمک کرده و ابتلا به عفونت را کاهش می دهد.

۳ . استفاده از اینتراروسا. Intrarosa که یک شیاف واژینال استروئیدی است که به تازیکی توسد اداره غذا و دارو در آمریکا برای درمان رابطه جنسی دردناک تایید شده است. استروئید موجود در آن در بدن تبدیل به استروژن شده و به بازگرداندنن استروژن واژینال کمک می کند در نتیجه باعث بهبود انعطاف پذیری و روانکاری واژن و رشد لاکتو باسیل ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به عفونت می شود.

۴ . استفاده از اسفنا Osphena که دارویی خوراکی است و به بازگرداندن استروژن واژینال کمک می کند.

 

 نکاتی درباره اولین رابطه جنسی

مهمترین نکته برای داشتن یک زندگی زناشویی رضایت بخش و در عین حال لذت بخش، هنر برقراری ارتباط با همسر در حین رابطه جنسی است و به همین دلیل قانون گذاشتن برای رابطه جنسی مفهوم صحیحی نیست. زیرا انسان‌ها بسیار با یکدیگر متفاوت بوده و واکنش‌های خاصی نسبت به هر موردی نشان می‌دهند. بنابراین برخی از موارد زیر کلی بوده و می‌تواند تنها به عنوان یک راهنما باشد.

نکته اول: روانشناسان توصیه می‌کنند که شب زفاف را نباید با جبر آغاز کرد. در اولین رابطه جنسی و پاره شدن پرده بکارت نه تنها جبر نباید در کار باشد بلکه این عمل باید دنباله و نتیجه نوازشی صبورانه و معاشقه‌ای جانانه باشد و شوهر باید عروس را به تدریج متمایل و راغب به عمل نماید نه آن که با شتاب‌کاری و به کار بردن زور، تنها حس شهوت خویش را فرو نشاند. در این صورت تنها جسم زن را تصرف کرده و از تصرف روح او ناتوان مانده است. بنابراین شوهر در شب زفاف باید تمام تمهیدات لازم را به کار گیرد و در نهایت ملایمت و ظرافت عمل کند و بداند که کوچکترین اشتباه در شب زفاف، آنچنان همسر خود را خسته و دل آزرده می‌کند که به آسانی التیام پذیر نخواهد بود و گاه تا پایان زندگی زناشویی آثار آن بر جای می‌ماند.

نکته دوم: در اولین رابطه جنسی با همسر خود بهتر است که تقریبا ساکت باشید؛ زیرا صحبت‌های اضافی و نابجا و حرف‌های تحریک کننده زدن ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. زیرا شما تا کنون با همسر خود رابطه جنسی نداشته‌اید و از تمایلات و مواردی که باعث ناراحتی او می‌شود آگاه نیستید. بنابراین سکوت نسبی بهترین گزینه برای شروع یک رابطه آینده‌دار است. در عین حال اگر همسر شما بیش از حد ساکت بود می‌توانید با سوالاتی همچون “حس خوبی داری؟”، “نظرت در مورد این وضعیت چیه؟” و از این قبیل، او را همراه خود کنید.

نکته سوم: به هیچ وجه نباید بعد از رابطه جنسی مضطرب و نگران شوید که مبادا همسرتان باردار شود یا دچار بیماری شوید. به همین دلیل، برنامه ریزی برای جلوگیری از بارداری و رابطه جنسی ایمن باید مد نظرتان باشد. برای آشنایی با راه‌های جلوگیری از بارداری مطالب زیر را مطالعه نمائید:

نکته چهارم: از خوردن غذای سنگین قبل از رابطه جنسی خودداری کنید زیرا باعث خواب آلودگی‌تان می‌شود. همچنین از خوردن مشروب پرهیز کنید، زیرا نوشیدن الکل نعوظ را دشوار می‌کند.

 

نکات مهم در رابطه دختر و پسر

مطلب درباره رابطه زناشویی , رابطه جنسی دردناک

 

 

نکته پنجم: نگران همزمان کردن ارگاسم‌ها نباشید. خیلی از خانم‌ها تا زمانیکه تجربه کافی پیدا نکنند، در طول رابطه جنسی ارگاسم نمی‌شوند. خیلی بعید است که در اولین رابطه جنسی بتوانید هر دو با هم ارضاء شوید. پس سعی کنید که خوش بگذرانید و حتماً به همدیگر بگویید که چه چیز برایتان لذت بخش است و به ارضاء شدنتان کمک می‌کند.

نکته ششم: آقایان اگر خیلی زودتر از زمانی که می خواستند ارضاء شدند اشکالی ندارد. کمی عشق بازی کنید، بخوابید و باز دوباره امتحان کنید. بار دوم بسیار ریلکس‌تر خواهید بود.

 

آیا پاره شدن پرده بکارت در اولین رابطه جنسی دردناک است؟

پاره شده پرده بکارت در اولین رابطه جنسی ممکن است دردناک و با خونریزی همراه باشد. هرچند که این خونریزی و درد مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد و سریع برطرف می‌شود. در بسیاری از خانم‌ها این وضعیت فقط ۱۰ ثانیه طول می‌کشد و بعد از آن همه چیز آرام بخش می‌شود. برای اینکه این مرحله از رابطه جنسی را بخوبی سپری کنید، سعی کنید که قبل از پاره شدن پرده بکارت، مدت قابل توجهی را صرف ملاعبه و معاشقه کنید تا ترشحات واژن زیاد شود و از درد احتمالی کاسته شود. توصیه می‌شود که یک ژل لوبریکانت در کنار شما قرار داشته باشد. زیرا ترشحات واژنی برخی از خانم‌ها در اولین رابطه جنسی به دلیل استرس و اضطراب در حد کافی نیست و این خود باعث درد می‌گردد. بنابراین استفاده از ژل لوبریکانت می‌تواند موثر واقع شود. همچنین ژل لوبریکانت باعث کاهش احتمال پاره شدن کاندوم در حین رابطه می‌شود.

نکته هفتم: تا سه روز پس از نزدیکی خونریزی بسیار جزئی، طبیعی است و نباید نگران بود. ولی در صورت ادامه پیدا کردن خونریزی حتماً باید به جراح و متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد.

 

آقایان در صورت عدم مشاهده خونریزی در اولین رابطه جنسی نگران نشوند

گذشته از فقدان مادرزادی پرده بکارت در بعضی زنان، در صورتی که زن در هنگام رابطه جنسی، آرام و بدون تنش بوده، زمان کافی برای عشق ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتی کند و دهانه واژنش به اندازه کافی مرطوب باشد، آلت تناسلی مرد به نرمی وارد واژن او می‌شود. به این ترتیب ممکن است در اولین ارتباط خونریزی نداشته باشد و یا به دلیل نوع خاصی از پرده بکارت (پرده ارتجاعی) اتفاق مشابه این می‌افتد. اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونریزی و درد خواهد داشت.

از آنجایی که در نظر مردم پرده بکارت پرده‌ای بسیار سفت و محکم است که تنها با فشار پاره می‌شود، برخی مردها در هنگام رابطه جنسی فشار زیادی به دهانه واژن آورده و موجب پارگی دهانه واژن و درد و خونریزی می‌شوند. در صورتی که اگر زن هنگام رابطه جنسی آمادگی کافی داشته و به دور از احساس اضطراب باشد هیچ نیازی به فشار از جانب مرد نیست.

 

نکاتی در مورد پرده بکارت

پرده بکارت عضوی ماهیچه‌ای است که در ابتدای واژن قرار دارد و عمدتا در اولین یا دومین رابطه جنسی از بین می‌رود. در برخی از زنان این پرده شکل حلقوی داشته و ممکن است در اثر رابطه جنسی اصلا آسیبی نبیند و خونریزی رخ ندهد. در زنانی که دارای این نوع پرده بکارت هستند گاه مشاهده می‌شود که به خاطر بافت ماهیچه‌ای ضخیم آن، تا مدت‌ها بعد از نخستین رابطه جنسی همواره درد مقاربت مشاهده می‌شود.

تعداد رشته‌های عصبی در پرده بکارت نسبت به برخی از عضلات دیگر بدن بسیار کم است و به همین دلیل درصورت آرامش جسمی و روانی پارگی آن معمولاً با درد کمی همراه است. عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زمانی که بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی ندارد انجام شود. بنابراین نزدیکی در اولین شب ازدواج و پس از مراسم طولانی عروسی توصیه نمی‌شود.

زنان بهتر است قبل از نزدیکی نه به منظور گرفتن گواهی سلامت پرده بکارت، بلکه به دلیل آگاهی از نوع پرده به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و توضیحات لازم را درخواست کنند؛ زیرا در موارد نادری که پرده بکارت از نوع ضخیم باشد، برای پاره شدن آن احتیاج به عمل جراحی است.

گاهی پرده بکارت با یکی دو بار نزدیکی کاملاً پاره نمی‌شود و هر بار قسمتی از آن پاره شده و کمی خونریزی می‌کند. البته بدون پارگی پرده، مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن می‌تواند موجب حاملگی شود، زیرا اسپرماتوزئید موجود در اسپرم می‌تواند از سوراخ پرده حرکت کرده و به طرف تخمک زن برود و حاملگی ایجاد شود. در این موارد زن با پرده سالم حامله می‌شود.

 

علت درد در ناحیه شکم در خانم‌ها و درد در آلت تناسلی در مردان در اولین رابطه جنسی

علت درد در ناحیه شکم در خانم‌ها در هنگام رابطه جنسی می‌تواند ناشی از کیست‌های تخمدان، مشکلات مجاری ادراری، بیماریهای عفونی لگنی، آندیومتریوزیس و … باشد که لازم است توسط متخصص زنان و زایمان مورد ارزیابی و بررسی و آزمایش قرار گیرند. اما علت درد در آلت تناسلی مردان می‌تواند ناشی از بیماری‌های دستگاه تناسلی مردانه و یا آسیب و اختلال در بافتی که روی آلت مردانه را پوشانده است باشد که آن‌ها نیز باید برای درمان باید به متخصصینی مانند اورولوژیست‌ها مراجعه نمایند.

 

 

چند نکته در مورد روابط زناشویی

نکاتی درباره روابط جنسی

علت رابطه جنسی دردناک بعد از ۵۰ سالگی و راه حل آن

 

منبع: سیمرغ/ ستاره / بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا