فناوری اطلاعات

دلایل خالی شدن باطری موبایل چیست؟ | روش صحیح شارژ باتری موبایل

تبلت ، موبایل ، لب تاپ نکاتی درباره استفاده بهینه از شارژ در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

چگونه بفهمیم باتری گوشی سالم است

نگهداری باتری گوشی , خالی شدن باطری موبایل

 

 

دلایل خالی شدن باطری موبایل چیست؟

روزانه گوشی همراه ما به دلایل مختلف و در مواقع ضروری باطری خالی می‌کند که با رعایت چند نکته می‌توان از وقوع آن جلوگیری کرد.

تقریبا همه ما تجربه تلخ خالی شدن باتری موبایل یا تبلت‌هایمان را در مواقعی که به هیچ منبع شارژی دسترسی نداریم، داشته ایم. در این مواقع جز مشاهده هشدار اتمام باتری و در نهایت خاموش شدن تلفن هیچ کاری از دستمان بر نمی آید. حال اگر در سفر باشیم و موقعیت جغرافیایی یک جنگل و یا کنار یک رودخانه باشد، این عذاب دو چندان می شود. اما با رعایت چند نکته ساده به راحتی می توان از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کرد. در این مطلب شما را با رایج‌ترین عوامل موثر در کاهش باتری موبایل آشنا می کنیم.

 

۱_ آپدیت‌شدن

بعد از بروزرسانی موبایل به دلیل اینکه همه تنظیمات اپلیکیشن‌ها به حالت کارخانه‌ای باز می گردند، باتری موبایل بسیار سریع‌تر از قبل خالی می‌شود و برای رهایی از این مشکل باید به‌صورت دستی دوباره تنظیمات را تغییر دهید.

 

۲_ فعالیت های اپلیکیشن ها در پس زمینه

هر از چند گاهی به قسمت باتری موبایل نگاهی بیاندازید تا بدانید چه برنامه‌هایی بیشتر از بقیه باتری مصرف می‌کنند. اگر این برنامه ها آنهایی هستند که در پس زمینه همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، باید گزینه فعالیت در بکگراند را خاموش کنید. مثلا آپدیت اتوماتیک جی‌میل را خاموش کنید تا هر وقت خودتان وارد جی میل شدید آپدیت شود.

 

۳_ مکان‌یابی

سرویس مکان‌یابی موبایل باتری زیادی استفاده می کند، آنهم به دلیل اینکه دائما بروزرسانی می شود. پس پیشنهاد می کنیم برای داشتن عمر طولانی‌تر باتری این سرویس را خاموش کنید و یا تنظیمات آن را جوری تغییر دهید تا فقط در زمان استفاده دستی آپدیت شود.

 

۴_ بلوتوث

روشن ماندن بلوتوث نیز مانند سرویس مکان‌یابی تلفن همراه باتری زیادی مصرف می کند. پس بهتر است اگر برای متصل شدن به اسپیکر و یا ساعت های هوشمند از بلوتوث استفاده میکنید، حالت اتوماتیک آن را غیر فعال کنید.

 

۵_ اینترنت

کمپانی اپل پیشنهاد می کند تا حد امکان از وای‌فای استفاده کنید چرا که اینترنت سیم‌کارت باتری بیشتری مصرف می‌کند.

 

۶_ حالت پرواز

یکی دیگر از روش های صرفه جویی در استفاده از باتری موبایل، حالت پرواز است. شما می توانید در مناطقی که سیگنال ضعیف است یا آنتن ندارید، تلفن خود را روی حالت پرواز قرار دهید تا از مصرف بیهوده باتری جلوگیری کنید.

 

۷_ نور صفحه‌نمایش

بهتر است از گزینه تنظیم نور صفحه بر اساس شرایط محیطی استفاده کنید چرا که نور بیش از حد صفحه نمایش از علل اصلی کاهش باتری است. همچنین لازم است بدانید به ازای هر نوتیفیکیشنی که می‌آید و صفحه نمایش گوشی روشن می شود، باتری موبایل شما تحلیل می رود. پس پیشنهاد می کنیم نوتیفیکیشن اپ‌های غیر ضروری را خاموش کنید.

 

 

باتری موبایل را تا چند درصد شارژ کنیم

جلوگیری از خراب شدن باتری گوشی

 

 

 روش صحیح شارژ باتری موبایل

زمانی که شما در حال استفاده از گوشی هوشمند خود هستید و ناگهان باتری آن تمام می‌شود و دسنگاه شما را در وسط کار خاموش می‌کند، باتری ها برای شما به نفرت انگیزترین تکنولوژی بشر تبدیل می‌شوند. اما به هر حال هر حسی که شما نسبت به این تکنولوژی کوچک داشته باشید کارایی بسیار تاثیرگذار و مهم آن را تغییر نخواهد داد.

شارژ کردن صحیح باتری گوشی موبایل بسیار حائز اهمیت است و قوائد و نکات خاصی دارد. در این گزارش به بررسی روش صحیح شارژ باتری موبایل خواهیم پرداخت .

 

 در چه درصدی از باتری، باید آن را شارژ کنیم؟

قائده کلی برای شارژ نگه داشتن باتری این است که همواره آن را بالای ۵۰ درصد نگه دارید. با شارژ به موقع باتری دستگاه خود، کاری کنید که درصد آن همواره بالای ۵۰ بماند. هیچگاه نگذارید باتری شما به طور ۱۰۰ درصد شارژ شود. بعضی از ما اغلب اوقات که کار اضطراری ای با دستگاه خود داریم و میخواهیم آن را به مدت طولانی استفاده کنیم، شارژ آن را به ۱۰۰ درصد می‌رسانیم، این کار بسیار اشتباه است و به عمر باتری لطمه می‌زند. در نتیجه بهترین حالت این است که شارژ باتری را بین ۴۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید. همچنین به هیچ وجه اجازه ندهید شارژ آن از ۲۰ درصد پایین تر بیاید زیرا عملکرد باتری به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

 

چه زمانی می‌توانیم باتری را به طور کامل شارژ کنیم ؟

افراد مجرب در این زمنیه می‌گویند زمانی می‌توانید باتری گوشی خود را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید که شارژ آن به ۰ درصد رسیده باش. همچنین این افراد توصیه می‌کنند که ماهی یک مرتبه این عمل را بر روی گوشی موبایل خود انجام دهید، به این شکل که شارژ آن را به صفر برسانید و سپس تا ۱۰۰ درصد شارژ کامل انجام دهید. این عمل مانند بارگزاری مجدد موبایل است و انجام آن فقط یک مرتبه در ماه برای باتری مفید است.

 

آیا شارژ کردن گوشی در طول شب صحیح است ؟

اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی قابلیتی دارند بر این اساس که وقتی گوشی شما به طور ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود، برق را از دستگاه قطع می‌کنند و گوشی دیگر بیش از آن شارژ نمی‌شود، در نتیجه اگر گوشی خودتان را شبها به شارژ بزنید و آن را رها کنید ، خطر بزرگی شما را تهدید نمی‌کند. اما صاحب نظران توصیه میکنند که اجازه ندید گوشی بیش از حد در شارژ بماند زیرا این عمل باعث افزایش حرارت گوشی می‌شود و این شرایط برای باتری های لیتیومی اصلا خوب نیست و باعث کاهش عمر آنها می‌شود.

 

 آیا می‌شود از هر شارژری استفاده کرد ؟

مادامی که شما از شارژری که خود کارخانه برای شارژ کردن دستگاه در جعبه ارائه داده است استفاده می‌کنید می‌توانید مطمئن باشید که خللی در عملکرد آن ایجاد نمی‌شود. حتی زمانی که می‌خواهید به ناچار از شارژر دیگری استفاده کنید، مطمئن شوید که این شارژر اورجینال شرکتی است و با دستگاه شما همخوانی دارد. به هیچ وجه برای شارژ گوشی موبایل خودتان از شارژر ای ارزان قیمت که در بازار فروخته می‌شود استفاده نکنید، زیرا بارها گزارش آتش گرفتن اینگونه شارژرها در هنگام شارژ مشاهده شده است.

 

 نکاتی درباره ذخیره انرژی در باتری

هیچگاه گوشی خود را آنقدر بی استفاده رها نکنید که شارژ آن در نهایت به صفر برسد و خاموش شود. بخش هایی  از باتری زمانی که به شکل طولانی مدت مورد استفاده قرار نمیگیرد در درصد حدود ۵ تا ۱۰ آسیب جدی می‌بیند و ممکن است از کار بیفتد. حتی اگر قرار است در طی دوره خاصی از گوشی خود استفاده نکنید سعی کنید شارژ آن را در حدود ۴۰ یا ۵۰ درصد نگه دارید. زمانی که گوشی شما به دلیل اتمام باتری خاموش شود و شما به مدت زیادی آن را به شارژ نزنید و خاموش رها کنید، ممکن است باتری آن دیگر قابلیت شارژ را نداشته باشد و این قابلیت را از دست بدهد.

 

 

باتری جدید موبایل

نکاتی درباره باتری گوشی

 

دلایل خالی شدن باطری موبایل چیست؟ | روش صحیح شارژ باتری موبایل

منبع:yjc.ir / بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا