آموزش انواع غذاها

طرز تهیه لازانیا رولی با چاشنی ایتالیایی

آشپزی لازانیا با چاشنی ایتالیایی ، و نکاتی برای پخت بهتر در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

نوشته های مشابه

 

 

علت خشک شدن لازانیا

زمان پخت لازانیا در فر , طرز تهیه لازانیا رولی

 

 

طرز تهیه لازانیا رولی لذیذ و پرطرفدار با چاشنی ایتالیایی

لازانیا می تواند یک غذای خسته کننده باشد تا با تمام آن لایه ها و سس های مختلف آماده شود اما با این وجود کسی هست که لازانیا دوست نداشته باشد؟ مطمئنا نه . به درخواست شما کاربران آشپزخونه نمناک آموزشی خواهیم داشت برای طرز تهیه لازانیای رولی .

 

روش تهیه لازانیا رولی با گوشت چرخکرده و پنیر پارمسان

مواد لازم:

۱۲ ورق لازانیا

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱/۲ پوند چرخکرده بوقلمون / گوشت گاو چرخکرده

۱/۲ پیاز

۳-۴ بوته سیر

۲ فنجان گوجه فرنگی خرد شده یا پوره گوجه فرنگی

۲ قاشق غذاخوری ادویه یا چاشنی ایتالیایی خشک (مخلوط گیاهان)

۱ قاشق غذا خوری فلفل قرمز خشک (برای تندی اختیاری است)

نمک و فلفل سیاه، به مقدار لازم

۱ (۱۵ اونس) ظرف پنیر ریکوتا

۱ عدد تخم مرغ بزرگ

۲ بند انگشت کوچک برگ جعفری تازه ۱ فنجان پنیر موتزارلا خرد شده

۱ فنجان تازه پنیر پارمسان

۱ قاشق چای خوری نمک

فلفل سیاه تازه ۱/۲ قاشق چایخوری

 

روش درست کردن لازانیا رولی خوشمزه

طرز تهیه:

– پیاز و سیر را به خوبی ریز ریز کنید.

– روغن زیتون را در ظرفی گرم کنید و سیر و پیاز را در ان بریزید تا نرم شود. بوقلمون / گوشت گاو را اضافه کنید و هم بزنید تا آب گوشت گرفته شود.

-گوشت را با نمک، فلفل، چاشنی ایتالیایی (مخلوط گیاهان) و ترشی فلفل قرمز را برای تندی بگذارید تا برشته شود.

– برای سس گوشت به روش رستورانی، هرگونه چربی اضافی گوشت را از تابه بیرون بکشید و گوشت را در یک پروسه در حدود یک دقیقه بگذارید تا گوشت به دانه های کوچکتر برسد. (اگر این کلر برایتان سخت است و یا سس گوشت خانگی درست دارید از این مرحله صرف نظر کنید).

– گوشت را به تابه بازگردانید و پوره گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی خرد شده را اضافه کنید. اگر از پوره گوجه فرنگی استفاده می کنید، ممکن است مجبور شوید حدود یک فنجان آب اضافه کنید. بگذارید آن را به آرامی ۱۰-۱۵ دقیقه جوش بخورد دهید.

 

روش پخت آسان لازانیا

طعم و چاشنی را بررسی کنید.

– در حالی که در حال قُل زدن است میتوانید کار ورقه های لازانیا را شروع کنید.

طبق دستورالعملهای بسته، ورق های لازانیا را در آب نمک قرار دهید.

– در یک کاسه ، پنیر ریکوتا، نیمی از موتزارلا، نیمی از پنیر پارمسان، یک عدد جعفری، تخم مرغ، نمک و فلفل را اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. –

برای جمع آوری رول های لازانیا، ورق ها را روی کاغذ مخصوص یا کاغذ موم قرار دهید. مخلوط پنیر ریکوتا را در امتداد ورق ها پخش کنید، سپس با قاشق ترکیبی از گوشت را نیز در هر ورق قرار دهید. هرکدام از ورقه های لازانیا را به صورت جداگانه رول کنید.

در انتهای ظرف پختی که میخواهید استفاده کنید، یک لایه نازک از سس گوشت را پهن کنید. سپس رول های لازانیا را در ظرف و روی آن یک لایه سس گوشتی بیشتر قرار دهید.

پنیر موزارالا باقی مانده، پنیر پارمسان و جعفری را به صورت یکنواخت روی آن پهن کنید.

-ظرف را با فویل بپوشانید تا اطمینان حاصل کنید که پنیر به ظرف نچسبیده و در دمای ۳۷۵F را در مدت ۳۵-۴۰ دقیقه بپزید.

 

فوت های کوزه گری در پخت لازانیا

لازانیا یک غذای ایتالیایی بسیار معروف است که تقریبا  در همه دنیا طرفداران زیادی دارد. معمولا همه افراد خانواده از افراد کم سن و سال گرفته تا افراد مسن، این غذا را دوست دارند. شاید شهرت آن به خاطر مواد خوشمزه، سس و پنیری است که در درست کردن آن استفاده می شود.

موادی که در تولید لازانیا به کار رفته است، تقریبا همانند ترکیب پاستا و یا ماکارونی است. تفاوت آنها تنها در فرایند تولید شان در کارخانه است.

به طور کلی لازانیا را به دو صورت می پزند:

 

 

طرز تهیه لازانیا روی گاز

لازانیا بدون فر

 

 

نکاتی برای درست کردن لازانیا

  1. اگر می خواهید ورق های لازانیا در حین جوشاندن در آب به هم نچسبند، مقداری روغن و نمک داخل آب جوش بریزید.

۲٫هنگام جوشاندن لازانیا در قابلمه ورق ها را به کمک یک قاشق چوبی یا کفگیر به آرامی تکان دهید تا به هم نچسبند.

  1. هنگامی که می خواهید ورق های لازانیا را آبکشی کنید حتما آب سرد روی آنها بریزید. این کار باعث می شود حرارت داخل ورق های لازانیا کم شود و در حین پخت، ورق ها خمیر نشوند.
  2. برای اینکه بعد از آبکشی، ورق ها به هم نچسبند، آنها را یا روی لبه آبکش فلزی آویزان کنید یا این که یک حوله تمیز پهن کنید و ورق ها را روی حوله قرار دهید. این کار باعث می شود ورق ها هنگام استفاده  به ظرف نچسبیده و خرد نشود.
  3. اگر می خواهید لازانیای شما رژیمی باشد، هنگام آماده کردن لایه های لازانیا، به جای اینکه در هر لایه، پنیر بریزید، در مرحله آخر فقط روی مواد مقداری پنیر بریزید. از پنیرهای رژیمی هم می توانید استفاده کنید.
  4. برای اینکه ورق های لازانیا بعد از پختن به ظرف نچسبد و به راحتی جدا شود، کف ظرف و دیواره-های آن را با مقداری روغن چرب کنید.
  5. در دستور اصلی لازانیا از گوشت چرخ کرده برای تهیه مواد داخل آن استفاده می شود. ولی برای تنوع در طعم لازانیا، می توانید آن را با مواد مختلف درست کنید.
  6. بهتر است ترتیب قرار گرفتن ورق های لازانیا در ظرف به صورت حصیری باشد؛ یعنی یک لایه ورق های لازانیا را به صورت عمودی داخل ظرف قرار داده و بعد از قرار دادن مواد روی آن، لایه بعدی را به صورت افقی روی مواد قرار دهید. این کار باعث می شود مواد از لابه لای ورق ها نریزد.
  7. معمولا در بسته بندی های لازانیا یک یا دو بسته کوچک ادویه های مخصوص لازانیا قرار دارد. این ادویه جات را می توانید در مرحله آخر روی مواد بریزید. در صورت تمایل می توانید از ادویه جات مورد علاقه تان مانند ادویه کاری یا ادویه های دیگر استفاده کنید.

 

لازانیا  با ورق های آبکش شده

روش دوم با روش اول کمی تفاوت دارد. تفاوت آنها در این است که در این روش قبل از آماده کردن لازانیا، ابتدا ورق ها را در یک قابلمه حاوی آب جوش قرار می دهند. بعد از اینکه ورق ها نرم شدند، آنها را آبکشی می کنند.

آماده سازی لازانیا به این روش کمی دشوار است و احتیاج به تمرین و دقت بیشتری دارد؛ زیرا باید دقت کرد که ورق ها در حین پخت یا وقتی آبکشی می شوند به هم نچسبند.

 

لازانیا در فر

در این نوع پخت، فر را نیم ساعت قبل از استفاده روشن می کنند تا گرم شود، سپس ظرف لازانیا را داخل فر در طبقه وسط قرار می دهند. بهتر است درجه فر برای پخت لازانیا ۱۸۰ درجه سانتی گراد باشد. ولی به طور کل درجه فر بستگی به مواد لازانیا دارد. در بعضی مواقع روی ظرف را با فویل می پوشانند، سپس ۱۰-۵ دقیقه قبل از آماده شدن، فویل را بر می دارند و سپس دوباره ظرف را داخل فر قرار می دهند تا پنیر روی لازانیا  طلایی شود.

 

 لازانیا با مایکروفر

در این روش ابتدا   با توجه به حجم مایکرو فرتان  یک ظرف مناسب  انتخاب کنید؛  یادتان باشد قرار است  فقط به جای فر  از مایکرو فر استفاده کنید پس مرحله آماده سازی ورق ها و سس را روی گاز انجام دهید وورق های  لازانیا و سس را طبق معمول در پیرکس بچینید  و آن را  به مدت ۱۰ دقیقه با قدرت ۹۰۰ وات یا صد درصد داخل مایکروفر قرار گیرد. در انتها برای طلایی شدن روی لازانیا، پایه گریل را داخل دستگاه قرار می دهند، سپس ظرف را روی آن گذاشته و گریل دستگاه را به مدت ۵-۳ دقیقه روشن می کنند تا روی مواد طلایی شود.

 

 لازانیا بدون فر

در این روش پخت، احتیاجی نیست لازانیا داخل فر قرار گیرد. این روش برای کسانی که فر ندارند و یا استفاده از فر برایشان راحت نیست بسیار مناسب است. در این روش لازانیا را داخل تابه، قابلمه مناسب یا ظرف پیرکس نچسب می ریزند و سپس آن را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهند. برای تهیه لازانیا با این روش، چند صورت می توانید عمل کنید. نوع اول این است که مواد را در ظرف مورد نظرتان که قبلا کمی چرب کرده اید به صورت لایه لایه قرار داده، در ظرف را گذاشته و سپس ظرف را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید.

نوع بعدی به این صورت است که هنگامی که در تابه  مواد لازانیا را آماده می کنید، ورق های لازانیا را بصورت خشک داخل مواد قرار دهید. نکته ای که در این روش باید دقت کنید این است که مواد داخل تابه باید کاملا رقیق باشد تا ورق های خشک، داخل مواد بپزند. روش دیگر به این صورت است که هر کدام از ورق ها را بعد از پختن و قرار دادن مواد روی آنها، ورق ها را بصورت بقچه بپیچید،آنها را آغشته به آرد سوخاری کرده و سپس در روغن سرخ کنید.

 

سس لازانیا

سسی که برای لازانیا استفاده می شود دو نوع است: سس سفید و سس قرمز. برای هر نوع لازانیایی که آماده می شود یک سس کافی است. بسته به نوع ذائقه و موادی که در لازانیا استفاده می کنید می توانید سس را انتخاب کنید.

برای تهیه سس سفید از کره، آرد، شیر و در صورت تمایل کمی خامه استفاده می شود که با مخلوط کردن و قرار دادن آنها روی حرارت، سس سفید لازانیا آماده می شود. برای سس قرمز از رب گوجه فرنگی، سیر رنده شده، مقداری سبزی معطر خشک، آب و در صورت تمایل گوجه فرنگی رنده شده استفاده می شود. این سس هم روی حرارت درست می شود. بطور کل، لازانیا دستور پخت دشوار و پیچیده ای ندارد. معمولا آن را با هر موادی که در دسترس است می توان درست کرد. کافی است یک بسته لازانیا و مقداری پنیر تهیه کنید. بقیه مواد در یخچال و فریزر موجود است!

 

 

ظرف مخصوص لازانیا

نکاتی درباره لازانیا

 

طرز تهیه لازانیا رولی با چاشنی ایتالیایی | فوت های کوزه گری در پخت لازانیا

منبع : نمناک / مجله آشپزی مثبت / برترین ها /

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا