آموزش انواع غذاها

طرز تهیه بورانی اسفناج | رازهای تهیه یک بورانی خوش طعم را بدانید

آشپزی بورانی اسفناج برای ۴ نفر ، و نکاتی برای تهیه بورانی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

تزیین بورانی لبو

تزیین بورانی اسفناج قالبی , طرز تهیه بورانی اسفناج

 

 

آموزش پخت و تهیه بورانی اسفناج

بورانی اسفناج را میتوان به مدلهای متنوع تهیه کرد. اگر آن را با سیر و گردو مخلوط کنید عطر و مزه آن فوق العاده  عالی و بسیار هم مقوی می شود.بورانی اسفناج را میتوان به عنوان یک مکمل کم هزینه نام برد.

 

مواد مورد نیاز برای بورانی اسفناج

اسفناج  ۱ کیلو

ماست  ۰٫۵ کیلو

سیر تازه ۱۰۰ گرم (اگر سیرتازه در دسترس نبود از  ۳حبه سیر استفاده کنید)

گردوی خرد شده  ۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

 

روش تهیه بورانی اسفناج:

درابتدای کار اسفناج ها را پاک کرده و تمیز می شوییم. پوست سیر را می کنیم و را تمیز می شوییم. بعد اسفناج و سیر را خرد می کنیم و در یک قابلمه می ریزیم و به مقداری مورد نیازنمک و زردچوبه به آن اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا کاملاً بپزد.

بعد از اینکه اسفناج ها خوب پخت، از روی حرارت بر میداریم و می گذاریم تا خنک شود. ماست از قبل تهیه شده را با قاشق کاملاً می زنیم تا یکدست شود و بعد اسفناج ها ، نمک، فلفل و گردوی خردشده را در آن می ریزیم و مخلوط می کنیم. این پیش غذای لذیذ و مقوی برای سرو آماده است.

 

نکات تکمیلی در مورد بورانی اسفناج

بورانی اسفناج جزو پیش غذا – بورانی و پوره میباشد

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۱۰ دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۲۰ دقیقه میباشد .

بورانی اسفناج را می توانید در وعده نهار – میان وعده – شام – پیش غذا – سرو کنید .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب میباشد .

 

 

تزیین بورانی بادمجان

بورانی هویج

 

 

۸ راز یک بورانی خوش طعم

نکات مهم آشپزی – بورانی در گروه پیش‌غذاها جای می‌گیرد و اصلیت ایرانی دارد. البته در کشورهای حاشیه مدیترانه و به‌خصوص ترکیه نیز انواع بورانی در سفره غذایی مردم دیده می‌شود. در شمال آفریقا نیز پیش‌غذاهایی به نام بورانی وجود دارد که در بیشتر آنها از زیتون استفاده می‌شود. با اینکه انواع بورانی با سبزی‌های پخته تهیه می‌شوند اما ماست و خیار نیز نوعی بورانی سرد است که توصیه می‌شود برای هر چه خوشمزه‌ترشدنش از شوید، نعناع خشک و کمی گردو استفاده شود. در میان انواع بورانی، بورانی اسفناج، کدو حلوایی، لبو و بادمجان هم خوشمزه‌تر هستند و هم رایج‌تر که برای تهیه‌شان بهتر است نکته‌هایی را در نظر بگیرید :

۱ – هر ماستی را برای هر بورانی‌ای نباید استفاده کرد زیرا طعم ماست در حاصل کار تاثیر بسیاری خواهد داشت. به‌طور مثال بهتر است به بورانی اسفناج، ماست موسیر و به بورانی بادمجان، ماست خامه‌ای و به بورانی لبو، ماست شیرین بزنید تا طعم آن منحصر به فرد شود.

۲ – اگر می‌خواهید بورانی لبو تهیه کنید لبوها را به مربع‌های ریز تقسیم کنید و آنها را رنده نکنید. به این ترتیب این بورانی ظاهر زیباتری پیدا خواهد کرد.

۳ – کافی است لبو را با آب بپزید. لزومی ندارد به آن شکر اضافه کنید. طعم و شیرینی خود لبو برای تهیه بورانی کافی است.

۴ – اسفناج را برای بورانی اسفناج فقط بخارپز کنید اما کدو حلوایی را باید کاملا بپزید و با کمی کره تفت دهید سپس به‌صورت پوره درآورید و برای تهیه بورانی مورد استفاده قرار دهید.

۵ – هنگامی که می‌خواهید بورانی بادمجان تهیه کنید بادمجان‌ها را حتما کباب کنید و از سرخ‌کردن آنها بپرهیزید. یادتان باشد طعم بادمجان کباب‌شده در طعم بورانی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

۶ – برای هرچه خوشمزه‌ترشدن بورانی‌ها، بهتر است به بورانی بادمجان، سیر تازه، به بورانی اسفناج نعناع و گل سرخ و به بورانی کدو حلوایی، کمی شکر و زعفران اضافه کنید.

۷ – خلاصه اینکه بورانی پیش غذایی ساده است که به کمک آن می‌توان میز غذا را رنگین کرد اما در صورت اضافه آمدن، باید آنها را در ظرف دردار در یخچال نگه داشت تا طعم سایر موادغذایی را به خود نگیرند.

 

اگر فشارخون دارید

بورانی اسفناج، بهترین گزینه برای شماست زیرا سبزی‌های برگ سبز تیره به کنترل فشارخونتان کمک خواهد کرد البته بهتر است در تهیه آن حتما از سیر تازه استفاده کنید تا خوردن این سبزی به کاهش فشارخونتان کمک کند.

 

لاغر هستید

بهتر است در میان بورانی‌ها، بورانی لبو و کدو حلوایی را انتخاب کنید که پرکالری‌تر هستند البته بهتر است در تهیه آنها از ماست خامه‌ای استفاده کنید که در واحد حجم میزان انرژی دریافتی‌تان را افزایش دهد.

 

اضافه وزن دارید

بهتر است بورانی بادمجان را انتخاب کنید البته ماست اضافه‌شده به این بورانی بهتر است از نوع بدون چربی باشد تا به این ترتیب میزان کالری دریافتی‌تان به حداقل ممکن برسد.

 

 

 بورانی اسفناج با ماست

تهیه بورانی

طرز تهیه بورانی اسفناج | رازهای تهیه یک بورانی خوش طعم را بدانید

 

منبع : salamat.ir / بیتوته / پارسه گرد / نمناک

۱/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا