مد و لباس

قواعد ست کردن کفش و لباس برای خانم‌های باکلاس

مد و لباس ، اصول ست کردن لباس ها با هم در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

نوشته های مشابه

 

ست کردن رنگ لباس زنانه

نکات لباس پوشیدن , ست کردن کفش و لباس

 

 

۵ قاعده سِت کردن کفش و لباس برای خانم‌ها

هیچ استایلی بدون یک جفت کفش مناسب کامل نمی‌شود، پس مهم نیست برای چه موقعیتی آماده می‌شوید، کفش‌ها نه تنها استایل شما را کامل می‌کنند بلکه مهمترین بخشی هستند که می‌توانند به خوبی سبک خاص‌تان را بازتاب دهند. برای آنکه بهترین ترکیب مدرن از کفش و لباس را در هر موقعیت داشته باشید، چند نکته و قاعده کوچک را لازم است بدانید.

 

رنگ‌های طبیعی را انتخاب کنید

ابتدایی‌ترین قاعده برای انتخاب انواع کفش به ویژه کفش‌های مجلسی زنانه، این است که از رنگ‌های طبیعی استفاده کنید. این کفش‌ها به سادگی می‌توانند مکمل استایل شما باشند و با طراحی مینیمال، حالتی مدرن و در عین حال همیشگی دارند. جدیدترین ترندها به شما پیشنهاد می‌دهد برای انتخاب کفش های پاشنه بلند و مجلسی رنگ‌هایی مثل بژ، استخوانی یا برنزه متناسب با رنگ پوست خودتان را انتخاب کنید، این رنگ‌های با فرم پای شما ترکیب شده و پاها را کشیده‌تر و شما را قدبلندتر نشان می‌دهد. کفش‌های مجلسی مشکی نیز همیشه حالتی رازآلود و زیبا به استایل مجلسی شما می‌دهند، آن‌ها به سادگی دیده می‌شوند و در عین حال به جزییات استایل شما اجازه دیده شدن می‌دهند.

 

با کفش‌ها استایل‌تان را کامل کنید

قاعده ساده است، همیشه کفش‌های پرزرق و برق و با جزییات فراوان را با لباس‌های ساده‌تر ست کنید و کفش‌های ساده را در کنار لباس‌های طرح‌دار و خاص و اکسسوری‌های بزرگ و خیره‌کننده بگذارید. کافی است جلوی آینه بایستید و از خودتان بپرسید کدام بخش از استایل شما بیشتر جلب توجه می‌کند و آیا به نظر می‌رسد کفش‌ها و لباس و اکسسوری‌ها در رقابت با یکدیگر برای دیده شدن هستند؟ اگر این طور است بهتر است چند بخش از استایل‌تان را با تکه‌های ساده‌تر جایگزین کنید.

 

کدام کفش برای کدام موقعیت؟

مهم نیست کفش‌های شما چقدر زیبا به نظر می‌رسند، چقدر راحت‌اند و شما آن‌ها را چقدر دوست دارید، اگر با موقعیت و استایل شما جور نیستند، بهتر است فراموششان کنید. جای پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند براق در دفتر کار نیست و نباید با کتانی‌های آدیداس دوست‌داشتنی‌تان به یک مهمانی رسمی بعداز ظهر بروید. البته گاهی ترکیب و جور کردن دو سبک متفاوت از لباس و کفش می‌تواند، یک سبک حرفه‌ای منحصر به فرد را به وجود آورد.

برای استایل روزمره و نیمه رسمی خودتان کمی ریسک کنید ، ترکیب صندل‌های پاشنه بلند با شلوار جین جذب و استفاده از یک کفش لژدار رنگی، کاری است که می‌تواند یک سبک خیلی خاص برای شما بسازد. داشتن چند مدل کفش زنانه برای هر کسی یک باید است، کفش‌هایی که آن‌ها را می‌توان در موقعیت‌های مختلف و با استایل‌های متنوعی، ست کرد. این کفش‌ها را می‌توانید در این صفحه ببینید و در مورد آن‌ها بیشتر بخوانید.

 

رنگ‌هایی که با هم جور می‌شوند

همانطور که گفته شد، کفش‌های مشکی با هر رنگ لباسی به خوبی جور می‌شوند شاید دلیلی که یکی از رنگ‌های محبوب در کفش‎های زنانه، مشکی است، همین محتاطانه بودن انتخاب آن است. با این حال کفش‌های خوشرنگ بهترین راه برای رنگ و رو دادن به یک استایل معمولی و همیشگی است، کافی است قواعد ساده‌ای را در مورد رنگ کفش‌ها بدانید. این قوانین در مورد انواع مدل های کفش زنانه کاربرد دارند پس در انتخاب هر کفش و ست کردن آن با هر استایلی می‌توانید نگاهی به آن بیاندازید:

کفش‌های مشکی: تقریبا هر لباسی به غیر از لباس‌هایی با رنگ‌های پاستلی یا کرم و خاکی می‌توانند به سادگی با کفش‌های مشکی هماهنگ شوند اما اگر در یک تکه از لباس‌هایتان رنگ مشکی دیده می‌شود، به کار بردن یک کفش مشکی می‌تواند سبکی دراماتیک و خلاقانه به وجود آورد.

کفش‌های قهوه‌ای: رنگ‌های کرم، قهوه‌ای، بژ، نارنجی، سبز و درجه‌های تیره از رنگ خاکی، ترکیب خوبی با این کفش‌ها به وجود می‌آورد.

کفش‌های قهوه‌ای روشن: رنگ‌های روشن خاکی، آبی، بژ و سفید را با یک جفت کفش زنانه کرم-قهوه‌ای یا قهوه‌ای روشن ست کنید.

کفش‌های موشی و کرم: لباس‌های سفید، رنگ‌های روشن و پاستلی با این کفش‌ها کامل می‌شوند.

کفش‌های سفید: لباس‌هایی با رنگ‌های روشن و طبیعی و پاستلی بهترین انتخاب‌ها برای استایلی است که با کفش‌های سفید کامل می‌شود، با این حال این رنگ کفش می‌تواند در هر رنگ دیگری ترکیب شود.

کفش‌های نقره‌ای: سفید، مشکی، آبی، بنفش و البته رنگ‌های پاستلی در کنار کفش‌های نقره‌ای می‌توانند مدرن‌ترین سبکی باشند که انتخاب می‌کنید.

کفش‌های طوسی: مشکی، آبی، طوسی، قرمز، بنفش یا زرد همان رنگ‌هایی هستند که برای کامل شدن به یک جفت کفش طوسی نیاز دارند.

کفش‌های طلایی: لباس‌هایی با رنگ سبز،قرمز و قهوه‌ای ترکیب درستی با کفش‌های طلایی چشم‌گیر به وجود می‌آورند اما این کفش‌ها در ترکیب با سفید و مشکی هم می‌توانند فوق‌العاده دیده شوند.

 

راحتی کفش یک قاعده اساسی است

پیش از هر یک از این نکات بهتر است، یک قاعده کلی و مهم را در نظر بگیرید؛ هیچ چیز مثل راحتی، نمی‌تواند یک کفش را مناسب و کاربردی نشان دهد. پس مهم نیست کفش پاشنه بلند و یا پنجه باریکی که انتخاب کرده‌اید در آینه چقدر زیبا به نظر می‌رسد، وقتی نتوانید با آن از راه رفتن لذت ببرید، زیبایی خیلی زود رنگ می‌بازد. راحتی و لذت راه رفتن در کفش‌هایی که انگار درست برای پاهای شما قالب گرفته شده‌اند، همان نکاتی هستند به شما می‌گویند چرا باید در انتخاب کفی کفش مناسب بیشتر دقت کنیم.

کفی‌های نرم و ارگونومیک با خاصیت ضدقارچ بودن در کنار راحتی می‌توانند سلامت پاهای شما را هم تضمین کنند. بعد از آن به پاشنه‌های راحت، زیره مناسب و رویه متناسب توجه کنید. انتخاب کفش مناسب و ترکیب درست آن با استایل، می‌تواند هنر لباس پوشیدن شما را به رخ بکشد، کفش‌ها نمادهای کوچک اما پراهمیتی از سبک شما هستند.

 

اصول ست کردن لباس را یاد بگیرید

سخت‌تر از بیدار شدن صبح زود، این است که باید جلوی کمد بایستی و به این موضوع فکر کنی که شلوار سبز با مانتو قهوه‌ای هماهنگی دارد ؟

کفش بنفش‌ات را با کدام شلوار می‌توانی بپوشی ؟ و …  اگر شما هم روزانه با این دغدغه مواجه هستید و برای پوشیدن لباس لازم است چند دست لباس را از کمد بیرون بکشید و عوض کنید، پس با قواعد ست کردن رنگ‌ها آشنایی ندارید و لازم است این مطلب را بخوانید و با اصول این کار آشنا شوید تا از فردا صبح و چشم بر هم زدنی یک ست لباس هماهنگ  بپوشید.

 

 

ست رنگ زرشکی

ست کردن مانتو و شال

 

 

این اصول را حفظ کنید

  1. رنگ‌های اولیه و ثانویه که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته‌اند، در ترکیب هم با یکدیگر هم‌خوانی دارند مثلا آبی با بنفش و سبز هماهنگی دارد و زرد با قرمز و نارنجی. این رنگ‌ها می‌توانند با هم ترکیب شوند اما از نظر بصری، نور یکدیگر را به‌شدت کاهش می‌دهند. ست کردن این رنگ‌ها خوب است ولی چندان چشمگیر نیست.
  2. به رنگ‌های اولیه و ثانویه‌ای که در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند، رنگ‌های مکمل گفته می‌شود مثلا بنفش از ترکیب قرمز و آبی به وجود آمده و با رنگ اصلی زرد در تضاد است. رنگ سبز از ترکیب زرد و آبی به وجود آمده و با رنگ قرمز کنتراست (هم‌خوانی) مکمل دارد. این رنگ‌ها «کنتراست مکمل» نامیده می‌شوند چون همدیگر را کامل می‌کنند و وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند، جلوه یکدیگر را قوت می‌بخشند و تاثیر رنگ‌ها بیشتر از زمانی است که به تنهایی استفاده می‌شوند. ترکیب این رنگ‌ها در یک ست لباس، زیبایی قابل توجهی خلق می‌کنند.
  3. اگر لباسی دارید که از ترکیب چند رنگ طراحی و دوخته شده، اصل بر این است که با یکی از رنگ‌ها هماهنگ‌سازی را انجام دهید؛ آن هم رنگی که بیشتر از همه در لباس به کار رفته است.
  4. پارچه‌هایی که طرح‌های مختلف دارند، برای ست کردن و پوشیده شدن در کنار هم توصیه نمی‌شوند. از نظر زیباشناسی ترکیب یک بلوز راه‌راه با دامن خال‌خالی جالب به نظر نمی‌رسد، البته طراحان از این ترکیب استفاده می‌کنند ولی آنها اصول حرفه‌ای‌تری را می‌شناسند که نتیجه کار را دلنشین می‌کند. برای شما که نگاه حرفه‌ای در زمینه لباس ندارید، بهتر است از این ترکیب پرهیز کنید یا ست‌های کامل طراحان را به کار ببرید.

 

رنگ شناسی واجب است

در اولین قدم باید با چرخه رنگ آشنا شوید چون این دایره براساس هماهنگی و همخوانی رنگ‌ها چیده شده است و نشان می‌دهد که چگونه رنگ‌ها در کنار هم باعث افزایش و کاهش قدرت انعکاس یکدیگر می‌شوند. در نگاه اول کشف این چرخه کمی پیچیده به نظر می‌رسد اما واقعا کار سختی نیست. ابتدا رنگ‌ها را بشناسید:

 

رنگ‌های اولیه:

زرد، قرمز و آبی

 

رنگ‌های ثانویه (ترکیبی):

قرمز + آبی = بنفش

قرمز + زرد = نارنجی

زرد + آبی = سبز

 

دنیای بی‌انتها

رنگ‌های درجه سوم از ترکیب رنگ‌های اولیه با رنگ‌های ثانویه به وجود می‌آیند که با رنگ‌های اولیه تشابه و هماهنگی خوبی دارند. در این بخش عامل تعیین‌کننده رنگ میزان استفاده از دو رنگ است و براساس اندازه ترکیبات می‌توان نتایج مختلفی به دست آورد مثلا با سه ترکیب مختلف از دو رنگ ثابت می‌توان سه رنگ مختلف به دست آورد:

 

سبز+ آبی = آبی فیروزه‌ای

سبز+ آبی = سبز آبی (آبی آکواریومی)

سبز + آبی = لاجوردی

زرد + نارنجی = کهربایی

زرد + سبز = زمردی

زرد + سبز = لیمویی

آبی + بنفش = نیلی

آبی + بنفش = ارغوانی

آبی + بنفش = یاسی

قرمز + بنفش = زرشکی

 

سفید و سیاه؛ رنگ‌هایی برای تمام فصول

سفید و سیاه را می‌توانید در کنار هر رنگی استفاده کنید. از نظر متخصصان و طراحان، سفید و مشکی رنگی ندارند. سفید محصول نبودن ترکیبات رنگی با بیشترین درخشندگی است. در نقطه مقابل، سیاه از ترکیب تمام رنگ‌ها با بیشترین حد تیرگی به‌وجود آمده است. این دو رنگ تنها رنگ‌هایی هستند که با تمام رنگ‌ها هماهنگی دارند؛ درواقع استثناهایی هستند که قواعد ترکیب رنگ را به چالش می‌کشند. سفید در کنار هر رنگی قرار بگیرد، این قابلیت را دارد که رنگ را بارزتر کند و جلوه بیشتری به آن بدهد؛ در مقابل مشکی تندی و تیزی رنگ‌ها را می‌گیرد.

 

قرمز؛ جذاب اما خطرناک

قرمز قابلیت جور شدن با سفید، مشکی، قرمز، بنفش، نارنجی و سبز را دارد. وقتی می‌خواهید ست لباسی با رنگ قرمز بسازید، بهترین کار این است که از ترکیبات مختلف قرمز استفاده کنید یعنی رنگ‌هایی مثل بنفش که قرمز در آن استفاده شده ولی حواس‌تان باشد سراغ تیره و روشن قرمز برای ست کردن و ترکیب نروید. حواس‌تان باشد قرمز را با آبی و زرد ست نکنید؛ این رنگ‌ها فقط زمانی با هم هماهنگ می‌شوند که آبی به سمت بنفش و زرد به سمت نارنجی متمایل شده باشد.

 

آبی؛ در ساحل آرامش

رنگ آبی با سفید، مشکی، آبی، سبز، بنفش و نارنجی هماهنگ می‌شود. رنگ مکمل آبی، نارنجی است و قرار گرفتن این دو رنگ در کنار هم نارنجی را تشدید می‌کند. دقت کنید آبی را با زرد و قرمز ست نکنید، فقط در صورتی می‌توانید ست کنید که قرمزتان به بنفش و زردتان به سبز نزدیک باشد.

 

زرد؛ هشدار‌های جدی در راه است

زرد با رنگ‌های سفید، مشکی، زرد، سبز، نارنجی و بنفش هماهنگی دارد اما در کل رنگ سختی برای ست کردن است چون تند و آتشین است. به شما توصیه می‌کنیم برای ست کردن از سایه‌های ملایم‌تر این رنگ استفاده کنید و به هیچ‌عنوان سراغ زرد نئون یا شبرنگ نروید چون به‌شدت مشکل‌زاست. رنگ‌های مشابه زرد، نارنجی و سبز هستند.

مکمل رنگ زرد، بنفش است اما کنار هم قرار دادن این دو رنگ، احتیاط و دقت زیادی می‌خواهد. هیچ کدام نباید از دیگری درخشان‌تر و تند‌تر باشد چون از لحاظ بصری، تاثیر نامطلوبی دارد.

 

سبز؛ صلح برای همیشه و همه جا

سبز با رنگ‌های سفید، مشکی، سبز، آبی، زرد و قرمز هارمونی دارد. در یک نگاه کلی، سبز رنگ پرکاربرد و به دردبخوری است به شرط اینکه از ترکیبات صحیح آن استفاده شود. اگر شما از ترکیبات سبزی استفاده کنید که در طبیعت یافت می‌شود مثل خاکی، زیتونی، زمردی و… این امکان را دارید که آن را با هر رنگی ست کنید.

رنگ مکمل سبز، قرمز است. این دو در کنار هم ترکیب ایده‌آلی هستند اگر نخواهید از طیف تند و آتشین هر دو استفاده کنید. حواس‌تان باشد سبز با بنفش و نارنجی هماهنگی ندارد مگر اینکه بنفش نزدیک به آبی و نارنجی نزدیک به زرد باشد.

 

بنفش؛ رنگ رویال و باشکوه

رنگ بنفش با مشکی، سفید، بنفش، قرمز، آبی و زرد هماهنگی دارد. رنگ بنفش با همان دستورالعملی که برای رنگ آبی گفتیم قابل استفاده است. اگر از سایه‌های تیره‌تر بنفش استفاده می‌کنید، کارتان راحت است. طیف‌های مختلف قرمز و آبی با بنفش هماهنگی دارند و می‌توانید از تیره و روشن این رنگ برای کامل کردن یک ست استفاده کنید.

مکمل رنگ بنفش، زرد است ولی باید با یک درجه درخشندگی انتخاب شوند چون اگر تندی یکی از دیگر بیشتر باشد، باعث می‌شود جلوه دیگری گرفته و تصویر ناخوشایندی ایجاد شود؛ پس بهتر است ملایم‌ها را با هم و تندها را با هم به کار ببرید.

 

نارنجی؛ با احتیاط نزدیک شوید

سفید، مشکی، نارنجی، قرمز، آبی و زرد، رنگ‌های هماهنگ با نارنجی هستند. نارنجی، یکی دیگر از رنگ‌های خطرناک در پوشش است چون به‌شدت این توانایی را دارد که ستی نامتوازن ایجاد کند. برای فرار از این اتفاق پیشنهاد می‌کنیم به جای نارنجی تند از سایه‌های روشن‌تر و تیره‌تر این رنگ استفاده کنید و آن را در کنار رنگ‌هایی چون قرمز و نارنجی به کار ببرید.

قهوه‌ای رنگی است که از نارنجی به‌وجود آمده و به همین دلیل به‌خوبی با آن ترکیب می‌شود. رنگ مکمل نارنجی، آبی است ولی از ترکیبات آبی استفاده کنید که نتیجه نهایی ست شما خیلی پر زرق و برق نباشد.

 

رنگ کرم با چه رنگی ست میشه

نکاتی درباره ست لباس

 

قواعد ست کردن کفش و لباس برای خانم‌های باکلاس

منبع : bartarinha.ir / مجله زندگی ایده آل / روزیاتو

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا