موفقیت

غلبه بر ترس از طرد شدن | چگونه با ترس از طرد شدن کنار بیاییم؟

روابط فردی ، راه های مقابله با ترس از طرد شدن و ترس های زندگی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 راههای غلبه بر ترس از بیماری

راه های مقابله با ترس از تاریکی , ترس از طرد شدن

 

 

چرا نباید از طرد شدن بترسید؟

طرد شدگی در جامعه یکی از بزرگ‌ترین ترس‌های انسان به حساب می‌آید و بسیاری از مردم شیوه زندگی و حتی شخصیت خود را تغییر می‌دهند تا دیگران آن‌ها را طرد نکرده و یا نادیده نگیرند. اما آیا واقعا باید از طرد شدن ترسید؟ در ادامه با یوکن همراه باشید.

برندان بورچارد می‌گوید، من ترس از طرد شدن را نمی‌پذیرم زیرا طرد شدن چیزی نیست که شما را نگران کند. بگذارید توضیح بدهم.

طرد شدن تقریبا هرگز اتفاق نمی‌افتد. در اصل طرد شدن، حداقل شکلی از طرد شدن که ما از آن وحشت داریم، بسیار نادر است. برای اثبات این حقیقت، من از مخاطبانم دو سوال می‌پرسم.

“چند نفر از شما توسط یک فرد به شکلی طرد شده‌اید که به هویت و چشم‌انداز شما در زندگی لطمه وارد کرده باشد؟ به طریقی که احساسات شما را به طرز قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده و یا ارزش و توانایی‌های شما را تغییر داده باشد؟” همه برای این‌گونه سوالات دستان خود را بالا می‌برند.

من به سوالات خود ادامه می‌دهم. “چند نفر شما توسط حداقل ۵ نفر به این شیوه خاص طرد شده‌اید؟ و سپس ادامه می‌دهم ۷ نفر چطور؟ ۱۰؟ ۱۵؟ ۲۰؟

در مورد این فکر کنید. “اگر من و شما برای نهار به بیرون برویم، چند نفر را می‌توانید به سرعت برشمارید که شما را به چنین شیوه منفی و زننده‌ای طرد کرده‌اند که این طرد شدن تا ابد شیوه ‌زندگی و دیدگاه شما نسبت به آینده‌تان را تغییر داده باشد؟ من درباره رد کردن پیشنهاد فروش، قرار و یا کار صحبت نمی‌‌کنم، من درباره طرد شدنی صحبت می‌کنم که به روان شما لطمه وارد کند.

من از مخاطبینم در ۳۵ کشور این سوال را پرسیدم. متوسط تعداد افرادی که بدین گونه شخصی را طرد کرده بودند، تنها هفت نفر بودند. اما بیایید تصور کنیم که من اشتباه می‌کنم. بنابراین دو برابر این افراد را در نظر می‌گیریم. چهارده نفر شما را به گونه‌ای طرد کرده و یا درخواست شما را رد کرده‌اند که برای همیشه بر روی هویت، عزت نفس و ارزش‌های شما تاثیر گذاشته است.

 

حال بیایید در مورد سوال دومی که از مخاطبانم می‌پرسم، صحبت کنیم.

“چند نفر از شما در زندگی خود تا به حال، حداقل با ۱۰ نفر صحبت کرده، آشنا شده، کار کرده و یا روابط خوبی داشته‌اید؟” همه می‌خندند و دستان خود را بالا می‌برند.

“چند نفر از شما در زندگی خود حداقل با ۵۰ نفر روابط خوبی به شکلی که شما را طرد نکرده و یا ناراحت نکرده باشند، داشته‌اید؟” همه دستان خود را بالا می‌برند. ۱۰۰ نفر چطور؟ ۲۰۰ نفر؟ ۵۰۰ نفر؟

اغلب بزرگ‌سالان  در زندگی خود با هزاران نفر در ارتباط بوده، حرف زده و یا آن‌ها را می‌شناختند و آن هزاران نفر آن‌ها را طرد نکرده، به آن‌ها آسیب نرسانده و یا مشکلی نیز برای آن‌ها ایجاد نکرده‌اند.

نتیجه این سخنان این است که اگر شما یک بزرگ‌سال هستید و هنوز هم بر پایه ترس از طرد شدن زندگی می‌کنید (که بسیاری این‌گونه هستند) شما باید دوباره در زندگی خود حساب کتاب کنید. اگر بیش از ۱۰۰۰ نفر با شما رفتار خوبی داشته‌اند و کمتر از ۱۴ نفر به شیوه‌ای که زندگی شما را تغییر دهد شما را طرد کرده‌اند، ممکن است وقت آن رسیده باشد که چند نکته را در نظر بگیرید.

 

  1. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که مردم با شما خوب باشند تا اینکه بخواهند شما را طرد کنند. بنابراین خودتان باشید.
  2. هزار نفر به راحتی می‌توانند ۱۴ نفری که شما را درک نمی‌کنند را محو کنند، بنابراین بگذارید آن هزار نفر به را قدرتمند سازند.
  3. بدون توجه به تعداد، از خودتان بپرسید، آیا اجازه می‌دهم چند نفر از آن ناهنجاری‌های آماری در میان هزاران نفر، آینده من را تعیین کنند؟ جواب به این سوال باید نه باشد.

 

 

 راه های غلبه بر ترس

غلبه بر ترس از زلزله

 

 

ترس از طرد شدن (چگونه با ترس از طرد شدن کنار بیاییم؟)

?ترس از طرد شدن یکی از عمیقترین ترسها در وجود انسان است.به طور بیولوژیکی این ترس از،از دست دادن احساس تعلق ناشی می شود.هنگامی که می ترسیم در یک وضعیت بحرانی قرار بگیریم و مضطرب می شویم وقتی درباره قطع یا اتمام یک رابطه صحبت می شود،در واقع ما می ترسیم تنها بمانیم.,واین نکته مهم واصلی در طرد شدن میباشد.

⭕عمق و طعم ترس برای هر فردی از دیگری متفاوت است.اگرچه عناصر مشترکی در این میان وجود دارد.تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که واقعا چه چیزی از تجربه طردشدگی احساس می کنیم؟ما از چه چیزی واقعا می ترسیم؟

⭕در سطح شناختی محقق ها معتقدند که ما ممکن است به خاطر عدم تاییدشدنمان به اشتباه بترسیم چون فکر کرده ایم که دوست داشتنی نیستیم.یا ما باید سرنوشت خود را به تنهایی رقم بزنیم یا ما کوچکترین ارزش و اعتباری نداریم.وقتی این مدل ترسها به سراغمون می آید ما آشفته،مضطرب و افسرده می شویم.

⭕در نظر داشته باشید این ترس به این حس ما اشاره می کند که همگی همواره دوست داریم توسط همه افراد مورد قبول واقع شویم و در واقع دوستمان بدارند.

اما به خاطر داشته باشید این در زندگی واقعی امکان پذیر نیست که هرکسی با شما ملاقات کند شما را دوست داشته باشد و اصلا جلب توجه و نظر مثبت همه،برای هیچکس ممکن نیست.می توانید با در نظرگرفتن موارد زیر شنیدن جواب نه از دیگران را برای خود ساده تر کنید.؟

✔وقتی دیگران در مورد موضوعی با شما هم عقیده نیستند ، با خودتان بگویید در این مورد مطالعه کرده واطلاعات کافی را پیدا خواهم کرد و بدین ترتیب یک گام به نتیجه موفقیت آمیزی که می خوام در زندگی نزدیکتر می شوم.

✔برخوردها و واکنش های دیگران را شخصی قلمداد نمی کنم. آن ها دلایل و مشکلات خودشان را دارند که این دلایل گاهی باعث می شود نسبت به من رفتار بدی داشته باشند.

 

و اما راهکاریی برای غلبه بر احساس ترس از طردشدگی؟

۱. بیشتر ترسهای ما از استنباط اشتباه از موقعیت ناشی می شوند. از آنجایی که ذهن ما با تفسیرهای خود از اتفاقی که افتاده سناریویی عظیم می سازد که ربطی هم به واقعیت ندارد. بنابراین از خودتان بپرسید ،به چه صورت دیگر میشود این موقعیت را تفسیر کرد؟چه دیدگاه دیگری ممکن است این فرد داشته باشد؟

۲ . به خاطر بسپارید که طرد شدن احساساتی چون شرم،خشم و حسد را در ما فعال می کند.پس دستپاچه نشوید.

و به یادداشت کردن این احساسات خود و میزان درجه آنها بپردازید.

۳.اگر شما بپذیرید که شما نمی توانید کامل باشید و همیشه چیز جدید و مهمی برای یادگیری وجود دارد دیگر از طردشدن نمی ترسید. در واقع شما می فهمید که چیزی را درست انجام نداده اید و چیزی وجود دارد که می توانید برایش زمان گذاشته و روی آن کار کنید برای اینکه شخص بهتر و موفقتری در زندگی شوید.پس به نکاتی که در این ارتباط یادگرفته اید بیاندیشید و آنها را یادداشت کنید.

۴. آنچه که مردم در مورد شما فکر می کنند مهم نیست. شما نمی توانید به خودتان دروغ بگویید . پس بهتر است خودتان را همانطور که هستید بپذیرید خوب و بدتان را بدرستی ببینید و آنگاه خودتان را در آغوش بگیرید.

۵. به یاد داشته باشید از خودتان بپرسید چه استنباطی درباره این موقعیت دارم؟

آیا من خواستار این هستم که همه چیز در مسیر مشخص که من می خواهم پیش برود؟اما اگر پیش نرفت چه اتفاقی خواهد افتاد؟آیا دنیا به پایان می رسد؟و من دیگر نمی توانم در رابطه ای موفق باشم؟

۶.از تاریخچه خود آگاهی یابید.

آنها در وجود خود دارید که معتقدید در نوع روابطی که انتخاب می کنید تاثیرگذارند با برنامه ای به تدریج تغییر دهید.

۷.سهم خود را در رابطه بپذیرید.

ببینید دیدگاه بی اعتمادی شما براساس تحربیات امروزتان شکل گرفته یا از دیروز در ذهنتان باقی مانده است.این طبیعیه که اختلاف نظر بین افراد بوجود بیاید.اما زمانی این قضیه عمیق می شود که هرکس سهم خود را در اشتباهات نادیده بگیرد.پس اشتباهتتان را یادداشت کنید

 

 

روبرو شدن با ترس

راه غلبه بر ترس

 

غلبه بر ترس از طرد شدن | چگونه با ترس از طرد شدن کنار بیاییم؟

منبع: Success / دو به دو / یوکن

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا