موفقیت

تمرکز بر موفقیت | ۱۰ روش افراد موفق برای رسیدن به رویاهایشان

موفقیت ، راه کارهایی برای تمرکز صحیح بر موضوعات و رسیدن به موفقیت بیشتر در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

راه های افزایش تمرکز هنگام درس خواندن

تمرین های افزایش تمرکز , تمرکز بر موفقیت

 

 

۳ روش برای تمرکز بر موفقیت

زمانی که مردم بهترین نصیحتی که می‌توانم به آن‌ها بکنم را از من می‌پرسند معمولاً  می‌گویم: “هر آنچه که فکر می‌کنید را باور نکنید.”

زمانی در دانشگاه محلی، روانشناسی اجتماعی تدریس می‌کردم. موضوع ما این بود که چگونه نفس انسان در طول زمان کار می‌کند تا فیلتر آن را به جهان معرفی کند. در ابتدای کلاس، یک کاغذ کوچک روی لنز پروژکتور نه بر روی صفحه نمایش قرار می‌دادم و همان‌طور که کلاس را شروع می‌شد، تظاهر می‌کردم ناگهان متوجه یک شی بر روی صفحه نمایش شده‌ام که دید واضح را مسدود کرده. بدون اشاره به صفحه، به چند شاگرد می‌گفتم: “آیا می‌توانید بالا بروید و مطمئن شوید که دید بهتری دارید و اطمینان حاصل کنید که پروژکتور به وضوح کار می‌کند؟ به نظر می‌رسد چیزی بخشی از صفحه نمایش را مسدود کرده است. ”

من این آزمایش را چندین بار با چندین گروه انجام دادم و هر بار دانشجویان بلافاصله به سمت صفحه نمایش می‌رفتند تا ببینند چه چیزی در آنجا است، در حقیقت، قطعه کاغذ کوچکی که من کار گذاشته بودم بر روی لنز پروژکتور بود. مدتی طول می‌کشید تا متوجه شوند که چیزی بر لنز قرار دارد نه صفحه‌ی نمایش.

وقتی تجربیات زندگی ، آرامش ما را از بین برده  لزوماً واقعیت نیست. این صفحه نمایش نیست که باید درست یا تمیز شود بلکه در واقع لنزی است شما با آن واقعیت‌ها را مشاهده می‌کنید.

نکته‌ی اخلاقی این است که در مواردی که زندگی پر استرس به نظر می‌رسد – وقتی تجربیاتمان در زندگی، آرامش ما را از بین می‌برد، این امر لزوماً واقعیت نیست. این صفحه نمایش نیست که باید درست  یا تمیز شود بلکه در واقع لنزی است که در آن شما واقعیت را مشاهده می‌کنید. این امر چیزی بیشتر از تفکر مثبت است؛ این امر روشن شدن در مورد حقایق وضعیت است، به طوری که استرس متحمل شده و رنج از واقعیت را جدا کنید.

 

نفس شما دوستتان نیست

نفس یک فیلتر در جهان است. این نفس دائماً واقعیت شما را روایت می‌کند و اگر هر چیزی را که فکر می‌کنید باور کنید، دیدگاه بسیار تحریف شده ای از واقعیت خواهید دید. نفس، جهان شما را با عمل کردن مانند یک عینک با شماره‌ی اشتباه تحریف می‌کند. بنابراین، به جای داشتن یک دیدگاه صحیح از واقعیت، این نفس همیشه در حال فیلتر کردن و تحریف کردن شرایط شما است. ایجاد افکاری مانند اینکه کارفرمایمان بی کفایت است، همکارانمان تنبل هستند و اینکه فرهنگ سمی ما مانع از موفقیت می‌شود حاصل این نفس است. رفتارها و اقداماتی که شما در نتیجه این افکار انجام می‌دهید بر اساس اطلاعات نادرست هستند.

یکی از بهترین چیزهایی که می‌توانید پس از آگاهی از این فیلتر انجام دهید، این است که افکار خود را زیر سؤال ببرید و انتخاب کنید که آیا باید این روایت را در ذهن خود را باور داشته باشید یا خیر. در حالی که نفس سخت تلاش می‌کند تا ما را به عنوان قربانی شرایط به نظر برساند و به ما اطمینان می‌دهد تنها در شرایط متفاوت، موفقیت حاصل می‌شود راهی برای دور زدن نفس و ایستادگی کردن به عنوان یک رهبر واقعی وجود دارد.

 

در اینجا سه ​​راه برای تمرکز بر موفقیت را معرفی می‌کنم.

استرس خود را از واقعیت جدا کنید.

یکی از با ارزشترین چیزهایی که تا به حال برای من اتفاق افتاده  متوجه شدن این واقعیت بوده که صدای در سر من، خود من نیست و این نفس متفاوت از اعتماد به نفس مورد نیاز برای انرژی دادن به توانایی‌هایم است. هنگامی که اختلاف بین نفس و خود را کشف کنید، می‌توانید آنچه این راوی می‌گوید را گوش دهید، و با خود فکر کنید که: آیا اطلاعاتی که به من می‌دهد را باور داشته باشم یا خیر. در این صورت آزادی باور نکردنی خواهید داشت.

 

 

تقویت تمرکز و حافظه

ورزش+تمرکز

 

 

بدانید که موفقیت و شادی شما وابسته به شرایطتان نیست.

وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، احتمالاً نمی‌گویند، اجازه دهید فکر کنم. اگر متوجه شده باشید، شما در حال حاضر با افکار – اغلب ناامید کننده – در مورد توانایی‌های خود، روز کاری خود و هر شرایطی که احساس می‌کنید در راه شما قرار دارد دست و پنجه نرم می‌کنید. برای دستیابی به سطوح بالاتری از موفقیت، باید این باور اصلی را قبول کنید که شرایط شما دلیل اصلی موفقیت نبودن شما نیست.

 

داستان خود را ویرایش کنید

قبل از اینکه تمام افکار خود را زیر سؤال ببرید، متوقف شوید و از خود بپرسید، از چه چیزهایی مطمئن هستم؟ و یا حقایق چه هستند؟ این به شما امکان می‌دهد انعطاف پذیری ذهنی را تمرین کنید. هنگامی که از نفس کمک می‌گیریم، تنها یک توضیح تحریف شده برای اینکه چرا همه چیز برای من اتفاق می‌افتد، وجود دارد. انعطاف پذیری ذهنی به شما اجازه می‌دهد تا حقایق را روشن کنید و در نظر داشته باشید که حکمتی در اتفاقات وجود دارد. با توجه به آنچه که از آن‌ها مطمئن هستم، می‌توانم ۱۰۰ دلیل مختلف بیابم که چرا این اتفاقات به طور بالقوه برای من مفید هستند. این به شما توانایی می‌دهد که به سمت  قدرتی که در حال حاضر داشته‌اید، گام بر می‌دارد.

آیا برای شادی و موفقیت بیشتر در محل کار آماده هستید؟ در اینجا یک تمرین برای نگاه به درون خود را با شما به اشتراک می‌گذارم: چشمان خود را برای یک دقیقه ببندید و واقعاً زمانی برای را به گوش دادن به صدای درون خود اختصاص دهید. یک داستان کلی وجود دارد، این که آیا فرهنگ شما سمی است، تنها شما هستید که همه چیز را در دفتر کار انجام می‌دهید و زندگی شما بهتر خواهد بود اگر فقط رئیس، همکاران یا مشتریان متفاوتی داشتید. خود را برای یافتن چیزهایی که از آن مطمئن هستید به چالش بکشید. فقط حقایقی را که می‌بینید در یک ورق کاغذ بنویسید. این واقعیت شماست اکنون می‌توانید بپرسید چرا من تحت تأثیر قرار می‌گیرم و رنج می‌برم؟ این امر اغلب به دلیل داستان‌هایی است که ما دربارۀ واقعیت خود ساخته‌ایم.

ارزش ما به عنوان کارمند و یا یک رهبر چیزی نیست که بتوانیم در شرایط مناسب با یک رئیس عالی و یا همکاران بی عیب و نقص ارائه دهیم. ارزش ما با توجه به اینکه چقدر سریع می‌توانیم واقعیت وضعیت خود را بپذیریم، به آنچه در آینده اتفاق می‌افتد بله بگوییم و نتایج شگفت انگیزی در شرایطی نامطلوب به دست آوریم تعیین می‌گردد.

 

۱۰ روش افراد موفق برای رسیدن به رویاهایشان

۱٫ بهانه نیاورید

همه ما دو صدای درونی داریم. صدایی که به ما می گوید سخت تلاش کنید و کارهای خود را به نتیجه برسانیم. صدایی که می گوید روی کارهای خود تمرکز کنیم و پس از اتمام یک کار، سراغ کار دیگر برویم و آن را به خوبی و درست تمام کنیم.

و همچنین صدایی که می گوید کمی استراحت کن، ببین تلویزیون چه برنامه ای دارد یا کمی وبگردی کن.

در زندگی گاهی قربانی بی عدالتی ها هستیم. به طور مثال، مستحق ارتقا رتبه هستیم اما به آن نائل نمی شویم. مهم نیست ما که هستیم، گاهی در شرایط ناعادلانه ای قرار می گیریم و زندگی با بی انصافی با ما رفتار می کند. می توانیم برای خود متاسف باشیم یا می توانیم آن را نادیده بگیریم و به جلو پیش برویم یا حتی آن را مشوقی برای پیشرفت های آنها خود فرض کنیم.

نلسون ماندلا می توانست از زندانی شدن ناعادلانه خود عصبانی شود و اعتراض کند. اما در عوض، از آن به عنوان موقعیتی برای یادگیری، پیشرفت، رشد روحی و آزادی دیگران استفاده کرد.

به بهانه های خود گوش کنید. درک کنید چرا این بهانه را دارید. در آخر سعی کنید متوجه شوید چگونه می توانید از آن برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت استفاده کنید.

 

۲٫ فقط برای آنها نیست

چیزهایی که در زندگی می خواهید مشوق و محرک های ما هستند. البته آنها به تنهایی نمی توانند مشوق باشند. موفقیت واقعی زمانی به دست می آید که آنها نه فقط در زندگی ما که در زندگی دیگران نیز تغییراتی ایجاد کنند.

اگر در موقعیتی قرار بگیرید که به پایان رساندن کاری برایتان دشوار و بیشتر از توانایی های شما است، تلاش خود را بیشتر و طولانی تر کنید تا آن پروژه را به نتیجه دلخواه برسانید.

اگر هدف اصلی ما پول درآوردن باشد، همه تلاش خود را در راه رسیدن به آن انجام خواهیم داد. بعضی از افراد از پول های به دست آمده به دیگران نیز کمک می کنند که جای تقدیر دارد. برای افراد موفق، فقط به دست آوردن پول رضایت بخش نیست. آنها دیگران را نیز در موفقیت های خود شریک می کنند.

۳٫ صبح های زود برخاستن و شب دیر خوابیدن

افرادی که به موفقیت واقعی دست یافته اند برای هدف خود سخت تلاش کرده اند. شاید آنها نیز در گزند مسایل جانبی زندگی خود همچون خانواده یا زندگی اجتماعی قرار داشته باشند اما هدفشان در اولویت همه امور قرار دارد و تا زمانیکه آن را انجام نداده اند، باقی مسایل در رتبه های بعدی اهمیت قرار دارند.

موفقیت هیچ راهی جز سخت کار کردن ندارد. آبراهام لینکلن گفته است: «شاید افرادی که صبر می کنند به چیزهایی برسند … اما به چیزهایی که از افراد سخت کوش باقی مانده است» . اگر دوست دارید موفق باشید باید سخت تلاش کنید و بقیه را پشت سر بگذارید.

۴٫ بزرگ ترین دارایی

انرژی یک دارایی بسیار بزرگ است که اصولا در رابطه با آن صحبت نمی شود. بله، انرژی هایی همچون بنزین و برق مواردی هستند که همیشه و همه جا از آنها صحبت می شود اما منظور ما انرژی های فردی و درونی انسان هاست.

حقیقت این است که هر چه انرژی بیشتری داشته باشیم، راحت تر می توانیم روی اهداف خود تمرکز کنیم و کیفیت کاری که انجام می دهیم نیز بهتر است.

یکی از دلایل موفقیت «ریچارد برانسون» این است که وضعیت بدنی خود را در بهترین حالت ممکن حفظ کرده است.

قرار داشتن در وضعیت فیزیکی عالی باعث می شود تا خون بیشتری به مغز برسد و انسان بهتر می تواند روی اهداف خود تمرکز کند و تصمیمات بهتری اتخاذ کند. ورزش را جزو برنامه های دایمی زندگی روزانه خود قرار و به این ترتیب شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

 

۵٫ اعتقادات و قواعد

وینستون چرچیل برای خودش قوانین خاصی داشت. تفاوت ما و او در این است که او به هرقیمتی و در هر شرایطی به چهارچوبی که برای خود تعیین کرده بود وفادار بود و از آن تخطی نمی کرد. حتی اگر قوانین خودساخته او چندان معمول و رایج نبود هم تغییری در آنها ایجاد نمی کرد. چیزی که در دنیای سیاست بسیار نادر است.

قوانین و چهارچوب های شما چیست؟ همه ما برای خود قوانینی داریم. سعی کنید آنها را کشف کنید و بر اساس آنها زندگی خود را پیش ببرید.

به طور مثال، یکی از اعتقادات شرکت اپل، ایجاد تغییر در دنیای فناوری است و این قاعده را در هر محصولی که تولید می کنند به خوبی در نظر می گیرد.

کشف کنید شما چه اعتقادها و قواعدی دارید که می توانند در شرایط سخت به شما کمک کنند. باید سعی کنید آنها را در موقعیت های مختلف تغییر ندهید. حتی خودتان هم نباید تغییر کنید.

 

روشهای تمرکز حواس

نکاتی درباره تمرکز

۶٫ تردید کردن، حتی در اعتقادات غیرقابل نقض

همه ما در زندگی دچار شک می شویم. حتی بهترین ها هم از خودشان می پرسند آیا رویاهایشان در مسیر درست قرار دارد؟ تنها تفاوتی که میان افراد واقعا موفق و افرادی که هیچ گاه به رویاهای خود دست پیدا نمی کنند این است که افراد موفق اعتقاد دارند کاری که انجام می دهند کاملا درست است و به همین دلیل هرگز به اعتقادهای خود شک نمی کنند.

حتی اگر در موقعیت شک کردن نیز قرار بگیرند بلافاصله آن را سرکوب می کنند. در حالیکه افراد معمولی به تردیدهایشان اجازه جولان می دهند و در آخر نیز تسلیم تردیدهایشان می شوند.

همه ما انسان هستیم و کاملا طبیعی است در کارهای خود دچار شک و تردید شویم. اما برای موفقیت، اجازه ندهید این شک ها همه ذهن شما را پر کنند، بلکه از آنها به عنوان مشوقی برای افزایش خوشبینی خود استفاده کنید.

۷٫ داشتن دلیل

بیشتر یافته های بزرگ جهان را زنان و مردان نگران و بی اعتمادی ساخته اند که می خواسته اند چیزی را به دیگران ثابت کنند. تمایل به بزرگ کردن شخصیت خود و ایجاد تغییرات بسیار بزرگ و دشوار آنها را ترغیب کرده است چیزی که یک بازنده هرگز به دنبال آنها نمی رود.

دلیل آبراهام لینکلن در واقع در تقابل مستقیم با دیدگاه او نسبت به خودش و دیدگاه دیگران نسبت به او بود. وقتی دیگران او را پسری فقیر و بی سواد می دیدند، او خود را فردی توانا می دانست که می تواند به بالاها برسد حتی اگر مجبور باشد در این راه فقط به خودش تکیه کند و هیچ کمکی نداشته باشد. او احساس کرده بود جامعه به تغییر نیاز دارد. جامعه ای که ادعای آزادی می کرد به هیچ عنوان آزاد نبود. او دید بسیاری از مسایل از ریشه و اساس اشتباه هستند و به همین دلیل مقدمات تغییرات بزرگ را پایه ریزی کرد. «چرایی» او فقط در مورد خودش نبود و همین باعث شد تا نامش در تاریخ به عنوان مردی بزرگ ثبت شود.

«چرایی» را درک کنید. به این ترتیب، وقتی دیگران خواب هستند شما دلیلی برای انجام کارها دارید. یاد بگیرید تا همیشه در مورد چرایی مسایل مختلف از خود سوال بپرسید و تا زمانیکه به جوهره اصلی خود و دلیلی برای ایجاد تغییر در شرایط خود یا دیگران نرسیده اند، دست از تلاش بر ندارید.

۸٫ وقتی دیگران دست از تلاش می کشند، آنها هچنان پشتکار دارند

فردی که کاملا در رویاهای خود غرق است از کجا می تواند بفهمد چقدر طول می کشد تا موفق شود؟ او هرگز به این نتیجه نمی رسد. هیچ کس نمی تواند حدس بزند چه زمانی موفق می شود. این اتفاق ممکن است فردا یا ده سال دیگر رخ دهد.

تفاوت اصلی میان افراد بسیار موفقی که نام آنها در تاریخ ثبت شده است با افرادی که نامی از آنها وجود ندارد این است که، افراد موفق هیچ گاه دست از تلاش نمی کشند. رها کردن رویاها و دست از تلاش برداشتن چیزی نیست که در وجود افراد موفق وجود داشته باشد. آنها تا زمانیکه که به موفقیت دست پیدا نکنند، دست از تلاش بر نمی دارند. تازه پس از آن نیز هدف دیگری برای خود تعیین می کنند.

به طور مثال، می توان به نلسون ماندلا یا جیمز جی برادداک اشاره کرد. آنها موفقیت های خود را در یک دوره کوتاه به دست نیاورده اند. هنگامی که دیگران مردند یا دست از تلاش برداشتند، آنها همچنان ثابت قدم باقی ماندند. موفقیت آنها به دلیل آن نبود که آنها بهترین بودند، بلکه برای این بود که آنها بهترین و بیشترین تلاش خود را در راه رسیدن به هدف انجام دادند. هر رنجی را تحمل کردند و شانه خالی نکردند.

هیچ کس نمی داند چه زمانی به موفقیت ها و رویاهایش دست پیدا می کند. بنابراین با نداشتن پشتکار، میدان را برای شکست خود باز نکنید. شما می توانید با هر شرایطی وفق، تغییر و تکامل پیدا کنید. بنابراین، هرگز دست از تلاش برندارید و پشتکار داشته باشید.

۹٫ افراد موفق با سرسختی مهارت های خود را کسب می کنند

تونی جیواین و مایک تایسون نیز به اندازه دیگران به دنبال کسب مهارت بودند. آنها ساعات طولانی را برای تمرین صرف می کردند. جیواین همه الگوهای لازم برای رشته خود را به خوبی آموخت. او تنها ورزشکار موفق آن زمان نبود اما فردی بود که در رشته و کار خود که بازی بیس بال بود، بهترین بود.

تایسون در نوع خود بی نظیر بود. او پیش از اینکه بوکسور و مبارز باشد، یک دانش آموز بود. هیچ کس به اندازه تایسون بوکس را به این خوبی یاد نگرفته بود. بیش از هر کس دیگری در تاریخ فیلم های بوکس نگاه می کرد.

این ورزشکاران بزرگ مهارت های خود را از روی فیلم آموخته بودند، اما چگونه می توانید مهارت های خود را به بهترین وضعیت ممکن برسانیم؟

برای این منظور، باید در رشته خود مطالعه زیادی داشته باشید. مثلا اگر نویسنده هستید، باید کتاب های متعددی بخوانید و با مخاطبین در تماس باشید. باید کتاب های نویسنده هایی را مطالعه کنید که بسیار موفق تر از شما هستند. یا اگر در کار فروش محصول هستید، باید مقاله های آموزشی فروش بهتر را مطالعه کنید.

حرکت در مسیر اهداف به تنهایی به موفقیت و کمال منتهی نمی شود. در مسیر رسیدن به موفقیت باید مطالعه و مهارت کسب کنید. مطالعه به شما کمک می کند تا در مسیر خود از آموخته های دیگران الهام و در مسیر درست قرار بگیرید.

۱۰٫ خطر کردن

بدون ریسک موفق نخواهید شد. شاید تصور کنید این فقط یک جمله کلیشه ای است اما واقعیت دارد. بسیاری از افراد موفق در سرتاسر تاریخ، در مسیر موفقیت هایشان، بسیار خطر کرده اند.

میلیاردها نفر در طول تاریخ زندگی می کردند که استعداد و هوشمندی بسیاری در زندگی خود داشته اند اما چیزی که آنها از آن بی بهره بودند، جرات ریسک پذیری بوده است. همچنین وجدان کاری نیز نداشته اند تا بتوانند از استعدادهای ذاتی خود بهترین استفاده ها را ببرند.

برانکس تیل می گوید: «بزرگ ترین تراژدی زندگی هدر دادن استعدادهاست.»

شاید بزرگ ترین آرزوی شما ازدواج با دختر موردعلاقه تان و تشکیل خانواده با او باشد. شاید خطری که برای رسیدن به او نجام می دهید، رها کردن شغلی است که شدیدا به آن علاقه دارید. شاید رویای شما کمک به مردم برای داشتن زندگی طولانی تر و سالم تر است. هر آرزو و رویایی که دارید، باید تا جایی که می توانید به آن اجازه دهید تا رنگ واقعیت به خود بگیرد.

اگر می خواهید نتیجه تلاش های خود راببینید، ریسک کنید.

رویاهای خود را مشخص و برای رسیدن به آنها خطر کنید.

تمرکز بر موفقیت | ۱۰ روش افراد موفق برای رسیدن به رویاهایشان

منبع: Success / یوکن / سه گام / برترین ها

۲/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا