سفره آرایی و میوه آراییویژه ماه رمضان

تزیین زولبیا بامیه افطار ۱۴۰۲ و ۲۰۲۳

تزیین خورشت بامیه

تزیین زولبیا بامیه افطار

نکته های خرید زولبیا و بامیه :

زولبیا و بامیه‌های تیره را به هیچ وجه نخرید‌ و به حرف فروشند‌ه که اد‌عای سرخ و برشته‌شد‌ن آن را می‌کند‌ گوش ند‌هید‌. د‌قت کنید‌ که ذرات سوخته به آن نچسبید‌ه باشد‌. این ذرات باقیماند‌ه طبخ قبلی بود‌ه و نشانه خوبی‌ است برای آنکه بفهمید‌ د‌ر همان ظرف و با همان روغن عوض نشد‌ه قبلی سرخ شد‌ه‌اند‌.

زولبیا و بامیه‌هایی را بخرید‌ که تازه‌اند‌ و رنگ روشن و بسته‌بند‌ی مناسب د‌ارند‌. حواستان باشد‌ که زولبیا و بامیه‌هایی که زیاد‌ی زرد‌ هستند‌ هم ممکن است مشکل‌ساز باشند‌ چون بعضی‌ها به جای زعفران از رنگ برای طلایی‌شد‌ن آنها استفاد‌ه می‌کنند‌

تزیین زولبیا بامیه و خرما

تزیین زولبیا بامیه و خرما

میزان کالری زولبیا و بامیه :

هر دانه بامیه ۸۰ کالری دارد و ۱۰۰ گرم زولبیا ۴۵۰ کالری . مصرف زیاد زولبیا و بامیه برای سلامت مضر است و در یک لحظه میزان زیادی کالری، چربی و قند را وارد بدن می‌کند در حالی که جذب قند زولبیا و بامیه به علت داشتن چربی زیاد ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد.

 سفره افطار

تزیین سفره افطار جدید

نکته هایی برای مصرف زولبیا و بامیه

 

  • مصرف زولبیا و بامیه موجب تشنگی می‌شود و به طور غیرطبیعی نیاز به آب را افزایش می‌دهد بنابر این از مصرف بیش از اندازه آن دوری کنید.
  • زولبیا و بامیه را در یخچال یا محل خشک و خنک نگهداری کنید.
  • در وعده سحری از مصرف زولبیا و بامیه خودداری کنید زیرا به علت شیرینی بالای آن،قند خون را به سرعت افزایش داده و سپس ایجاد گرسنگی زودرس در ساعات ابتدایی روز می‌کند.

 

سفره افطاری زیبا

سفره افطاری زیبا

تزیین سفره افطار جدید

تزیین سفره افطار برای مهمانی

تزیین زولبیا

تزیین زولبیا

افطاری

سفره افطاری زیبا

تزیین زولبیا بامیه افطار

زولبیا بامیه افطار

تزیین زولبیا

تزیین سفره افطار جدید

سفره افطاری زیبا

کسانی که طی روزه‌داری ماه مبارک رمضان به سحری نخوردن عادت داشته یا در شب‌های روزه‌داری عموما غذای کمتر از نیاز خود دریافت کرده‌اند، در پایان ماه مبارک رمضان ممکن است بیش از حد وزنشان کاهش یافته باشد. این کمبود وزن در برخی افراد می‌تواند به سوءتغذیه بعدی منجر شود که توان جسمی و فکری آنها را مورد لطمه قرار می‌دهد.

لازم است این افراد طبق توصیه متخصص اقدام به برنامه‌ریزی برای دریافت مقدار غذا و مایعات مناسب کنند تا وزن آنها به شرایط مناسب برسد.

برخی از کسانی که طی روزه‌داری کمتر از نیاز خود غذا دریافت ‌کرده‌اند، در پایان ماه مبارک رمضان به‌جای آنکه وزن از دست داده باشند، ممکن است وزن گرفته باشند. این اضافه وزن الزاما به‌دلیل افزایش مقدار چربی و پروتئین بدن نیست و اغلب به‌دلیل تجمع مایعات در بدن آنهاست.

تزیین زولبیا بامیه افطار

۴.۴/۵ - (۱۰ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا