گل و گیاه

خواص گل پامچال مغربی و روغنش | نگهداری و تکثیر گل پامچال

گل و گیاه ، راه های تکثیر و پرورش گل پامچال در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

علت پژمرده شدن گل پامچال

شرایط نگهداری گل پامچال در اپارتمان , گل پامچال مغربی

 

 

خواص و فواید گل پامچال مغربی و روغن این گیاه

گل پامچال مغربی در گذشته به خاطر مواد متعدد و خواص آن به عنوان گیاه دارویی استفاده می شده است، این گیاه نه تنها برای تسکین التهاب، بلکه برای افزایش سطح باروری در زنان نیز به کار می رود.

 

مشخصات گل پامچال مغربی

گل پامچال مغربی که نام علمی آن oenotheraاست، نوعی از گیاهان است که در طول سال یکبار جوانه می زند. مناطق بومی آمریکای شمالی، آسیا و اروپا، چندین سال است که از گیاه به عنوان دارو استفاده می کنند. پامچال شب گل زرد کمرنگی است که گلبرگ های آن بوی تند می دهند. غنچه آن در طول بعد از ظهر باز می شود. گیاه می تواند تا یک متر رشد کند.

محل رشد :باغ ،جاده ها ، بزرگراه ها ، ریل های راه آهن

خواص و فواید گل پامچال مغربی و روغن گل مغربی

استفاده از روغن گل پامچال مغربی بیشتر از دم کرده آن رایج است این روغن از دانه هایی به دست می آید که در کپسول های ژلاتینی حاوی روغن متمرکز می شود.

ترکیبات گل های پامچال چیزهایی هستند که آن را یک گیاه دارویی چند منظوره و مفید می سازد. در میان مواردی هستند همچون :امگا۶ ، فیبر ، آمینو اسید ، ویتامین ث ، پتاسیم ، آهن ، کلسیم ، منیزم ، روی ، مس

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به فواید و خواص گل پامچال مغربی که در کتب قدیمی ثبت شده

 

ضدالتهابی :

گل پامچال مغربی حاوی تاثیرات داروی بی هوشی بوده است که برای درمان مواردی از زخم ها، درد استخوان و ناراحتی های شکمی مورد استفاده قرار می گیرد.

این گیاه میزان تورم را کاهش می دهد و اگر پارگی ماهیچه وجود داشته باشد ، به شما کمک می کند تا با چند قطره روغن ماساژ دهید تا ناراحتی را برطرف کنید.

 

آنتی اکسیدان :

گل پامچال مغربی علاوه بر تسکین درد و التهاب، حفاظت و رطوبت پوست را تامین می کند. هم چنین پوست خشک را ترمیم می کند .

روغن گل پامچال مغربی برای حفظ رنگ و نرمی پوست مناسب است و آنتی اکسیدان های موجود در روغن گل پامچال مغربی ، چین و چروک را کاهش داده و اثرات پیری در مناطقی مانند دست ها، صورت را تاخیرمی اندازد.

 

باروری :

زنانی که دنبال باردار شدن هستند، استفاده از گل پامچال مغربی به شکل کپسول می تواند احتمال باروری را به سرعت و به طور موثر افزایش دهد (البته بعد از مشورت با پزشک).

روغن گل پامچال مغربی، تولید مخاط گردنی را تحریک می کند، مایعی که توسط رحم تنظیم شده توسط استروژن ترشح می شود، اجازه دسترسی بیشتر به اسپرم را می دهد.

 

دیابت :

در مورد دیابت، گل پامچال مغربی به عنوان یک مکمل شگفت انگیز برای کاهش ناراحتی عمل می کند چون به حفظ سطوح انسولین در خون کمک می کند از طرف دیگر، این بیماری ، اثرات از دست دادن احساس، سوزش و یا بی حسی را که برخی افراد مبتلا به دیابت، تجربه می کنند ، تسکین می دهد.

 

دردهای قبل از قاعدگی :

نسخه بابونه و جعفری برای نبود قاعدگی یا کمبود قاعدگی ، دلیل اینکه گل پامچال مغربی به عنوان گیاه ” زن ” شناخته می شود این است که این گیاه علایم قبل از قاعدگی را کاهش و بیماری هایی مثل ..تسکین میدهد.خوردن یک کپسول روزانه بسیاری از مشکلات ناشی از قاعدگی آن ها را کاهش می دهد. با این حال، مهم است هر فرد با پزشک مشورت کند تا مطمئن شود روغن پامچال شب برای استفاده فردی مناسب است.

خواص گل پامچال مغربی برای درمان التهاب روده ، بیماری ، کولیک ، سینه های حساس ، تنظیم هورمون ، حفظ مایعات بدن را نمیتوان نادیده گرفت.

 

یائسگی :

یائسگی حالتی است که در آن سطح طبیعی هورمون های باروری شروع به سقوط می کند. همه ی زن ها وقتی به سن چهل یا پنجاه می رسند از آن عبور می کنند برخی از علائم ناشی از یائسگی عبارتند از:

تغییرات حالت ، گرما ، دوره های قاعدگی نامنظم ، عفونت های واژینالی ، ضعف در استخوانها

پامچال شب چگونه کمک خواهد کرد ? به تسکین یا کاهش علائم یائسگی کمک می کند چون هورمون طبیعی بدن را تامین می کند.

شما نمی توانید از یائسگی دوری کنید، اما می توانید برای رسیدن آن آماده باشید.

 

پوکی استخوان :

وضعیتی است که در آن استخوان ها آسیب دیده و در نتیجه ضعیف، شکننده و مستعد شکستگی می شوند. این اتفاق زمانی می افتد که بافت استخوان قادر به جذب یا جایگزین توسط بدن نیست. این بیماری مزمن است؛ در نتیجه، چند سال یا تمام زندگی فرد ادامه دارد و هیچ درمانی ندارد. در این موارد، پزشک دارو، رژیم غذایی و ورزش تجویز می کند که به حفظ قدرت و استقامت استخوان ها کمک می کند.

گل پامچال مغربی، تراکم استخوان را افزایش می دهد در حالی که از دست دادن بافت استخوانی جلوگیری می کند، بنابراین به عنوان یک درمان جایگزین برای کاهش اثرات پوکی استخوان عمل می کند.

 

ناخن های سالم :

مهم است سلامت کل بدن را حفظ کنیم، این شامل ناخن ها می شود. ناخن های آسیب دیده نه تنها بد به نظر می رسند، بلکه بازتابی از سلامتی نیز هستند. مهم است وقتی ناخن های ترد و شکننده هستند عمل کنید. مصرف این گیاه ، سلامتی ناخن ها را بر می گرداند ظاهری سالم، تمیز می بخشد.

 

طرز نگهداری گل پامچال در اپارتمان

نام دیگر گل پامچال

 

 

مشکلات صورت و زیبایی پوست :

به دلیل اثرات آنتی اکسیدان و ضد التهابی که گل پامچال مغربی دارد، درمان مفیدی برای جلوگیری از آکنه ، جوش های سر سیاه ، اگزما است، دلیل این امر آن است که گل پامچال مغربی به رقیق کردن انباشت های چربی در منافذ پوست کمک می کند.

هم چنین برای مبارزه با اگزما پوستی ، آلرژی هایی که به پوست ظاهری خشک و خشن می دهد ، مفید است. گل پامچال مغربی ، به شکل روغن یا کپسول ها، راه حل جایگزین خوبی برای این مشکل پوستی است.

خواص و موارد استفاده از قرص گل پامچال مغربی

مصرف قرص روغن گل مغربی برای مبتلایان به دیابت، بیماران قلبی و عروقی مفید است

کپسولهای گل مغربی نسخه ای گیاهی و طبیعی برای درمان بیش فعالی کودکان است.

همانطور که در بالا گفته شد یکی از خواص این گیاه برای کاهش دردهای قاعدگی است پس این قرص در درمان علایم قبل از قاعدگی بسیار موثر بوده، کاهش درد پستان پیش از قاعدگی و رفع مشکلات قبل از یائسگی نیز با مصرف آن ممکن می شود.

از قرص روغن گل مغربی برای رفع برخی ناتوانی های جنسی و درمان اختلال نعوظ در مردان استفاده میشود.

برای درمان بیماری آرتریت روماتوئید و بیماری اسکلروز مفید است و باعث کاهش علائم این بیماری ها مصرف این قرص ها توصیه می شود.

 

خطر مصرف :

گل پامچال مغربی کم ترین ضرر را دارد؛ با این حال مهم است ذکر کنیم و آن ها را بشناسیم. این ها عبارتند از :

سردرد

اسهال

واکنش های معده

توصیه می شود قبل از استفاده از گل پامچال مغربی با پزشک مشورت کنید تا بدانید برای سلامتی شما چقدر مفید است.

 

نگهداری و تکثیر گل پامچال

چند سالی است که گلکارهای حرفه ای، همه ساله پامچال را در گلخانه های سرد پرورش داده و در زمان گلدهی آن، یعنی اواخر زمستان یا اوایل بهار آن را عرضه می کنند.شما نیز می توانید در صورت تمایل این گلدانها را تهیه کرده و به خانه بیاورید.

 

تصویر نگهداری و تکثیر گل پامچال

برگهای پامچال گرد یا تخم مرغی، به رنگ سبز و کرک دارند. گلهای زیبایش که ممکن است سفید، صورتی، قرمز یا آبی باشند، در بهار ظاهر می شوند.

پامچال یک گیاه نشایی است. به همین دلیل این امکان وجود دارد که آن را از گلدان خارج نموده و به باغچه منتقل کنید.

 

روش نگهداری و پرورش پامچال

پامچال در رویشگاههای اصلی اش به طور خودرو در مناطق کوهستانی و مرطوب و نقاط صخره ای رشد می کند.

بسیار مناسب باغچه هایی است که با سنگ تزیین شده اند.

در صورتی که قصد خرید نشاء آماده دارید و مقصودتان انتقال آن به باغچه است، بهتر است پامچالهایی را انتخاب کنید که فقط یک ماه از عمرشان گذشته و سه یا چهار سانتی متر رشد کرده اند.

پامچال در گلخانه های سرد که درجه حرارتش معادل ده درجه سانتی گراد باشد، تولید جوانه های گل نموده و در این صورت در زمستان به گل می نشیند. هر قدر که بعد از تشکیل غنچه ها هوا گرمتر شود گلهایش زودتر باز می شوند.

 

نور

مناسبترین نور، برای پامچال سایه روشن است و نور شدید آن را آزار می دهد.

 

آب

هر قدر خواستید به آن آب بدهید، علاقه زیادی به آب دارد.

 

رطوبت نسبی

رطوبت نسبی زیاد موجب رشد بهتر و افزایش گلهایش می گردد.

 

خاک

بهترین خاک مخلوطی است از یک سوم خاک باغچه، یک سوم خاک برگ پوسیده و یک سوم تورب. پامچال نسبت به آهک حساسیت دارد و در خاکهایی که کمی اسیدی باشند بهتر رشد می کند.

 

ازدیاد

به دو روش تکثیر می شود: کاشت بذر و تقسیم بوته. مناسبترین زمان برای تکثیر پامچال به روش تقسیم بوته، پاییز است. برای این کار باید بوته را از خاک خارج نموده و به چند قسمت تقسیم کنید.

بذر پامچال را معمولاً در پاییز در جعبه هایی در گلخانه کاشته و در اوایل بهار آن را به گلدان منتقل نموده و در فضای باز یا داخل ساختمان نگهداری می کنند.

 

مراقبت بعد از دوره گل دهی

در پائیز برگهای زرد شده را حذف نموده و گلدان را به محل پر نور انتقال داده و آبیاری و کود مایع بطور مرتب می دهند تا در اواخر زمستان به گل بنشیند.

 

 

خرید گل پامچال

نکاتی درباره گل پامچال

 

خواص گل پامچال مغربی و روغنش | نگهداری و تکثیر گل پامچال

منبع : نمناک / جام جم سرا

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا