درمان

خشکی صبحگاهی مفاصل و بهترین راه برای درمان آن چیست

درمان کنیم ؟ درد مفاصل بعد از خواب به چه علتیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره درمان خشکی و درد مفاصل بعد از خواب در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

علت درد مفاصل دست و پا

علت درد مفاصل و استخوانها , خشکی صبحگاهی مفاصل

 

 

بهترین راه برای درمان و غلبه بر خشکی صبحگاهی مفاصل

آیا تا به حال شده است که به خاطر درد خیلی زیاد مجبور شوید که از خواب بیدار شوید؟! آیا یکی دو ساعت طول میکشد تا بدن شما گرم شود و مفاصل و ماهیچه هایتان شل شود ؟قبل از اینکه بتوانی درگیر کار روز شوی و روز خود را شروع کنی؟ اگر جواب شما بله است!پس شما تنها نیستید. به گفته روماتولوژی دانشکده امریکا ،بیش از ۶ میلیون آمریکایی به مشکل خشکی صبحگاهی مفاصل دچار  هستندکه فیبرو میالژیا نام دارد. که از هر ۸ انسانی که مبتلا هستند ،۷ نفر زن و یک نفر آنها مرد میباشد. و با توجه به NHIS, به نظر میرسد تا سال ۲۰۳۰،حدود ۶۷ میلیون آمریکایی به تشخیص پزشک مبتلا به آرتریت روماتوئید می باشند.

 

علت خشکی صبحگاهی مفاصل

خشکی صبحگاهی مفاصل یکی از شایعترین شکایتی است که پزشکان از بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا،آرتریت،روماتیسم میشنوند.و بدن آنها بعد از فعالیت روزانه نه چندان طولانی دچار ضعف و خستگی شدید میشود.

دلیل اصلی خشکی مفاصل در روز،کمبود فعالیت های بدنی روزانه ،داشتن اضافه وزن ،داشتن رژیم غذایی نادرست ،کمبود خواب مرتب ،و بودن در محیطی که سرد و مرطوب است، می باشد.داشتن اضافه وزن ،باعث ایجاد فشار روی مفاصل ،ماهیچه ها،تاندون ها و رباط ها میشود.

یک رژیم غذایی نا مناسب که در آن کربو هیدرات زیاد میباشد،باعث تضعیف عضلات،بد رفتاری و بی حالی میشود.کمبود خواب ،میتواند بدن شما را به مدت چند ساعتی در حالت بد و نا مناسب قرار دهد و باعث کاهش جریان خون نیز میشود و اسید لاکتیک تولید میکند و باعث سختی می شود.زندگی و یا کار کردن در محیط سرد یا مرطوب،باعث میشود که ماهیچه ها سخت شوند ،به این خاطر که سرما و رطوبت بر جریان خون سراسر بدن تاثیر میگذارد.

 

۱۰ توصیه کاربردی برای درمان خشکی صبحگاهی مفاصل

تسکین خشکی صبحگاهی:

شما خوشحال خواهید شد اگر بدانید چه چیزی باعث میشود که سختی صبح خود را از بین ببرید یا کاهش دهید ،در اینجا تعدادی راه آسان که تو بتوانی این تغییر بزرگ را در زندگیت انجام دهی آمده است:

تمرین روزانه (حتی پیاده روی خیلی کم و آرام) یک راه عالی برای آزاد کردن آندروفین ها میباشد که باعث ایجاد حس خوب می شود.به حرکت جریان خون کمک می کند تا سموم را از بدن خارج کند.

مطمئن شوید که خواب عمیق و مناسب داشته باشید تا بدن شما بتواند شارژ شود. هر مکالمه یا مشکل یا وظایف که در طول روز داشته اید را فراموش کنید،زیرا استرس عملکرد بدن را پایین می اورد.اگر اتاق شما این است ،پنجره ها یا در را ببندید ،اگر سرد باشد یک بخاری را امتحان کنید یا از پوشش های اضافی استفاده کنید تا از سرد شدن یا خیس شدن بدن خود جلوگیری کنید.

در حالی که روی تخت خود دراز کشیده اید با انجام دادن تعدادی حرکت ساده میتوانید به کشش بدن و ماهیچه ها کمک کنید.مثل اینکه:روی تخت خود بنشینید بدن رو به دو طرف بکشید و این حرکت را چندین بار تکرار کنید که باعث میشود جریان خون شما هم به گردش در بیاید.

میتوانید یک دوش آب داغ بگیرید،این کار باعث میشود که عرق کنید و گردش خون شما افزایش پیدا کند .همچنین میتوانید برای بالا بردن تعادل بدنتان از حرکات تعادلی نیز استفاده کنید،مثل نگه داشتن زانو در شکم و یا یک میز یا صندلی پیدا کنید و از دست خود برای پشتیبانی استفاده کنید و آهسته حرکت بشین و پاشو انجام دهید و بارها این حرکت را تکرار کنید.

بهترین نوشیدنی که میتوانید پیدا کنید آب است که معمولا آب ها در شهرهای ما سالم و ایمن نیستند،حتی در آب شهری مثل لس آنجلس اثرات داروهای روان پزشکی و ترکیبات استروژن وجود دارد. این سموم در طول زمان در سیستم بدن شما تاثیر میگذارد و باعث ایجاد درد میشود،توصیه میشود که از آب معدنی یا فیلتر شده استفاده کنید.

 

 

درمان گیاهی درد مفاصل

درمان گیاهی آرتروز انگشتان دست

 

 

تغذیه سالم تری داشته باشید:

خوردن کربو هیدرات ها را کاهش دهید و خواندن بر چسب های تاریخ انقضا را قبل از خرید شروع کنید،تا از مصرف سموم بیشتر جلوگیری کنید. به سادگی، تمام مواد غذایی که دارای رنگ های مصنوعی ،آرد سفید،طعم های مصنوعی،و شیرین کننده ها هستند را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

برخی از مکانیزه های مقابله و تکنیک های مدیریت را یاد بگیرید به طوری که دیگر در تمام طول شب به مشکلات خود فکر نکنید.یاد بگیرید که چگونه با افراد مسموم در زندگیتان مقابله کنید تا اینکار شما اجازه دهد که خواب بهتری داشته باشید ،استرس تان را کاهش بدهید که همه ی اینها اسپاسم عضلانی که باعث درد می شود را کم می کند.

 

ورزش منظم انجام بدهید :

ایده این است که به بیرون بروید و کارهای فیزیکی با بدنتان انجام دهید حتی اگر شده ۱۰۰۰۰ قدم در طول روز برای بهبود سلامتی تان انجام دهید.شما میخواهید که لباس مناسب برای ماه های سرد سال پیدا کنید ،چون هوای سرد باعث میشود که عضلات و مفاصل شما آسیب ببیند پس در روزها و هوای سرد با لباس مناسب و یا در حد عرق کردن از این آسیب جلوگیری کنید.

 

نکاتی برای کاهش درد مفاصل در هوای سرد

زنجبیل یا زنجفیل به عنوان یک ادویه خوراکی در سراسر دنیا استفاده می شود و دارای فواید متعددی برای سلامت است که از آن جمله می‌توان به درمان بیماری های شایع نظیر سوءهاضمه، درد دوره عادت ماهانه، کاهش میزان کلسترول و همچنین پیشگیری از مشکلات جدی تری نظیر سرطان و محافظت در مقابل بیماری آلزایمر اشاره کرد.

طبق نتایج یک تحقیق جدید، زنجبیل می تواند به کاهش مواد شیمیایی التهاب زا تولیدشده توسط بدن کمک کند. التهاب یکی از علل اصلی بیماری آرتروز است.

محققان همچنین دریافتند این ریشه گیاهی به بدن در تولید اسید سالیسیلیک نیز کمک می کند؛ اسید سالیسیلیک یک ترکیب طبیعی است که در داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) مورد استفاده برای درمان دارویی آرتروز نیز وجود دارد.

اسید سالیسیلیک یکی از ترکیباتی است که به تسکین درد مفاصل کمک می‌کند.

به گفته محققان، زنجبیل می تواند فعالیت چندین ماده شیمیایی ایجادکننده التهاب مفاصل را کاهش دهد. زنجبیل یک داروی گیاهی با عوارض جانبی جزئی است. شایع ترین عوارض گزارش شده این گیاه ناراحتی معده و سوزش دهان بوده است.

طبق نتایج این مطالعه، افراد دارای مشکل مفاصل که مکمل زنجبیل و ایبوپروفن مصرف می کردند، در مقایسه با افرادی که قرص های دارونما مصرف کرده بودند، شاهد کاهش چشمگیر درد مفصل خود بودند.

در حال حاضر هیچ درمانی برای آرتروز وجود ندارد اما برخی داروها و مکمل ها می تواند به کاهش علائم کمک کنند.

 

 

ناراحتی انگشتان دست

درمان درد مفاصل

 

خشکی صبحگاهی مفاصل و بهترین راه برای درمان آن چیست

منبع :  مشرق نیوز / نمناک

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا