زیبایی

آموزش کشیدن خط چشم متناسب با فرم چشم‌ها

رازهای زیبایی با آرایش ، راه کارهایی برای داشتن خط چشمی مناسب در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 نکات مهم ارایش چشم

نکات ریز آرایش صورت , آموزش کشیدن خط چشم

 

 

چگونه متناسب با فرم چشم‌ها خط چشم بکشیم؟

خط چشم آرایش را تکمیل می کند و یاد گرفتن آن به کمی تمرین و زمان نیاز دارد. به خصوص خط چشم های دنباله دار که به آن خط چشم گربه ای هم می گویند. نکته مهمی که حتما باید هنگام کشیدن خط چشم در نظر بگیرید فرم چشم های تان است. بعد از انتخاب فرم چشمتان مطابق با روش هایی که در زیر توضیح داده ام خط چشم بکشید.

 

چشم های با فاصله

با کوتاه و به سمت بالا کشیدن دنباله خط چشم فاصله چشم ها را کمتر کنید. خط چشم را روی خط اشک یا خط مژه (واترلاین) بکشید. هنگام کشیدن خط چشم در گوشه داخلی قسمت بالا و پایین چشم بسیار مراقب باشید. خط قسمت داخلی چشم را کمی کشیده تر بکشید تا در ظاهر صورت تعادل ایجاد شود.

 

چشم های کم فاصله

درست بر عکس چشم های با فاصله برای این مدل چشم ها باید خط قسمت بیرونی چشم یعنی دنباله را بلندتر، صاف تر و به حالت افقی بکشید. گوشه داخلی چشم را خط چشم نزنید و بیشتر به گوشه خارجی تمرکز کنید تا فاصله چشم ها کمی بیشتر نشان داده شود.

 

چشم های ریز

برای چشم های ریز کمی خط چشم را محو کنید. هر چه خط چشم واضح تر باشد چشم ها ریزتر نشان داده می شود. به جای خط چشم مدادی از خط چشم های مایع استفاده کنید. فقط روی پلک بالا خط چشم بکشید و تا دنباله آن را محو کنید.

 

چشم های پف کرده

اگر خط چشم باریک بکشید هنگام باز کردن چشم مشخص نمی شود پس بهتر است پهن تر بکشید. زیر خط مژه بالا و داخل خط اشک (واترلاین) نیز بکشید تا تعادل بیشتری ایجاد کنید. چشم های پف کرده نباید برای پلک پایین خط چشم بکشند زیرا چشم ها کوچک تر نشان داده می شوند. فقط در قسمت گوشه خارجی چشم کافی است.

 

 

آموزش آرایش صورت در خانه

نکاتی درباره خط چشم

 

 

چشم های بادامی

برای این که خط چشم بزرگ تر و زیباتر نشان داده شود فقط یک سوم چشم ها را خط چشم باریک بکشید و در انتهای خارجی چشم آن را ضخیم تر کنید. پایین پلک هم خط چشم بزنید تا فرم زیبای چشم ها بیشتر نشان داده شود.

 

چشم های کشیده به سمت بالا

این فرم چشم ها شباهت زیادی به چشم های بادامی دارند. پلک بالایی را خط چشم بزنید و دنباله آن را به سمت بالا بکشید.

 

چشم های کشیده به سمت پایین

برای کشیدن این مدل چشم ها به سمت بالا دنباله خط چشم را پهن و به سمت بالا بکشید. خط چشم را از وسط پلک شروع کنید و دنباله آن را در زاویه ۴۵ درجه بکشید.

 

چشم های تک پلک

از آن جا که این مدل چشم ها پلک ندارند خط چشم را تا جای ممکن نزدیک به خط مژه بکشید و دنباله آن ضخیم و کشیده باشد. اگر می خواهید چشم ها گردتر نشان داده شود از وسط پلک خط چشم را پهن کنید و دنباله آن را کوتاه تر بکشید.

 

 نکاتی مهم در مورد کشیدن خط چشم

بعضی از خانمها دوست دارند که در روز از خط چشم استفاده کنند. استفاده صحیح از خط چشم زیبایی چشمان را چندین برابر میکند و مژه ها ضحیمتر به نظر می آیند. خط چشم به رنگهای مشکی و قهوه ای تیره در دسترس است.

موقع کشیدن خط چشم، پلک بالا باید کاملا خشک و بدون چربی باشد. پلک چشم را با یک یا دو انگشت نگه میداریم و خط باریکی بالای چشم، از گوشه داخلی چشم و تا حد امکان نزدیک به چشم میکشیم. سپس از دو سوم خط ، آن را کمی به طرف بالا میکشیم. برای زیر چشم، خط بسیار باریکی از گوشه داخلی چشم شروع کرده و به طرف خارج میرویم. دو خط در گوشه چشم نباید به هم بچسبند. یک فاصله کوچک بین دو خط در گوشه خارجی چشم آن را درشت تر نشان میدهد.

 

خط چشم :

خط چشم بر روی خط مژه ها در پشت چشم کشیده می شود تا چشم شما را بزرگتر جلوه داده و در عین حال فرم و حالت نیز به آن می دهد. مداد خط چشم در رنگ ها و فرم های مختلف مانند مداد یا پودر عرضه می شوند. فرمهای مایع تاثیر مناسبی بر ظاهر و چشمان شما نخواهد داشت.

 

نکته:

برای نشان دادن چشم به حالت طبیعی، همان خط چشم باریک بالای چشم کافی است و نیازی نیست زیر چشم را نیز خط بکشید.

خانمهاییکه میخواهند آرایش روزشان کمی بیشتر جلوه کند، در گوشه خارجی، خط چشم را به طرف بالا و بیرون و کمی پهنتر از گوشه داخلی چشم میکشند. برای آرایش شب خط چشم را از گوشه داخلی شروع و از وسط مردمک چشم به طرف گوشه خارجی چشم پهنتر و سپس در انتها آن را بسیار باریک تمام میکنیم.

خط دیگری زیر چشم میکشیم و بین دو خط در گوشه خارجی چشم فاصله میگذاریم که چشم را شفافتر و بزرگتر نشان دهد. چشمهای بادامی را معمولا با خط بسیار پهن در گوشه خارجی چشم در بالا و خط دیگری در پایین که دو گوشه به هم چسبیده باشند میتوانیم گرد نشان دهیم و با سایه ، گوشه چشم را بالاتر میبریم که بسیار زیبا و جذاب جلوه کند.

 

 

نکاتی برای خط چشم بهتر

خط چشم

آموزش کشیدن خط چشم متناسب با فرم چشم‌ها

 

منبع: بدونیم / آسمونی / بیتوته

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا