سفره آرایی و میوه آرایی

تزیین عدس پلو مجلسی نذری با کشمش و گوشت

تزیین عدس پلو : عدس پلو یکی از آن غذاهای خوشمزه ای است که طرفداران بسیاری دارد، در ایران بانو و در این بخش از سفره آرایی، برای شما نمونه هایی خاص و زیبا از تزیین عدس پلو مجلسی و قالبی و مختص سفره های نذری که در  کنار خرما، ماست و سالاد سرو شده است را برای شما آماده کرده ایم.

عدس پلو نذری

تزیین عدس پلو

تزیین عدس پلو با کشمش

تزیین عدس پلو نذری

تزیین عدس پلو با گوشت چرخ کرده

تزیین عدس پلو با کشمش

عدس پلو قالبی

تزیین عدس پلو با مرغ

عدس پلو ساده

تزیین عدس پلو با گوشت چرخ کرده

عدس پلو کته

دیزاین عدس پلو

ادویه عدس پلو

دیزاین عدس پلو

عدس پلو با مرغ

عدس پلو قالبی

عدس پلو با گوشت قلقلی

ادویه عدس پلو

عدس پلو مجلسی با گوشت قلقلی

عدس پلو ساده

عدس پلو نذری

تزیین عدس پلو نذری

تزیین عدس پلو مجلسی

تزیین عدس پلو با کشمش

 عدس پلو بدون گوشت

دیزاین عدس پلو

عدس پلو بدون گوشت

عدس پلو مجلسی

طرز پخت عدس پلو با مرغ

عدس پلو قالبی

نکاتی که برای تهیه عدس پلو نذری بهتر است بدانید: برای این‌که برنج خوب به عمل آید، موقع خیساندن، به آن نمک فراوان بزنید. ولی موقع پخت آب برنج را خالی کرده و یکی دو مرتبه با آب سرد بشویید تا نمک اضافه آن شسته شود، ولی نباید کاملا بدون نمک شود (کمی خوش نمک باشد.) البته این کار برای برنج آب‌کش شده است نه برنج کته و پلوپزی. در صورتی که تمایل به آبکش کردن برنج نداشتید و برنج را به روش کته درست کردید
باید به ازای هر پیمانه برنج یک پیمانه آب برای پخت برنج در نظر بگیرید و میزان آب عدس نیز همانطور که ذکر شد به اندازه‌ای باشد که یک بند انگشت روی عدس‌ها را بگیرد و در نهایت همان یک بند انگشت از آب عدس باقی‌مانده را به برنج اضافه کنید. استفاده از زیره و یا تخم گشنیز آسیاب شده باعث می‌شود بوی ضخم گوشت گرفته شود و کوفته‌ ریزه خوش‌مزه شود. نکته مهم در آشپزی برای بهتر شدن غذا، دقت، حوصله و مهم‌تر از آن استفاده از مواد اولیه خوب است.
در مورد استفاده از زعفران، خسیس نباشید و هیچ‌وقت رنگ خوراکی را جایگزین آن نکنید. اول به این علت که زعفران خاصیت شادی‌بخش دارد و بسیار مفید است و حتما در غذاهایتان از آن استفاده کنید. علاوه بر آن رنگ خوراکی، عطر و بو و حتی رنگ زعفران را ندارد. برای ته‌دیگ، می‌توانید کمی روغن ته قابلمه ریخته و روی آن کمی کنجد بریزید و نان لواش را روی آن بگذارید. ته‌دیگ به صورت نان کنجدی درست می‌شود که بسیار خوش‌مزه است.

در صورت تمایل می‌توانید از خرما، گردو و خلال پسته و بادام و یا خلال پوست پرتقال یا نارنج بسته به ذایقه خود در تهیه عدس‌پلو بهره ببرید. برای تقسیم‌بندی مواد لازم عدس پلو برای ۵۰ نفر باید مواد اولیه ذکرشده در بالا را نصف کنید.

تزیین عدس پلو مجلسی نذری با کشمش و گوشت

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا