بدانیم تا سالم بمانیم

اینگونه سلامتی تان را تضمین کنید | سلامتی خانم ها

سلامت بانوان ، راه کارهایی برای افزایش سلامتی بدن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

نوشته های مشابه

 

 مطلب در مورد سلامتی

نکات سلامتی جالب , سلامتی تان را تضمین کنید

 

 

با ۸ گام، سلامت خود را تا ۱۰ سال تضمین کنید

انتخاب های امروز شما قطعا تاثیرات چشمگیری در وضعیت سلامت شما در سالهای آینده زندگی تان دارد. انتخاب سالم را در اولین فرصت وارد برنامه های زندگی روزانه خود کنید، تا شاهد منافع بلند مدت آنها باشید:

یادگیری مهارت های جدید: مهارت های جدید قطعا یکی از موثرترین شیوه ها برای بهبود عملکرد مغز است. مهارت هایی مانند یادگیری یک زبان جدید نشانه های پیری را در افراد سالم کند می کند و حتی اثرات بیماری آلزایمر را به تاخیر می اندازد.

ورزش منظم: افراد سالم می دانند که تنها ۳۵ دقیقه ورزش روزانه یا حداقل برای ۵ روز در هفته آنها را از افسردگی و سایر مشکلات جسمی مزمن نجات می دهد

آفلاین شدن: افراد سالم می دانند که چک کردن مداوم ایمیل و رسانه های اجتماعی و یا استفاده دائمی از تلفن همراه راهی برای افزایش استرس و مصرف وعده های غذایی سنگین است. قطع تماس های اینترنتی حتی برای زمان های کوتاه و گذران وقت با انجام کارهای تفریحی دیگر مانند کتاب خواندن، یکی از اسرار حفظ سلامت در این افراد است.

 

پرهیز از سیگار: ترک سیگار یک حرکت بزرگ برای حفظ سلامت است. تنها ۲۰ دقیقه بعد از ترک سیگار ضربان قلب و فشار خون کاهش می یابد.

خوردن صبحانه: یکی از خصوصیات سالم ترین افراد پرهیز از حذف صبحانه برای جلوگیری از پرخوری در طول روز است. به علاوه مطالعات نشان می دهد بزرگسالانی که وعده صبحانه را به طور کامل مصرف می کنند، بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از افت قند خون را تجربه خواهند کرد. علاوه بر این بر طبق مطالعات، صبحانه باعث افزایش توانایی حل مساله، تمرکز بیشتر و داشتن تفکر خلاق می شود.

برنامه ریزی وعده های غذایی: افراد سالم از قبل می ‌دانند که در طی ساعت‌ ها و روزها و هفته ‌های آینده چه چیزی قرار است بخورند و با برنامه‌ا ی که تعیین کرده ‌اند می ‌دانند که چه مواقعی می ‌توانند میان‌ بر بزنند، زیاده روی کنند و سپس همان کالری خارج از برنامه دریافت شده را از دست بدهند.

نوشیدن مقادیر زیاد آب: افراد سالم می دانند که نوشیدن آب کافی یکی از موثرترین راه ها برای کاهش وزن است. آنها نوشیدنی های شیرین را برای جلوگیری از چاقی و دیابت نوع دو کاملا از رژیم غذایی خود حذف می کنند. طرفداران مصرف آب، برای راحت تر نوشیدن آن، چند قطره لیمو، آب پرتقال یا آب هندوانه به آن اضافه می کنند.

شمردن کالری: هر چند کالری شماری کلیشه ‌ای و تکراری به‌نظر می ‌رسد اما در حقیقت عادتی موثر برای حفظ وزنی متعادل است. افراد لاغر و شاد دقایقی را در روز صرف ثبت اطلاعات مفید در مورد خوراکی‌ های مصرفی ‌شان می ‌نمایند، بنابراین با گرایشات مدرن خوردن بدون نگرانی مبارزه می ‌کنند. آن‌ها با کمک اپلیکیشن ‌ها یا تنها با قلم و کاغذ، پیگیر مراحل پیشرفت‌ شان هستند. در پژوهش ‌ها ثابت شده افرادی که از یک ابزار برای پیگیری وضعیت وزن‌ شان استفاده می‌ کنند، بیشتر وزن کم می ‌کنند.

 

نکاتی بسیار مهم در مورد سلامتی خانم ها

سریع خوردن غذا موجب اختلالات و ناراحتی های گوارشی می شود.

یکی از رفتارهای تغذیه ای غلط که در بین جوانان رواج زیادی دارد، با عجله غذاخوردن و خوب نجویدن غذاست.

امروزه جوانان وقت کمتری را به خوردن غذا صرف می کنند و فرصت بسیارمحدودی برای غذا خوردن دارند. به همین علت با عجله غذا مصرف می کنند و غذا را به خوبی نمی جوند.

این مسئله اشکالات زیادی در بردارد، از جمله آن که می تواند موجب اختلالات و ناراحتی های گوارشی در بین آنها شود.

اولین مرحله هضم بعضی از مواد غذایی در دهان انجام می شود. به این ترتیب که مواد غذایی در دهان به وسیله عمل جویدن خرد و ریز شده و تحت تاثیر آنزیم پتالین بزاق، اولین مرحله هضم آن ها انجام می شود که برای هضم نهایی و جذب آماده می شوند.اگر عمل جویدن به خوبی انجام نشود، مواد غذایی به خوبی با آنزیم بزاق آغشته نشده و هضم اولیه دچار اختلال می شود و درنتیجه بار دستگاه گوارش اضافه می شود.

این کار موجب سنگینی و نفخ در دستگاه گوارش می شود و استمرار این وضعیت ناراحتی های گوارشی را به دنبال خواهد داشت.

 

 

نکات کوتاه سلامتی

مقاله در مورد سلامتی

 

 

آلوخشک کم خونی را برطرف می کند

آلوی خشک منبع خوبی از آهن است و برای جلوگیری از کم خونی بسیار مفید است.

آلو یک میوه تک هسته ای از خانواده هلو و زردآلو است. طعم آن از ترش تا شیرین متغیر است و به رنگ های زرد، سبز، قرمز و ارغوانی موجود است.

آلو یکی از منابع غنی پتاسیم است و با توجه به این که آلو حاوی سدیم کمی نیز است، مصرف متعادل آن درکنترل فشارخون می تواند موثر باشد.

آلو یکی از منابع خوب آنتی اکسیدان ها است و به دلیل داشتن فیبر از یبوست جلوگیری می کند. آلوی خشک منبع خوبی از آهن است و برای جلوگیری از کم خونی بسیار مفید است.

آلو از افزایش فشارخون جلوگیری می کند و مصرف آن موجب کنترل قندخون می شود و برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی-عروقی، سرطان و بیماری های گوارشی مفید است.

 

۱۰ خاصیت باورنکردنی فلفل

فلفل یک مسکن قوی است که خواص متعددی دارد. خواصی که باعث می شود شما تا دوران سالمندان از سلامت جسمی مناسب برخوردار باشید:

۱- کاپساسین ماده ای در فلفل است که سبب گرم بودن این گیاه می شود. هرچند که فلفل گیاهی گرم است، اما کاپساسین موجود در آن در واقع سبب کاهش درجه حرارت بدن می شود که یکی از دلایل اصلی تمایل مردم مناطق آب و هوایی گرم به مصرف زیاد فلفل محسوب می شود.

۲- فلفل موجب افزایش اشتها می شود.

۳- کاپساسین موجود در فلفل، باعث کاهش بروز زخم معده می شود.

کاپسیاسین موجب افزایش جریان خون در قسمت مخاطی معده و تولید موکوس به وسیله دیواره معده می شود، بنابراین بافت معده در برابر ترشح اسید معده مصون باقی می ماند.

۴- کاپساسین سبب کاهش میزان کلسترول خون می شود، این موضوع موجب کاهش احتمال گرفتگی رگ ها می شود، این گیاه همچنین از انعقاد خون در رگ های خونی جلوگیری می کند، این دو خاصیت موجب می شود که مصرف فلفل به پیشگیری از بیماری های قلبی و آرترواسکلروز (سخت شدن رگ ها) کمک کند.

۵- فلفل خاصیت ضدسرطانی نیز دارد. کاپساسین موجود در فلفل، به عنوان یک ترکیب ضدسرطانی عمل کرده و مانع از فعالیت ترکیبات سرطان زا در بدن می شود و از تشکیل تومورهای بدخیم در بدن جلوگیری می کند.

۶- میزان بالای ویتامین ث موجود در فلفل دلمه ای باعث می شود، این نوع فلفل برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید باشد. بد نیست بدانید یک فلفل دلمه ای متوسط، بیش از ۳ برابر نیاز روزانه بدن ویتامین ث دارد.

۷- فلفل یک مسکن قوی است. این گیاه ابتدا سبب تحریک درد می شود، اما سپس شدت علایم درد را در بدن کاهش می دهد. این امر کاهش شدت سیگنال های درد در بدن است.

۸- فلفل موجب تحریک سیستم ایمنی می شود، به همین دلیل می تواند از ایجاد عفونت جلوگیری کند. تحقیقات نشان داده کسانی که به طور مرتب فلفل می خورند، کمتر به بیماری های عفونی مبتلا می شوند.

۹- خاصیت ضدباکتری فلفل موجب پیشگیری و درمان اسهال عفونی می شود.

۱۰- فلفل مانند یک داروی ضداحتقان، سبب رقیق شدن خلط و خارج شدن آن از ریه ها می شود.

 

سلامتی بدن

نکاتی درباره سلامتی

 

اینگونه سلامتی تان را تضمین کنید | سلامتی خانم ها

منبع:salamatnews.com / آلامتو / بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا