زیبایی

جوان نگه داشتن پوست گردن با چند کار ساده و راحت

پوست و زیبایی ، راه هایی برای جوان ماندن پوست صورت و گردن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

جوان سازی پوست صورت آقایان

قرص جوان سازی پوست , جوان نگه داشتن پوست گردن

 

 

جوان نگه داشتن پوست گردن با چند کار ساده

یکی از مناطقی که گذر زمان بیشترین اثر را روی آن می گذارد پوست گردن است چون به سرعت کشسانی خود را از دست داده و چروک می خورد. ولی روش هایی ساده برای جوان تر نگه داشتن پوست گردن وجود دارد.

در این مقاله ۵ ترفند طبیعی برای جوان تر ماندن پوست گردن به شما می آموزیم.

 

ویتامین C  برای جوان نگه داشتن پوست گردن

ویتامین C یک آنتی اکسیدان خارق العاده است که می توانیم از برخی غذاها و مرکبات یا مکمل ها آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم.

 

اجتناب از قرار گرفتن در معرض خورشید

اغلب ما می دانیم که اشعه خورشید برای سلامت ما مضر است به خصوص برای ناحیه گردن. بنابراین باید از پوست این ناحیه با ضد آفتاب حداقل با SPF30 که حاوی تیتانیم و زینک که از پوست در مقابل اشعه ماوراءبنفش UVA و UVB محافظت می کند ، استفاده نماییم.

 

 ورزش برای جوان نگه داشتن پوست گردن

اگر شما جزو افرادی هستید که به طور منظم ورزش می کنند پوست گردنتان را محافظت می کنید. مطالعات مختلف نشان داده است افرادی که حداقل دوبار در هفته ورزش می کنند، پوستشان حالت کشسانی بهتری دارد به علاوه ورزش با کمک به بهبود گردش خون باعث اکسیژن رسانی بهتر و در نتیجه جوان تر ماندن پوست می شود.

 

 

 جوان سازی پوست دست

جوان سازی پوست در خانه

 

 

مصرف کلاژن برای جوان نگه داشتن پوست گردن

کلاژن مسئول استحکام و کشسانی پوست و بازسازی و تولید سلول های جدید در پوست است. توصیه می شود از مکمل های کلاژن با کیفیت بالا استفاده کنید.

 

برای جوان نگه داشتن پوست گردن قبل از خواب اسیدهای چرب بخورید

این اسیدهای چرب را می تواند در امگا۳ و امگا۶ پیدا کرد که فواید زیادی برای پوستمان دارند و باعث بازسازی سلولها با تحریک تولید کلاژن می شوند. خوراکی های حاوی اسیدهای چرب عبارتند از ساردین، سالمون، اسفناج، بذر کتان، دانه کدو تنبل، آوکادو و غیره…

 

 ۱۰ نکته درباره جوان‌سازی پوست

تفکر مثبت، احساس جوان و مفید بودن به حفظ سلامت، شادابی و طول عمر کمک می‌کند.

  1. برنامه غذایی حاوی سبزی‌های تازه، به‌خصوص سبزی‌های سبزبرگ، میوه‌های تازه،‌ غلات یا سبوس و حبوبات از عوامل مهم حفظ سلامت، جوانی و شادابی به شمار می‌رود.
  2. مواد حیوانی لازم است در الگوی غذایی کاهش یابد اما مصرف ۳-۲ واحد لبنیات کم‌چربی به پیشگیری از پوکی استخوان و برخی اختلال‌های ناشی از سالمندی کمک می‌کند.
  3. ورزش و تحرک مناسب روزانه نیز از عوامل مهم جوان ماندن و سالم زیستن است.
  4. ویتامین c در سبزی‌های سبزبرگ و سایر سبزی‌ها از قبیل گوجه‌فرنگی، فلفل‌دلمه‌ای، فلفل فرنگی و مقداری هم در سیب‌زمینی و پیاز و نیز در میوه‌هایی از قبیل مرکبات، کیوی و توت‌فرنگی وجود دارد.
  5. ویتامین e در جوانه غلات، غلات با سبوس و روغن‌های مایع گیاهی یافت می‌شود. منابع پروتئین شامل حیوانی (انواع گوشت قرمز و سفید، لبنیات و تخم‌مرغ) و منابع گیاهی (حبوبات، غلات و مغزدانه‌ها) است.
  6. ماهی از منابع خوب پروتئین‌های حیوانی محسوب می‌شود که با داشتن اسیدهای چرب امگا۳ در کاهش چربی‌های نامطلوب خون موثر است و درضمن به پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند.
  7. روی در پروتئین‌های حیوانی و گیاهی موجود است و جذب آن در پروتئین‌های حیوانی بسیار مناسب‌تر از پروتئین‌های گیاهی است.
  8. بهترین منابع آهن عبارتند از جگر، گوشت قرمز، ماهی و مرغ. البته منابع گیاهی این ماده معدنی که شامل حبوبات، غلات و مغزدانه‌هاست مشکلی دارند؛ قسمتی از آهن موجود در آنها، از دستگاه گوارش دفع می‌شود.
  9. ید هم به مقدار قابل‌توجه در ماهی و محصولات دریایی وجود دارد.
  10. تفکر مثبت، احساس جوان و مفید بودن به حفظ سلامت، شادابی و طول عمر کمک می‌کند.

 

 

 جوان سازی پوست صورت در خانه

جوانسازی پوست گردن

جوان نگه داشتن پوست گردن با چند کار ساده و راحت

منبع: سیمرغ/ بیتوته / هفته نامه سلامت

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا