ازدواج و همسرداری

سرد شدن رابطه زن و شوهر | نکاتی درباره طلاق عاطفی

روانشناسی زناشویی ، راه کارهایی برای علاقه مند نگه داشتن همسر به خود در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

نکات مهم زندگی زناشویی

نکات مهم در روابط زناشویی برای خانم ها ,سرد شدن رابطه زن و شوهر

 

 

چگونه با سرد شدن همسر خود مقابله کنید و او را علاقمند نگه دارید

حس میکنم همسرم عوض شده ، احساس میکنم همسرم از من سرد شده ، همسرم مثل قبل بهم توجه نمیکنه و منو رد میکنه و اکثرا از من فاصله میگیره. حتما خیلی آزار دهنده است وقتی با تغییر ناگهانی رفتار همسرتان روبه رو میشوید و مدام دنبال علت آن هستید و سوالات زیادی در ذهنتان شکل میگیرد.در این وضعیت بهترین راهکار برای شما چیست؟

 

اگر همسرتان سرد شده است این راهکارها را انجام دهید

با خودتان درباره انتظارات از خودتان صادق باشید

اولین گام مهمی که باید بردارید، تشخیص دادن این مساله است که دقیقا در چه حالت ها و موقعیت هایی احساس خوبی به شما دست نمی دهد. با این حال، باید از خودتان بپرسید که آیا واقعا خود رابطه مشترک تان به چنین حسی منجر می شود یا مسائل حاشیه ای؟

بعضی از افراد بدون این که بدانند، همه مسائل را به همسرشان مربوط می کنند و درواقع همه چیز را در نسبت با او می فهمند. این درحالی است که اگر ما همه انتظارات خودمان را به رابطه با همسرمان معطوف کنیم، دیگر جای تعجبی نخواهد داشت که احساس کنیم همه نیازهای مان برطرف نمی شود. این وضعیت هم نتیجه ای ندارد جز این احساس که نسبت به ما بی توجهی شده است.

متخصصان می گویند که انتظارات انسان های امروزی از رابطه با همسرشان، بسیار فراتر و گسترده تر از این انتظارات در نسل های گذشته است. درواقع، انسان های امروزی می خواهند که همسرشان درعین حال که شدیدا عاشق شان است، بهترین دوست شان باشد. یعنی هم بتوانند با او صحبت کنند، هم زندگی سازگارانه ای را در کنار همدیگر تجربه کنند و هم جهان بینی مشابهی با همدیگر داشته باشند.

بنابراین، باید به این نکته توجه داشته باشید که بعضی از نیاز های بشری باید توسط دیگر افراد یا دیگر فاز های زندگی تامین شوند؛ مثل دوستان صمیمی، اعضای خانواده، رسیدگی به امور شغلی و علاقه مندی های مختلف. اگر این نکته را جدی بگیرید، دیگر همسرتان را بابت هر چیزی تحت فشار قرار نخواهید داد.

 

با همسرتان صادق باشید

مرحله دوم، این است که کاملا با همسرتان صداقت داشته باشید. بسیاری از افراد انتظار دارند که همسرشان بتواند ذهن شان را بخواند و در هر شرایطی و در هر موقعیتی، کاملا از خواسته ها و نیاز های آنان آگاه باشد. در این وضعیت، اگر چیزی که مورد توقع شان است دقیقا اتفاق نیفتند، یا همه چیز به درستی پیش نرود، یا احساس کنند که نیازشان برطرف نشده است، احساس سرخوردگی می کنند.

بنابراین، هر فردی باید تلاش کند تا خواسته ها و نیازهایش را کاملا واضح به همسرش انتقال بدهد. در ضمن، این انتقال خواسته ها باید به صورتی انجام شود که بازخوردن مثبتی را در همسرتان به وجود بیاورد و او را به حالت دفاعی فرو نبرد.

 

ذهنیت متمرکز بر راه حل داشته باشید

اگر می خواهید که در برقراری ارتباط با همسرتان صادقانه تر رفتار کنید و در این زمینه موفق تر باشید، بهتر است که نسبت به خواسته های خود با همسرتان واضح تر عمل کنید.

متخصصان در این موارد توصیه می کنند که ذهنیت متمرکز بر راه حل داشته باشید. بنابراین، به جای فکر کردن دائمی به احساس بی توجهی، به این فکر کنید که چه کار هایی می توانند به حل مشکل و برطرف کردن این احساس کمک کنند. در این مرحله باید از خودتان بپرسید که دقیقا چه چیزی از همسرتان می خواهید و باید برای تغییر دادن مسائل دقیقا چه کار هایی انجام بدهید. توجه داشته باشید که در یک زندگی مشترک، هر دو طرف در شکل گیری هنجار ها نقش اساسی دارند. بنابراین، هیچ چیزی به اندازه همکاری دونفره نمی تواند در حل مشکلات به شما کمک کند.

نکته: توصیه می شود هر یک از زوجین ابتدا به طور انفرادی، خود را در محکمه ای که در ذهن دارند، به قضاوت بنشانند و پس از یافتن ریشه مشکل و آگاهی از درجات قصور خود و همسر و نحوه واکنش هر یک از طرفین، آن را در محفلی دوستانه و بی غرضانه داوری کرده و حل نمایند.

نکته:برای کسب نتیجه مثبت، توصیه می شود:قصور و کوتاهی خود را به پای دیگری ننویسید و هر یک از طرفین شجاعانه و با جرات عیوب و کاستی خود را بپذیریند و درصدد رفع آن برآیند.

– یادتان باشد دومین اصل موفقیت، هنر شما و همسرتان در گفتگوی موثر است. رعایت نکات ذیل ضمن گفتگو ضروری است:

* زمان و شیوه بیان بسیار مهم است. در یک زمان مناسب با لحن آرام به گفتگو بپردازید.

*هرگز در بیان ایرادات و اشتباهات همدیگر، از ضمیر تو استفاده نکنید. شما بهترین ضمیر خطاب در چنین مواقعی است و قدرت اثر پذیری و نفوذ کلام شما را صد برابر می کند، چرا که شما با بیان این واژه سحر آمیز، حس انتقاد و تخطئه کردن را در طرف مقابلتان ایجاد نمی کنید.

* هرگز از عباراتی استفاده نکنید که منزلت و شان شخصیتی و خانوادگی یکدیگر را زیر سوال ببرد.

* جدا از سرزنش، از مقایسه منفی و تهدید بپرهیزید.

 

 

در مورد زندگی زناشویی

زندگی زناشویی عکس

 

 

اگر این نکات را رعایت نکنید قطعاً دچار طلاق عاطفی می‌شوید

زندگی زناشویی می‌تواند موجبات پیشرفت و سعادت افراد را فراهم کند. اما همین رابطه زمانی که با سردی یا اصطلاحاً طلاق عاطفی همراه شود، ممکن است باعث افسردگی و ناامیدی نسبت به زندگی شود. از این رو، شناخت راهکارهایی برای جلوگیری از سردی عاطفی از اهمیت زیادی برخوردار است.

تنها با انجام چند کار ساده می توانید حرارت و گرمی را مانند روزهای اول آشنایی و ازدواج به زندگی خود و همسرتان بازگردانید و به این ترتیب مانع از بروز اتفاقات ناخوشایندی چون جدایی، اختلاف و حتی طلاق شوید.

 

با خودتان رو راست باشید

جلوی آینه بایستید و به خودتان نگاه کنید، آیا از ظاهر خودتان راضی هستید، آیا دچار اضافه وزن هستید، آرایش موهایتان چگونه است.

کارشناسان بویژه به خانم ها توصیه می کنند همیشه توجه ویژه ای به ظاهر خود داشته باشند.

تناسب اندام و داشتن رژیم غذایی سالم در هر سن و سالی می تواند باعث داشتن سلامت و زیبایی ظاهری شود.

گاهی اوقات تغییراتی هر چند کوچک در ظاهر می تواند تاثیر بسیار مثبت در روابط خانوادگی بگذارد و باعث افزایش عشق و علاقه همسر شود.

داشتن آراستگی ظاهری، تغییر مدل و رنگ موها، پوشیدن لباس با رنگ و طرحی متناسب با علاقه همسر، استفاده از زیورآلات و ادکلن های خوشبو همگی اثری مثبت در همسر می گذارد و باعث علاقه مندی و امیدواری او به زندگی می شود.

 

خوش‌آمد گویی و استقبال از همسر شرط خوشبختی در زندگی

هنگامی که مهمانی عزیز به خانه شما وارد می شود، بلافاصله درباره مشکلات با او صحبت نمی کنید، لیست خرید به او نمی دهید و درباره تکالیف درسی فرزندان با او صحبت نمی کنید، بلکه به او خوش آمد می گویید و خبرهای خوب را به او می دهید، با چای و شیرینی از او پذیرایی می کنید.

درباره همسر نیز همین سیاست را باید در پیش بگیرید. با روی باز و گشاده از او هنگامی که به خانه می آید استقبال کنید.

همین کار ساده باعث می شود تا مشکلات و دغدغه های فکری و کاری در او برطرف شود  وبا خوشحالی با شما و فرزندان برخورد کند. بهترین لباس ها را بپوشید و حداقل نیم ساعت الی یکساعت پس از اینکه خستگی او برطرف شد درباره مشکلات خانه و موارد مختلف با او همفکری و مشورت کنید.

 

اشتباهات خود را بپذیرید و آنها را قایم نکنید

هر فردی در زندگی مرتکب اشتباه می شود و این متخص زن با مرد نیست، اشتباهات درجات متفاوت دارند و می توانند از خفیف تا بسیار شدید باشند، بهترین راهکار برای حفظ زندگی خانوادگی رو راستی با همسر و گفتن واقعیت و طلب بخشش است، کتمان حقیقت یا از سربازکردن اشتباه تنها می تواند شرایط را پیچیده تر کند. اگر مشکل یا اتفاقی در خانواده ایجاد شده با همفکری بزرگترهای فامیل و یا کمک مشاور آن را باهمسرخود درمیان بگذارید و یک راه حل برای رفع آن پیدا کنید تا زندگی خانوادگی شما پابرجا بماند.

 

هر روز به چشمان هم نگاه کنید

گذاشتن وقت برای بودن باهمسرتان یکی از اصلی ترین کارها برای بقای زندگی مشترک و احساس تازگی و طراوت در آن است.

زن و وشوهرهایی که برای همدیگر وقتی نمی گذارند و با بهانه های مختلف مثل کار، رسیدگی به خانه و فرزندان از هم غافل می شوند به تدریج با مشکلات مختلفی مواجه می شوند.

ارتباط چشمی حتی هنگام صرف غذا سرمیز ناهارخوری می تواند نشانه عشق و علاقه زوجین به هم باشد، عشق و علاقه به همسرتان را با نگاه کردن به چشمان و لبخند زدن به او نشان دهید و مطمئن باشید که زندگی خانوادگی شما را هیچ توفانی تهدید نمی کند.

 

نظر او را بخواهید تا  اعتماد به نفس را در او پرورش دهید

برای آنکه به همسرتان نشان دهید که وجود او برای شما، خانواده، فرزندان و تصمیم گیری های مهم خانوادگی مفید و  موثر است از او هم نظربخواهید. اجازه بدهید تا درباره مسائل مختلف اظهار نظر کند تا به این ترتیب احساس بااهمیت بودن داشته باشد و با انگیزه بالاتری برای خوشبختی شما، خود و فرزندان تلاش کند.

 

 

زندگی زناشویی موفق

نکاتی درباره طلاق عاطفی

 

سرد شدن رابطه زن و شوهر | نکاتی درباره طلاق عاطفی

برگرفته از فردا – تبیان / prevention / باشگاه خبرنگاران جوان

 

۳/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا