بدانیم تا سالم بمانیم

تمیزترین و سالم ترین میوه ها کدامند

تغذیه سالم ، مواد غذایی ضد سرطان ، و میوه هایی که در بهبود سرطان نقش دارند در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

خواص توت فرنگی برای لاغری

خواص توت فرنگی برای پوست , تمیزترین و سالم ترین میوه ها

 

 

میوه هایی که بیشترین آفت کش ها و فاکتورهای سرطان زا ، چاقی و ناباروری را دارند

استفاده از برخی سموم و آفت کش برای رشد میوه و سبزیجات بدون آسیب آفت ها بیشتر از فایده ای که دارند مضر هستند به خصوص در میوه و سبزیجاتی که به دلیل ساختارشان این آفت کش ها را بیشتر در خود نگاه می دارند ، در ادامه این بخش از بهداشت و سلامت نمناک یک میوه و یکی از سبزیجات پرمصرفی که به واسطه آفت کش ها می توانند عامل بیماری های خطرناک شوند را به شما معرفی خواهیم کرد .

 

توت فرنگی و اسفناج با بیماری سرطان ، ناباروری و چاقی ارتباط دارند!

به گزارش کار گروه زیست محیطی ، آفت کش ها در ۷۰ درصد از میوه ها و سبزیجات جذب می شوند و در محصول رشد می کنند که این مقدار در توت فرنگی و اسفناج در بیشترین مقدار می باشد . آفت کش ها از دهه ۱۹۹۰ در ایالات متحده آمریکا در مزارع استفاده می شود و با وجود تحقیقات گسترده ایی در این موضوع و علائم خطرناکی که در طی استفاده از آفت کش ها بر بدن اعمال می شوند ، باز هم کشاورزها از این ماده خطرناک استفاده می کنند .

به گفته و گزارش محققین ، هنوز برخی میوه ها هستند که با استفاده از آفت کش ها خاصیت خود را از دست می دهند و سمی می شوند و بر ای افرادی که از این محصولات استفاده می کنند بسیار خطرناک می باشد .

 

تمیز ترین و آلوده ترین میوه و سبزی ها کدام است؟

پس از آزمایشات متعدد ، دو محصول آووکادو و ذرت به عنوان تمیز ترین و سالم ترین میوه و سبزیجات منتخب شدند در حالیکه توت فرنگی و اسفناج آلوده و سمی ترین محصولات انتخاب شدند .

از آفت کش ها همان گونه که در بالا ذکر کردیم ، از دهه ۱۹۹۰ برای از بین بردن حشراتی که باعث آسیب رساندن به محصولات کشاورزی می شدند ، توسط کشاورزان در مزارع استفاده می شدند و اما تحقیقات نشان دادند که استفاده از این مواد سمی باعث آسیب رساندن به محصولات و از بین بردن خاصیت آنها می شوند که حتی با شستشوی کامل آنها باز هم این سموم روی آنها باقی می مانند و می توانند باعث ایجاد برخی بیماری ها مانند مشکلاتی در رشد کودکان و مشکلات باروری در خانم ها و حتی چاقی و سرطان در میزان بالا شوند .

در رشد و پرورش توت فرنگی و اسفناج از میزان زیادی آفت کش برای از بین بردن حشرات استفاده می شود. طی آزمایشات مختلف ، محققان یافتند که در هنگام استفاده از آفت کش ها ، تقریبا دو برابر وزن هر محصول بر روی آن آفت کش ریخته می شود و همچنین در این لیست محصولاتی مانند هلو ،گیلاس و سیب نیز وجود دارند که تقریبا دو برابر وزن آنها از سموم برای هر محصول استفاده می شود .

آووکادو وذرت در صدر جدول پاک ترین و تمیز ترین محصولات قرار دارند ؛ آکادمی ملی بهداشت ایالات متحده آمریکا برای اولین بار هشداری در مورد اثرات منفی آفت کش ها را در سال ۱۹۹۳ منتشر کرد و این در هنگامی بود که یک مطالعه نشان داده بود که استفاده از سموم می تواند باعث آسیب مغزی و سیستم عصبی در نوزادان شود.

در سال ۱۹۹۶ قانون آژانس حفاظت از محیط زیست به منظور بررسی و تنظیم و قطع استفاده از آفت کش ها ، عدم استفاده از آفت کش ها را به تصویب رساند .از آن زمان تاکنون ،استفاده از بسیاری از آفت کش ها ممنوع شد و با این وجود باز هم به مقدار کمی از این مواد خطرناک در مزارع استفاده می شوند . همچنین طی یک مطالعه در هاروارد نشان داده شد که مردان و زنانی که از محصولاتی سمی استفاده می کنند ، باعث ناباروری آنها می شوند .

 

تمیزترین و سالم ترین میوه ها :

۱-آووکادو

۲-ذرت

۳-آناناس

۴-کلم

۵-پیاز

۶-نخودهای یخ زده

۷-پاپایا

۸-مارچوبه

۹-انبه

۱۰-بادمجان

۱۱-عسل

۱۲-کیوی

۱۳-طالبی

۱۴-گل کلم

۱۵-کلم بروکلی

 

 

خواص مربای توت فرنگی

شستن توت فرنگی

 

 

مصرف توت فرنگی چه خاصیت و فایده درمانی دارد؟

مصرف انواع میوه ها و سبزیجات، از جمله توت فرنگی فوایدی بی پایان در پی دارد. با خوردن خوراکی های گیاهی، خطر بیماری های قلبی، دیابت و سرطان کاهش می یابد. همچنین مصرف مقادیر بالای میوه و سبزیجات برای سلامت پوست و مو، افزایش انرژی و کاهش وزن مفید می باشد.

بیماری قلبی و توت فرنگی – مصرف منظم آنتوسیانین نوعی فلانوئید که در خانواده توت ها موجود است، خطر حمله قلبی را تا ۳۲ درصد در زنان جوان و میانسال کاهش میدهد. همچنین کوئرستین، نوعی دیگری فلانوئید که در توت فرنگی موجود است، یک ضدالتهاب طبیعی بوده و تصلب شریان را کاهش داده و در تحقیقاتی که برروی حیوان ها انجام شد، آسیب ناشی از کلسترول بد خون (LDL) را کاهش داد.

همچنین ممکن است کوئرستین خواص ضدسرطانی نیز داشته باشد، با اینحال تحقیق بیشتری در اینباره لازم می باشد. نتنها پتاسیم و فیبر موجود در توت فرنگی برای قلب مفید است، بلکه تحقیقات نشان داده است که توت فرنگی باعث کاهش نوعی آمینواسید که به لایه داخلی رگ ها آسیب می رساند، می شود.

سکته مغزی و توت فرنگی – آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی و همچنین پتاسیم بالای درون توت فرنگی باعث کاهش خطر لخته های خون خطرناک در مغز که باعث سکته مغزی می شوند، کمک می نمایند.

سرطان و توت فرنگی – همانطور که در بالا گفته شد، توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان هایی بوده که در برابر رادیکال های آزاد عمل کرده، رشد سلول های سرطانی را مهار کرده و باعث کاهش التهاب بدن می شود.

فشارخون و توت فرنگی –  بدلیل پتاسیم بالا در توت فرنگی، این میوه پرطرفدار برای افرادیکه دچار فشارخون بالا هستند، توصیه می شود. پتاسیم به خنثی کردن اثر سدیم در بدن کمک می نماید. مصرف کم پتاسیم همانقدر برای فشارخون بالا بداست که مصرف بالای سدیم برای فشارخون بالا بد می باشد.

یبوست و توت فرنگی – مصرف خوراکی هاییکه پر از فیبر و آب هستند به کاهش یبوست و اجابت مزاج راحت کمک می نمایند.

دیابت و توت فرنگی – توت فرنگی قندی پایین و میزان فیبری بالا داشته و هردو این فاکتور ها به حفظ تعادل قندخون کمک می نماید. توت فرنگی یکی از خوراکی های مناسب برای افراد دیابتی می باشد. تحقیقات نشان می دهد که خوردن ۳۷ توت فرنگی در روز می تواند بطرز چشم گیری عوارض دیابت همچون نارسایی کلیه و نوروپاتی محیطی را کاهش دهد.

بارداری و توت فرنگی – دریافت میزان کافی اسید فولیک برای زنان باردار لازم می باشد و توت فرنگی حاوی مقادیر مناسبی فولیک اسید است.

افسردگی و توت فرنگی – فولیک اسید موجود در توت فرنگی برای افسردگی نیز می تواند مفید باشد.

حافظه کوتاه مدت و توت فرنگی – مواد موجود در توت فرنگی نشان داده اند که می توانند باعث بهبود حافظه کوتاه مدت شوند.

 

خطرات و احتیاط ها در مصرف توت فرنگی

توت فرنگی یکی از میوه هایی است که مقادیر زیادی سم و آفت کش برروی آن استفاده می شود. برای اطمینان از سالم بودن میوه ای که میخورید از انواع ارگانیک آن استفاده نمایید. اگر قادر به خرید محصولات ارگانیک نیستید، مصرف توت فرنگی را ترک نکنید چراکه هنوز هم خاصیتی بسیار بیشتر از خطراتش در پی دارد.

بتابلاکر ها، داروهایی هستند که برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عموما تجویز شده و باعث بالا رفتن سطح پتاسیم خون می شوند. میوه ها و خوراکی های حاوی پتاسیم زیاد میبایست به اندازه و مناسب مصرف شوند. مصرف مقادیر بالای پتاسیم می تواند برای افرادیکه کلیه شان بخوبی عمل نمی کند، مضر باشد.

 

 

فصل توت فرنگی

نکاتی درباره مصرف توت فرنگی

 

تمیزترین و سالم ترین میوه ها کدامند

منبع : گروه ترجمه نمناک / سایت پزشکی و مجله سلامتی راستنیه / عصرایران

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا