زیبایی

زیبایی دست ها | چگونه دست های زیبایی داشته باشیم؟

زیبایی ساده و طبیعی در خانه ، راه کارهایی برای زیبایی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 نکات زیبایی پوست و مو

زیبایی صورت خانمها , زیبایی دست ها

 

چگونه دست های زیبایی داشته باشیم؟

همه ما افرادی را می شناسیم که از بهترین و حتی گران ترین محصولات بهداشتی برای پوست صورت خود استفاده می کنند اما از پوست دست خود غافل هستند. قدر دست هایتان را بدانید چون دست ها بخش تاثیرگذاری در ظاهر شما هستند.

حقیقت این است که دو اندامی که می توان از آن، سن واقعی یک خانم را فهمید، زانوها و دست های اوست! درست است که گمان می رود نمی توان پیری زانوها را اصلاح کرد، یا حداقل به این راحتی ها هم نیست، اما با یک روتین منظم مراقبت از پوست، می توان از سالخورده شدن دست ها پیشگیری کرد.

در این مطلب راه هایی را برای مراقبت از دستتان خواهید آموخت که این موضوع را به مراتب برایتان تعدیل خواهد کرد.

 

دستکش بپوشید

در زمستان، یا هر زمانی که دست هایتان در معرض آسیب قرار دارد (مثلا زمانی که در حال رسیدگی به گیاهانتان هستید یا ظرف می شویید) با پوشیدن یک جفت دستکش از دست هایتان محافظت کنید.

 

کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید

بله درست است؛ کرم ضد آفتاب برای پوست های جوان تر راه حل خوبی است، چرا که محصولی برای پیشگیری است، نه درمان. برای پیشگیری از پیری پوست، از کرم ضد آفتاب بر روی صورتتان استفاده کنید، اما دست هایتان را نیز بی بهره نگذارید! از کرمی با SPF 15 یا SPF 30 استفاده نمایید.

 

هر شب مرطوب کننده استفاده کنید

تنها یک اقدام ساده مثل استفاده از کرم های مرطوب کننده، می تواند یک تغییر بزرگ در پوست شما بوجود بیاورد. پس از اینکه دوش گرفتید، یا پس از اینکه دست هایتان را شستید، از کرم دست استفاده کنید تا پوستی جوان پیدا کنید.

قبل از اینکه هر کرمی را انتخاب کنید، حواستان باشد که تولید کلاژن جزو خاصیت های کرم مورد نظرتان باشد. این موضوع خیلی کمک می کند.

 

کرم های بر پایه ی پپتید را امتحان کنید

با افزایش سن، به تدریج رگ های زیر پوست نمایان می شوند. بهمین دلیل پیشنهاد می شود از کرمی استفاده کنید که حاوی اجزائی همچون پپتید، رتینول و دیگر محرک های رشد باشند تا کمبود کلاژن را هدف قرار دهند.

 

از آنتی اکسیدان ها غافل نباشید

برای پیشگیری از آسیب هایی که بخاطر خورشید دیده می شود (که پشت هر دو دست نیز همیشه تحت تابش نور خورشید است و به مرور لک های تیره ای به خود می بیند)، کرم یا سرمی به دست هایتان بمالید که حاوی آنتی اکسیدان باشد.

این کرم ها از رسیدن اشعه ی UV به پوست و در نتیجه آسیب رساندن به آن جلوگیری می کنند.

سفید و زیبا کردن پوست دست ها در طب سنتی

اگر ۶۰ گرم گلاب، گلیسرین و عرق شاتره را با کمی آب لیمو ترش، مخلوط کنیم و دست ها را با آن بشوییم دست ها تمیز و روشن خواهد شد.

اگر خانم های خانه دار ۱۰ گرم آرد جو دو سر را با ۲۰ گرم شیر مخلوط کنند تا خمیر شود و سپس به دست ها بمالند باعث روشن شدن دست ها خواهد شد. استفاده از این مخلوط باید چند بار در هفته تکرار شود تا اثر فوق العاده آن روی پوست دست مشاهده شود. اگر دست ها را هر چند روز یک بار با آب لیموی تازه بشوییم علاوه بر تمیزی باعث روشن شدن پوست دست نیز خواهد شد.

افرادی که مشاغل سخت دارند باید یک سیب زمینی را رنده کنند و آب آن را بگیرند و ۱۵ گرم گلیسرین به علاوه ۲۰ گرم آب لیمو ترش را به آن اضافه کنند و پس از مخلوط کردن، به دست ها بمالند تا آثار فوق العاده آن را ببینند.

 

 

راز زیبایی پوست زنان کره ای

زیبایی پوست صورت

 

 

پنج راز زیبایی پوست

بخوردادن سبب پاکسازی عمیق منافذ پوست می شود و گرد و غبار ذرات اضافی چربی را می زداید، وضعیت خونرسانی پوست را بهبود می بخشد و پوست را برای پاکسازی عمیق توسط ترکیبات ویژه آماده می کند.

▪ یکم: ابوعلی سینا در کتاب قانون در مورد زیبایی پوست صورت آورده است: بدان که تا خون بیشتر به سوی پوست آید صفا و روشنی و سرخی مطبوع و زیبایی پوست بیشتر می شود.

با این همه که مسأله اساسی رسیدن خون است، اما باید برای حفظ زیبایی پوست تن را از گرما، سرما و از باد حفظ کرد.

مواد تناولی برای تولید خون خوب به کار می آیند. نخود، تخم مرغ نیم بند، آبگوشت و انجیر بخورند. انجیر خون بسیار خوب و مناسب برای زیبایی پوست تولید می کند.

کسی که از بیمای تازه برخواسته و رنگ رخساره اش زشت شده است و می خواهد آن را به رنگ طبیعی برگرداند، انجیر خشک و خرمای کال بخورد که این هر دو خون خوب و پوست لطیف را افزایش دهند و همچنین چند روز پیاپی ناشتا شیر بنوشد.

سیزی های خوب و مناسب و زیبایی بخش رخسار عبارتند از: ترب، تره، پیاز و کلم و سیر، که بر دوام بخورند تا خوب باشد. زعفران نیز اگر در غذا باشد خوب است

▪ دوم: پوست را مرتب تمیز کنید روش زیر را سه بار در هفته برای زدودن سلول های مرده پوست انجام دهید

گل سرشوی، آردنخودچی و گرد چوب صندل را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید این ترکیب را در ظرفی که هوا به آن نفوذ نکند قرار دهید: یک قاشق چایخوری از این ماده را با آب مخلوط نمائید تا خمیری حاصل شود. این خمیر پوسته ها و آلودگی های پوست را می زداید.

از میوه های فصلی به جای ماسک صورت استفاده کنید زیرا از لحاظ اقتصادی به صرفه بوده خاصیت مرطوب کنندگی بالائی دارند برای این کار مغز میوه ها را بچلانید یا آنها را در مخلوط کن بریزید و بعد پیش از این که ویتامین ها خاصیت خود را از دست بدهند فورا آنها را روی پوست بمالید. انگورها سرشار از ویتامین ها و نمک های معدنی می باشند. برای از بین بردن چین های اطراف چشم و دهان می توانید روی آنها آب انگور بمالید این عمل موجب مرطوب شدن، دفع سموم و تقویت پوست می شود.

▪ سوم: بخوردادن سبب پاکسازی عمیق منافذ پوست می شود و گرد و غبار ذرات اضافی چربی را می زداید، وضعیت خونرسانی پوست را بهبود می بخشد و پوست را برای پاکسازی عمیق توسط ترکیبات ویژه آماده می کند.

ابتدا دو لیتر آب را در یک ظرف کاملا تمیز بجوشانید، سپس آب را از روی حرارت بردارید، ۲قاشق سوپ خوری از پودر بخور (گیاهی) در آب بریزید سپس سر خود را بالا ظرف آب بگیرد و یک حوله تمیز روی سر خود بیندازید. برای پوست های خشک، معمولی، و چروک دار حدود ۵دقیقه بخور کافیست ولی برای پوست های چرب ۵ ۱۰دقیقه بخور لازم است. اگر از آب تنها استفاده می کنید مدت بخور باید طولانی تر باشد و سپس صورت و گردن را با حوله تمیز خشک کنید و اکنون پوست آماده لایه برداری عمقی است.

▪ چهارم: کمپرس کردن وسیله مناسبی برای جداکردن اتصالات سست لایه شاخی و مرده پوست می شود. این روش برای پوست های خشک و حساس بهتر از بخوردادن است، ابتدا آب را بجوشانید سپس پودر بخور را اضافه کنید و ۵دقیقه در ظرف را ببندید و سپس محتوی ظرف را از صافی عبور داده و در ظرف دیگر بریزید و سپس با یک حوله نرم و تمیز یا یک پارچه نخی کاملا تمیز که در آن ۲سوراخ برای چشمها باز کرده اند که آن را به محلول آغشته کنید و کمی آن را فشار دهید حوله را روی صورت بگذارید و به پشت دراز بکشید. تمرکز و تنفس آرام و عمیق به پوست شما آرامش بیشتر می دهد.

۵۱۰دقیقه کمپرس داغ کافیست، این عمل در درمان کمکی جوش های صورت و نواحی ملتهب پوست مفید است و به منظور برطرف نمودن چربی و کدروت از پوست های چرب می توانید بلافاصله پس از کمپرس داغ، از کمپرس سرد استفاده کنید

▪ پنجم: ماسک جوانه گندم علاوه بر پیلینگ، ماسک شاداب کننده پوست می باشد. جوانه گندم را در ظرفی ریخته و آن را آسیاب کرده یا خرد کرده و شیر یا ماست را آرام آرام به آن اضافه کنید و پس از بخور دادن پوست ماسک را با حرکات دورانی و از پایین به بالا روی پوست می مالیم و با حرکات چرخشی ماساژ می دهیم و سپس ده دقیقه قطعات خشک آن را از روی پوست برداشته، پوست را شستشو دهید.

عسل را در حرارت ملایم به صورت روان درآورده و شیر و آرد را به میزان مساوی آرام آرام به آن اضافه می کنیم (هر کدام سه قاشق غذاخوری) یک ماده خمیری یکدستی به دست می آید که آن را روی پوست بمالید و پس از ۲۰دقیقه دراز کشیدن و تنفس آرام و عمیق با پنبه آغشته به شیر ماسک را به صورت ملایم از پایین به بالا از روی پوست بردارید آنگاه پوست را با آب ولرم شستشو دهید.

 

 

راههای زیبا شدن پوست صورت

نکاتی درباره زیبایی

 

زیبایی دست ها | چگونه دست های زیبایی داشته باشیم؟

منبع:صدف نیوز/تناسب اندام – نبض ما / نمناک / بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا