بدانیم تا سالم بمانیم

درمان بی خوابی سریع | چگونه در مدت دو دقیقه بخوابیم

سلامت عمومی ، درمان فوری بیخوابی در دو دقیقه ، راه کارهای خانگی برای درمان بیخوابی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

درمان بی خوابی مزمن

درمان گیاهی بی خوابی , درمان بی خوابی سریع

 

 

چگونه در مدت دو دقیقه بخوابیم؟! با روش درمان بی خوابی سریع آشنا شوید

تابه حال شده است که نتوانید در اوج زمان خستگی بخواب فرو بروید و یا در تخت خواب خود ، نتوانید به خواب فرو بروید و تنها پوزیشن خود را تغییر می دهید یا دائما در حال چک کردن ساعت تلفن همراه خود هستید که ساعت چند است و هنوز به خواب نتوانسته اید فرو بروید و یا کارهای دیگری را ممکن است انجام دهید تا بتوانید بخوابید !درمان بی خوابی

در ادامه روش های درمان بی خوابی و بدخوابی در مدت زمان کوتاه شما را با توصیه هایی در مورد خوابیدن در مدت ۲ دقیقه آشنا می کنیم ؛ این روش خوابیدن برای خلبانان آمریکایی در زمان جنگ دوم اتفاق افتاد چرا که آنها به علت استرس زیاد نمی توانستند به سرعت بخوابند .

در نهایت این راه کار بسیار تاثیر گذار بود و توانست به خلبانان کمک کند . در ادامه شما را با دو بخش این موضوع که عبارتند از ارامش از لحاظ جسمی و ذهنی ، آشنا می کنیم ، این روش در زندگی عادی ، از اضطراب و خستگی تاثیرگذار است و به تمامی افراد با هر شرایط اجتماعی توصیه می شود .

 

درمان بی خوابی سریع در ۲ دقیقه دو مرحله دارد که شامل :

آرامش جسمی

می دانید که یکی از فاکتورهای اصلی و مهم برای به خواب رفتن سریع و درمان کم خوابی های شبانه داشتن جسمی آرام است ، اما اگر جسم شما آرامش نداشته باشد چه باید بکنید ؟ با روشی پیشنهادی به سرعت به این مهم خواهید رسید.

آموزش روش ایجاد آرامش جسمی برای درمان بی خوابی در کوتاه ترین زمان ممکن

۱-به پشت بخوابید و پای خود را روی زمین دراز کنید . دست هایتان را به آرامی روی ران هایتان قرار داده و چشمانتان را ببندید و چانه را به قفسه سینه نزدیک تر نمایید .

۲- به ارامی نفس عمیق بکشید . اخم ها و چین و چروک های پیشانی را باز کنید و با احساس بدون استرس و دغدغه بخوابید . پوست سر را تصور کنید که بسیار آرام است و بعد اعضای دیگر صورت را نیز احساس کنید که شل است و دهان را همانند یک ماهی به اندازه بسیار کم باز کنید .

 

توجه : منظور کلی از مورد دوم این است که باید احساس شل بودن عضلات را داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ استرسی به خواب فرو بروید .

 

۳-آرامش را در عضلات خود احساس و کنترل کنید و به آرامی نفس بکشید .

۴-شانه های تان را به حدی که ممکن است شل و رها کنید انگار که اصلا وجود ندارند . همچنین گردن را نیز همانند بخش ها و عضلات دیگر شل کنید و بطور کلی باید از هر گونه فکر و دغدغه رهایی یابید و تنها به استراحت در آن زمانیکه می خواهید ، فکر کنید .

۵-اینک سینه را نیز ریلکس و شل نمایید و نفس های عمیق را پشت سر هم بکشید و اجازه دهید سینه به سمت بالا و پایین جابجا شود . برای داشتن خواب سالم و بی دغدغه باید فرض کنید که مانند یک توده سبک و شناور در آسمان هستید .

۶-نیمه ی بالایی بدن شما در حال حاضر آرام است و احساس رهایی و شل بودن می کنید و تنها نیمه پایینی بدن باقی می ماند .

۷-برای شل و ریلکس کردن عضلات ران پا باید تصور کنید که گوشت به نرمی به استخوان ها آویزان است . به خودتان تلقین کنید که انگار هیچ استخوانی در پای شما وجود ندارد و تنها پای شما دارای عضلات می باشد . این تلقین را در هر دو پای خود اجرا کنید .

۸-در حال حاضر بدن شما کاملا ریلکس و آرام شده است و ۳ نفس عمیق بکشید و بازدم را از دهان خود به بیرون منتقل کنید .

ایجاد آرامش ذهنی برای درمان فوری بی خوابی بدون دارو که برای بی خوابی دوران بارداری نیز موثر است

پس از اینکه از لحاظ جسمی آرامش یافتید ، تنها ده ثانیه طول می کشد تا فکر شما کم شود و به چیزی فکر نکنید و سپس به خوابی عمیق فرو خواهید رفت . با انجام به ترتیب مراحل بالا می توانید عضلات بدن را به کنترل خود در بیاورید و در نتیجه می توانید به راحتی بخوابید و این راهکار در دنیای مدرن امروز نیز عملی است و از نظر محققان مورد تایید است و هیچ مشکلی ندارد .

 

توجه : اگر می خواهید فورا بخوابید ، باید در مورد چیزهایی که به شما آرامش می بخشند فکر کنید .

اگر در فصل زمستان دچار بی خوابی شده اید ، ۳ راه به ترتیب ذیل وجود دارند که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و موردی که انتخاب کرده اید عمل نکرد می توانید مورد دیگری را برگزینید .

 

 

 درمان بی خوابی با طب سنتی

بی خوابی شبانه نشانه چیست

 

این موارد عبارتند از :

۱-فرض کنید که در فصل بهار هستید و در کف یک قایق دراز کشیده اید و به سمت غروب آفتاب در حال حرکت هستید و صدای دریا در گوش شما وجود دارد و به آسمان آبی بالای سر خود نگاه می اندازید که ابرها داخل آن در حالت شناور قرار دارند . بر این موضوع متمرکز شوید و اجازه ندهید هیچ چیز دیگری فکر شما به هم بزند و از آن لذت ببرید .

۲-تصور کنید که در یک کلبه سیاه و بسیار بزرگی هستید و اطراف شما را تاریکی احاطه کرده است .

۳-برای ۱۰ ثانیه جمله “من به هیچ چیز فکر نمی کنم” را تکرا کنید و سعی کنید که از افکار دیگر استفاده نکنید .

بعد از این آموزش که به مدت ۶ هفته به طول انجامید ، ۹۶% از خلبانان توانستند که در دو دقیقه و هرجاییکه بودند بخوابند حتی اگر قبل از خواب قهوه نوشیده بودند!

راهکارهای بالا تمرینات جهانی هستند و در هنگام داشتن استرس ، تنها از بخش آرامش جسمی استفاده کنید و اگر می خواهید بخوابید آرامش ذهنی را نیز اضافه نمایید .

اگر می شود در محل کارتان و یا جاهای دیگری که زمان خوابیدن اندک است ، می توانید حتی به مدت ۵ دقیقه بخوابید که این میزان خواب می تواند شما را سرحال تر و شاداب تر نماید و در ضمن این تمرینات نیز در شب بسیار مهم هستند و می توانید از آنها برای مبارزه با خواب در شب استفاده کنید .

 

نکاتی در درمان بی خوابی

-در مقاله زیر نکاتی برای غلبه بر بی خوابی برای  خوانندگان محترم سایت  توسط دکتر ندا فرزانه روانپزشک ذکر شده است.

-در مقاله قبلی توضیحاتی در مورد علل اصلی بی خوابی مثل علل اولیه و ثانویه بی خوابی بیان شد.در این نوشته نکاتی کلیدی برای غلبه بر بی خوابی ذکر شده است.

-تنظیم ساعت خواب و بیدار شدن

-عدم خوابیدن در طول روز

-اجتناب از مصرف چای زیاد  ،سیگارو الکل

-فعالیت های جسمی منظم

-تاریک، ساکت و خنک نگه داشتن اتاق خواب

-اگر طی ۲۰ دقیقه نتوانستید بخوابید یا احساس خواب آلودگی نمی کنید،  تخت واتاق خواب خود را ترک کنید و بیدار بر روی تخت دراز نکشید.

-استفاده از تخت فقط برای خوابیدن و برقراری رابطه جنسی  درصورتیکه بی خواب شدید، در تخت خواب مطالعه نکنید .اتاق خواب را ترک کرده و در اتاقی دیگر مطالعه نموده و یا به موسیقی ملایم گوش دهید.

-تهیه لیستی ازاشتغالات ذهنی قبل از اینکه به خواب بروید و با خود قرار بگذارید که فردا به آنها رسیدگی کنید.

-مراجعه به روانپزشک یا نورولوژیست برای بررسی بیخوابی

-توجه به تغذیه و کمبودهای ویتامینی البته در صورتیکه توسط پزشکتان و با توجه به آزمایشات تشخیص داده شده باشد :

از عناصر مفیدی که کمبودشان میتواند موجب بیخوابی بشود ، منیزیوم است که در صورت کمبود منیزیم اصلاح آن میتواند موثر باشد.

– درمان بیماریهای جسمی که موجب بیخوابی شده اند مثل آلزایمر، دیابت ، اختلالات قلبی – عروقی

– درمان اختلالات رولانپزشکی موثر در صورتیکه توسط روانپزشک تشخیص داده شده اند مثل اختلالات افسردگی ،اضطرابی و سوء مصرف مواد

– درمان دردهای مزمن زیرنظر پزشک مثل کمردرد

-یک ساعت خاص برای خوابیدن تعیین کنید.

-عدم مصرف خودسرانه قرصهای  خواب آور

-نوازش و آغوش گرفتن همسر

-به کار بردن تکنیک های مدیتیشن قبل ازخواب

-. اصلاح باورهای غلطی که در مورد بی خوابی وجود دارد:

باور نادرستی که در بعضی از افراد با بی خوابی وجود دارد این است که  تصور می کند که اگر کمتر از ۸ ساعت در طول شب بخوابند، نمی تواند دوام بیاورند و به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازد

– بعضی از افراد تصور میکنند که فقط تعداد ساعتهای خوابیدن مهم است اما باید این مسئله را در نظر داشت که خوابیدن در شب بسیار مهم تر از تعداد ساعت های خواب می باشد.

– برای درمان بی خوابی به کار بردن داروهای گیاهی مفیدتر از قرصهای خواب آور است.

– برای درمان ی خوابی نیاز حتمی به رفع علت بی خوابی نیست و دارئهای خواب آور کافی هستند. مورد مهم این است که در درمان بی خوابی مزمن باید در مرحله اول علت مشکل شما مشخص شود و در این نوع بیخوابی معمولا داروهای خواب آور موثر نیستند و حتی باعث تشدید اختلال زمینه ای می شوند.

– توصیه نهایی من این است که بعد از اینکه علت بی خوابی تشخیص داده شد،به توصیه های پزشک خود عمل نموده و در روند درمان خود ممارست نمایید چون درمان بی خوابی در بعضی موارد نیاز به زمان دارد.

 

راه حل بی خوابی

درمان بیخوابی

درمان بی خوابی سریع | چگونه در مدت دو دقیقه بخوابیم

منبع : گروه ترجمه نمناک / سایت دکتر ندا فرزانه

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا