بدانیم تا سالم بمانیم

تقویت مغز با ماده ی غذایی طبیعی و گیاهی

تقویت مغز : چه مواد غذایی به بهبود و تقویت عملکرد مغز کمک میکند ؟ چه نکاتی بر سلامت مغز تاثیر گذاز است ؟ در اینجا با مقاله ای درباره نکته های سلامت ، مواد غذایی موثر بر عملکرد مغز در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

راه های تقویت حافظه کوتاه مدت

راه های تقویت حافظه برای درس خواندن ,تقویت مغز

 

 

۹ ماده ی غذایی طبیعی و گیاهی برای تقویت مغز در شرایط خاص

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، هر سال تعداد افراد مبتلا به زوال عقل به ۱۰ میلیون نفر افزایش می یابد . یکی از عوامل خطر ، تغذیه نامتعادل و نامناسب است . بنابراین مهم است که از محصولات و مواد غذایی و خوراکی که می توانند از تخریب نورون های مغز محافظت نمایند ، استفاده کنید.

 

این مواد غذایی عبارتند از :

۱-آجیل کاج خوردنی طبیعی و گیاهی برای تقویت مغز

۱۰۰ گرم آجیل سدر حاوی ۴۴۰% هورمون منگنز ، ۴۷% ویتامین E و ۶۶% مس و ۶۳% عنصر منیزیم می باشد . در ۱۰۰ گرم آجیل ، میزان اسیدهای چرب امگا ۶ ، ۲۰ برابر آووکادو می باشد که این میزان از امگا ۶ کمک می کند که مغز به آرامی رشد کند . ویتامین E موجود در آجیل کاج ، یک منبع مناسب آنتی اکسیدان می باشد که از مغز در برابر استرس محافظت می نماید و همچنین میزان منیزیم موجود در آجیل کاج از اضطراب جلوگیری می کند و باعث مقاومت ما در برابر استرس می شود . مس نیز بر میزان توانایی یادگیری تاثیر می گذارد ، اما اضافه آن نیز مضر است و نباید از میزان توصیه شده در روز پیشروی کنید .

 

۲- برای تقویت مغز چغندر قند عالی است

نیتریت موجود در چغندر ، میزان جریان خون را در مغز بهبود می بخشد و اکسیژن بیشتری را به مغز می رساند . مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که آب چغندر موجب افزایش نوروپلاست می شود که این به ویژه برای سالمندان موثر است . بتانین که موجب تغییر رنگ چغندر می شود ، از مغز در برابر آلزایمر و تجمع مواد زائد محافظت نماید . ویتامین B9 همچنین نقش مهمی در سلامت مغز دارد که کمبود این ویتامین منجر به اختلالات مغزی و زوال عقل می شوند .

 

۳- چای خانگی نوشیدنی طبیعی برای تقویت مغز

کافئین موجود در چای سیستم عصبی را تحریک می کنند که خستگی و خواب آلودگی را تحریک می کنند و فعالیت ذهنی را به حالت اول باز می گردانند و حافظه بلند مدت نیز بهبود می یابد . کسانی که تمایل زیادی به نوشیدن قهوه ندارند ، چای می تواند یک جایگزین مناسب برای قهوه باشد . مواد موجود در چای می توانند علائم افسردگی را از بین ببرند و از تخریب نورون ها و همچنین از بیماری پارکینسون محافظت می کنند .

 

۴- آب انار آب میوه ای مفید برای تقویت مغز

آنتی اکسیدان های موجود در انار ، بسیار زیاد می باشد که برای مثال در مقایسه با چای ۳ برابر است . آب انار از ایجاد رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و از سلول های مغز در برابر تخریب توسط عوامل مخرب و التهاب جلوگیری می نماید . پلی فنول موجود در انار حافظه کلامی و بصری رابهبود می دهند چرا که محققان در بررسی اخیر خود ، این که چگونه آنتی اکسیدان های موجود در انار می توانند توانایی شناختی را تحت تاثیر قرار دهند را یافتند و همچنین اعلام کردند که پس از ۴ هفته نوشیدن آب انار می تواند عملکرد حافظه را بهبود دهد

 

۵- زرد چوبه ادویه ای پرخاصیت برای تقویت مغز

آنتی اکسیدان های موجود در زردچوبه ، به بهبود عملکرد حافظه در افراد مبتلا به آلزایمر کمک می کند . زرد چوبه ، مغز را تحریک به ایجاد و تشکیل سلول های جدید مغزی می کند و از آن نیز به عنوان یک داروی طبیعی ضد افسردگی یاد می شود که با مصرف به اندازه ان می توان میزان افسردگی و اضطراب را کاهش داد .

 

۶- عدس توصیه ی طب سنتی برای تقویت مغز

۲۰۰ گرم عدس شامل ۹۰%از ویتامین B9 و ۴۹% منگنز و ۳۷% اهن و ۱۷% روی می باشد . همان گونه که در بالا ذکر شد ، ویتامین B9 به مغز کمک می کند تا بتواند به بهترین نحو کار کند و منگنز و آهن موجود در عدس نیز مانع اختلالات در سیستم عصبی می شود و برای تقویت یادگیری مغز نیز یکی از عنصرهای به نام و اصلی می باشد .

 

۷- میوه ی انگور برای تقویت مغز در شرایط پراسترس

یکی از آنتی اکسیدان های مهم و موثر در پوست انگور به نام Resveratrol موجود هستند که می توانند زوال عقل را کاهش دهند و در نتیجه با آلزایمر روبرو نخواهید شد . انگور می تواند التهاب ، استرس ، اختلال حافظه و فشار خون بالا را از بین ببرد و بهبود بخشد و تنها ۲ فنجان انگور در روز می تواند این فواید را برای شما به ارمغان بیاورد .

 

۸- توت فرنگی خوشمزه ترین راه برای تقویت مغز

۱۰۰گرم توت فرنگی حاوی ۹۸% ویتامین C می باشد . ویتامین C برای مغز بسیار مهم تر از ارگان های دیگر می باشد . توت فرنگی یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد که عملکرد نورون های موجود در مغز را بهبود می بخشند و از آنها در برابر تخریب جلوگیری می کنند . فلاونوئیدها در توت فرنگی باعث کاهش سن مغز می شود و این بدین معناست که با استفاده از توت فرنگی مغز شما سالم باقی خواهد ماند و هیچ اتفاقی برای ان نخواهد افتاد .

 

۹- برای تقویت مغز کشمش بخورید

۱۰۰گرم کشمش حاوی ۲۱% پتاسیم و ۱۸ درصد مس و ۱۶ درصد ویتامین B6 می باشد . کشمش به دلیل مواد مغذی و معدنی موجود در آن برای بهبودی حافظه بلند مدت و کوتاه مدت بسیار مفید است که در نتیجه می تواند برای حافظه مفید و موثر باشد .پتاسیم برای سلول های عصبی بسیار مهم است .

شما می توانید مغز، حافظه و هوش خود را تقویت کنید. تنها باید یک روش زندگی صحیح و سالم را دنبال کنید.

همه ما دوست داریم حافظه قوی با حضور ذهن بالایی داشته باشیم، بتوانیم حتی کوچکترین مطالب را به یاد داشته باشیم، یا دچار آلزایمر پیری نشویم.

 

 

 خوراکی تقویت حافظه

افزایش قدرت مغز

 

 

روش های زیر برای تقویت مغز و جلوگیری از آلزایمر بسیار مفید است:

۱ — تمرکز بر روی چند فعالیت در روز

سعی کنید در طول روز کار های مختلف را باهم انجام دهید و بر روی هر کدام تمرکز داشته باشید این کار باعث می شود که حافظه شما آمادگی زیادی برای انجام کار ها و ثبت کردن امور در طول روز داشته باشد.

 

۲ — کاهش استرس

استرس می تواند بر روی حافظه تاثیرات سوء داشته باشد و بر روی تمرکز، ذخیره و بازیابی اطلاعات می تواند تاثیرات مضری داشته باشد. زیرا اگر فردی استرس داشته باشد ضربان قلبش بالاتر می رود و قلب نیز ارتباط مستقیمی با مغز دارد، در صورت استرس داشتن می تواند کارایی مغز را پایین بیاورد.

 

۳ — تغذیه مناسب

اگر شما رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و از پروتئین ها و امگا۳ در غذاهای خود استفاده کنید می توانید عملکرد بهتر مغز را شاهد باشید.

 

۴ — خواب کافی

خواب کافی مانند مسکنی است که بر ضربان قلب تاثیر مثبتی دارد و موجب بالا رفتن کارایی مغز می شود.

 

۵ — ورزش کردن

بهتر است به جای استفاده از آسانسور از پله ها بالا روید تا فرصتی باشد برای پیاده روی برای شما پیش آید. روزانه به مدت ۲۰ دقیقه در طول روز در فضای آزاد پیاده روی کنید تا استرس از شما دور شود.

 

۶ — نوشیدن آب چغندر

آب چغندر دارای نیترات می باشد که در بدن تبدیل به نیتریت می شود. ماده نیتریت باعث تسریع در جریان خون و اکسیژن رسانی بیشتر می شود.

به گزارش محققان، دیوانگان و افراد کم هوش، فاقد اکسیژن در منطقه خاصی از مغز هستند، نیترات می داند که کدام قسمت از بدن نیاز به جریان خون بیشتر و اکسیژن بالاتری دارد.

غذاهای غنی از نیترات مانند: چغندر، کلم، کرفس و اسفناج باعث تقویت مغز و فکر شوند

 

 

افزایش سرعت عملکرد مغز

عملکرد بهتر مغز

 

تقویت مغز با ماده ی غذایی طبیعی و گیاهی

منبع : ir.sputniknews.com / نمناک

۴/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا