بیماریها و راه درمان

سم زدایی از کبد | کاهش وزن با افزایش سرعت سم زدایی از کبد

بیماریها و راه درمان ، راه های خانگی درمان کبد چرب در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

درمان کبد چرب گرید 1

بیماری کبدی+علائم ,سم زدایی از کبد

 

۸ گام غذایی برای سم زدایی از کبد در کمتر از ۳۰ روز

اگر چه معده یکی از اعضای بدن است که مسئولیت هضم موثر را به عهده دارد، اما این کار را بدون نیاز به کمک کبد و کیسه صفرا نمی تواند انجام دهد.

در واقع عملکرد ضعیف کبد منجر به اختلال در از بین رفتن چربی ها و کند شدن متابولیسم خواهد شد و سموم را در بدن شما باقی خواهد گذاشت.

با این حال مصرف برخی مواد غذایی سرعت سم زدایی از کبد را افزایش داده و منجر به کاهش وزن موثر در کمتر از یک ماه خواهد شد:

کنگر فرنگی: نه تنها برای عملکرد کبد مفید است بلکه برای حفظ سلامت پانکراس نیز این گیاه ضروری به نظر می رسد. آنزیم هی طبیعی موجود در کنگر فرنگی به عنوان بازسازنده ها، محافظان و سازندگان همه فرایندهای مرتبط با هضم چربی عمل می کند. کنگر فرنگی را چند بار در هفته برای کاهش وزن مصرف کنید.

زردچوبه: اینطور ثابت شده که مصرف این ادویه پرطرفدار، یکی از مهمترین روش ‌های سم‌ زدایی از کبد است. این ماده، کیسه صفرا را تحریک می‌ کند و سبب تولید صفرا می‌ شود. کبد از مایع صفرا برای سم‌ زدایی استفاده می ‌کند. زردچوبه خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد.

خوردن سیر قبل از صبحانه: خوردن یک حبه سیر قبل از وعده صبحانه منجر به عملکرد بهینه کبد و کاهش وزن می شود. آلیسین و سلنیوم موجود در سیر به پاک کردن سموم از کبد کمک فراوان می کند. برای از بین بردن بوی بد سیر بعد از مصرف آن، می توانید کمی نعنای تازه مصرف کنید.

مصرف یک گریپ فروت تازه در روز: گریپ فروت میوه ای شناخته شده برای حفظ سلامت کبد است. محتوای بالای ویتامین سی و آنتی اکسیدان موجود در آن به پاک کردن سموم کبد کمک می کند ضمن این که تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و سلامت دستگاه گوارش را نیز ارتقا می دهد.

قهوه یا چای سبز: مصرف یکی از این دو نوشیدنی در وعده صبح البته بدون اضافه کردن شیرین کننده ها، می تواند نقش موثری در کاهش وزن و بالا بردن عملکرد کبد داشته باشد. هر دو نوشیدنی حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کاتچین ها و پلی فنل ها هستند.

آووکادو: دارای بیشترین میزان از اسیدهای چرب امگا ۳ برای حفظ سلامت قلب است ضمن این که کبد را نیز برای تولید گلوتاتیون؛ ترکیبی که به تخریب چربی ها و سموم کمک می کند، تشویق می کند.

گندم سیاه: می توانید این محصول را از فروشگاه هایی که مواد غذایی ارگانیک می فروشند، تهیه کنید. گندم سیاه متابولیسم چربی را به دلیل وجود اینزیتول در آن، بالا می برد. اینزیتول می تواند در کنترل کلسترول بدن نیز مفید باشد و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. اینزیتول همچنین به سم زدایی از بدن کمک می کند.

چغندر: چغندر بیش از یک سبزی ساده است. چغندر با آن رنگ زیبایش سرشار از آنتی اکسیدان ‌ها و ویتامین‌ هایی است که برای بدن لازم و ضروری هستند. چغندر؛ این سبزی پرخاصیت سرشار از فیبر و پروتئین، انرژی ‌زا و درمانگر بوده و برای ارتقای سلامت بدن و بهبود برخی از مشکلات مانند مشکلات کبدی موثر است.

 

 نکاتی مفید جهت درمان بیماری کبد چرب

بیماری کبد چرب عارضه‌ای است که نامش به طور کامل آن را توصیف می‌کند: چربی بیش از حد طبیعی در کبد ساخته می‌شود و تجمع پیدا می‌کند.

کبد چرب  یک التهاب کبدی است که در اثر تجمع بیش از اندازه ی چربی در بافت کبد ایجاد می شود. دربیماری کبد چرب تجمع بیش از حد چربی درکبد، گاه باعث اختلال در فعالیت طبیعی بافت کبد می گردد که می تواند سیر پیشرونده پیدا کند و باعث نارسایی کبد و یا سیروز کبدی گردد.

زیادی چربی در کبد می‌تواند باعث التهاب در کبد شود، و این امر نهایتا به سخت‌شدن خطرناک این اندام می انجامد.

شیوع بیماری کبد چرب با افزایش سن، سیر صعودی می یابد.

شیوع بیماری کبد چرب در آقایان دو برابر خانم ها می باشد که با افزایش سن، میزان شیوع در خانم ها به آقایان نزدیک می شود، به ویژه پس از یائسگی، شیوع بیماری کبد چرب در خانم ها سیر فزاینده ای دارد.

گرچه بیماری کبد چرب را نمی‌توان علاج کرد، برخی از درمان‌ها برای کمک به کاهش یا برگرداندن سیر آسیب را میتوان انجام داد.

 

  • از جمله می‌توان به این کاره اشاره کرد:

ـ از طریق یک رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش مرتب وزن خود را در حد معقولی کاهش دهید.

ـ میزان تری‌گلیسرید خون را از طریق رژیم غذایی و ورزش یا طریق داروها کاهش دهید.

ـ افراد دیابتی را باید بیماری خود را کاملا تحت کنترل قرار دهند.

ـ رژیم غذایی سالم، کم‌کالری و کم‌چربی مصرف کنید.

 

 

درمورد کبد چرب

چگونه کبد چرب را تشخیص دهیم

 

 

ـ به طور مرتب ورزش کنید.

ـ به طور مرتب برای چک‌آپ و معاینه به نزد دکتری که متخصص بیماری‌های کبد است، بروید.

  • همچنین متخصصین تغذیه رعایت نکا ت زیر را در بهبود بیماری کبد چرب مفید می دانند :

– مصرف محدود مواد نشاسته ای

-کاهش مصرف کربوهیدرات ها از جمله قند ساده-نان-ماکارونی-کیک ها- بیسکویت ودسرها توصیه میشود.

– افزایش مقدار سبزی ها ومیوه های خام وفیبر ها

– استفاده از آب سبزیجات

– اجتناب از غذا های سرخ شده و آماده وهر گونه مارگارین

– اجتناب از مواد لبنی که شامل : شیر- پنیر – خامه – بستنی – ماست

– استفاده از محصولات سویا شیر و بنیر سویا برای جبران کلسیم شیر

– اجتناب از مصرف نوشابه ها

– نوشیدن دو لیتر یا ۸ لیوان آب در روز

– استفاده از منابع غنی ویتامین ث و سلنیوم (یک توضیح اضافه این که مقدار کم سلنیوم مورد نیاز افراد سالم، در غذاهای دریایی، مانند میگو و ماهی وجود دارد.)

 

به نقل از پزشکان بدون مرز

۱-درمان در طب نوین : در طب نوین درمان اختصاصی برای کبد چرب وجود ندارد، ولی شما با کنترل بیماری های زمینه ای از قبیل کاهش وزن، چربی های خون، دیابت و یا قطع نمودن داروهای مسبب (قطعا با نظر پزشک معالج نه به طورخودسرانه) می توانید از پیشرفت این بیماری جلوگیری نمایید.

۲- درمان وپیشگیری در طب سنتی : در طب سنتی با استفاده از خواص بعضی گیاهان و عصاره گیری از انها میتوان ترکیباتی بدست آورد که بوسیله آنها براحتی و با موفقیت کامل کبد چرب درمان میشود، در ذیل به یکی از نسخه های مجرب و آزموده شده که به راحتی کبد چرب را درمان نموده اشاره میکنیم.

 

افشره پاکسازی کبد پارسی طب :(افشره هفت گیاه)

در تهیه این عصاره گیاهانی بکار رفته که همگی در دفع مواد زائد از خون و کبد نقش بسزایی دارند. همچنین با توجه به اینکه این دارو از لطافت زیادی برخوردار است قابلیت جذب شدن و  نفوذ به اعماق مویرگهای بدن را دارد ، بر این اساس درمان بیماریهایی به شرح ذیل با استفاده از این دارو به سادگی انجام پذیر است: غلظت خون ، چربی خون ، ، خواب رفتن اعضای بدن و ضعف کبد. و همچنین چون این دارو توانایی سم زدایی و چربی زدایی بالایی دارد درمان بسیار قابل توجهی برای انواع بیماریهای کبدی است و مخصوصا کبد چرب را به سهولت درمان مینماید.

ضمنا این عصاره سرشار از ویتامینه   C، B،A میباشد و برای درمان بیماریهای صفراوی از قبیل کبودی رنگ چهره و لبها ، احساس گرمای زیاد بدن ، صفرا مزاجی و یرقان بسیار موثر میباشد

همچنین مصرف این عصاره میتواند از بروز کبد چرب پیشگیری کند

قیمت محصول : با توجه به اینکه برای تهیه این محصول گیاهان گرانقیمتی مانند گل گاوزبان و گل بنفشه به کارگیری شده ، همچنین تکرار عملیات تقطیر برای بدست آمدن افشره موثر ، قیمت این محصول نسبت به سایر موارد مشابه گران تر است.

 

 

 عکس سونوگرافی کبد چرب

نکاتی درباره درمان کبد چرب

 

سم زدایی از کبد | کاهش وزن با افزایش سرعت سم زدایی از کبد

منبع:salamatnews.com / پارسی طب / بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا