بدانیم تا سالم بمانیم

موهای خشک | نگهداری از موهای خشک و شکننده

سلامت مو را تضمین کنیم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره نگهداری از موهای بلند و خشک ، نکاتی برای حفظ سلامت موها در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

موی بلند مردانه

مراقبت از مو مردان , موهای خشک

 

 

موهای خشک دارید؟ این ۵ کار را باید انجام دهید!

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که زیاد مو رنگ می‌کنید یا زیاد از سشوار و اتو مو استفاده می‌کنید، حتما از خشکی مو رنج می‌برید. برای رفع خشکی و شکنندگی مو به روش طبیعی، چند راهکار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

 

۵ کاری که برای موهای خشک باید انجام دهید

موهای‌تان را برای خواب آماده کنید

با موهای‌تان خوش‌رفتار باشید حتی زمانی که می‌خواهید بخوابید. قبل از رفتن به تخت خواب، با یک برس گره موهای‌تان را باز کنید. با شانه زدن مو، چربی کف سر جدا شده و بر روی ساقه موها پخش می‌شود، این کار به نرم شدن موها کمک می‌کند. اگر موهای بلندی دارید، با یک تور شل، جمع کنید. اگر موهای کوتاهی دارید، بر روی روبالشی نخی بخوابید تا کمتر به موها آسیب وارد شود.

 

کمتر مواد شیمیایی به موها‌ی‌تان بزنید

مواد شیمیایی، نرمی طبیعی مو را از بین می‌برند و ساقه‌ها را ضعیف و نازک می‌کنند. اگر زیاد از رنگ‌ها و مواد شیمیایی بر روی موها ی‌تان استفاده کرده‌اید احتمالا موهای وز و خشکی دارید. بهتر است همیشه رنگی حداکثر با سه درجه تیره تر یا روشن‌تر از موهای خود انتخاب کنید. زیرا رنگ مو با اختلاف سه درجه نسبت به رنگ طبیعی موهای خودتان، به مواد شیمیایی کمتری نیاز دارد.

 

ماسک مو را دست کم نگیرید

موهای خشک را با ماسک‌های مختلف تقویت کنید. به اندازه مساوی، روغن زیتون و عسل را با یکدیگر مخلوط کرده و بر روی موها بمالید و به مدت نیم ساعت آن را با یک کیسه فریزر ببندید. سپس آن‌ها را با شامپو و نرم‌کننده مناسب بشویید. ماهی یک بار یا اگر می‌توانید هفته‌ای یک بار این کار را تکرار کنید.

 

کمتر شامپو بزنید

شاید دوست داشته باشید هر روز موهای‌تان را بشویید اما در واقع تا زمانی که پوست سرتان چرب نشده است، نیازی به شامپو ندارید. کمتر از شامپو استفاده کنید یا یک روز شامپو بزنید و یک روز فقط موهایتان را خیس کنید و در نهایت از نرم‌کننده استفاده کنید. نرم‌کننده را هرگز به کف سر نزنید.

 

رژیم غذایی‌تان را اصلاح کنید

موهای شما به چربی‌های مفید نیاز دارد. بنابراین، آووکادو، سالمون و روغن زیتون مصرف کنید. این غذاها سرشار از اسیدهای چرب هستند که به نرمی مو و پوست سر به طور طبیعی کمک می‌کنند. هر کاری می‌کنید، رژیم‌تان را متوقف نکنید، این مواد برای حفظ سلامت موها ضروری هستند.

 

 موهای خشک | نکاتی برای نگهداری و مراقبت از موهای خشک و شکننده :

رطوبت مو

استفاده از موادی که موهایتان را مرطوب می‌کنند بسیار ضروری است. مثلا محصولات حاوی روغن زیتون، روغن ارقان و یا روغن نارگیل بسیار برای مو مفید است.

 

سیلیکون و الکل

از هر نوع محصول حاوی این دو ماده باید اجتناب کرد. سیلیکون بر روی موها سدی را ایجاد خواهد کرد که باعث خفه شدن و عدم جذب رطوبت توسط مو می‌شود. محصولات حاوی الکل نیز رطوبت مو را از بین می‌برد. این ماده در حقیقت باعث خشک شدن موها می‌شود. ماده دیگر نیز سولفات است. بنابراین هنگام خرید شامپو یا محصولات دیگر مو به این موارد دقت کنید.

 

موهایتان را کمتر بشویید!

سعی نکنید موهای خشک را هر روز بشویید. اگر موهایتان را یک روز در میان بشویید، در واقع کمک خواهید کرد تا روغن‌های طبیعی موهایتان حفظ شود. این کار تاثیر زیادی دارد.

 

 

راههای مراقبت از موی سر

موهای خیلی بلند

 

 

استفاده استراتژیک از شامپو

هنگام شستشوی سر با شامپو، به جای اینکه تمام سرتان را پر از شامپو کنید بهتر است که فقط به شستن ریشه‌های مو بسنده کنید. تمام چربی مو در همان بخش جمع می‌شود. اما هنگام شستشوی سر با نرم کننده بالعکس این کار را انجام دهید.

 

ماسک مو

برای رطوبت دهی بهتر مو و از بین بردن شکنندگی آن، بهتر است هفته‌ای یک مرتبه از ماسک‌های نرم کننده مو استفاده کنید. پس از اعمال ماسک بر روی موها، از شانه برای پخش کردن آن استفاده کنید. سپس بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دیگر می‌توانید موهایتان را آب بکشید.

 

حرارت

اشیای داغ (مانند سشوار و اتوی مو) و همچنین نور خورشید می‌توانند باعث خشک شدن موها شوند. اگر در معرض نور شدید آفتاب قرار دارید، بهتر است از انواع کلاه یا اسپری مخصوص SPF استفاده کنید. البته در مواقع اضطراری، می‌توانید پیش از استفاده از اشیای داغ از اسپری مخصوص ضد حرارت استفاده کنید تا مانع شکنندگی مو شود.

این را هم توجه داشته باشید که هنگام استفاده از اتوی مو و یا محصولات مشابه، موهایتان کاملا خشک باشد. در غیر این صورت، در غیر این صورت، موهایتان می‌سوزد.

 

تقسیم حرارت

هنگام کار با سشوار، اتوی مو و محصولاتی از این دست، سعی کنید موهایتان را زیاد در معرض حرارت قرار ندهید. مثلا هنگام کار با اتوی مو، هر بخش از موها را یک مرتبه یا نهایتا دو مرتبه اتو بکشید. در غیر این صورت، به موهایتان آسیب وارد خواهید کرد.

 

استراحت دادن به موها

سعی کنید هرز گاهی به موهایتان استراحت دهید و آن‌ها را به کل از وسایل داغ دور نگه دارید. البته این مسئله شامل محصولات شیمیایی مو نیز می‌شود.

 

مراقبت پیش از رنگ کردن مو

فرقی نمی‌کند که موهای خاکستری‌تان را رنگ می‌کنید و یا صرفا تغییر رنگ می‌دهید؛ نکته مهم این است که فرآیندهای شیمیایی آسیب جدی به مو می‌زنند. استفاده از نرم کننده‌های مخصوص هنگام رنگ کردن مو توصیه می‌شود، زیرا در آن فاصله پوستِ کف سر مستعد آسیب بوده و همین مسئله مشکل‌زا خواهد بود. اما استفاده از نرم کننده باعث رطوبت دهی و تعمیر بافت مو در آن زمان می‌شود. البته استفاده از مواد رطوبت دهنده پس از رنگ کردن مو نیز راهکار خوبی برای پیشگیری از خشک و شکننده شدن مو است.

 

 

 

موهای بلند تا کمر

نکاتی برای نگهداری از مو

موهای خشک | نگهداری از موهای خشک و شکننده

 

منبع : salamatism.com / فرادید/ مجله روزنو / بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا