نکته های خانه داری

پاک کردن لکه های مختلف | چگونه لکه جوهر و ماژیک را پاک کنیم

رموزخانه داری ، روش های پاک شدن لکه جوهر از سطوح مختلف ، در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

پاک کردن رنگ از روی فرش

از بین بردن لکه چای روی فرش کرم , پاک کردن لکه های مختلف

 

 

پاک کردن لکه جوهر و ماژیک از روی سطوح مختلف

اگر شما هم کودک خردسال بازیگوشی دارید که با ماژیک بر روی مبل و میز و صندلی خط می کشد، احتمالا این مطلب به کمک شما خواهد آمد. حتما می دانید که لک ماژیک وایت برد به خصوص ماژیک های دائمی، به راحتی پاک نمی شود و نیازمند شناخت ماده ی حلال ماژیک وایت برد می باشد. در این مطلب قصد داریم به آموزش پاک کردن لکه ماژیک و جوهر از روی اجسام مختلف صحبت کنیم.

 

چگونه لکه جوهر و ماژیک را پاک کنیم

آن را دستمال نکشید

چه لکه بر روی دیوار باشد یا روی لباس و پارچه هرگز آن را با فشار دست دستمال نکشید.

 

سریع دست به کار شوید

به محض آنکه متوجه لکه شدید، پاک کننده متناسب با جایی که لک شده است را انتخاب کرده و به کار ببرید.

 

با یک پارچه سفید بر روی جوهر ضربه بزنید

در این مرحله ، یک پارچه ی سفید دیگر برداشته و با آن بر روی محل لکه ضربه بزنید . دقت کنید کشیدن پارچه روی جوهر ممکن است ، باعث پخش شدن بیشتر آن و رفتن جوهر به خورد پارچه شود .

 

روی دیگر لباس را نیز پاک کنید

حرکت قبل را بر روی دیگر پارچه نیز انجام دهید . ضربه زدن با پارچه ی سفید بر روی لکه را تازمانی که جذب جوهر متوقف شود ادامه دهید .

 

یک اسپری مو حاوی الکل پیدا کنید

اسپری موی حاوی الکل ، یکی از کلید های پاک کردن جوهر از روی لباس است . در واقع الکل موجود ، عنصر اصلی برای شکستن مولکول های جوهر و پاک کردن آن از روی لباس مورد علاقه شماست .

 

پاک کردن ماژیک یا جوهر از روی لباس با استفاده از پاک کننده دست

ابتدا لباس را با آب سرد (یخ) خیس کنید. اگر با آب سرد پاک نشد، از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید. کمی ضدعفونی کننده دست را روی حوله دست بریزید و شروع کنید با حرکات دورانی روی لباس دستمال کنید. ممکن است کمی زمانبر باشد اما کم کم لکه لباس پاک می شود. حتما به طور مداوم حوله را بچرخانید تا از قسمت های تمیز آن استفاده شود. مراقب باشید لکه جوهر یا ماژیک که روی لباس است، پخش نشود.

 

ابتدا خود پاک کننده را تست کنید

اگر پیش از این از چنین پاک کننده ای بر روی لباس استفاده نکرده اید ، ابتدا باید خود پاک کننده را تست کنید . به این منظور مقداری از آن را بر روی یک نقطه ی کوچکی ( در منطقه ای فیر قابل رویت از لباس )، یا پارچه هایی که به وسیله ی آن ها جوهر را جذب کرده اید ریخته و حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید . سپس اسپری را با یک پارچه ی دیگر خشک کنید .اگر اسپری تغییری در رنگ خود پارچه ایجاد نکند ، گزینه ای مناسب به نظر می رسد .هرگز از پاک کننده های الکل دار بر روی چرم استفاده نکنید ، الکل می تواند به بافت چرم آسیب برساند .

 

پاک کننده را روی جوهر بپاشید

برای اسپری کردن ، پاک کننده بر روی موضع جوهری بهتر است ، از فاصله ی ۳۰ سانتی متری انی کار را انجام دهید . بطری اسپری را در فاصله ی مد نظر گرفته و مقدار زیادی از آن را روی لباس بپاشانید.سپس کافیست تا ۱ دقیقه صبر کنید . در طول این مدت ، الکل موجود ، تاثیر خود را بر روی مولکول های جوهر می گذارد .

 

لکه ی سست شده را با یک پارچه تمیز پاک کنید

بعد از حدود یک دقیقه از اسپری کردن بر روی لباس ، استفاده از یک پارچه سفید یا توپ پنبه ، لکه را تمیز کنید . این کار را تا زمانی که لکه به طور کامل محو شود ، یا متوجه شوید که دیکر ، جوهری به پارچه پاک شونده نمی چسبد ، ادامه دهید .

 

استفاده از الکل سفید

یک پارچه یا پنبه تمیز را به الکل آغشته کرده و بر روی لکه ی جوهر اعمال کنید . الکل می تواند هر نوع لکه ی جوهری ، شامل جوهر خودکار ، جوهر روانویس ، جوهر ماژیک و هر چیز دیگری را پاک کند . پس از پاک کردن جوهر ، باید لباس را به طور معمول بشویید تا الکل موجود در بافت آن خارج شود .

 

از گلیسیرین و مایع ظرفشویی استفاده کنید

یکی دیگر از راها های پاک کردن لکه های جوهری ، استفاده از مخلوط گلیسیرین و مایع ظرفشویی است . به این منظور ، یک قاشق غذا خوری گلیسیرین را با یک قاشق چای خو ری مایع ظرفشویی مخلوط کرده و مانند روش های قبل از آن استفاده می کنید .

تنها تفاوت استفاده از این مخلوط آن است که ، سرعت پاک کردن لکه ها با این ترکیب مقداری کمتر است . بنابر این پس از مالاندن پاک کننده بر روی جوهر ، بهتر است آن را برای ۵ دقیقه بر لکه گذاشته تا کاملاً اثر کند .استفاده از این ترکیب برای لکه های قدیمی موثر است . فراموش نکنید پس از پاک شدن کامل لکه ، لباس را به خوبی بشویید .

 

استفاده از جوش شیرین و آب

یکی دیگر از روش های موثر ، استفاده از ترکیب جوش شیرین و آب است . کافی است این دو ماده را به نسبت ۲ به یک ترکیب کرده تا ماده ای خمیر مانند حاصل شود .مزیت استفاده از جوش شیرین آن است که ، می توان از این ترکیب بر روی انواع لباس ها استفاده کرد .

 

روش پاک کردن جوهر از روی لباس با سرکه

کافی است سرکه و آب سرد را با نسبت برابر ترکیب کرده ، و لباس را به طور کامل در آن قرار دهید . پس از کذشت ۳۰ دقیق لباس را از محلول خارج کرده و محل لکه را با پارچه ای تمیز کنید . به یاد داشته باشید ، که هرگز از آب گرم استفاده نکنید .

 

روش پاک کردن جوهر از روی لباس با خمیر دندان

می توانید روی لکه یا نوشته های ماژیک خمیردندان بمالید (ساده، نه از نوع ژله ای). سپس با یک پارچه مرطوب محل مورد نظر را پاک کنید. این روش بر روی قاب چوبی، دیوار و حتی صورت یک عروسک مورد تست قرار گرفته و مؤثر بوده است.

کافی است مقداری خمیردندان را بر روی لکه بمالید و به مدت یک الی ۲ دقیقه صبر کنید. سپس با استفاده از کمی صابون و یک پارچه مرطوب و مقداری فشار می توانید لک ها را کلاً از بین ببرید.

توجه داشته باشید که برای این کار از خمیردندان ساده استفاده کنید که حاوی هیچ گونه مواد ساینده نباشد، به ویژه زمانی که می خواهید یک لکه را از روی چوب (برای مثال مبلمان چوبی) پاک کنید؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است سطح چوب مبل یا میز شما خراش بردارد.

 

پاک کردن لکه ماژیک با چند روش عالی دیگر

_شما میتوانید برای از بین بردن لکه ماژیک از یک مداد پاک کن استفاده کنید.

_ برای شستن لباس لکه دار، ۳/۴ فنجان آمونیاک خانگی را با ۱/۴ فنجان آب مخلوط بکنید. سپس لباس موردنظر را به مدت ۲۴ ساعت داخل محلول بگذارید. درِ سطل حاوی محلول را با کیسه پلاستیکی پوشش دهید.

_ همچنین از دستمال مرطوب کودکان استفاده کنید.

_ ژل ضد عفونی کننده دست را روی لکه بمالید و بعد آن را کامل بشویید.

_همچنین استفاده از اسپری ضد آفتاب را فراموش نکنید. البته یاداوری میکنیم که اجازه ندهید ضد آفتاب مدت طولانی بر روی چوب بماند؛ زیرا ممکن است به آن آسیب وارد کند.

_ همچنین میتوانید اسپری حشره کش روی لکه بمالید.

-پارچه ی لک شده با جوهر را شب تا صبح در شیر غوطه ور کنید و سپس طبق روال معمول بشویید.

 

پاک کردن لکه ماژیک یا جوهر از روی فرش

ممکن است کمی سخت باشد و بوی آن شما را اذیت کند اما لکه را در سرکه سفید فرو کنید. همین که لکه خیس خورد، آن را با حوله حمام بپوشانید و روی لکه را با حوله محکم فشار دهید اما مالش ندهید. کم کم متوجه می شوید لکه ماژیک یا جوهر از روی فرش به حوله منتقل می شود. این کار را آنقدر ادامه دهید تا لکه کاملا از روی فرش به حوله منتقل شود و لکه ای روی فرش نمانده باشد. حال که لکه را از روی فرش پاک کردید، فرش مرطوب است و به دلیل استفاده از سرکه بوی نامطبوعی گرفته است. اگر بخارشوی دارید، بهترین وسیله برای از بین بردن بوی سرکه و رطوبت فرش است.

اگر بخارشوی ندارید می توانید از جاروبرقی استفاده کنید . با آب سرد و مقداری آب لیمو منطقه موردنظر روی فرش را خیس کنید و سپس با جاروبرقی خشک، رطوبت را بکشید. اگر بخارشوی و جاروبرقی نداشتید، با یک اسپری که مخلوطی از آب و آب لیمو داخل آن است، منطقه موردنظر را خیس کنید، سپس با یک حوله رطوبت آن را بگیرید و در نهایت یک پنکه جلوی آن قرار دهید تا خشک شود .

 

دیوار یا کفپوش

ابتدا خمیر دندان را امتحان کنید زیرا کمتر به سطوح آسیب می زند. خمیردندان را مستقیم بر روی حوله دستی بزنید و حوله را با حرکات دورانی روی لکه بمالید. اگر نتیجه ای نداشت همین کار را با مایع ضدعفونی کننده دست امتحان کنید. معمولا ضدعفونی کننده دست روی اکثر سطوح نتیجه می دهد اما اگر اینطور نشد، کمی اسپری الکل بزنید و لکه را پاک کنید.

اگر از خمیر دندان استفاده می کنید ممکن است اثر آن بر روی دیوار یا کفپوش بماند، تنها کافی است محل را تنها با یک پارچه گرم دستمال کنید. اگر از ضدعفونی کننده دست یا الکل استفاده می کنید، هیچ بقایایی به جا نمی ماند اما ضرری ندارد اگر با پارچه گرم دستمال بکشید.

 

پاک کردن لکه ماژیک از روی موکت

با استفاده از ابزار های ساده موجود در منزل لکه هایی نظیر اثر ماژیک بر روی موکت را از بین ببرید

 

 

پاک کردن لکه خون از تشک

پاک کردن رنگ روغنی از روی لباس

 

 

برای این کار شما نیاز به موارد زیر خواهید داشت :

دستمال نخی

الکل سفید

اسپری مو

مسواک نرم

 

اول باید دستمال نخی را به الکل آغشته کنید و به روی لکه ضربه بزنید، باید توجه داشته باشید که نباید به حالت رفت و برگشت دستمال را به روی لکه بکشید چون باعث پخش شدن بیشتر لکه خواهد شد. دستمال را به روی لکه گذاشته فشار دهید و سپس آن را بر دارید آنقدر این کار را ادامه دهید تا دیگر جوهری جذب دستمال نشود.

در این مرحله باید با یک دستمال نخی خشک به روی لکه ضربه بزنید تا خیسی آن کمی گرفته شود. سپس اسپری مو را روی لکه بزنید باید توجه داشته باشید که اسپری مو فاقد روغن باشد چون ترکیب الکل و روغن موجود در اسپری مو ممکن است به موکت شما آسیب بزند.

زمانی که اسپری را روی لکه پاشیدید بلافاصله با مسواک روی لکه حرکت دورانی ایجاد کنید. با انجام این مراحل شما می توانید به راحتی لکه را از موکت پاک کنید اما برای لکه های قدیمی تر شما باید این مراحل را چندین بار انجام دهید.

 

لکه جوهر بر روی مبل

اگر لکه مربوط به مرکب سیاه است ابتدا محل را خیس کرده روی آن کمی نمک آشپزخانه بریزید و سپس با پنبه مالش دهید و چنانچه نتیجه نگرفتید مخلوطی از گلیسرین و آمونیاک را روی لکه بمالید و سپس با آب و پودر دستی خوب شست و شو دهید . البته می توانیداز آب ژاول هم استفاده کنید.

 

لکه های ایجاد شده با میوه های رنگی روی لباس

لکه میوه هایی که رنگی اند مثل (توت فرنگی، آلبالو و ….) را می توان با آب و آمونیاک شستشو داد و نیز می توان مقداری نمک روی لکه ریخته و بعد از مدتی با پودر رختشویی بشویید و اگر لکه نرفت می توان از محلول کلر استفاده کرد.

 

پاک کردن لکه تمشک از روی لباس

محل لکه را در محلول پودر رختشویی بخیسانید و اگر شستید و نرفت مقداری ماست رویش بریزید. سپس با آب گرم شستشو دهید.

 

تمییز کردن لکه آبرنگ روی لباس بچه

محل لکه با آب سرد بشویید سپس آنرا با آب نیمگرم و پودر رختشویی بشویید و آبکشی نمایید.اگر هنوز لکه برطرف نشده است، پنبه را به گلیسیرین آغشته نموده و روی آن بمالید سپس با آب گرم و پودر رختشویی بشویید و آب بکشید و اگر نتیجه نگرفتید از تربانتین استفاده نمایید.

 

لکه رنگ های پلاستیکی

باقیمانده رنگ را از روی پارچه بتراشید سپس لکه به مدت ۱۰ دقیقه در نفت بماند و بعد با آب گرم و صابون بشویید و آبکشی نمایید.

 

تمییز کردن لکه های تازه رنگهای روغنی

پاک کردن لک کهنه رنگهای روغنی تقریباً غیر ممکن است اما در صورتی که هنوز خشک نشده باشد اضافه رنگ را از روی پارچه بتراشید بعد پنبه ای را به تربانتین آغشته کنید و روی لکه بمالید سپس با پنبه دیگری پاک کنید این کار را چندین بار تکرار کنید و ته رنگ را نیز با آب گرم و پودر لباسشویی از بین ببرید .

 

لکه زنگ زدگی روی لباس

برای پاک کردن لکه لباس از زنگ زدگی جای آنرا ۱۰ دقیقه در آب لیموی تازه که به آن نمک زده اید خیس کنید سپس لباس را با آب بشویید.

 

پاک کردن لکه شمع و مدادهای چرب آرایشی

ابتدا باقی مانده لکه را با جسمی نوک تیز به آرامی بردارید. سپس دو تکه دستمال توالت در دو طرف لکه قرار دهید. سپس اتوی گرم را بر روی یکی از کاغذها در محل لکه فشار دهید. به این ترتیب، چربی موجود در لکه آب می شود و جذب دستمال یا کاغذهای طرفین می شود.

 

چای و قهوه

جهت از بین بردن لکه چای باید فوراً پارچه خیس را روی لکه بکشید. اگر پاک نشد، پارچه را آغشته به آب و پودر لباسشویی کنید بر روی لکه بکشید فوراً تمیز می شود.

 

از بین بردن لکه زردی اتو

اگر لباس کتانی بر اثر گرمای زیاد اتو زرد رنگ شده می توانید پیاز را دو نیم کرده و روی لکه بمالید لکه های زرد برطرف خواهد شد و بعد لباس را داخل آب سرد ۱۰ دقیقه خیس کنید و بعد آن را بشویید. یا از محلول آب اکسیژنه استفاده نمایید.

 

پاک کردن لکه واکس از لباس

ابتدا پارچه ای را خیس کنید و روی آن بکشید. سپس روی پارچه مقدای مایع ظرفشویی ریخته و بر روی لکه بکشید . بعد دوباره با پارچه خیس دیگری روی لکه بکشید اگر لکه کاملاً از بین نرفت ، با پارچه آغشته به الکل بر روی لکه بکشید، تا کاملاً تمیز شود.

 

پاک کردن لکه قیر از لباس

جای لکه قیر را باید در بنزین بخوابانید و سپس با آب و مواد شوینده شستشو دهید و بعد در معرض آفتاب بگذارید.

 

تمییز کردن لکه های روی چرم

پنبه ای را با روغن زیتون آغشته نمایید و روی چرم بکشید و بعد با یک پنبه تمیز و نمدار روی چرم را پاک کنید.

 

تمییز کردن لکه های لوازم آرایشی از لباس

    جهت پاک کردن کرم پودر، خط چشم، سایه، ریمل و رژگونه

لکه‌های مزاحم لوازم‌ آرایشی خود را شما می‌توانید به‌سادگی تمیز کنید. قبل از شستشو از یک لکه بر استفاده کرده و سپس مانند مواقع دیگر آن را بشویید.

 

    تمییز کردن روغن صورت

زمانی که روغن روی لباس شما می‌چکد مقدار اضافی آن را برداشته و قبل از شستشو با لکه بر روی آن بکشید. همچنین می‌توانید از یک شوینده‌ی دستی بی آب برای کمک به پاک شدن لکه استفاده کنید. سپس لباس را در ماشین انداخته و با گرمترین دمای مناسب برای پارچه آن را بشویید.

 

    پاک کردن لکه لاک ناخن

موضوع عالی درباره‌ی لاک ناخن این است که لاک برای پاک شدن طراحی‌شده است. پارچه‌ی لک شده را برعکس روی یک کاغذ گذاشته و با استون روی آن بکشید.

 

توجه مهم

از بکار بردن استون روی پارچه‌های استات یا سلولز تری استات خود داری کنید (برچسب روی لباس را چک کنید. این پارچه‌ها شبیه به ابریشم یا پارچه‌های نخ مصنوعی هستند) زیرا با پارچه ذوب می‌شود. پس از استفاده از استون پارچه را آب‌کشیده و این کار را تا زمانی تکرار کنید که تمام لکه به دستمال‌کاغذی منتقل شود. به پارچه لکه بر زده و سپس مطابق مواقع دیگر آن را بشویید.

 

    تمییز کردن جای رژلب و برق لب از پارچه

هر چه روی پارچه مانده را تمیز کرده و از لکه بر روی پارچه استفاده کنید. سپس مطابق معمول آن را بشویید. (برای برداشتن رژ از یک روبان یا نوار باریک کمک بگیرید تا تکه‌های کوچکتر هم برداشته شوند). همیشه قبل از شستن لباس مطمئن شوید رژلب داخل جیب آن نمانده باشد. اگر رژ داخل پارچه ذوب شود لکه‌ی بدی ایجاد خواهد کرد.

 

 نکاتی جهت لکه گیری لباس ها و پارچه های مختلف

پارچه ای که با آب انگور قرمز لکه دار شده است را با آب انگور سفید خیس کنید و سپس آن را با لایه ای ضخیم از خمیر جوش شیرین بپوشانید. بگذارید چند ساعتی در همین حال بماند سپس آنرا به شیوه ی همیشگی بشویید.

سفیدی حاصل از خوشبو کننده های بدن را با مالیدن آرام فوم محافظ آویز(جا رختی) پاک کنید.

اگر روی کیف دستی چرمی تان (که شاید کلی پولش را داده باشید!) لکه ی روغنی ریخت، جای لکه را به پودر بچه آغشته کنید و یک شب به کیفتان مرخصی بدهید. صبح که شد اصولاً باید برطرف شده باشد اما اگر هنوز مثل کنه بر سر جای خود چسبیده بود دوباره همین روند را تکرار کنید تا لکه از بین برود.

استفاده از مایع ظرفشویی، به خاطر کششِ سطحیِ بالایی که در آب ایجاد می کند، برای از بین بردن لکه های ناشی از روغن یا چربی، راه حل مناسبی است.

زمان هایی پیش می آید که اغلب یقه ی لباس به مواد آرایشی مایع آغشته می شود. لکه های ناشی از مواد آرایشی را می توان به کمک کِرِم اصلاح و کیسه حمام از بین برد.

اگر روی یکی از لباس هایتان پارافین (شمعِ آب شده) ریخت و خشک شد، یک تکه کاغذ پارافین بردارید و بگذارید روی لکه های خشک شده، سپس روی آن را را اتو کنید تا نرم شود. کاغذ را که برداشتید، لکه ها هم به همراه آن کنده می شوند.

جهت پاک کردن لکه از لباس های چرم جیر، یک تکه نان بیات بردارید و لبه های خشکش را به آرامی روی لکه بکشید تا آن را از صحنه ی روزگار محو کند. اگر جای خراشی باقی ماند، برای صافکاری از پاک کن استفاده کنید.

برای از بین بردن جای رژلب روی لباس از اسپری مو استفاده کنید.

اگر پودر رژگونه یا برنزه کننده درون کیف آرایش تان شکست، نگران نباشید. پارچه ی مرطوب پاک کننده ی آرایش به خوبی آن را تمیز می کند.

شاید مقداری عطر به طور تصادفی روی لباس ابریشمی شما ریخته شده باشد! کمی الکل اتانول روی یک بانداژ چند لایه (مخصوص بستن زخم) ریخته و بر روی سطح مورد نظر بکشید.

برای زدودن سفیدک ناشی از عرق روی لباس، می بایست مخلوطی غلیظ و کرم مانند از اسید تارتاریک، آسپرین له شده و آب داغ درست کنید و آن را به منطقه ی مورد نظر بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس لباس را با آب ولرم بشویید.

برای از بین بردن اثر تماس آب (سفیدک و چروکیدگی)، از روی چکمه های چرمی، چند قطره سرکه داخل یک کاسه آب خنک بریزید و با استفاده از یک مسواک نرم، این محلول را روی لکه بسابید تا هنگامی که دیگر سفیدک یا چروکیدگی دیده نشود. چکمه را بگذارید کنار تا درهنگام شب خشک شود.

برای تمیز کردن چرم های براق می توانید از شیشه شور استفاده کنید که هیچ خطری برای چرم ندارد.

هنگامی که نقاطی از بدن تان بیش از حد برنزه شده باشد، لیمو ترش را قاچ کرده و به نقطه ی مورد نظر بمالید.

چای یا قهوه روی لباس تان ریخته است؟ با آب ولرم و اسفنج روی آن را نرم بسابید، سپس با استفاده از کمی گلیسیرین لکه گیری کنید.

معمولاً پیراهن هایی که جنس شان از مواد پلی استرباشد عرق را به خود جذب می کنند و مخصوصاً زیر بغل هایشان حسابی زرد می شود.

قبل از شستشوی این پیراهن ها باید مقداری آبلیمو روی آن ها بپاشید و سپس نسبت به شستشو اقدام کنید. اسید طبیعی موجود در لیمو،

عرق بدن که ماده ی قلیایی باشد را خنثی کرده و رنگ زرد آن را از بین می برد.

اگر تکه ای شکلات بر روی لباس ابریشمی تان ریخت، تا جایی که می توانید با لبه ی کند چاقو یا هر چیز دیگری که دم دستتان بود شکلات ها را از روی پارچه جدا کنید، سپس با استفاده از یک برس و محلول آب گرم و صابون، پارچه را به آرامی برس بکشید. اگر کماکان رنگ قهوه ای شکلات به کلی از بین نرفت، با استفاده از یک ابر آن را با محلولی از مقادیر مساوی الکل اتانول و آمونیاک خانگی بشویید و سپس لباس را با آب گرم بشویید.

اگر (آدم کشتید یا خون دماغ شدید و) قطرات خون بر روی لباس تان چکید، بهترین روش برای لکه گیری این است که چند قطره آمونیاک در ظرف آب یخ ریخته و لباس تان را به مدت ۲۰ دقیقه داخل آن بیندازید. اگر کماکان لکه در جای خود باقی مانده بود، لباس را در آب گرم خیس کنید، سپس مقداری پودر نرم کننده گوشت بدون طعم (اصلاً نباید طعم دار باشد) را روی لباس بریزید تا حالت خمیری شکلی روی لکه ایجاد شود. آن را با یک حوله کاغذی بپوشانید تا مرطوب باقی بماند. روز بعد، خمیر ایجاد شده را در محلول آب و (کمی) آمونیاک فرو کرده و آب بکشید و سپس لباس را به طور عادی بشویید.

برای از بین بردن لکه های ناشی از جوهر بر روی لباس نخی، مقداری الکل را به نرمی روی لکه بمالید و سپس آن را بشویید. اگر جوهر روی پلی استر ریخت، اسپری مو را برداشته و به صلاحدید خودتان روی آن بپاشید آنگاه، قبل از اینکه لباس را داخل ماشین لباس شویی بیندازید با استفاده از یک پارچه ی خشک و تمیز بر روی آن بکشید

 

 

چگونه لکه خون را پاک کنیم؟

پاک کردن انواع لکه

پاک کردن لکه های مختلف | چگونه لکه جوهر و ماژیک را پاک کنیم

منبع: فوت و فن / ازدواج / کاویاب / هفت گنج / نمناک

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا