ازدواج و همسرداری

زندگی‌ مشترک‌ موفق | عواقب آمار گرفتن از مردها

ازدواج و همسرداری ، عواقب آمار گرفتن از مردان در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

برخورد با همسر

آمار گرفتن از مردان , زندگی‌ مشترک‌ موفق

 

 

عواقب آمار گرفتن از مردها

شاید فکرش را هم نکنید که مرد ها حساس تر از آن چیزی هستند که فکرش را بکنید گاهی برخی از جملات در ذهنشان از شما یک هیولا می سازد. هیولایی که می خواهد مادری کند، خود خواه باشد، کنترل کند، استقلال و قدرت مرا از من بگیرد؛ حال اگر نمی خواهید زندگیتان به کامتان تلخ شود و با یک سری ریزه کاری ها خوشبختیتان را از دست دهید نگاهی به رفتارهایتان بیندازید و درصدد تغییر آن ها برآیید

می دانید با آمار مرد خود را گرفتن چه لطمه ای به خود می زنید؟ شما با این کار می خواهید همه موانع را از بین ببرید و رابطه خود را صمیمی تر کنید. اما در واقع به طور ناخواسته و غیر مستقیم او را از خود دورتر می کنید. شما با همیشه کنار او بودن و دایما در جریان همه چیز قرار گرفتن حتی به او فرصت نمی دهید در مورد احساس واقعی اش به شما فکر کند.

از همه بدتر زمانی است که در نتیجه این همه تعقیب و گریز، در انتها مجبور می شوید در گوشه ای بنشینید و شاهد رفتن مرد خود باشید. همه زن ها دوست دارند تا مورد توجه و مورد علاقه مردهای خود باشند. همه دوست دارند مرد موردعلاقه شان آنها را به شام یا ناهار دعوت کند، با هم بیرون بروند و از زیبایی کنار هم بودن لذت ببرند.

اما مردها قلق های خاص خود را دارند. یکی از مواردی که در میان همه مردها مشترک است این است که دوست ندارند مورد کنکاش و تعقیب زنان قرار بگیرند. این مساله آنها را نا امید می دکند و حس محدودیت به آنها می دهد. وقتی مدام آمار مرد خود را می گیرید و پیگیر این هستید که کجا رفت؟ با چه کسی رفت؟ چه کار کرد؟ او که بود؟ در فکرش چه می گذرد؟ و … در واقع در حال تخریب آجر به آجر خانه رویاهای خود هستید.

 

بیشتر زن ها بدون اینکه خود متوجه باشند این کار را انجام می دهند

زنان تصور می کنند اگر به طور پیوسته و هرازگاهی این تعقیب و گریز را انجام دهند، مرد متوجه آن نمی شود. زنان فکر می کنند نشان دادن علاقه خود به مردی که از او خوششان آمده کاری دوستانه و جالب است. اما واقعیت این است که با دنبال کردن یک مرد، گرفتن آمار او یا خودنمایی در برابر او برای جلب توجهش، دقیقا در جهت معکوس حرکت می کنید. شما با این کارها باعث می شوید تا آن مرد کاملا از شما دوری کند و تمایلی به برقراری رابطه با شما از خود نشان ندهد.

 

آیا مدام در حال آمار گرفتن از مرد خود هستید؟

برخی از رفتارهایی که زنان تصور می کنند خیلی دوستانه و جالب است اما در واقع مردها را ناامید می کند به شرح زیر هستند:

  • قبل از اینکه او با شما تماس بگیرد، شما به او زنگ می زنید:این تماس می تواند برای صحبت در مورد مطلب جالبی باشد که در مجله خوانده اید، یا دعوت او به یک کنسرت یا رستوران باشد. حتی می تواند برای این باشد که از او بپرسید چرا به شما زنگ نزده است.
  • تماس آغازکننده:ارسال ایمیل، برقراری تماس، اضافه کردن او به دوستان فیس بوکی، ارسال کارت پستال و ….
  • ارایه پیشنهاد یا برنامه ریزی:دعوت از او برای پیوستن به شما و شرکت در برنامه هایی که شما ترتیب داده اید.
  • پرسیدن در مورد احساس او نسبت به خود:خیلی از زن ها دوست دارند از مرد موردعلاقه شان بپرسند چه احساسی به او یا رابطه بین خودشان دارد.

 

بسیاری از زنان تقریبا همه این کارها را بدون اینکه به آن فکر کنند انجام می دهند. همه این موارد برای زن ها بسیار معمولی و نرمال به نظر می رسند و حتی شاید فکر کنند با این کارها و حرف ها صمیمیت خود را به طرف مقابل نشان می دهند. همه این موارد را نیز برای این انجام می دهند که می ترسند مبادا مرد مورد علاقه شان را از دست بدهند.

اما باید بدانید این مسایل شما را از واقعیت دور می کند و برچسبی به عنوان «محتاج» را به پیشانی شما می زند. این کارها از همان ابتدا بوی جدایی می دهند و در آخر موجب می شوند تا دیگر از نگاه آن مرد جذاب یا دوست داشتنی نباشید.

شاید برخی از مردها با این ترفندها به سمت شما بیایند، اما یا برای این است که در آن زمانی کسی را در اطراف خود ندارند، یا با شما همچون چند زن دیگری که در زندگیشان است رفتار می کنند. او هرگز خودش هم نمی داند چه حسی به شما دارد. شما هم هرگز نخواهید فهمید آیا او شما را دوست دارد یا خیر. بنابراین، بهترین کار جدا شدن از چنین رابطه هایی است.

برای اینکه مرد موردعلاقه خود را به دست بیاورید و او را برای خود نگه دارید، کارهایی انجام ندهید که تصور کند شما دنبالش رفته اید. نباید مرد احساس کند شما مدام آمار او را می گرفته اید و این چیزی است که شما انتخاب کرده اید. در عوض، سعی کنید با همه زن های اطراف خود فرق داشته باشید. کارهایی را انجام دهید که مرد شما دوست دارد. برای علایق و احساسات او ارزش قایل باشید. هیچ چیز به اندازه احترام و اعتماد، به مرد بها نمی دهد.

برخی زنان احساسات و حس علاقه شان به همسرشان را به گونه ای ابراز می کنند که گویی مرد کودکی است که زن باید از او مراقبت کند و مدام به او تذکر دهد. البته این نوع مراقبت بد هم نیست چرا که مرد دیگر مجبور نیست وسایلش را جمع کند، به فکر این باشد که چه لباسی بپوشد، قرارهایش را به خاطر بسپارد و در کل هیچ مسئولیتی نخواهد داشت؛ خب با این اوصاف مرد ها باید از خدایشان هم باشد که هیچ مسئولیتی نخواهند داشت، اما توجه کنید که این مساله به مرورزمان باعث به وجود آمدن مشکلات زناشویی می شود و همانطور که گفته شد مرد احساس می کند هیچگونه استقلالی از خود ندارد و رفتارهای همسرش او را یاد مادرش می اندازد.

 

 

چگونه از آقایان حرف بکشیم

چگونه با یک مرد برخورد کنیم

 

 

نکات طلایی برای‌ زندگی‌ مشترک‌ موفق

وقتی ازدواج می‌کنید، بزرگترین قرار زندگیتان را با شریکتان می‌گذارید و باید تلاش کنید که به این قول و قرار پایبند باشید. اما با اینکه همه می‌دانند این وفاداری چقدر اهمیت دارد، بهانه بیشتر جدایی‌ها بی‌وفایی، خیانت و بی‌بند و باری است. یک ازدواج ممکن است با انواع مشکلات و سرسختی‌ها و مخالفت‌های دیگران به دست آمده باشد اما با اشتباهات کوچک،کنجکاوی‌های بی مورد و وسوسه‌های ساده از دست برود.

هرچقدر درک شما از رابطه بالاتر باشد، اشتباهات کمتری خواهید داشت کافی است چیزهای بیشتری درباره یک رابطه سالم بدانید:

۱ـ به هم اطمینان داشته باشید: زمانی که به یکدیگر قولی می‌دهید، باید تلاش کنید که به آن پایبند باشید و هم زمان باید سعی کنید به هم اطمینان داشته باشید.بی اعتمادی و شکایت باعث نمی‌شود که همسرتان را بیشتر کنترل کنید. این روحیه می‌تواند به رابطه صدمه بزند. شما باید مرزها و محدودیت‌هایتان را مشخص کنید و تا زمانی که همسرتان از آن مرزها تجاوز نکرده است به او اطمینان کامل داشته باشید. با این روش و با گذشت زمان می‌توانید نسبت به یکدیگر با اطمینان بیشتری رفتار کنید.البته محدودیت‌های شما نباید چیزهایی غیرمعقول و غیر منطقی باشند.

رفتار شما در ابتدای رابطه، بستری ایجاد می‌کند که ادامه رابطه در آن جاری می‌شود. اگر ازدواجتان را با وفاداری، اطمینان و اعتقاد به یکدیگر شروع کنید این احساس را تقویت می‌کنید که این رابطه و دوستی پایدار است، این موضوع می‌تواند در مواقعی که با یکدیگر مساله‌ای دارید و یا مشکلی ایجاد شده است به شما کمک کند که مشکلتان را راحت‌تر حل کنید. اگر بتوانید در سالهای ابتدایی خودتان را به همسرتان اثبات کنید، در سالهای آینده اگر کسی بخواهد این ارتباط را به هم بریزد و در مورد شما مواردی را به همسرتان بگوید او به راحتی حرف‌های او را قبول نخواهد کرد و می‌تواند کشمکش‌های کمتری را در طولانی مدت تجربه کنید.از جهتی دیگر، اگر اشتباهی کنید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید همسرتان مثل همیشه به رابطه اعتماد کند. او احساسش نسبت به زندگی زناشویی تغییر می‌کند و تنها راه حل آن است که شما با رفتار صحیح به مرور اعتمادش را جلب کنید.

۲ـ بپذیرید که دیگر مجرد نیستید. ممکن است بعد از ازدواج دیگر نتوانید هر زمان و هر جور که می‌خواهید رابطه‌هایتان را مدیریت کنید و این ممکن است برای شما راحت نباشد. شما بعد از ازدواج مسئولیت‌هایی نسبت به همسرتان دارید، هر چه زودتر این موضوع را قبول کنید، بحث و جدل‌های کمتری را تجربه خواهید کرد. اگر شما طوری رفتار کنید که گویا آزاد هستید و هر کاری که می‌خواهید انجام بدهید و ادعا کنید نباید به کسی حساب پس دهید به زودی به دوران مجردی بازخواهید گشت. به جای آن می‌توانید به خودتان عشقی را که نسبت به همسرتان داریدو محبتی که او نسبت به شما دارد را یادآوری کنید و به پیمانی که با هم بسته‌اید اهمیت بدهید. مثلا:

اگر با همسرتان در مورد موضوعی به توافق رسیده‌اید نباید آن را تغییر بدهید. اگر قرار است تغییری ایجاد کنید باید درباره آن با همسرتان حرف بزنید و او را در جریان موضوع قرار دهید. نباید خودسرانه کاری بکنید و همسرتان ناراحت و یا نگران کنید.باید بیاموزید که شما به عنوان یک تیم باید مواردی را قربانی رابطه تان کنید.اگر همسرتان بتواند روی شما حساب کند، می‌توانید به یکدیگر نزدیک شوید.

۳ـ باورکنید که همسرتان نمی‌خواهد محدودتان کند. اگر شما نمی‌خواستید که کسی نگران شما باشد و یا در مقابل کسی مسئول باشید نباید ازدواج می‌کردید.

۴ـ حلقه ازدواجتان را همیشه دست کنید. در دست داشتن حلقه نشانه‌ای است برای کسانی که شما را از نزدیک نمی‌شنـــــاسند و بسیاری از سو تفاهم‌ها را رفع می‌کند.

۵ـ صمیمیت بیشتری در رابطه ایجاد کنید. شما می‌توانید در رابطه زناشویی صمیمیت بیشتری داشته باشید.به آن به عنوان یک وظیفه و یا رفع نیاز نگاه نکنید. اگر شما و یا همسرتان در این مورد مشکلی دارید درباره این مشکل باهم صحبت کنید.

۶ـ وقتی مشکلی وجود ندارد، خودتان مشکل تراشی نکنید. کار اشتباهی است که همسرتان را در موقعیتی آزار دهنده قرار دهید تا عکس‌العمل او را بررسی کنید. برای این که بفهمید همسرتان چه حرفهایی می‌زند و یا چه عکس العملی دارد با او دعوا نکنید.

۷ـ اگر در ارتباط‌هایتان با کسی آشنا شده‌اید که به شما ابراز علاقه کرد حتی اگر آن شخص برای شما جذاب است در رفتار ظاهریتان تغییری ندهید و به وضوح به او پاسخ منفی بدهید.به او بگویید که شما از ازدواجتان کاملاً راضی هستید و سعی کنید کمتر آن شخص را ببینید.

این کاملاً طبیعی است که افرادی غیر ازهمسرتان به شما علاقه‌مندی نشان بدهند. اما نباید خودتان را در موقعیتی قرار بدهید که آن افراد را بیشتر ببینید و یا با آنها تنها باشید.کنجکاوی در این زمینه‌ها دردسرساز است.ممکن است برای خودتان جالب باشد که بفهمید هنوز هم دیگران به شما علاقمند هستند. ممکن است هدف شما ایجاد یک رابطه عاشقانه نباشدو فقط از روی کنجکاوی به فردی نزدیک شوید.دردسرها از همین جا آغاز می‌شوند. اخلاقیات را جدی بگیرید و پایبند باشید.

۸ ـ سعی کنید همراه همسرتان باشید. اگر فکر می‌کنید در موقعیت‌های حساس قرار می‌گیرید و شخصی که به شما ابراز علاقه کرده است را خواهید دید،سعی کنید همراه همسرتان باشید. این کار باعث می‌شود همه چیز به خوبی پیش برود.

۹ـ اگر در موقعیتی قرار گرفتید که برای شما موقعیت بدی ایجاد می‌کند، آن را ترک کنید. مهم نیست که جمع دوستان باشد و یا جمع کاری. اگر وسوسه می‌شوید بهترین کار این است که آن موقعیت را بدون معطلی ترک کنید. وقتی این موضوع در موقعیت کاری پیش آمد شما باید حتی تغییر شغل و یا تقاضای انتقالی را نیز در نظر داشته باشید، چون هیچ چیز به اندازه ازدواج مهم نیست. اگر این موضوع در جمع دوستانتان باشد هم باید آن جمع را ترک کنید. هیچ چیزنمی تواند جایگزین یک ازدواج موفق و طولانی باشد. هیچ وقت یک لذت زودگذر، ارزش خراب کردن لذت طولانی یک ازدواج موفق را ندارد.

۱۰ـ در خانه بمانید. مشاوران معتقدند شوهرانی که زمان طولانی خارج از خانه هستند، چه آنهایی که ساعات طولانی کار می‌کنند و چه آنهایی که بعد از کار با دوستانشان بیرون می‌روند بیشتر خیانت می‌کنند. اگر در این گروه قرار دارید سعی کنید کمی از کارتان را به خانه بیاورید و یا به جای بیرون رفتن با دوستانتان، با همسرتان و یا فرزندتان زمانی را خارج از خانه بگذرانید. بودن در کنار همسرتان می‌تواند احساس تعلق بیشتری به شما بدهد تا بیشتر به همسرتان فکر کنید و کمتر به حاشیه‌ها فکر کنید.

۱۱ـ در مورد آینده برنامه‌ریزی کنید. با همسرتان در مورد برنامه‌ها صحبت کنید و آنها را با شرایط جدید تطبیق دهید. البته باید حواستان باشد که فقط برنامه‌ریزی نکنید بلکه سعی کنید با هم تلاش کنید و برای رسیدن به برنامه‌هایتان از زندگی مشترک هم لذت ببرید. سعی کنید کارهای هیجان انگیز و جذابی را در برنامه‌های زندگی قرار بدهید. به دیدن مکان‌های دیدنی بروید. به مکان‌هایی که برای شما خاطره انگیز است و با همسرتان خاطره دارید نیز بروید. همدیگر را غافلگیر کنید و برای خوشحال کردن یکدیگر با چیزهای کوچک یا بزرگ هیجان ایجاد کنید

زمانی که بچه دار شدید باید مطمئن شوید که همسرتان همچنان یکی از اولویت‌های اولتان باقی مانده است. عشقی که شما نسبت به کودکتان دارد ارتباطی با عشق نسبت به همسرتان ندارد. شما باید به عنوان الگوی کودک به او بیاموزید که یک زوج باید بی دریغ یکدیگر را دوست داشته باشند.

۱۲ـ با هم صحبت کنید. ممکن است شما یا همسرتان تصور کنید که اولویت زندگی نیستید و یا کنار گذاشته شده‌اید. در مورد این موضوعات با همسرتان صحبت کنید. بسیاری از مشکلات زناشویی به دلیل سکوت‌های طولانی در این موضوعات است و همین مساله ساده جرقه‌ای است برای اینکه یکی از شما به سوی فرد دیگری کشیده شودو با او در مورد احساساتش صحبت می‌کند.

۱۳ـ هیچ وقت فراموش نکنید که شما بخاطر مجموعه‌ای از خوبی‌ها همسرتان را دوست دارید. اگر حس می‌کنید شخص دیگری در موردی از همسرتان بهتر است نباید به سمت او کشیده شوید زیرا همسر شما مجموعه‌ای از خوبی‌ها است و نباید او را تنها در یک جنبه خاص مثل پول، زیبایی، موقعیت اجتماعی و… مقایسه کنید. شما لحظات زیادی را با همسرتان گذرانده‌اید که تک تک آنها در یادتان هستند و چیزهایی را با هم تجربه کرده‌اید که باعث می‌شود تلاش کنید همسر وفاداری باقی بمانید.

۱۴ـ اگر همسرتان به شما مشکوک باشد، این موضوع می‌تواند تمام جنبه‌های زندگی را تحت تأثیر قرار دهد و زندگی را برای هر دو شما سخت کند بنابراین سعی کنید از کارها و موقعیت‌هایی که سو ظن او را تحریک می‌کند خودداری کنید.

۱۵ـ افشا شدن یک خیانت در گذشته، می‌تواند زندگیتان را برای همیشه تهدید کند و زخم‌های روحی عمیقی در همسرتان ایجاد کند و اعتماد را از همسرتان بگیرد. چه همسرتان شما را ببخشد یا نه، چه این خیانت بزرگ یا کوچک باشد و هر دلیلی که برایش بیاورید، از گناه شما و عقوبت آن نمی‌کاهد. حتی افشا نشدن آن نیز می‌تواند برایتان تبعات دردناکی داشته باشد، اگرعاشق همسرتان هستید و به او خیانت کنید حتی اگر این موضوع هیچ وقت فاش نشود، باید با عذاب وجدانی همیشگی در کنارهمسرتان زندگی کنید.

۱۶ـ یک رابطه سالم زناشویی نیاز به تلاش و از خود گذشتگی دارد. اگردر شروع زندگیتان از صمیم قلب به همسرتان قول داده‌اید که کنارش باشید و در همه جنبه‌های زندگیتان شریک زندگیش باشید، در طول زندگی باید به آن پایبند باشید. اختلافات جزیی رفتاری، فرهنگی و خانوادگی می‌تواند شما را کلافه کند اما باید این اختلافات را مدیریت کنید. بنابراین باید در مورد اختلاف نظری که ممکن است شما و همسرتان در مورد مفهوم وفاداری دارید نیز با هم صحبت کنید و سعی کنید به یک جمع بندی برسید و تلاش کنید نسبت به هم وفادار باشید. برای یک زوج مسن هیچ چیز زیبا‌تر از این احساس نیست که مدت طولانی را با هم و با وفاداری و عشق سپری کرده اند.

 

چگونه با آقایان برخورد کنیم

تاثیر برخورد با مردان در روحیه فرزندان

زندگی‌ مشترک‌ موفق | عواقب آمار گرفتن از مردها

 

منبع :  سلامت نیوز / دکتر سلام / نیک صالحی / نمناک/ اطلاعات

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا