بارداری

انجام تاتو در بارداری | تاتو و هاشور در بارداری چه عوارضی دارد

بارداری ، عوارض تاتو در بارداری برای مادر و جنین در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 تاتو خط چشم در بارداری

سایه ابرو در بارداری , انجام تاتو در بارداری

 

 

آیا در طول بارداری می توان تاتو کرد؟

پاسخ دکتر دبورا اترنال این است: توصیه می شود در طول بارداری به هیچ عنوان سراغ تاتو نروید. وسایل و سوزن این کار استریل نیستند و خطر انتقال بیماری های خونی همچون هپاتیت های B و C و حتی اچ‌آی‌وی بالا است. بعلاوه، در طول بارداری پوست شما تغییر می کند و ممکن است پس از زایمان، شکل تاتوی شما تغییر کند.

دکتر لیندزی ویتکام نیز اعتقاد دارد: در مورد تاتو باید چندین مساله را حتما در نظر داشته باشید و بهتر است پس از زایمان سراغ این کار بروید. برخی از موارد بسیار مهم برای توجه شامل آیتم های زیر هستند:

  • هپاتیت B، عفونت خطرناک کبد و HIV/AIDS دو بیماری بسیار خطرناک هستند که از طریق جریان خون منتقل می شوند. به این معنا که ممکن است از طریق سوزن آلوده تاتو این بیماری ها به بدن فرد منتقل شوند و پس از باردار شدن آن را به بدن فرزند خود منتقل کند.
  • هنوز تاثیر جوهر و رنگ های تاتو روی جنین مشخص نشده است. اما رسیدن میزان کمی از مواد شیمیایی به جنین می تواند تاثیر بسیار خطرناکی روی بدن او داشته باشد.
  • در آخر هم باید بدانید، از آنجا که پوست در دوران بارداری تغییر می کند، اگر در این دودران تاتو کنید مطمئن باشید تاتو پس از زایمان دفرمه می شود و شکل خود را از دست می دهد.

 

عوارض تاتو و خطر ابتلا به عفونت در دوران بارداری

به دلیل تغییرات پوستی در دوران بارداری، تاتو کردن در این دوران اشتباه است زیرا پوست در حاملگی حالت ارتجاعی پیدا می کند و پس از زایمان به حالت اولیه خود باز می گردد بنابراین طرحی که شما در این دوران تاتو کنید پس از زایمان تغییر خواهد کرد و مهم تر اینکه عوارض تاتو در دوران بارداری ریسک به خطر افتادن سلامتی نوزاد را افزایش می دهد .

 

 

 هاشور ابرو در دوران بارداری ضرر دارد؟

هاشور ابرو در حاملگی

 

 

تاتو در بارداری چه عوارضی دارد

عفونت هایی مانند هپاتیت B و اچ.آی.وی ازجمله عفونت هایی هستند که بعد از تاتو زنان باردار یا زنانی که در دوران شیردهی بسر می برند، تهدید می کند؛ این عفونت ها می توانند در دوران بارداری به جنین نیز منتقل شوند .

تاتو یا خال کوبی یک تغییر دائمی در بدن فرد ایجاد می کند که رهایی از آن اجتناب ناپذیر است .اولین نگرانی که انجام تاتو به ویژه در دوران بارداری و شیردهی می تواند داشته باشد خطر ابتلا به عفونت است.هرچند با رعایت فرآیندهای ضدعفونی می توان این خطر را کاهش داد اما هرگز نمی توان آن را به طور کامل از بین برد .

از سوی دیگر، علائم این عفونت ها چند سال بعد از ابتلا مشخص می شوند؛ این عفونت ها را با انجام یک آزمایش از عملکرد کبد می توان تشخیص داد .همچنین یک تاتوی تازه در واقع یک زخم روباز محسوب می شود و بنابراین مستعد ابتلا به عفونت است. تب ولرز، چرک و بروز زخم های قرمز در محل تاتو و یا اطراف آن از علائم تاتوی عفونی شده است.

ازسوی دیگر تحقیقات اندکی در مورد بی خطری و ایمنی رنگ های مورد استفاده در تاتو و دوران بارداری زنان انجام شده است.این احتمال وجود دارد که مواد شیمیایی موجود در رنگ های تاتو به جنین منتقل شود و بر رشد و تکامل وی به ویژه در ۱۲ هفته اول بارداری تاثیر گذارد .همچنین شکل تاتو بسته به محلی که در بدن انجام می شود در دوران بارداری با بزرگ شدن اندازه بدن تغییر می کند و بعد از بارداری نیز هرگز به شکل اولیه خود باز نمی گردد .

 

هاشور ابرو در دوران بارداری

انجام کارهایی مانند رنگ کردن مو، لاک زدن ناخن یا هاشور ابرو به دلیل داشتن مواد شیمیایی ممکن است باعث به خطر افتادن سلامتی جنین شوند و اگر سلامت جنین برای شما مهم است، بهتر است تا پایان دوران بارداری از انجام این کارها بپرهیزید تا ریسک به خطر افتادن سلامت جنین را کاهش دهید.

همانطور که اشاره شد هاشور ابرو یکی از مواردی است که ریسک به خطر افتادن سلامتی جنین را افزایش می دهد اما در مقایسه با رنگ کردن مو، به دلیل استفاده کمتر از مواد شیمیایی خطر کمتری دارد. بسیاری از متخصصان اینگونه کارهای زیبایی را که به مواد شیمیایی احتیاج دارند در ماه های اول بارداری ممنوع کرده اند و توصیه می کنند که از مواد شیمیایی استفاده نشود اما بعد از ماه های اول مانعی ندارد. با اینکه در حال حاضر تحقیق و پژوهش دقیقی بر روی تاثیر این مواد شیمیایی بر سلامت جنین انجام نشده است، اما آسیب ها و عوارض آن برای بدن انسان کاملا آشکار است و طبیعتا می تواند بر سلامتی جنین تاثیر گذار باشد .

 

 

میکروپیگمنتیشن در بارداری

مضرات تاتو و هاشور ابرو در بارداری

 

انجام تاتو در بارداری | تاتو و هاشور در بارداری چه عوارضی دارد

برگرفته از سلامت نیوز ، پارسه گرد / برترین ها / نمناک

۲/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا