زیبایی

تقویت مژه ها | اصول مهم مراقبت و تقویت مژه ها را بدانید

زیبایی ، روش های پرپشتی مژه ها ، سلامت ابرو و مژه در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

رشدسریع مژه

رشد سریع مژه در یک هفته , تقویت مژه ها

 

 

۵روش برای مراقبت و تقویت مژه

بعضی از خانم ها به طور طبیعی مژه های پر و خوبی دارند، به طوری که گاهی ممکن است بین واقعی یا مصنوعی بودن مژه آنها شک می کنید. اما علاوه بر اینکه این افراد مژه های طبیعی خوبی دارند بلکه مراقبت های لازم را نیز از مژه هایشان انجام می دهند که باعث می شود مژه ها ریزش نداشته باشند و خوش فرم بمانند. اگر شما جزو این دسته افراد با مژه های بلند و پر نیستید، با رعایت این ۵ نکته می توانید به بهبود مژه هایتان کمک کنید.

 

۱ ) مژه هایتان را شانه کنید

همانند موهایتان که با برس کشیدن حالت بهتری می گیرند، مژه ها نیز نیاز به اینکار دارند. شانه مژه وسیله ای است که برای این کار طراحی شده است، این وسیله کمک می کند مژه های شما رشد بهتری داشته باشند.

 

۲ ) روغن کرچک به مژه هایتان بزنید.

شاید این گزینه برای شما کمی عجیب باشد اما آنتی اکسیدان های موجود در این روغن، مژه ها را تقویت می کند و باعث رشد آنها می شود. مقدار کمی از این روغن را با استفاده از یک قلم آرایشی با دقت به مژه ها بزنید، دقت کنید نیازی نیست روغن از مژه ها بچکد تا نتیجه بدهد، مرطوب کردن مژه ها کافیست. این کار را شب ها قبل از خواب انجام دهید و بگذارید این روغن جادویش را وقتی که خواب هستید انجام دهد.

 

۳ ) خط باریک بالای چشمانتان بکشید.

این هم یک نکته آرایشی برای اینکه مژه هایتان پرتر به نظر برسد. اگر یک خط مشکی باریک بالای مژه ها و داخل آنها بکشید، باعث می شود مژه هایتان پرتر دیده شوند.

 

۴ ) آرایش چشمانتان را هر شب پاک کنید.

این یکی از مسائل مهمی است که هنوز برخی از افراد آن را رعایت نمی کنند. هیچوقت در حالیکه آرایش روی چشم و صورتتان دارید به رختخواب نروید. حتما در صورتیکه ریمل زده اید آن را کاملا تمیز کنید و بعد بخوابید. اگر با مژه های آرایش شده بخوابید، مواد خشک شده روی مژه ها آنها را ضعیف می کنند و منجر به شکنندگی مژه ها و ریزش آنها می شوند.

 

 

 

بلند شدن مژه چشم

چگونه مژه های مشکی داشته باشیم

 

 

۵ ) مژه مصنوعی ها را زیر مژه هایتان بزنید نه روی آنها

اگر مژه مصنوعی را بالای خط مژه هایتان می گذارید اشتباه می کنید. مژه های اضافه را زیر مژه های طبیعی قرار دهید تا طبیعی تر جلوه کنند و کسی متوجه مصنوعی بودن آنها نشود.

 

نکات مهم تقویت مژه

داشتن مژه هایی بلند، نه تنها چشم ها را درشت تر نشان می دهد و بر جذابیت چهره می افزاید بلکه از چشم نیز در مقابل گرد و غبار حفاظت می کند. راه های زیادی برای تقویت و بلند شدن مژه وجود دارد.

مژه ها نیز مانند سایر موهای بدن دارای چرخه رشد خاصی هستند و به طور مرتب رشد می کنند. آنچه که شما باید انجام دهید این است که روند رشد موهای مژه خود را تقویت نمایید. در اینجا به مهمترین و بهترین روش های تقویت مژه اشاره می کنیم:

۱- اولین گام تقویت مژه، داشتن یک رژیم غذایی درست و مناسب است. بدون تغذیه مناسب و سالم، مو و ناخن های شما رشد نخواهند کرد و مژه های بلندی نخواهید داشت. بنابراین، لازم است که به رژیم غذایی خود، مواد مغذی را اضافه نمایید.

مو توسط پروتئینی به نام کراتین ساخته می شود. بدین ترتیب، هرگونه مواد غذایی که باعث رشد و تقویت مو می شوند قطعا باعث تقویت مژه ها نیز می گردند.

غذاهایی با پروتئین بالا مانند ماهی، تخم مرغ، پنیر سویا، جگر و گوشت بدون چربی مصرف کنید. علاوه بر این، به رژیم غذایی خود، مواد غذایی مانند دانه های سویا، آواکادو، انواع حبوبات و روغن زیتون که حاوی مقادیر فراوانی از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E هستند را اضافه نمایید.

به این نکته مهم توجه نمایید که یک رژیم غذایی سالم حاوی الکل و سیگار نیست و در مقابل، به آب فراوانی نیاز دارد.

۲- مژه های خود را با برخی از داروهای خانگی تغذیه و تقویت نمایید. از بهترین روغن های تقویت کننده مژه، می توان از روغن زیتون و روغن کرچک نام برد. این دو روغن باعث تقویت و رشد مژه ها می گردند. شب ها قبل از خواب، آرایش خود را کاملا پاک کنید و سپس با پوشش نازکی ازروغن انتخابی خود، تمام سطح مژه های خود را بپوشانید. صبح، مژه های خود را با آب گرم بشویید.

۳- خود را آراسته و مرتب نگه دارید. با برس مخصوص مژه، آنها را همیشه به آرامی شانه کنید. با انجام این عمل، متوجه رشد و بلند شدن مژه ها خواهید شد.

 

 

تقویت کننده مژه سریتا

چگونه مژه را تقویت کنیم

تقویت مژه ها | اصول مهم مراقبت و تقویت مژه ها را بدانید

 

منبع: بانوی شهر/ بیتوته / مه شو

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا