زیبایی

عوارض لوازم ارایشی | عوارض آرایش کردن بر روی پوست صورت

زیبایی ، مراقبت های صورت در هنگام آرایش و همچنین عوارض آرایش برای بدن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

فواید آرایش

اثرات لوازم آرایشی بر پوست , عوارض لوازم ارایشی

 

 

عوارض آرایش کردن بر روی پوست صورت

آیا برای بیرون رفتن از خانه همیشه آرایش می کنید؟ آیا نمی توانید بیرون رفتن از خانه بدون آرایش را تحمل کنید؟ آیا با اثرات مخرب آرایش کردن بر روی پوست آشنا هستید؟ آیا می دانید آرایش کردن چه بلایی بر سر پوستتان می آورد؟ جواب تمامی سوالات خود را در این بخش از نمناک بیابید.

 

اثرات مخرب آرایش کردن بر روی پوست

اگر نمی توانید بیرون رفتن از خانه بدون آرایش را تحمل کنید، احتمال اینکه بر روی پوستتان ویرانی به بار بیاورید زیاد است ! در حالی که بعضی افراد، با عوارض جانبی بسیار کمی ناشی از استفاده از لوازم آرایشی مثل کرم پودر، انواع پودر ها و رژ لب روبرو می شوند، اما باقی افراد، انقدر خوش شانس نیستند. مواد شیمیایی موجود در بسیاری از این محصولات، می تواند طیف گسترده ای از عوارض جانبی را ایجاد کند که روند زیبایی شما را تحت تاثیر قرار داده و موجب آسیب های پوستی می شود .

 

ظاهر چرب

وجود یک لایه ی ضخیم چرب و براق بر روی پوست، با داشتن درخششی طبیعی و با طراوت متفاوت است. کرم پودر های بر پایه ی روغن و پودر های کرمی، ظاهری لغزنده ایجاد می کنند و باعث می شوند که خط چشمتان بریزد و یا سایه چشمتان پشت پلکتان جمع شود. برای ظاهری نرم تر و با طراوت تر، از استفاده از لوازم آرایش بر پایه روغن خودداری کنید، به خصوص اگر پوست چربی هم دارید .

از کرم پودر های بر پایه آب و یا پودر های سبک به عنوان جایگزین استفاده کنید . اگر پوستتان به صورت طبیعی خشک است، استفاده از لوازم آرایش روغنی پاسخ مشکل شما نیست. در عوض از پاک کننده مناسب استفاده کنید و پوستتان را مرطوب کنید .

 

خشکی

در برخی مواقع، ممکن است کرم پودر ها و پودر ها، پوست شما را خشک کرده و ظاهری پوسته پوسته، خسته و بی روح به آن بدهند. این دسته از لوازم آرایشی، همچنین ممکن است باعث ایجاد خطوط عمیق، و چین و چروک در پوست شما شوند، که طبق اعلام آکادمی درماتولوژی آمریکا، خود می تواند باعث توسعه ی یک عفونت شود. برای مبارزه با این اتفاق، حدودا ۵ دقیقه قبل از استفاده از کرم پودر و یا پودر، به پوستتان کرم مرطوب کننده بزنید. یک کرم پودر و یا پنکیک آبرسان نیز می تواند کمک کند .

 

منافذ بسته شده و آکنه

تمام کسانی که آرایش می کنند، دچار یک نوع جوش نمی شوند. پس، اگر گفتن این حرف که آرایش می تواند باعث آکنه شود غلط باشد، می تواند باعث خوشحالیتان شود ! همین طور هم هست! جوش، یک فولیکول مو است که توسط چربی و سلول های مرده بسته شده، و در حال جنگ با فعالیت باکتریاییست. وقتی از کرم پودر ها و پنکیک هایی استفاده می کنید که باعث بسته شدن بیشتر منافذ و فولیکول های مو می شود، صرفا آکنه را تشدید می کنید .

 

آلرژی

برخی مواد تشکیل دهنده ی لوازم آرایشی مثل عطر ها و نگهدارنده ها می توانند باعث واکنش های آلرژیک از جمله درماتیت های تماسی شوند. نگهدارنده های شامل پارابن موجود در لوازم آرایشی، در سلول های سرطانی تشخیص داده شده اند. همچنین مراقب فرمالدئید (که بیشتر برای حفظ اجساد بکار می رود!) نیز باشید، می تواند پوست و چشم شما را تحریک کند .

 

 

عوارض رژ لب

ضررهای آرایش

 

 

آثار مخرب بعضی از لوازم های آرایشی بر روی پوست

ریمل می تواند باعث آسیب چشمان شما هنگام خواب شود . شما ممکن است با خارش، چشم پرخون، قرنیه خراشیده، یا حتی یک عفونت از خواب بیدارشوید. اطمینان حاصل کنید که تمام آرایشتان را قبل از اینکه به رختخواب بروید پاک کرده باشید.

رژ لب های مایع براق محفاظت کمی در برابر اشعه خورشید دارند و می توانند اشعه مخرب UV را به لب جذب کنند. اگر شما می خواهید لبتان براق باشد، ابتدا از رژ لب مات معمولی استفاده کرده و سپس روی آن رژ براق بزنید. سعی کنید تا از یک برق لب با حداقل SPF 30 استفاده کنید .

لاک ناخن ، به ویژه رنگ های تیره تر ، ممکن است ناخن های انگشتان دست و پا را لکه دار کرده و یا زرد کند. ناخن هایی که تغییررنگ داده اند دوباره به حالت طبیعی برمی گردند، اما ممکن است ماه ها طول بکشد .

سرمه نوع سنتی از آرایش چشم است که می تواند حاوی مقدار قابل توجهی سرب باشد استفاده از آن به عنوان یک افزودنی در لوازم آرایشی و بهداشتی تحت نظارت FDA در ایالات متحده مجاز نیست .

 

عوارض آرایش کردن در کمین دختران جوان

عوارض آرایش کردن

امروزه لوازم آرایشی به بخشی از نیازهای جامعه تبدیل شده است. مردم به طور ماهیانه برای خرید این وسایل هزینه می کنند و میزان تنوع این لوازم نیز بسیار زیاد است.آرایش کردن

این روزها آرایش کردن بیش از گذشته میان زنان و دختران جوان رایج شده است. اگر در کشورهای غربی پیرزن های ۷۰ سال به بالا، خود را با انواع ترفندها می خواهند زیبا و جوان نشان دهند، در کشور ما بسیاری از دختران نوجوان ۱۴ سال به بالا، هر روز وقت زیادی از خود را روبروی آینه می گذرانند تا خوشگل شوند، غافل از این که پزشکان متخصص پوست نسبت به عوارض آرایش های غلط هشدار می دهند.

متخصص پوست و مو دراین باره می گوید:کرم پودرها، لاک ناخن، رژ لب، ریمل چشم و سایه ها در رنگ های متنوع از جمله مواد آرایشی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند.

وی می افزاید:متاسفانه اغلب خانم ها بدون توجه به ویژگی های پوست خود از این مواد استفاده می کنند. مثلا کسی که پوست خشک دارد، به هیچ وجه نباید از کرم پودرهای خشک استفاده کند، در حالی که دارندگان پوست های چرب می توانند از این پودرها استفاده کنند.

او درباره استفاده از مواد آرایشی چرب کننده توضیح می دهد:بیشتر عوارض مواد آرایشی پوست، به مواد چرب مربوط می شود و در نهایت موجب بروز آکنه روی پوست خواهد شد.

به گفته وی، مواد آرایشی چرب، منافذ پوست را می بندند و موجب بروز جوش های سرسیاه روی پوست می شوند.دختران جوان از مصرف مواد آرایشی بپرهیزند. این مواد به پیر شدن زودرس پوست آنها کمک می کند.

این دکتر توصیه می کند، خانم ها پیش از استفاده از مواد آرایشی، آن را روی دست خود امتحان کنند و در صورت نداشتن حساسیت، از آن استفاده کنند. ضمن این که به گفته وی، مدت زمان استفاده از مواد آرایشی بین ۶ ماه تا یک سال است. بنابراین باید به تاریخ تولید و مصرف این مواد توجه شود و از خرید مواد آرایشی گرانقیمت خودداری کرد، چون ممکن است در مدت زمان کوتاه مورد استفاده قرار نگیرند.

 

چند توصیه:

– اگر بخواهید پوست خود را به انواع مواد آرایشی عادت دهید، باید هر روز ۲ ساعت جلوی آینه بایستید و دست کم ۵۰ لایه متفاوت را روی پوست خود قرار دهید. پس از انجام این کار منصرف شوید.

– از مواد آرایشی مختلف استفاده نکنید و سعی کنید برای استفاده از انواع کرم ها، با پزشک متخصص مشورت کنید.

– تحت تاثیر تبلیغات مواد آرایشی قرار نگیرید. بسیاری از این تبلیغات دروغین هستند و ممکن است روی پوست شما تاثیر مخرب بگذارند.

– لوازم آرایش خود را تمیز نگه دارید و پس از هر بار مصرف، برس آن ها را بشویید.

– از لوازم آرایشی دیگران به هیچ وجه استفاده نکنید.

– از دستفروش ها که مواد آرایشی و عطرهای تقلبی و تاریخ گذشته می فروشند، خرید نکنید.

– توجه داشته باشید قسمت بیشتر شیشه عطرهایی که در کشور تولید و پُر می شوند، الکل است. بنابراین از پاشیدن آن روی پوست خود خودداری کنید.

– دختران جوان از مصرف مواد آرایشی بپرهیزند. این مواد به پیر شدن زودرس پوست آنها کمک می کند.

 

 

عوارض لاک ناخن

عوارض مصرف زیاد آرایش چیست

عوارض لوازم ارایشی | عوارض آرایش کردن بر روی پوست صورت

 

برگرفته از دکتر سلام / تناسب اندام / جام جم / نمناک

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا