اخبار فرهنگی

زمان “فیلتر شدن تلگرام” اعلام شد

فیلتر شدن تلگرام ، تاریخ فیلتر شدن تلگرام
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از تاریخ “فیلتر شدن تلگرام” و جایگزین آن در ایران خبر داد. ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در این خصوص گفت: زمان فیلتر تلگرام زمان دقیقی نیست.

تاریخ فیلتر شدن تلگرام از سوی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:تصمیم اتخاذ شده و فکر می کنم حداکثر تا پایان ماه جاری (فروردین ماه) تلگرام جای خود را به یک پیام رسان داخلی بدهد.فیلتر شدن تلگرام

علاء الدین بروجردی در گفت و گو با رادیو شهری بروجرد، با اشاره به موضوع از مدار خارج شدن «تلگرام» اظهار داشت:این تصمیمی است که در بالاترین سطح اتخاذ شده و تلگرام جای خود را به یک سامانه مشابه ملی خواهد داد.

علاء الدین بروجردی

 وی تصریح کرد:این موضوع به لحاظ امنیت ملی ما مهم است، با توجه به نقش مخربی که تلگرام در بحران های سال گذشته در کشور داشت و هم اینکه ما امروز در فضای مجازی به این توانمندی رسیده ایم که یک سامانه ملی را تعریف کنیم؛ مانند سروش و ظرفیت های دیگر.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است تعداد مشترکین سروش ۳ میلیون باشد و تعداد مشترکین تلگرام چهل میلیون، اما این تعداد سرریز می شوند؛ وقتی تلگرام از مدار خارج شد مردم به یک سامانه ملی روی می آورند، تصریح کرد:در رابطه با نگرانی هایی که رسانه های بیگانه بیشتر به آن دامن می زنند که سامانه های داخلی ایمن نیست و یا مسائلی از این گونه، به لحاظ بستر سازی فنی و سالم بودن محیط آن، کار گسترده ای دارد صورت می گیرد.

بروجردی خاطرنشان کرد:این تصمیم اتخاذ شده که تلگرام جای خود را به یک سامانه ملی بدهد و فکر می کنم حداکثر تا پایان ماه جاری (فروردین ماه) این اتفاق خواهد افتاد.

زمان فیلتر تلگرام مشخص نیست

ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه گفت:زمان فیلتر تلگرام زمان دقیقی نیست و نباید اخباری به جامعه پمپاژ شود که امنیت روانی مردم را مخدوش کند.
رمضانعلی سبحانی فر اظهار کرد:با توجه به توسعه روزافزون فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و اقبال عمومی به آن ها نمی توان جامعه را از آن ها محروم کرد اما باید تلاش کرد با اعتمادسازی نسبت به اپلیکیشن های داخلی، مردم به اراده خود از تلگرام یا سایر شبکه های اجتماعی به اپلیکیشن های داخلی اقبال پیدا کنند.
رییس کمیته ارتباطات مجلس ادامه داد:بنابر گزارش های رسمی کسب و کارهای مبتنی بر شبکه های اجتماعی موجب اشتغال زایی بخش زیادی از جوانان بیکار شده و فیلتر آن ها تبعات اقتصادی و اجتماعی نامناسبی دارد البته توجه به مسائل امنیتی نیز برای نظام بسیار حیاتی و مهم است و باید با در نظر گرفتن جمیع جهات تصمیم گیری کرد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس، گفت:شورای عالی فضای مجازی تصمیم گیر نهایی برای فیلتر شدن یا نشدن تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی است.
****
همچنین بخوانید : زمان اجرای توافق هسته ای ایران و آمریکا اعلام شد
بیست و ششم اسفندماه ۹۶ نیز محمدرضا نجفی نماینده مردم تهران درباره خبری مبنی بر تصمیم گیری برای فیلتر تلگرام گفت:بنده هم دو هفته ای است خبر فیلتر تلگرام را شنیده ام که امیدوارم صحت نداشته باشد.
وی در گفت وگو با ایسنا، درباره انتشار خبری به نقل از یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر این که « فیلترینگ تلگرام به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده است» اظهار کرد:امیدوارم تصمیمی که اخیرا در یکی از مراجع تصمیم گیری برای فیلتر تلگرام گرفته شده است، صحت نداشته باشد.
وی ادامه داد:فیلتر چندی قبل تلگرام نشان داد که مشتریان ایرانی تلگرام به قیمت نصب فیلترشکن های متعدد استفاده از تلگرام را ادامه می دهند و این مسئله دسترسی به سایت های ضد امنیتی وغیراخلاقی را بیشتر خواهد کرد.
****
ساعتی پیش برخی منابع خبری به نقل از علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کردند:تلگرام تا پایان فروردین فیلتر می شود. این تصمیمی است که در بالاترین سطح اتخاذ شده و تلگرام جای خود را به یک سامانه مشابه ملی خواهد داد. فکر می کنم حداکثر تا پایان ماه جاری (فروردین ماه) این اتفاق خواهد افتاد.
****
روز گذشته نیز یک منبع آگاه در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با اشاره به «انتشار برخی خبرهای غیرواقعی درخصوص محتوای گفت وگوهای انجام شده در جلسه شورای عالی امنیت ملی در سال ۱۳۹۷ » گفت:شورای عالی امنیت ملی از ابتدای سال جدید تاکنون جلسه ای نداشته است.
به نظر می رسد این موضوع گیری مرتبط با انتشار اخباری با همین محتوا بوده باشد.
به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا