سلامت

مراقبت از چشم در چهارشنبه سوری | آسیب های مواد محترقه را جدی بگیرید

با نزدیک شدن به عید و چهارشنبه سوری ، خطرات احتمالی جسمی و مخصوصا چشمی همواره سلامت را تهدید می کند. در اینجا با نکاتی برای محافظت از چشم ها در چهارشنبه سوری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

نقاشی مراقبت از چشم

مراقبت از چشم و گوش , مراقبت از چشم در چهارشنبه سوری

 

 

آسیب های چشمی ناشی از مواد محترقه را جدی بگیرید

بسیاری از آسیب‌های ایجاد شده به دلیل انفجار ناشی از مواد محترقه بر چشم جبران ناپذیر است. حمیده نوروزی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره از دست دادن بینایی و آسیب‌های چشمی با توجه به نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال هشدار داد و گفت: با وجود هشدارهای همه ساله رسانه‌ها و همکاران پزشک، شاهد از دست دادن بینایی بسیاری از جوانان و نوجوانانی هستیم که به دلیل استفاده از مواد محترقه دچار حادثه شده‌اند.

انفجار ناشی از مواد محترقه و سوختگی آن، به بخش‌های قدامی چشم و گاهی همه آن آسیب می‌رساند و با وجود درمان، فرد حداقل قسمتی از دید خود را از دست می‌دهد.آسیب دیدگی قرنیه و سوختگی چشم از جمله این مشکلات شایع است که باانجام جراحی‌های پیچیده، نتایج به دید کامل فرد نیز منجر نمی‌شود. خانواده‌ها و والدین باید در ایام نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال، مراقب فرزندان خود باشند و آگاهی‌های لازم را به آن ها برسانند.

 

از هر خانواده ۲ نفر دچار عیوب انکساری* هستند

از هر خانواده ایرانی یک تا دو نفر دچار عیوب انکساری هستند،در این میان نزدیک‌بینی شایع ترین مشکل چشمی است که از سن مدرسه در افراد آغاز می‌شود و پیشرفت آن تا ۱۹ سالگی ادامه دارد.  انتخاب بیمار برای جراحی لیزیک برای رفع عیوب انکساری باید به درستی انجام گیرد، چرا که در غیر این صورت این مسئله می‌تواند عوارضی برای فرد به همراه داشته باشد.

* انکساری :به نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم عیوب انکساری گفته می شود.

 

مراقبت از چشم در چهارشنبه سوری :

وقت گذرانی های طولانی جلوی کامپیوتر و لپ تاپ دیر یا زود باعث ضعیف شدن چشم ها می شود.آیا شما هم بعد از چند ساعت کار با کامپیوتر تار می بینید؟ آیا در محل کارتان از سردردهای مکرر رنج می برید؟

آیا در خواندن نوشته های روی تابلو در خیابان ها مشکل دارید؟ اگر جوابتان مثبت است، پس شکی نیست که چشم های شما ضعیف شده اند. ادامه ی مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه با این مشکل مبارزه کنید.

 

افزایش انعطاف پذیری چشم

زمانی که چشم هایتان خسته شده یا دیدتان تار می شود، باید از ورزش های انعطاف پذیری چشم کمک بگیرید. خیلی آرام چشم ها را به طرف بالا و پایین و طرفین حرکت دهید. یا می توانید چشم ها را طوری حرکت دهید که انگار در حال رسم یک ۸ انگلیسی هستید. اطراف چشمتان را به آرامی ماساژ دهید تا عضلات آن آرامش شوند.

 

 

 

 

تحقیق درباره ى مراقبت از چشم

تحقیق درباره مراقبت از چشم ها

 

 

 

کمی استراحت کنید

نگاه کردن مداوم به صفحه نمایش کامپیوتر بسیار مضر است. باید بین کارتان استراحت داشته باشید. اگر فراموش می کنید پس زنگ موبایلتان را تنظیم کنید تا برایتان یادآوری شود. کمی در محل کار راه رفته و یا به بیرون از پنجره نگاه کنید.

 

در معرض نور خورشید قرار بگیرید

اگر برایتان ممکن است به فضای باز رفته و در معرض نور قرار بگیرید (البته نه در معرض حرارت سوزان!). بعد از رفتن به فضای باز (یا کنار پنجره) چشم ها را بسته و به ارامی سرتان را از یک طرف به طرف دیگر تکان دهید تا نور خورشید به تمام صورتتان بتابد، این کار آرامش بخش است.

 

ورزش های تقویتی چشم

این نوع ورزش ها لازم هستند و با انجامشان به تدریج تاری کاهش پیدا می کند. انگشتان را چن سانتی متر جلوی صورت نگه دارید. حالا روی انگشت تمرکز کرده و چند لحظه بعد روی چیزی که چند متر از شما فاصله دارد تمرکز کنید. نگاه کردن همزمان به اشیای دور و نزدیک باعث تقویت چشم می شود. وقتی چشم ها خسته هستند، دائم پلک بزنید. این کارها به عضلات کمک می کنند تا آرام شده و تاری دید کاهش پیدا کند.

 

نور صفحه نمایش را تنظیم کنید

نور صفحه نمایش کامپیوتر را کاهش داده و سایز فونت ها را زیاد کنید. هر چقدر که زمان بیشتری صرف استفاده از این دستگاه ها کنیم، چشم ها خسته تر و ضعیف تر می شوند. از مشکلاتی که برای چشم هایتان به وجود می آید به مدت طولانی غفلت نکنید.

 

 

 

تحقیق راه های مراقبت از چشم

راه های مراقبت از چشم

 

مراقبت از چشم در چهارشنبه سوری | آسیب های مواد محترقه را جدی بگیرید

منبع : دکتر سلام – سیمرغ -خراسان نیوز

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا