موفقیت

اصلی ترین ویژگی زنان قوی و تاثیر گذار | زنان موفق چه خصوصیات مشترکی دارند

این روزها صحبت از موفقیت خانم ها در عرصه های مختلف بسیار است. در اینجا با مقاله ای درباره ویژگی های مشترک زنان موفق ، و شیوه زندگی آنها برای رسیدن به موفقیت در خدمت شما هستیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

اسرار زنان موفق

بیوگرافی زنان موفق جهان , اصلی ترین ویژگی زنان قوی و تاثیر گذار

اصلی ترین ویژگی زنان قوی و تاثیر گذار

زنان قوی و قدرتمند با زنان دیگر تفاوت هایی دارد ، تفاوت هایی که در رفتار و شخصیت آنها به وضوح مشاهده می شود . شاید شناخت ویژگی زنان قوی راهی باشد برای افرادی که می خواهند همچون این افراد در تصمیم گیری ها و زندگی شخصی و کاری خود تاثیر گذارتر باشند. در ادامه این بخش از موفقیت نمناک به ۶ ویژگی اصلی زنانی قوی اشاره خواهیم کرد.

 

۶ ویژگی اصلی زنان قوی

زنان قوی توسط مجموعه ای از ویژگی ها شناخته می شوند. بدون شک لیست واضحی است که، ، بسیاری از خوانندگان ما با آن شناسایی خواهند شد

 

۱- قدرت پذیرش آسیب پذیری :

دانستن معنای آسیب پذیری و چگونگی ارتباط با احساسات هم چنین یعنی پذیرش چیزی که هستید، چیزی که شما رادرخشان می کند ، چیزی که برایتان مهم است و شما را به دیگران متصل می کند.

آسیب پذیری به معنای ضعف نیست دقیقا برعکس آن است ،برای نمونه ما در مورد افرادی که عواطفشان را پنهان می کنند صحبت می کنیم ؛ آنها انتخاب می کنند تا نبینند ،نپذیرند یا با چیزهایی که به آنها صدمه میزند کنار بیایند، آنها به طور تدریجی دیواری می سازند که خودشان را پشت آن مخفی کنند ، مطمئن میشوند که هیچ کس مشکلات شخصی آنها رانمی داند، آنها همچنین از مدیریت و یا رویارویی با نیازهای داخلی خود اجتناب می کنند.

این نوع محرک منبعی از درد و رنج وحشتناک و عدم بلوغ است  چون کسانی که مخفی کاری می کنند یا راه دیگری را انتخاب می کنند وقتی از چیزی لطمه می خورند چون افراد قوی نیستند نمی توانند آنچنان که باید مواجه شوند . زنان قوی کسانی هستند که به خود اجازه می دهند در معرض تشویق پذیرش، درک شخصی و رشد شخصی باشند.

 

۲- آزادی درانتخاب :

زنان قوی انتخاب میکنند، تصمیم می گیرند، و بدون ترس قدم بر می دارند. آنها از کسی الگو نمی گیرند هر گامی که برمی دارند تصمیم شخصی خودشان است. آنها هرگز تسلیم رشد نیستند،اما، به همه چیز محیط پیرامون گوش می دهند و نظرات را قبول می کنند ، دنبال مشاوره اند، و به پیشنهادات ارزش می دهند امادر نهایت خودشان تصمیم می گیرند. در همان زمان، در حالی که آنها ترسی ندارند مسیر خود را انتخاب کرده و از اینکه تسلیم چیزهایی که دوست ندارند بشوند نمی ترسند.

 

۳- عشق به تنهایی :

آنها برای تکمیل شدن نیازی ندارند که با فردی باشند چراکه خودشان کامل هستند و از این تنهایی احساس رضایت دارند. زنان قوی روابط شاد و عاشقانه ای را می سازند بدون اینکه نیاز داشته باشند شخص دیگری خلا آنها راپرکند و زخم هایشان را بهبود بخشد. آنها شریک زندگی مناسب ،شادی هستند و از تنهایی خود لذت می برند. احساس رضایت هدیه ای است که افراد قوی درخود می یابند و می توانند در زمان حال فکر و برای آینده رویا پردازی کنند.

 

۴- رشد شخصی :

زنانی که کاملا به دیگران توجه می کنند عقب مانده اند این اتفاق درحدی می افتد که سلامتی و عزت نفس خود را فراموش می کنند و به دیگران فکرمی کنند. زنان قوی ویژگیهای بارزی دارند ، با ارزش هستند سزاوار عشق در جهان اند مخصوصا در دنیای خودشان چون بدون عشق به خود هیچ چیز حس ندارد اگر انرژی ، زمان ، و توجه خود را صرف زندگی خود نکنند برایشان هیچ چیز ارزش ندارد. این طرز تفکر ربطی به خود محوری ندارد و در نقطه مقابل روانشناختی و عاطفه را متعادل می کند.

 

۵- ارائه نظر :

زنان قوی قاطع هستند و ازحقوق خود درحالیکه به دیگران احترام می گذارند دفاع می کنند. زندگی ایده آل از نظر آنها شاد و آزاد بودن است یعنی زندگی را در کنار هم سرمایه گذاری می کنند از آنجا که، شما می توانید نظرات خود را بدون ترس و بدون هیچ گونه نگرانی در مورد نظرات بیرونی بیان کنید.

 

 

 

زن موفق کیست

زن موفق در زندگی زناشویی , زنان موفق چه خصوصیات مشترکی دارند

 

 

۶- دوست داشتن و دوست داشته شدن

زنان قوی این کار را یعنی دوست داشتن و دوست داشته شدن را به شدت می پذیرند و این عشق را در زندگی ،خانواده و دوستان ابراز می کنند آنها این را که عشق الهام بخش است فراموش نمی کنند و باور دارند که سزاوار بهترین عشق هستند عشقی که باعث رشد می شود نه آسیب .

 

زنان موفق چه خصوصیات مشترکی دارند؟

چه خصوصیت مشترکی در زنان موفق وجود دارد که آنها را از بقیه متمایز می‌کند؟ شاید به دنبال شنیدن این هستید که در ادامه تعدادی از مهارت‌های چندگانه جادویی را برای شما عنوان کنم. شاید فکر می‌کنید استعداد‌های خارق‌العاده یا داشتن یک زوج عالی باعث موفقیت آنها می‌شود. جدای اینکه ممکن است هر فردی این ویژگی‌ها یا امکانات را داشته باشد، خصوصیت مشترکی که در میان زنان موفق در دنیای کسب‌وکار یافت می‌شود این است که نمی‌گذارند صرفا زن بودن آنها را از صحنه رقابت کنار بزند.

در حال حاضر تنها چهار درصد از مدیران اجرایی ۵۰۰ شرکت برتر جهان را زنان به خود اختصاص داده‌اند؛ البته با رشد مشارکتی که در دانشگاه‌ها و مدارس از سوی زنان در جریان است، می‌توان آینده‌ای امیدوارکننده‌تر برای آنها انتظار داشت؛ اما این در حالی است که هنوز راه‌های باقیمانده برای رسیدن به یک تعادل پایدار بسیار است.

«رابرت ژارویک» معتقد است که مدیران، رویاپردازانی‌اند که می‌توانند بدون توجه به موانع سر راهشان، بر ترسشان غلبه کنند. در اینجا می‌خواهیم برخی دیگر از ویژگی‌های زنان موفق در دنیای تجارت را با هم مرور کنیم:

 

۱. خودشناسی. برای پیدا کردن بهترین راه حل یا برای تعیین هدف‌هایی که می‌تواند به بهترین نحو ارضاکننده ذهن کنجکاو شما باشد، باید شناخت درستی از خودتان پیدا کرده باشید. چگونه خودتان را بشناسید؟ با طالع بینی می‌توانید خودتان و آینده‌تان را ببینید! «نه». یک فرد دانا و قابل اعتماد از اطرافتان پیدا کنید. او می‌تواند شما را نقد کند و به خودتان بشناساند.

۲. از اینکه از قافله عقب بمانید نترسید، ولی آگاه باشید که مسیرتان را از دست ندهید. زنانی که مدیران موفقی در تجارت هستند، به خوبی می‌دانند که قطعات پازل زندگی را چگونه کنار هم هماهنگ کنند. یکی از مشکلاتی که زنان بیشتر با آن سر و کار دارند دوران بارداری و همچنین تربیت فرزندان است. خوشبختانه با رشد روزافزون توجه جامعه به مادران شاغل، این مشکلات کمرنگ‌تر می‌شود؛ ولی نمی‌توانیم انتظار محو شدن آنها را داشته باشیم. به همین دلیل بهتر است برای رسیدن به همه کارهایمان، برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم. برای مدیریت کارمندان می‌توانیم وظایف کارمندان را به درستی مشخص کنیم. با یک برنامه مدون می‌توانیم در مدت کوتاهی امور شرکت را به روال خود برگردانیم.

۳. کمک بگیرید. مشکل دیگر پیش روی زنان، کارهای خانه است، آنهاوقت کمی برای مدیریت خانه خواهند داشت. اگر می‌خواهید حرفه خودتان را در کنار آرامش خانه داشته باشید می‌توانید از کمک شرکت‌های خدماتی استفاده کنید. کارهایی مانند نظافت، می‌تواند بسیاری از انرژی و وقت شما را تلف کند. به دیگران گوش نکنید! سلامت روانی شما از همه چیز مهم‌تر است. در گفت‌وگوی اخیرم با یکی از مدیران زن با سابقه، او به این نکته اذعان داشت که «در سال‌های اول کارم، نمی‌توانستم پس‌انداز کنم؛ چراکه تمام درآمدم را صرف هزینه‌های خانه و فردی می‌کردم که از فرزندانم نگهداری می‌کرد. ولی ازآنجاکه این روش به من آزادی عمل بیشتر و اجازه تمرکز قوی‌تر روی کارم داد، توانستم با موفقیتی که در کارم به دست آورده‌ام تمام سرمایه‌های ذخیره‌نشده را جبران کنم.»

۴. گام‌هایتان را با دقت بردارید. بارها شنیده‌ایم که برای موفق شدن باید قدم اول را درست بردارید. حواستان باشد؛ عنوان شغل، مسوولیت کاری و حتی درآمدتان می‌تواند روی آینده شما تاثیرگذار باشد. جایی را انتخاب کنید که دقیقا برای آن ساخته شده‌اید و در مسیر هدف شما قرار دارد.

۵. منتظر معجزه نباشید. دنیای تجارت مثل مدرسه نیست. کسی به شما نمی‌گوید چه بکنید و چه نکنید. تحقیقات نشان می‌دهد که اغلب زنان تمایل دارند که کسی بیاید و از آنها به خاطر کار خوبشان تشکر کرده و حکم ترفیعشان را تقدیم کند. برای موفقیت منتظر این نباشید که کسی استعدادهایتان را بیابد. برای رسیدن به هدف خیز بردارید و حرکت را شروع کنید.

۶. مافیای خودتان را بسازید. شاید به این اندازه سنگین نه! ولی شبکه‌ای از ارتباطات را که به کمک آن بتوانید از اوضاع داخل شرکت باخبر شوید تشکیل دهید. با همکارانتان که قرار است با هم پله‌های ترقی را طی کنید ارتباط مثبت و متقابل داشته باشید تا هم از اطلاعات بی خبر نمانید و هم بتوانید از افکار آنها استفاده کنید.

۷. معامله کردن مهارت می‌خواهد. پیش بردن یک معامله کاری، نقش بسیار مهمی در موفقیت دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که زن‌ها مهارت کمتری در جهت دادن به روند یک معامله دارند. مدیران موفق می‌دانند که بحث حرفه‌ای در معامله، یک اثر دوست‌داشتنی در عدد حساب بانکی‌شان دارد. سوزان کابررا، Susan Cabrera، محقق موسسه مدیریتی جانسون، به تحقیقی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد تنها ۷ درصد از زنان برای حقوق بیشتر اعتراض می‌کنند و این درحالی است که ۵۷ درصد مردان این کار را انجام می‌دهند. نتیجه؟ حقوق مردان ۶/۷ درصد از زنان بیشتر است.

۸. نقشه‌های طولانی مدت نکشید. مدیران موفق معتقدند که موفقیت‌های بزرگ با تغییرات کوچک اتفاق می‌افتند. برای دهه‌های زندگی‌تان نقشه نریزید! قدم به قدم پیش بروید و سعی کنید انرژیتان را با توقعات منطقی برای قدم‌های بعدی حفظ کنید.

۹. داشتن مدرک MBA. دو سال از عمرتان را به بهترین نحو بگذرانید. این مدرک می‌تواند تجربه‌های مدیریتی بسیار قدرتمندی را در زمان کوتاه و در قالب یک مجموعه درس‌های مدون در اختیارتان بگذارد که هرگز در کارتان نمی‌توانید آنها را به دست آورید.

درآخر باید گفت مردان نیز می‌توانند از ویژگی‌های گفته شده نکته‌برداری کنند! زیرا تمام مواردی که در بالا گفته شد می‌تواند در روند رشد کاری آنها هم موثر باشد. در دنیای تجارت بسیاری از کلیشه‌های جنسیتی رو به برداشته شدن گذاشته است. از این رو می‌توانیم امیدوار باشیم که با یک روش مستقل از مرد یا زن بودن، بتوانیم موفقیت را ازآن خودمان کنیم.

 

 

زنان موفق مذهبی

ویزگی های زنان موفق

اصلی ترین ویژگی زنان قوی و تاثیر گذار | زنان موفق چه خصوصیات مشترکی دارند

منبع : گروه ترجمه نمناک / sview.ir

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا