بدانیم تا سالم بمانیم

نشانه های سلامت بدن | علایم سالم بودن بدن

سلامت عمومی و بدنی سالم در خدمت شما هستیم. در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

علایم سالم بودن بدن

نشانه قلب سالم , علایم سالم بودن بدن

 

نشانه های سلامت بدن را بدانید :

 نشانه سلامت بدن

ابتکار بهداشت جهانی برای اطمینان از سلامتی ، این است که به طور متناوب و در طی برنامه ایی خاص باید آزمایشاتی را انجام دهید تا از صحت و سلامت خود مطلع شوید . پزشکان با همکاری یکدیگر در حال کاهش زمان درمان بیماری های خاص هستند تا بتوانند رفاه را در جامعه گسترش دهند . برخی از علائم و نشانه هایی هستند که با دیدن آنها در خود می توانید از سلامتی خود مطلع شوید و ما قصد داریم آنها را در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک به شما معرفی کنیم.

 

۸ علامت روی بدن شما که نشانه سلامتی است

۱- تنها زمانیکه گرسنه می شوید غذا می خورید و به هیچ وجه پرخوری نمی کنید .

اگر شما چنین احساسی دارید و تنها در زمان گرسنه شدن غذا می خورید و به هیچ وجه پر خوری نمی کنید ، می توانید به راحتی درک و احساس کنید که سالم و سلامت هستید .

 

۲- رژیم غذایی سالم و مطلوبی دارید

اگر شما در هر وعده از غذاهای متنوع و خوشمزه البته به میزان مناسب می خورید ، باید بدانید که سالم هستید . بطور کلی رژیم غذایی خود را با سینه مرغ محدود نکنید و یا برعکس از شیرینی ها را ممنوع ننمایید و می توانید از آنها استفاده کنید و این مقدار باید محدود باشد . همچنین باید طبق برنامه و رژیم خاص جلو بروید و اگر از این روش پیروی می کنید باید بدانید که در کنار زندگی سالم ، بدن سالمی نیز دارید و هیچ مشکلی شما را تهدید نمی کند .

 

۳- اندازه نیاز بدنتان غذا می خورید

هر ارگان بدن نیازهای غذایی جداگانه دارند . هنوز هیچ فرمول جهانی وجود ندارد که بتوانید میزان کالری مورد نیاز ارگان های بدنتان را محاسبه کنید . شما می توانید هم خیلی کم بخورید و هم برعکس زیاد بخورید و این تنها به خودتان بستگی دارد . اگر شما یکی از آن دسته از افرادی هستید که می دانید چقدر باید کالری به بدنتان برسانید ، بدانید که بدن سالمی دارید و هیچ مشکلی ندارید .

 

۴- قدرت این را دارید که از پله ها بجای پله های برقی استفاده کنید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در اماکن عمومی همانند مترو هم پله برقی در مقابلتان هست و هم پله . با خودتان فکر می کنید که کدام راه را انتخاب کنید . اگر شما پله هارا انتخاب کنید ، نشان دهنده آمادگی جسمانی شماست و با دیدن پله ها فورا به این فکر می افتید که به ورزش نیاز دارید و باید از پله ها بالا بروید . با این حال اگر از پله برقی استفاده کنید و سپس بعد از بالا آمدن از پله ها احساس شادابی و سرحالی داشته باشید نشان دهنده سلامتی شما می باشد .

 

۵-شما طیف وسیعی از احساسات را تجربه کرده اید

دانشمندان ، نویسندگان و محققان امروز می گویند که در زمان عصبانیت ، احساس عصبانیت طبیعی است و در زمان ترس ، داشتن احساس وحشت نیز مجددا طبیعی است و بنابراین می توان بطور کلی گفت یک انسان سالم می تواند تمام احساسات را درک کند و این احساسات نیز ممکن است چند ساعت تا چند روز متوالی دائمی باشند و بیشتر از این مدت دیگر طبیعی نمی باشند .

 

۶-از هشدار موبایل زودتر بیدار می شوید

اگر شما قبل از هشدار ساعتتان بیدار شوید بدین معناست که شما به میزان کافی خوابیده اید و بدن به اندازه کافی استراحت کرده است و برای شروع مجدد روز آماده است . بنابراین اگر چنین موردی را مشاهده نمودید ، بدانید که بدن سالمی دارید و یک فرد پر انرژی هستید .

 

 

نشانه های سلامتی کامل

راه های سلامتی بدن , نشانه های سلامت بدن

 

 

۷- در روزهای پرمشغله احساس خواب آلودگی نخواهید داشت

روزهای سختی وجود دارند که ممکن است زیاد نیاز به خواب داشته باشید و در کسری از ثانیه به خواب بروید و خوشبختانه این چنین خواب آلودگی طبیعی می باشد ولی اگر دائما در روزهایی که خسته نشده اید یا هیچ کاری را انجام نداده اید ، احساس خواب آلودگی کنید طبیعی نمی باشد .مطابق حرف دانشمندان ، بطور کلی روند سالم خوابیدن بین ۱۰-۲۰ دقیقه و ارام آرام می باشد .

 

۸- شما انرژی و توانایی کافی برای انجام دادن کارهای مورد علاقه تان دارید

بطور کلی شما انرژی ایی برابر با انرژی یک کودک دارید و هر کاری که دوست دارید انجام دهید را می توانید به راحتی انجام دهید و اصطلاحا به نحوی هیچ کاری برای شما نشد ندارد و می توانید هر کاری را که اراده می کنید را انجام دهید .

 

نکات کلیدی برای داشتن بدن سالم

متخصصان تغذیه معتقدند شروع کردن روز با نوشیدن آب خنک، مصرف آجیل و ورزش‌های کششی در حفظ سلامتی تاثیرگذار است.

روزنامه خلیج تایمز در گزارشی منتشر کرد: «شیراگ سیی»، موسس مرکز مشاوره Battle of Bulges معتقد است که رعایت چند نکته کلیدی زیر برای بهره‌مند شدن از یک زندگی سالم و شاداب حیاتی است:

نوشیدن نیم‌لیتر آب خنک: نوشیدن آب‌ خنک به صورت ناشتا و با معده خالی به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. در واقع وقتی آب خنک را ناشتا می‌نوشید بدن برای متعادل کردن دمای داخلی خود، کالری بیشتری می‌سوزاند و این امر در حفظ سلامتی و وزن سالم موثر است.

مصرف ناشتای گردو و بادام: خوردن شش تا ۱۰ عدد بادام و گردو به صورت ناشتا به تولید آنزیم‌های تشدید‌کننده سوخت و ساز کمک می‌کند و این مواد غذایی در عین حال نیز منبع غنی از انرژی به حساب می‌آیند.

مصرف منظم صبحانه: صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است و باید حاوی مواد غذایی غنی از پروتئین و کربوهیدرات‌های سالم و مفید باشد.

انجام حرکت‌های کششی: پس از بلند شدن از خواب انجام ورزش‌های کششی به حفظ انعطاف پذیری ماهیچه‌ها منجر شده و فرآیند تحلیل رفتن و ضعف عضلانی را به تاخیر می‌اندازد.

پیاده‌روی: سعی کنید تا حد توانتان پیاده‌روی داشته باشید چراکه موجب می‌شود مقدار کالری بیشتری بسوزانید.

مراقبه (مدیتیشن): این کار به شما کمک می‌کند تا افکار خود را کنترل کنید و به همین منظرو برای بهبود سلامت عمومی بدن و کاهش استرس توصیه می‌شود.

 

 

قلب سالم چگونه قلبی است

نشانه های بدن سالم

 

نشانه های سلامت بدن | علایم سالم بودن بدن

منبع : گروه ترجمه نمناک / ایسنا / شبره

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا