درمان

درمان سردرد | درمان ساده و خانگی سردرد با این خوراکی ها

درمان است. بعضی سردردها نشان دهنده بیماری است. در اینجا با مقاله ای درباره درمان های خانگی و ساده سردرد در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

برای درمان سردرد چه بخوریم

درمان سریع سردرد میگرنی, درمان سردرد

 

 

درمان سردرد با این خوراکی ها

درمان سردرد با رژیم غذایی

باید بدانید که درمان ‌های جایگزین، تغییر سبک زندگی، کنترل استرس و تغییرات غذایی تاثیر زیادی در تسکین این دردها خواهند داشت.

 

 درمان سردرد با لوبیا سفید

یک فنجان لوبیا سفید ۲۵ درصد نیاز روزانه شما به منیزیوم را تامین می کند. منیزیوم می ‌تواند به علت علت نقش آن در انقباض

ماهیچه‌ ها – از جمله ماهیچه‌ های رگ ‌های خونی که مسبب سردرد هستند، به تسکین سردرد کمک کند. سایر مواد غذایی غنی از منیزیوم شامل موز، بادام، آووکادو، اسفناج و زردآلو هستند.

 

درمان سردرد با سیب زمینی

همانند طالبی، سیب زمینی نیز سرشار از پتاسیم است که در صورت از دست دادن آب بدن به درمان سردرد شما کمک می‌ کند. یک سیب زمینی حاوی ۲۵ درصد نیاز روزانه توصیه شده پتاسیم برای شما است.

 

درمان سردرد با شیر کم چرب

کم آب شدن بدن یکی از علل شروع سردرد است. در این میان مصرف الکل و یا غذاهای با میزان سدیم بالا منجر به کاهش آب بدن و شروع سردرد می شود. در عوض شیر نه تنها یک مایع جبران کننده آب بدن است بلکه سرشار از مواد معدنی حیاتی نظیر پتاسیم و کلسیم است که اثرات سدیم بالای موجود در رژیم غذایی را جبران می ‌کند.

 

 

 

تسکین سردرد

درمان سردرد با نمک

 

 

درمان سردرد با ماهی های روغنی

این ماهی ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ با خاصیت ضدالتهابی است. بدین معنی که اضافه کردن آن به رژیم غذایی شما دارای اهمیتی مضاعف برای کمک به درمان سردرد‌ها است.

 

 درمان سردرد با طالبی

چون میوه‌ها غنی از آب و پتاسیم هستند، موجب متعادل شدن سردرد‌های ناشی از میزان بالای سدیم و از دست دادن آب بدن می ‌شوند. یک طالبی متوسط دارای ۶۶ میلی گرم پتاسیم یا حدود ۱۶ درصد میزان روزانه توصیه شده پتاسیم در رژیم غذایی شما است. مصرف این میوه می ‌تواند سطح انسولین را در بیماران غیردیابتی تثبیت کند و از آنجایی که میزان پایین قند خون یک آغازگر بزرگ سردرد است، منیزیوم بیشتر می ‌تواند به تنظیم قند خون شما کمک کند و هر گونه سردرد احتمالی را تسکین دهد.

 

درمان سردرد با گیلاس

خوردن هر نوع میوه‌ ای چون به گونه ‌ای بخشی از آب بدن را جبران می ‌کند، می‌ تواند به رفع سردرد کمک کند. با این وجود گیلاس‌ ها حاوی ترکیباتی هستند که در خون به نیتریک اکساید تبدیل شده و می ‌تواند در برابر سردرد اثر حفاظتی داشته باشد.

 

درمان سردرد با نوشیدن آب کافی

حفظ آب بدن یکی از مهم ‌ترین موضوعاتی است که می تواند از بروز سردرد جلوگیری کرده و آن را درمان کند.

 

راه های طبیعی درمان سر درد به جای مصرف قرص

محققان هندی راههای طبیعی را برای درمان و رفع سردرد پیشنهاد می کنند.

نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند سردرد شما به جای  خوردن قرص سر درد تسکین دهد. چای گیاهی هم در تسکین سردرد بسیار موثر است. انواع چای مانند نعناع و بابونه از مواردی است که در تسکین سردرد موثر است.

چند حرکت ورزشی مثل آهسته دویدن، پیاده روی تند، شنا و غیره می تواند گردش خون را تقویت و در غلبه بر سردرد تاثیرگذار باشد.

استفاده از کمپرس سرد نیز بسیار مفید است. یک تکه پارچه نرم را با آب سرد مرطوب و آن را بر روی پیشانی خود بگذارید این راهی برای تسکین درد است.

خنده درمانی هم می تواند در از بین رفتن سردرد موثر باشد. تماشای فیلم کمدی و خواندن کتاب های طنز نیز بسیار مفید است.

استراحت و خواب کافی هم در این موارد بسیار موثر است. متخصصان به افرادی که دچار سردرد می شوند توصیه به داشتن خواب کافی می کنند که می تواند در کاهش استرس هم مفید باشد.

همچنین علاوه بر موارد فوق سعی کنید از غذاهایی که منیزیم و کلسیم بالا دارند استفاده کنید که این دو مواد معدنی در کاهش علائم و نشانه های تنش و استرس مرتبط با سردرد مفید هستند. مواد غذایی مانند کلم بروکلی، لوبیا، شیر سویا، آجیل، اسفناج و غیره سرشار از منیزیم هستند.

 

 

 درمان سردرد با طب سنتی

درمان خانگی سر درد

 

درمان سردرد | درمان ساده و خانگی سردرد با این خوراکی ها

منبع : iec.behdasht.gov.ir – سیمرغ – سلامت نیوز- نمناک

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا