زیبایی

درمانهای چین و چروک خانگی را بدانید| مراقبت های لازم پوست

با افزایش سن همه بدنبال راه کارهایی برای کاهش چین و چروک پوست و زیبایی صورت خود هستند. در این مقاله با راه کارهای مهم و ساده برای حفظ شادابی و سلامت پوست در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

مراقبت از پوست چرب و جوش دار

محصولات مراقبت از پوست چرب , درمانهای چین و چروک خانگی

 

درمانهای چین و چروک خانگی

در این مطلب تعدادی از نکات و راهکارهای طبیعی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که از چین و چروک‌های پوست‌تان کاسته و به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگین و مواد شیمیایی، از پوست خود مراقبت کنید.

هر روزه عده‌ی بیشتری از افراد در تمام دنیا به دنبال موثرترین راههای حفظ جوانی و طراوت پوست هستند. آرایشگران و حرفه‌ای‌های حوزه‌ی زیبایی، هزاران محصول را معرفی می‌کنند که ظاهرا برای حفظ جوانی پوست مفید هستند. در کنار همه‌ی اینها قوانینی در طبیعت وجود دارد که نمی‌توان آنها را انکار کرد. طبق تحقیقات، علائم پیری زودرس می‌تواند به خاطر آسیب‌های ناشی از نور خورشید و پرتوهای UV بروز کند.

در کشورهای مختلف، افراد روتین‌های خاص خود را برای حفظ جوانی و زیبایی دارند. خوشبختانه دستورالعمل‌های بسیار متنوعی وجود دارد که می‌تواند تا حدود مطلوبی پاسخگوی میل شما به زیبا و جوان جلوه کردن باشد.

در این مطلب تعدادی از نکات و راهکارهای طبیعی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که از چین و چروک‌های پوست‌تان کاسته و به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگین و مواد شیمیایی، از پوست خود مراقبت کنید.

 

قدرت ماسک مرکبات در مبارزه با پیری زودرس پوست

مواد لازم:

یک عدد لیموترش تازه، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل و یک پنبه توپی

 

طرز استفاده:

آب ِ لیموترش را بگیرید و با عسل ترکیب کنید. اگر پوست‌تان حساس است، توصیه می‌کنیم حتما کمی آب به این مخلوط اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را به صورت‌تان بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود و سپس آبکشی کنید. این کار را هفته‌ای یکبار انجام دهید.

 

نتیجه‌ای که می‌گیرید:

ظاهرتان شاداب‌تر شده، ظاهر چین و چروک‌ها کم شده، پوست‌تان به خاطر ویتامین‌های C و E نرم و لطیف شده و انعطاف پذیری و جوانی پوست‌تان به خاطر فلاونیدهای موجود در مرکبات بیشتر می‌شود.

 

ماسک هویج و عسل برای شادابی پوست

مواد لازم:

یک عدد هویج و ۲ قاشق چایخوری عسل

 

طرز استفاده:

هویج را بشویید و خرد کنید و عصاره‌ی آن را بگیرید. آب هویج را با عسل مخلوط کنید. ماسک حاصل را روی صورت‌تان بگذارید و ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

 

نتیجه‌ای که می‌گیرید:

تقویت سلامت پوست به دلیل آنتی اکسیدانهای فراوان در این ماسک، کاهش روند پیری پوست و جلوگیری از بروز چین و چروک‌های جدید.

از مواد غذایی که در آشپزخانه دارید برای بهبود گردش خون صورت‌تان استفاده کنید

 

 

به جای کرم شب از وازلین استفاده کنید

هر شب قبل از خواب، لایه‌ای نازک از وازلین را به صورت و گردن خود بزنید و صبح با آب گرم آبکشی کنید. هر شب این کار را تکرار کنید تا شاهد کاهش چین و چروک‌ها باشید.

 

نتیجه‌ای که می‌گیرید:

وازلین رطوبت پوست‌تان را افزایش داده و تدریجا چین و چروک‌ها را کاهش خواهد داد.

 

جوانسازی پوست با ماسک خانگی سیب و جو دوسر

مواد لازم:

جو دوسر، عسل، سس سیب و گلاب

 

طرز استفاده:

۲ قاشق غذاخوری سس سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را در کاسه‌ای ترکیب کنید و با کمک مایکرویو آن را تا حدی گرم کنید که عسل حل شود. دو قاشق غذاخوری جو دوسر را اضافه کرده و مخلوط کنید.

۲ تا ۳ قطره گلاب را هم اضافه کرده و ترکیب کنید و اجازه دهید ماسک خنک شود. ماسک را روی پوست تمیز صورت و گردن‌تان بگذارید، ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم آبکشی کنید و فورا دوباره با آب سرد آبکشی کنید.

 

 

 

درمان خانگی پوست چرب

راههای مراقبت از پوست صورت چرب

 

 

نتیجه‌ای که می‌گیرید:

کاهش چین و چروک‌ها و نرم و انعطاف پذیر شدن پوست.

 

شکلات تلخ بخورید

شکلات تلخ به خاطر آنتی اکسیدانهایی که دارد معروف است. خوردن مقداری شکلات تلخ در صبح می‌تواند سموم را از بدن‌تان دفع کند و در نتیجه پوست‌تان سالم‌تر و جوان‌تر خواهد شد و از چین و چروک‌ها کاسته می‌شود.

دستورالعمل‌های گفته شده تنها بخش کوچکی از رازهای فراوان دنیای سلامتی و زیبایی است، اما مفیدترین توصیه‌ها برای جلوگیری از پیری و چین و چروک‌های پوست هستند.

 

  راه‌های مراقبت از پوست چرب

یک باور قدیمی وجود دارد که می‌گوید پوست‌های چرب دیرتر چروک می‌شوند، ولی به همان اندازه مراقبت از آنها سخت است. البته هنوز این مسأله از نظر علمی تأیید نشده است. یک باور دیگر هم درباره پوست‌های چرب، دلیل چربی آنها را غذاهای چرب، سرخ‌کردنی‌ها و شیرینی‌جات می‌داند. اما در واقع این  هورمون‌های خاص بدن شماست که جنس پوستتان را تعیین می‌کند. در اینجا به نکات مراقبتی پوست‌های چرب اشاره می‌کنیم:

 

–    ماسک‌های طبیعی

اگر پوست چربی دارید، استفاده از ماسک‌های طبیعی برای به حداقل رساندن این چربی مفید است. شاید عجیب به نظر برسد، اما استفاده از خاک رس که تبدیل به گل شده انتخاب مناسبی است. البته ماسک‌های گل رس حاوی مواد منقبض‌کننده مانند عصاره لیمو و جو هستند که برای پوست‌های چرب مفیدند.

 

–    نقطه درمانی

بعضی افراد نواحی خاصی از پوست به ویژه در صورتشان چرب‌تر از سایر نواحی است. با استفاده از مقداری دستمال پاک کننده پوست و دستمال کاغذی خشک سعی کنید چربی را از روی این نواحی پاک کنید، بی‌آن که بقیه نقاط پوست چربی طبیعی‌شان را از دست بدهند.

 

–    بدون چربی

در صورتی که از لوازم بهداشتی استفاده می‌کنید، سراغ لوازمی بروید که پایه اصلی‌شان آب است تا چربی اضافی به پوست شما منتقل نکنند. هر شب پیش از خواب صورت خود را بشویید و خشک کنید.

 

–    شست‌وشوی مداوم

قطعا یکی از بهترین راهکارها برای شما شستن دائمی صورت است، اما برای این منظور از شوینده‌ای استفاده کنید که ترکیبات آن مناسب پوست‌های چرب است. هنگام خشک کردن صورت هم هرگز پوست خود را محکم با دستمال نکشید و فقط آن را با دستمالی با جذب بالا خشک کنید.

 

–    مرطوب‌کننده‌ها

کسانی که پوست چرب دارند هم می‌توانند از دستمال‌های مرطوب استفاده کنند، اما از نوع روغنی آنها استفاده نکنید؛ چون ممکن است مشکل‌تان را بیشتر کنند. البته بهتر است از مرطوب‌کننده‌های طبیعی کمک بگیرید، یعنی با رژیم غذایی مناسب و نوشیدن آب مداوم کاری کنید که صورت‌ و پوست بدنتان همیشه مرطوب بماند.

 

–    منقبض‌کننده‌های طبیعی

سراغ منقبض‌کننده‌های طبیعی بروید که در ساختارشان از عصاره مرکبات استفاده شده و می‌توانند پوست را خشک و چربی آن را به خوبی جذب کنند. استفاده از کمپرس سرد یا کرم خنک‌کننده هم می‌تواند چربی پوست را بگیرد.

 

–    مدل موها

باید مدل موهایتان را طوری انتخاب کنید که بتوانید آنها را از صورتتان دور نگه دارید. افرادی با پوست چرب معمولا موهای چربی هم دارند. به هر حال موهای چرب هم می‌توانند این چربی را در صورت تماس با پوست شما به صورتتان منتقل کنند.

 

–    حفاظت از پوست

نگران استفاده از کرم‌های ضد آفتاب نباشید، اما استفاده زیاد از این محصول پوست شما را قرمز و حتی رنگ‌پریده می‌کند. این دو عارضه استفاده از ضد آفتاب، بستگی به واکنش پوستی شما دارد. در هر حال اگر به اندازه از ضد آفتاب استفاده کنید، از چرب شدن پوست جلوگیری می‌کند.

 

–    ویتامین مناسب

هنوز مشخص نشده کدام ویتامین برای پوست چرب اثر مفید بیشتری دارد، اما در کل بد نیست با تغذیه مناسب میزان چربی پوست را به حد متعادلی برسانید. از رژیم‌هایی با مواد معدنی و مغذی شامل ویتامین‌های A، B، E و روی استفاده کنید تا صاحب پوستی سالم باشید.

 

–    مراجعه به متخصص

یک متخصص پوست می‌تواند شما را از جدید‌ترین روش‌‌های مراقبت از پوست و تغذیه مناسب برای پوست چرب مطلع سازد. این متخصصان روش‌های درمانی خاصی را تجویز می‌کنند که می‌تواند شما را از دچار شدن به مشکلات حاد ناشی از چربی زیاد پوست دور سازد.

 

 

پوست چرب چیست

راه های مراقبت از پوست

درمانهای چین و چروک خانگی را بدانید| مراقبت های لازم پوست

منبع: سلامت نیوز- tezlabs.com – بیتوته

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا