بدانیم تا سالم بمانیم

فواید شگفت انگیز پیاده روی بر روی بدن را بدانید

قدم زدن فواید زیادی بر روی سلامت عمومی بدن دارد. از فواید بیشمار قدم زدن میتوان به تنظیم گردش خون در بدن جلوگیری دز اختلالات حواس و حافظه و … بیان کرد. در ادامه به بیان فوایدب یشمار قدم زدن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

خواص پیاده روی تند

مضرات پیاده روی زیاد , فواید شگفت انگیز پیاده روی

 

۴۰۰۰ گام در روز از اختلال حواس جلوگیری می‌کند

مطالعاتی که در مجله آلزایمر منتشر شده نشان می‌دهد که برداشت ۴هزار گام در طول روز از اختلال حواس جلوگیری می‌کند.

به نقل از Myfitnesspal، مطالعات اخیری که در سال ۲۰۱۸ انتشار یافته بر روی ۲۹ فرد بالای ۶۰ سال انجام شده است. این مطالعات نشان می‌دهد که فعالیت فیزیکی مانند پیاده‌روی بر ساختار مغز تاثیر می‌گذارد. بنابراین برداشتن ۴ هزار قدم در طول روز از اختلال حواس جلوگیری می‌کند

افرادی که حداقل در طول روز ۴ هزار گام برمی‌دارند کارایی شناختی بیشتری نسبت به دیگران دارند.

فعالیت فیزیکی همچنان باعث افزایش توانایی مغز در ایجاد تغییرات می‌شود.

مدیر این تحقیقات می‌گوید در حال حاضر فرمول خاصی برای مقابله با اختلال حواس نداریم. بنابراین  بهترین روش این است که افراد حرکت کنند و راه بروند.

 

۱۰ فایده شگفت انگیز پیاده روی و قدم زدن

۱. پیاده روری باعث بهبود عملکرد مغز می شود

پیاده روی به طور خاص روی افزایش سن مغز تاثیر گذاشته و خطر ابتلا به زوال مغز و پیری و مشکلات آن را کاهش می دهد. یک مطالعه که در مجله نورولوژی منتشر شد نشان داد که پیاده قدم زدن در افراد ۵۵ تا ۸۸ ساله می تواند تاثیر مثبتی در کاهش خطر ابتلا به آلزایمر داشته باشد. حتی گفته می شود که قدم زدن در افراد عقب مانده می تواند اثرات مثبت زیادی روی بهبود عملکرد مغز آن ها بگذارد.

 

۲. پیاده رویی باعث تقویت استخوان بندی میشود

پیاده روی می تواند در تقویت استخوان بندی و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان به شما کمک کند. یک مطالعه نشان می دهد که زنانی که حداقل ۴ ساعت در هفته راه می روند تا ۴۰ درصد کمتر دچار شکستگی لگن می شوند. درحالی که ورزش های سنگینی مانند دویدن، پرش از مانع و وزنه برداری می تواند روی استخوان بندی موثر باشد باید بگوییم که یک پیاده روی ساده هم می تواند همان اثرات را داشته باشد.

 

۳. بهبود خلق و خوی شما

روز خوبی نداشته اید؟ قدم زدن می تواند حال تان را بهتر کند. بهترین کار این است که کمی در طبیعت و یا فضای سبز قدم بزنید. این کار برای کاهش احساس سرخوردگی و یا ناراحتی مشا اثر خوبی خواهد داشت. قدم زدن با مدیتیشن برای آرام کردن مغز شما برابری می کند.

 

۴. پیاده روی باعث بهبود گردش خون میوشد

فعالیت بدنی و پیاده روی بصورت منظم می تواند برای قلب شما مفید باشد. افزایش گردش خون می تواند فشار خون را پایین آورده و خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهد. اگر در روز تنها ۳۰ دقیقه قدم بزنید قلب سالم تری خواهید داشت.

 

 

 

مضرات پیاده روی در شب

فواید پیاده روی برای لاغری

 

 

 

۵. قدم زدن باعث تقویت عضلات ساق پا میشود

عضلات بدن شما می توانند با افزایش سن کارایی خود را از دست داده یا دیگر کمتر بتوانند خوب کار کنند. این مورد سبب از دست دادن تعادل بدن و همچنین مشکلات راه رفتن می شود. این در حالی است که قدم زدن با یک حالت تاکیدی روی پاشنه ی پا می تواند عضلات ساق پا را قوی کرده و به کارکرد بهتر آن کمک کند.

 

۶. قدم زدن حافظه را تقویت می کند

آیا برای تان زیاد پیش می آید که سوئیت ماشین یا گوشی موبایل تان را گم کنید و به یاد نیاورید که آن ها را کجا گذاشته اید؟ قدم زدن می تواند این حالت ها را در شما رفع کند. به عبارتی پیاد روی سبب بهبود عملکرد و ساختار هیپوکامپ در مغز می شود. هیپوکامپ بخشی در مغز است که حافظه کلامی و یادگیری را ساپورت می کند. یک مطالعه روی زنان ۶۵ ساله و مسن تر نشان داد که ضعف حافظه در کسانی که کمتر راه می روند بیشتر رخ می دهد.

 

۷. پیاده روی باعث کاهش درد در شما میشود

قدم زدن و پیاده روی می تواند علائم و درد بیماری هایی مانند آرتریت و فیبرومیالژیا را کاهش دهد. به این ترتیب کمی قدم زدن حتی می تواند بیماری شما را درمان کند البته لازم به گفتن نیست که در این مواقع صحبت کردت با پزشک تان الزامی است.

 

۸. تقویت سطح قند خون با پیاده روی

در هر زمان از روز کمی قدم زدن می تواند سطح قند خون شما را بهبود دهد اما بعد از غذا خوردن این اتای بیشتر رخ می دهد. مطالعات نشلن می دهد که یک پیاده روی ۱۵ دقیقه ای بعد از غذا می تواند به اندازه یک پیاده روی ۴۵ دقیقه ای در کاهش قند خون موثر باشد.

 

۹. بالا بردن ایمنی شما

قدم زدن حتی می تواند به سیستم ایمنی بدن شما برای دفع بیماری ها کمک کند. همچنین باید  توجه داشت که پیاده روی هم یک ورزش است که مانند دیگر ورزش ها می تواند به کاهش وز و بهبود سلامت تان کمک کند.

 

۱۰. پیاده روی باعث میوشد بهتر بخوابید

کمی پیاده روی می تواند سبب شود سریع تر به خواب بروید و بهتر بخوابید. به خصوص اگر از بی خوابی رنج می برید یک پیاده روی صبحگاهی می تواند به تنظیم شدن ریتم شبانه روزی بدن تان و بهود خواب شما تاثیر مثبت بگذارد.

 

 

پیاده روی در اختلال حواس

خواص قدم زدن در حافظه

 

فواید شگفت انگیز پیاده روی بر روی بدن را بدانید

منبع: ایسنا – هفت گنج – بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا