ازدواج و همسرداری

راههای افزایش محبت بین زن و شوهر | فرمانروای قلب همسرتان باشید

عشق قدرتی که همواره باید در جوش و خروش خاص خود باشد. عشق یکنواخت زندگی را کسل کننده و روابط عاطفی را به خطر می اندازد. در اینجا با مقاله ای درباره راه های افزایش عشق در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 راههای افزایش محبت بین زن و شوهر

دعای افزایش عشق , افزایش محبت بین زن و شوهر

 

کار‌های کوچکی که بر آتش عشق‎ می‌افزاید

بی شک هیچ عمل خوبی، هر چند کوچک، از یاد نمی رود. اگر شریک زندگی تان حال خوشی ندارد و می خواهید او را شاد کنید یا این که در حال اثبات عشق تان هستید، در هر صورت می توانید با انجام کارهای کوچکی دل او را به دست آورید.

در این مطلب کارهای ساده ای را که با انجام شان نه تنها لبخند بلکه خاطرات خوشی را در دل عشق زندگی تان حک خواهید کرد، برایتان آورده ایم تا شما هم درس بگیرید و رابطه ای مستحکم تر از قبل برای خود بسازید.

خوراکی های خوشمزه او را آماده کنید و آنها را در ظرفی در آشپزخانه بچینید. تماشای چهره ذوق زده او وقت دیدن غذای مورد علاقه اش لذت زیادی برایتان به همراه خواهد داشت.

روز شریک زندگی تان را با یک دسته گل یا حتی شاخه گلی، به زیباترین شکل بسازید.

برایش بنویسید که دوستش دارید، حتی اگر عشق تان برایش ثابت شده است.

بدون این که از شما درخواستی داشته باشد، برایش کاری انجام دهید. به عنوان مثال کمدش را تمییز یا زباله های سطل اش را خالی کنید.

قبل از خروج از خانه برای او نوشته ای بگذارید. به عنوان مثال روی برگه ای کاغذ یک قطعه شعر بنویسید و آن را به آینه اتاقش بچسبانید.

گاهی او را محکم در آغوش بگیرید تا بداند که شما همیشه کنارش هستید.

در رستوران مورد علاقه او، صندلی رزرو کنید و او را به صرف یک ناهار یا شام دعوت کنید.

اگر عکسی دیدید یا نوشته ای خواندید که شما را یاد او می اندازد، او را روی عکس تگ یا آن را برایش ارسال کنید.

او را در خانه به تماشای یک فیلم دعوت کنید. فیلم مورد علاقه او را بخرید و با پاپکورن از او پذیرایی کنید.

موسیقی یکی از راههای شاد کردن و نفوذ به درون افراد است. بنابراین اگر آهنگ مورد علاقه او را می دانید، آن را برایش بفرستید یا با صدای بلند پخش اش کنید.

از خودتان یک فیلم خنده دار بگیرید و آن را، آن زمان که احساس می کنید شریک زندگی تان خسته و درگیر است، برایش بفرستید.

خاطرات خوب تان را یادآوری کنید. این کار خنده را بر لبان هردویتان می نشاند و شما را رمانتیک تر از قبل خواهد کرد.

در زمان های استراحت اش به او زنگی بزنید و بگویید که دلتان برایش تنگ شده است. تماس های غیرقابل انتظار ثابت می کند که شما همیشه به شریک زندگی تان فکر می کنید.

به او پیشنهاد کارهای هیجان انگیز دهید. به عنوان مثال فعالیت هایی که تا به حال انجام نداده اید، مثل بولینگ یا پاراگلایدر.

گاهی اوقات با پیک یا غیر حضوری گل، غذا یا هدیه ای برای او بفرستید و سورپرایزش کنید.

او را بخندانید. برای او جوک تعریف کنید یا کارهایی که او را می خنداند انجام دهید. تصویر این لحظات خوش تا همیشه در خاطر او خواهد ماند.

برای او آهنگی را که با گوش دادنش به یاد او می افتید، بفرستید با این کار حال دلتان را به طور غیر مستقیم به او منتقل کرده اید.

 

نامه ای عاشقانه بنویسید و در آن بگویید که چقدر دوستش دارید یا حتی دلایل دوست داشتن تان را بیان کنید. کدام رفتار او شما را مجذوب اش کرده است؟ آنها را روی کاغذ بیاورید و تاثیراتش را در رفتارهای بعدی او ببینید.

 

۱۱ نکته حیاتی برای افزایش محبت بین زن و شوهر

اکنون به چند روش برای ابراز محبت و افزایش مهر و عطوفت بین همسران، اشاره خواهیم کرد:

 

زن مطیع، فرمانروای قلب شوهر است.

یکی از مهم ترین و حیاتی ترین حس هایی که مردان به آن علاقه دارند، حس مالکیت و مدیریت است. از سوی دیگر، برای حفظ کیان خانواده، لازم است زنی که به زندگی و شوهر خود علاقه مند است، از شوهر خود اطاعت کند و بداند که اگر در تمام شئون زندگی، مطیع او باشد، مهرش چنان در دل مرد نفوذ می کند که حاضر است برای زن و زندگی اش، هر فداکاری و ایثاری انجام دهد و بهترین حس ها را به همسر خود بدهد و بدین ترتیب است که هم مرد راضی است و هم زن.

 

 

محبت مرد به زن

محبت کردن به مردان

 

 

زنان به کارهای کوچکی هم که مردان برایشان انجام می دهند، امتیاز می دهند.

اغلب مردان چنین تصور می کنند که باید کاری بزرگ و حیرت آور برای همسر خود انجام دهند تا مورد تحسین و قدردانی او واقع شوند و این تصور، باعث می گردد تا مرد دست به کاری نزند که خشنودی زن را برانگیزد؛ مگر زمانی که بتواند کار بزرگی انجام دهد؛ در حالی که زنان برای کارهای به ظاهر کوچک مردان نیز امتیاز قائل هستند. برای مثال، یک مرد می تواند برای سالگرد ازدواج یا تولد همسرش، یک متن محبت آمیز بنویسد و یا هدایای کوچکی مانند عطر، شکلات یا شیرینی مورد علاقه همسر و یا گل تهیه کرده، به همسرش بدهد و آن گاه معجزه این کار خود را در ایجاد و افزایش علاقه بین خود و همسرش، به تماشا بنشیند.

 

تبسم، ثروتی است که بی آن که دهنده اش را فقیر سازد، گیرنده را ثروتمند می کند.

تبسم، یک لحظه بیشتر پایداری ندارد؛ ولی گاهی خاطره اش تا ابد باقی می ماند. تبسم، خستگی را برطرف و افراد مأیوس را امیدوار می سازد. بنابراین، یک زن می تواند به وسیله این راه و با داشتن تبسمی مهربانانه، به استقبال همسر خود برود و خستگی یک روز کار و فعالیت را از جان او بزداید.

 

اسم همسرتان را نیکو و به بهترین حالت صدا بزنید.

به خاطر داشته باشید که اسم یک شخص برای او، شیرین ترین و مهم ترین کلمات در تمام زبان هاست. اشخاص به قدری به اسم خود علاقه دارند که می کوشند به هر قیمت که شده، در خاطرها بماند. یکی از موجبات جلب محبت، نام بردن اشخاص با عناوین احترام آمیز و اسم هایی است که طرف مقابل آنها را دوست دارد. بعضی همسران به اشتباه فکر می کنند از آن جا که با همسر خود صمیمی هستند، لازم نیست اسم او را به احترام صدا بزنند؛ در حالی که باید به خصوص در بین افراد دیگر، اسم همسرتان را به نیکی ببرید. این کار، یکی از راه های جلب محبت همسران می باشد. پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله نیز در حدیثی یکی از راه های جلب محبت افراد را صدا کردن و خواندن آنها به محبوب ترین نام هایی که دوست دارند، دانسته است.

 

آقایان، پیام های دیداری را دریافت می کنند و خانم ها پیام های شنیداری را دوست دارند.

مردان، زنانی را دوست دارند که به سلامت و زیبایی خود اهمیت می دهند. زنان باید سعی کنند با برخی فعالیت های جسمانی، نظیر قدم زدن و نرمش، بر سلامت و زیبایی طبیعی و خدادادی خود بیفزایند تا بیشتر مورد توجه همسران خود قرار بگیرند. باید توجه داشت که اگر زنی، خود حس خوبی نسبت به خود نداشته باشد، همسرش به طبع نمی تواند حس خوبی نسبت به او داشته باشد؛ پس زن، باید زیبایی را از درون خود بجوید؛ صرف نظر از این که چقدر تلاش می کند تا زیباتر به نظر آید. همواره این را باید به خاطر داشت که زیبایی، از درون تراوش می کند. هنگامی که از درون، احساس خوبی داشته باشید، خوب از خودتان مواظبت کرده، عزت نفس زنانه تان را بیشتر می کنید و یقیناً این در بیرون نیز نمایان می گردد.

در مقابل، زنان، پیام های سمعی را بیشتر دوست دارند؛ مثل این که همسرشان به آنها بگوید تا چه حد آنها را دوست دارند و از آنها حمایت می کند. پس مردان باید سعی کنند محبت نهفته در دل خود را با گفتن جمله «دوستت دارم» به همسرشان، آشکار و عیان سازند.

 

مردان باید روحیه همیشه متغیر و متموج زنان را درک کنند.

مردان باید توجه داشته باشند که زنان، حالت متغیر دارند و روحیه شان مدام در حال تغییر است؛ گاهی شاد و گاهی بسیار غمگین، گاهی امیدوار و گاهی مأیوس و ناامید می باشند. دانستن این نکته برای مردان، امری مهم و ضروری است. اگر مرد از این حالت زن آگاه باشد، هرگز از تغییر روحیه ای که یکی از علل آن، تغییرات هورمونی زن است، نگران نمی شود؛ بلکه سعی می کند همسر خود را درک کند و به او کمک کند تا روحیه خود را باز یابد.

 

لحظات اولیه ورود مرد به خانه، پس از یک روز پرکار، لحظات حساسی است.

هرگز هنگام ورود شوهر به خانه، پس از گذراندن یک روز پرمشغله، زن نباید شکایت و گله گذاری کند و با نق زدن، امید مرد را به این که خانه، محل آسایش اوست، از بین ببرد.

زنان باید در حد امکان، مطرح کردن مسائل ضروری و شاید ناخوشایند را به زمانی مناسب و آن گاه که مرد به آرامش نسبی رسیده و خستگی اش برطرف شده است، موکول کنند.

 

زنان شاد، خرسند و سرزنده، روشن کننده دل هستند.

با خودتان تعهد کنید که باور داشته باشید در جایگاه خود، فرد قابل احترام و مهمی هستید. اگر عزت نفس نداشته باشید، به احتمال فراوان، هیچ کس دیگر هم به شما احترام نمی گذارد. عزت نفس، از صادق بودن با خود سرچشمه می گیرد. ممکن است در ابتدای زندگی، ویژگی های جسمانی از اهمیت بیشتری برخوردار باشند؛ اما پس از مدتی، این اهمیت رنگ می بازد و آن چه مهم و ضروری است، ویژگی های شخصیتی زن است. زنانی که همیشه شاد هستند و در مورد خود احساس خوبی دارند، بیشتر مورد توجه همسرشان هستند و از جذابیت بیشتری برخوردارند. ناخرسندی و همواره از همه چیز شکایت کردن، مرد را خسته کرده، شور و نشاط زندگی را از او می گیرد. یکی از راه های مهرورزی به مرد، این است که زن، دست از شکایت دائمی از زمین و زمان بردارد.

 

برای زن خود، حق ناراحت شدن قائل باشید.

اگر شما یک مرد هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که زن ها وقتی حاضرند به حرف های شما گوش بدهند که برایشان حق ناراحت شدن قائل باشید. یکی از شیوه های رایج شروع کردن دعوا بین همسران، بی اعتبار دانستن احساسات و افکار زن است. وقتی مرد می گوید: «آخه واسه چی ناراحتی» یا «این که ناراحتی نداره» و یا «این موضوع این قدر مهم نیست»، برای زن خیلی گران تمام می شود و زن، این چنین تلقی می کند که نمی تواند حتی از احساسات خود صحبت کند.

برای زنان، ارتباط، مسئله بسیار مهمی است و تصور یک زن از خودش، به احساسات و کیفیت ارتباط او با دیگران بستگی دارد. زنان، بیش از آن که بخواهند به هدف برسند و راه حلی بیابند، دوست دارند از احساسات خود با دیگران صحبت کنند. درد دل کردن با دیگران، بیش از هر چیز دیگری، باعث رضایت خاطر زنان است و اگر زن زندگی تان را دوست دارید و می خواهید محبت خود را به او ابراز کنید و هر چه بیشتر عشق و علاقه بینتان را مستحکم کنید، به این مطلب توجه کنید که وقتی زن زندگی تان با شما صحبت می کند و از مطلبی ناراحت و یا نگران است، به گونه ای با او همراهی کنید و به او بگویید که ناراحتی و نگرانی او برای شما هم مهم است؛ حتی اگر با موضوع نگرانی همسرتان مخالف هستید، می توانید در آن لحظه سکوت کنید و فقط با گوش دادن و راه حل ندادن، به او آرامش دهید.

 

کاملاً به او توجه کنید.

موقعی که با همسرتان صحبت می کنید، به او نگاه کنید و با نگاه و دستانتان، به او نشان دهید که تمام توجهتان به اوست. وقتی همسرتان با شما صحبت می کند، هرگز روزنامه و مجله نخوانید و یا تلویزیون تماشا نکنید و به کار دیگری مشغول نباشید و برای مدتی، توجه کامل به همسرتان داشته باشید.

 

فقط با یک جمله، قلب او را تسخیر کنید.

همان گونه که مردان می توانند با جمله دوستت دارم، قلب همسر خود را تسخیر سازند و او را صاحب حسی خوشایند کنند، زنان نیز می توانند با گفتن جملات مردانه ای، مثل «من در کنار تو آرامش می یابم» یا «خیلی خوشحالم که می توانم به تو تکیه کنم»، مرد را سرشار از عشق و محبت کنند و او را بیش از پیش، به خود علاقه مند سازند.

 

 

محبت به زن

راه های افزایش عشق

راههای افزایش محبت بین زن و شوهر | فرمانروای قلب همسرتان باشید

منبع : برترین ها – حوزه

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا