نگهداری مواد غذایی

خواص فوق العاده گرده زنبور عسل در سلامتی | فواید درمانی گرده گل

خواص مواد غذایی ، فواید گرده گل برای سلامتی روحی و جسمی انسان در خدمت شما هستیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

مضرات گرده گل

قیمت گرده گل , گرده زنبور عسل

 

خواص فوق العاده گرده زنبور عسل در سلامتی

در برخی از نقاط دنیا گرده زنبورعسل به عنوان دارو مصرف می شودو نقش کلیدی در التیام بخشی دارد . این ماده غذایی می تواند میکروب های متعددی از جمله باکتری،ویروس و قارچ ها را از بین ببرد و غنی از اسید های چرب،آنزیم ها و آنتی اکسیدان هاست . در این مطلب به مزایای گرده زنبور عسل در درمان بیماری ها می پردازیم.

 

معجز گرده زنبور عسل در درمان بیماری ها

این حقیقت تا حدودی شناخته شده است که گرده زنبور عسل یا گرده گل تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان را شامل می ­ شود. گرده زنبور عسل، یک عامل ضد باکتریایی طبیعی، ضد قارچی و ضد ویروسی است که غنی از طیف گسترده مواد مغذی ضروری است. از دیگر مواد مغذی دانه گرده زنبور عسل ویتامین ­ها، مواد معدنی، پروتئین، چربی­ ها، آنزیم ­ها و اسید­های چرب موجود در آن است. مزایای دیگر گرده زنبور عسل که در سلامت بدن مؤثر هستند عبارتند از:کاهش التهاب، افزایش سیستم ایمنی بدن، محافظت از کبد در برابر بیماری ­ها، کاهش استرس و حتی کمک به کاهش علائم آلرژی .

 

مزایای گرده زنبور عسل

۱ – موجب کاهش التهاب می شود .

تحقیقات نشان می ­دهد که گرده زنبور عسل به علت خواص ضد التهابی قوی آن به عنوان یک درمان طبیعی برای آلرژی استفاده می ­شود. از دیگر مزایای آن، این است که حالت ­های مختلف التهاب از جمله حالت حاد یا مزمن آن را نیز در بر می­ گیرد .

 

۲ – به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می­ کند .

در سال ۲۰۰۵ ، محققان دریافتند که گرده زنبور عسل قادر به محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو است، چون در آن آنتی ­اکسیدان­ وجود دارد .

 

۳ – از کبد محافظت می ­کند .

مطالعه ای در سال ۲۰۰۳ نشان داد که دانه گرده زنبور عسل، کبد را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می­ کند. هم­چنین توانایی التیام دادن آسیب کبدی ناشی از سموم را، به منظور پیشگیری از بیماری کبدی نیز دارد. همچنین مطالعه ­ای در سال ۲۰۱۰ خواص قابل توجه ضدالتهابی دانه گرده زنبور عسل را، در موش­ هایی که دچار نکروز کبد به علت مصرف استامینوفن شده بودند نیز نشان داد .

 

۴ – قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می­ دهد .

از دیگر مزایای دانه گرده زنبور عسل، توانایی بهبود سیستم ایمنی بدن است . مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد که باکتری استافیلوکوکوس اورئوس حساسیت بیشتری نسبت به دانه گرده زنبور عسل دارد، در حالی که قارچ کاندیدا گلابراتا مقاوم ­ترین است.

 

۵ – به عنوان مکمل غذایی عمل می­ کند .

با توجه به مطالعات حیوانی انجام شده، ارزش غذایی بالای گرده زنبور عسل به مبارزه با کمبود مواد مغذی و کاهش وزن بدن نیز می­ تواند کمک کند

 

۶ – باعث کاهش علائم یائسگی می شود .

مطالعات نشان داده­ اند که از دیگر مزایای گرده زنبور عسل، توانایی کاهش علائم یائسگی است. فلاونوئید­های موجود در هر دانه گرده می تواند به تنظیم میزان هورمون برای کاهش علائم یائسگی و حتی جلوگیری از سرطان پستان کمک کند .

 

۷ – به کاهش استرس کمک می­ کند .

گرده زنبور عسل با تقویت سیستم عصبی و روانی، به عنوان یک کاهش دهنده طبیعی استرس برای بدن به حساب می آید .

 

۸ – به روند بهبود کمک می کند .

می­ تواند به عنوان یک درمان خانگی برای سوختگی­ ها، برش ­ها و خراش ­ها استفاده شود. از دیگر مزایای مؤثر گرده زنبور عسل، خواص ضد التهابی قوی آن است که برای کاهش درد مفید هستند. دانه گرده زنبور عسل به علت فعالیت ضد میکروبی قوی،از عفونت نیز جلوگیری می­ کند .

 

فواید گرده گل برای پوست

داشتن پوست زیبا و شاداب در گرو داشتن تنی سالم و بدون درد است. مصرف مداوم گرده گل علاوه بر اینکه سلامتی را برای شما به همراه خواهد داشت باعث خواهد شد تا صاحب پوستی روشن و درخشان شوید. از طرفی دیگر مشکلات روزمره از یک طرف و آلودگی هوا از طرف دیگر باعث می شود تا پوست خسته و تیره به نظر برسد که گرده گل با فوایدی که برای پوست دارد باعث رفع این خستگی نیز می شود.

 

طریقه مصرف گرده زنبور

می توان از طریق جویدن یا بصورت پودر مخلوط با یک لیوان اب قبل یا بعد از غذا نوشید (نا شتا ارجحیت دارد )

افرادی که از طعم گرده خوششان نمی اید می توانند ان را با عسل به نسبت ۱ به ۱ و یا ۲ به ۱ مخلوط و استفاده نمایند .

جهت استفاده اسانتر مصرف کردن می توان ان را داخل کپسولهای خوراکی ریخته و تناول نمود .

مورد استفاده به عنوان مکمل در بسیاری از تولیدات بهداشتی با مصارف خارجی .

 

 

طریقه مصرف گرده گل

گرده گل و بارداری

 

 

مقدار مصرف و مدت مصرف گرده زنبور

مقدار مصرف گرده در روز ۳۰ گرم (دو قاشق سوپ خوری) و مدت مصرف آن می تواند چند حالت متفاوت داشته باشد یک دوره یک ماهه پس از پایان هر فصل یا دوبار در سال یکی در اوایل پاییز و دیگری در اواخر زمستان . اگر فقط یک بار در سال قصد استفاده از ان را دارید . بهتر است فصل بهار را انتخاب کنید.

 

خواص گرده گل

در اینجا تنها ۱۰ دلیل عمده برای افزودن گرده گل به رژیم غذایی روزانه شما وجود دارد !

 

۱ . افزایش انرژی

طیف وسیعی از مواد مغذی موجود در گرده گل آن را به یک انرژی دهنده عالی طبیعی تبدیل می کند. کربوهیدرات ها، پروتئین و ویتامین B می توانند در طول روز با افزایش استقامت و مبارزه با خستگی به شما کمک کنند.

 

۲ . نرم کننده پوست

گرده گل اغلب در محصولات موضعی که هدف آن ها درمان شرایط التهابی و سوزش های پوستی مانند پسوریازیس یا اگزما است مورد استفاده قرار می گیرد. اسید آمینه ها و ویتامین ها از پوست محافظت می کنند و به بازسازی سلول ها کمک می کنند.

 

۳ . سیستم تنفسی

گرده گل زنبور عسل حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که ممکن است اثر ضد التهابی بر روی بافت های ریه داشته باشد و مانع حمله ی آسمی شود.

 

۴ . درمان حساسیت

یکی دیگر از خواص گرده گل کاهش میزان هیستامین موجود می باشد که باعث کم شدن بسیاری از آلرژی ها می شود. دکتر لئو کانوی، دکترای تغذیه از دِنور کلرادو، گزارش داد که ۹۴ درصد از بیمارانش پس از درمان با مصرف گرده گل به طور کامل از علائم آلرژی آزاد بودند. از بین رفتن همه چیز از آسم تا آلرژی و مشکلات سینوسی تایید می کند که گرده گل در برابر طیف گسترده ای از بیماری های تنفسی موثر است.

 

۵ . سیستم گوارشی

بعلاوه ی ویتامین های سلامتی بخش، مواد معدنی و پروتئین، گرده گل همچنین دارای آنزیم هایی است که می توانند در عمل گوارش مفید واقع شوند. آنزیم ها بدن شما را در گرفتن مواد مورد نیاز از خوراکی هایی که می خورید یاری می دهند.

 

۶ . تقویت سیستم ایمنی

گرده برای فلور روده مفید است و بنابراین سیستم ایمنی را پشتیبانی می کند. طبق گفته دکتر جوزف مِرکولا، متخصص بهداشت عمومی، گرده گل دارای خواص آنتی بیوتیکی است که می تواند به محافظت از بدن در برابر ویروس های آلوده کمک کند. فواید گرده گل به اینجا ختم نمی شود و همچنین این ماده سلامتی بخش سرشار از آنتی اکسیدان ها است که سلول ها را از اکسیداسیون ناخوشایند رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

 

۷ . درمان اعتیاد

از دیگر فواید گرده گل این است که با مهار کردن افزایش ضربان و انگیزش های ناگهانی و سرکوب هوس ها به طور کامل برای درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می شود. از آنجا که گرده گل هوس های ناگهانی را سرکوب می کند، ممکن است برای کاهش وزن نیز سالم و مفید باشد. با این حال تحقیقات بیشتر در مورد خواص گرده گل به ویژه درباره مدیریت وزن مورد نیاز است.

 

۸ . پشتیبانی از سیستم قلبی عروقی

گرده گل دارای مقدار زیادی روتن می باشد؛ یک بیوفلاونوئید آنتی اکسیدانی که به تقویت عروق خونی، مشکلات گردش خون و تنظیم سطح کلسترول کمک می کند. قدرت بالای ضد انعقادی آن می تواند به جلوگیری از حمله قلبی و سکته مغزی کمک کند.

 

۹ . کمک به غده ی پروستات

مردان مبتلا به هیپرپلازی خوش خیم پروستات با استفاده از گرده گل می توانند خود را تسکین دهند. گرده گل می تواند باعث کاهش التهاب و جلوگیری از انگیزش های مکرر ادراری شود.

 

۱۰ . مشکلات نازایی

گرده گل باعث تحریک و بازگرداندن عملکرد تخمدان می شود و بنابراین می تواند برای کمک به تسریع بارداری استفاده شود. همچنین به عنوان تقویت کننده هورمونی، داروی تقویت قوای جنسی قوی نیز بحساب می آید!

 

طریقه مصرف گرده گل

گرده گل یک غذا است و زمانی که در هنگام غذا خوردن و به ویژه با میوه مصرف شود، سریع تر و موثرتر عمل می کند که به راحتی می تواند کمی فلور روده را پاکسازی کند.

یک قاشق پُر هنگام صبحانه، ترجیحا با یک تکه میوه مصرف شود. الیاف میوه فعالیت گرده تازه را تقویت می کنند. همچنین یکی از بهترین روش های مصرف گرده گل همراه با عسل خام و طبیعی می باشد.

باعث خوشحالی است که زنبوردارها می توانند بدون اینکه به زنبورها آسیب برسد یا مزاحم روال زندگی آن ها شوند گرده را از کندو خارج کنند.

 

 

طبع گرده گل

فواید گرده گل

خواص فوق العاده گرده زنبور عسل در سلامتی | فواید درمانی گرده گل

برگرفته از دکتر سلام / نت نوشت – نمناک – آهوتا

 

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا