زیبایی

علت تیرگی و پف کردن پای چشم ها چیست؟ | درمان پف و سیاهی زیر چشم

زیبایی افراد میگذارد. در اینجا با مقاله ای درباره علل این مشکل و راه های درمان خانگی تیرگی و پف چشم در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

نوشته های مشابه

رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی

کرم سیاهی دور چشم ,علت تیرگی و پف کردن پای چشم

علت تیرگی و پف کردن پای چشم ها چیست؟

عیوب پوستی که مشکلات سلامتی شما را فاش می کنند

گاهی صورت ما حرف های زیادی برای گفتن دارد که البته این یک امتیاز است! یک نگاه دقیق به صورت شما می تواند کمک تان کند مشکلاتی را که در هر قسمت از بدن تان دارید شناسایی کنید و یا احتمالا از بروز آنها پیشگیری کنید. در این مطلب به چند مورد از کاستی های پوست اشاره می کنیم که شاید هم اکنون برخی از آنها را داشته باشید، اگر هم ندارید می تواند آگاهی خوبی به شما بدهد.

 

مشکلات داخلی بدن و نشانه آنها با عیوب پوستی

تیرگی و پف کردگی پای چشمها

حلقه های تیره زیر چشمها معمولا یک ویژگی ارثی محسوب می شوند که نمی شود کاری برای شان کرد. اما اگر شما تازگی ها دچارش شده اید، باید هر چه زودتر علت آن را پیدا کنید. معمول ترین علل تیرگی پای چشمها، کمبود خواب، سیگار، تغییرات هورمونی، آلرژی و استفاده ی زیاد از الکل و قهوه و غذاهای پُرنمک هستند. اگر علت پنهان این مشکل را شناسایی و برطرف کنید، اثر آن را در بلند مدت خواهید دید، اما اگر به دنبال یک راهکار فوری هستید، کمپرس سرد، چسب های مخصوص و استفاده از یک کانسیلر خوب مفید خواهد بود.

 

قرمزی بینی

رگهای خونی بسیار زیادی در بینی ما وجود دارد و گستردگی آنها می تواند منجر به تغییر رنگ بینی شود که با تغییرات دما، آلرژی، استرس و یا آبریزش بینی تشدید خواهد شد. اما اگر بینی شما همیشه قرمز است، باید وضعیت رگهای خونی تان را بررسی کنید، مروری بر سبک زندگی تان داشته باشید و برای تشخیص دقیق تر به پزشک مراجعه کنید.

 

زردی چشمها و صورت

این اتفاق زمانی می افتد که ضایعات زیادی در بدن جمع شده باشد. زردی معمولا در کودکانی که قبل از ۳۸ هفتگی متولد می شوند مشاهده می شود زیرا کبد آنها نمی تواند به درستی عمل کند. در افراد بزرگسال، زردی یا یرقان می تواند به معنی مشکل جدی تری مانند زیاده روی در مصرف الکل باشد. باید وضعیت سلامت کبد، کیسه صفرا و لوزالمعده از لحاظ عفونت های ویروسی مانند هپاتیت و مونو نوکلئوز مورد بررسی قرار بگیرد.

 

بروز ناگهانی خال یا لکه

در بیشتر موارد جای نگرانی وجود ندارد اما گوش به زنگ بودن همیشه خوب است. از خود سوالهای گوناگونی بپرسید. آیا لبه های خال ناهموار هستند؟ آیا رنگ خال جورواجور است؟ آیا این خال بزرگ تر از یک نخود است؟ آیا در عرض چند هفته ی گذشته تغییری کرده است؟ اگر جواب شما به هر یک از این سوالها مثبت بود، به پزشک مراجعه کنید، زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید و استفاده از ضد آفتاب با SPF مناسب شرایط خودتان را فراموش نکنید.

 

راش پروانه ای

یک اگزما یا راش کوچک روی صورت می تواند نتیجه ی مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی نامناسب، تغییرات آب و هوایی و یا مصرف زیاد شیرینی ها باشد و اگر عامل آن حذف شود، راش نیز برطرف خواهد شد. اما اگر راش یا کهیر، هر دو گونه ی صورت را مبتلا کرد و شکلی پروانه مانند داشت، می تواند علامت لوپوس باشد. سایر نشانه های لوپوس شامل تب، درد مفاصل و انگشت ها و کبود یا آبی شدن آنها در هوای سرد است.

 

پوسته شدن پوست اطراف دهان و بینی

تغییرات پوست اطراف دهان و بینی می تواند علت های گوناگونی داشته باشد اما بیشتر اوقات نشاندهنده ی کمبود ویتامین های A، C، E و یا B در بدن است. پوسته شدن معمولا همراه با ضعف عمومی بدن، مشکل در توجه و تمرکز، ریزش مو و لایه ای شدن ناخن هاست. به پزشک مراجعه کنید تا با تجویز آزمایش خون، ویتامین هایی را که کمبود دارید شناسایی کنید. توصیه می کنیم رژیم غذایی تان را اصلاح کرده و بیشتر از غذاهای سالم و مغذی استفاده کنید.

 

زخمهای اطراف دهان و لب ها (تبخال)

زخم اطراف دهان و لب ها و بینی معمولا به خاطر ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۱ بروز می کند. اگر به این ویروس مبتلا شوید، همراه همیشگی شما خواهد بود و ممکن است وقتی سیستم ایمنی تان به دلیل استرس، بیماری و یا خستگی ضعیف می شود به صورت تبخال بروز کنند. این زخمها معمولا خودشان برطرف می شوند اما اگر ماندن شان طولانی شد می توانید پمادهای مخصوصی که در داروخانه ها به فروش می رسند استفاده کنید.

 

ترک خوردگی لب ها

همه ی ما گاهی لب های مان خشک می شوند و ترک می خورند، مخصوصا در زمستان یا بعد از قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب. ترک های لب می توانند واکنش آلرژیک و یا واکنش نسبت به دارویی خاص باشند. توصیه ای که از دوران کودکی به ما می شده است همیشه کاربرد دارد؛ به لب هایت زبان نزن! استفاده از بالم لب نیز می تواند کمک زیادی به شما بکند.

 

موی زیاد صورت

برای بسیاری از افراد رویش موی زیاد در صورت می تواند ژنتیکی باشد. در زنان جوان، موی زیاد صورت می تواند نشاندهنده ی عملکرد نامناسب تخمدانها باشد که به آن سندرم تخمدان پلی کیستیک می گویند و می تواند در دوران بارداری دردسرهایی ایجاد کند. توصیه می کنیم برای درمان به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. ضمنا از مصرف غذاهایی که قند فراوان دارند پرهیز کنید.

 

لکه های تیره روی صورت

اگر لکه های متقارن تیره رنگی روی گونه ها و پُل بینی تان دارید، علامت شناخته شده ی ملاسما است که نوعی هیپرپیگمانتاسیون محسوب می شود. این بیماری بیشتر در زنان جوان دیده شده و در آنهایی که پوست تیره تری دارند سریع تر پیشرفت می کند. قرار گرفتن های مکرر زیر نور خورشید می تواند این مشکل را تشدید کند. زنان جوان معمولا در دوران بارداری دچار ملاسما می شوند و اغلب خود به خود نیز برطرف می شود اما راهکارهای زیبایی زیادی برای مبارزه با هیپرپیگمانتاسیون نیز وجود دارد مانند لیزر درمانی، محصولات سفید کننده ی آرایشی و لایه برداری.

 

کم پشت شدن مژه ها و ابرو

اگر مژه ها و ابروهای تان در حال کم پشت شدن هستند و علت خاصی هم برایش پیدا نمی کنید، پس ممکن است مربوط به مشکلاتی در غده ی تیروئیدتان باشد. کم کاری تیروئید در میان افراد بالای ۵۰ سال شایع است. سایر علائم نیز شامل بیحالی و سستی، خشکی پوست و افزایش وزن بی دلیل می شود. یک آزمایش خون و مشورت با پزشک می تواند در این مورد راه گشا باشد.

 

 

درمان گودی دور چشم

درمان خانگی گودی زیر چشم

 

 

محل جوش تان می تواند بازتابی از سلامتی شما باشد

اگر همیشه ناحیه ی خاصی از پوست تان جوش می زند می تواند به این معنی باشد که یک اتفاق منفی در بدن شما در حال روی دادن است. پوست شما بازتابی از وضعیت درونی بدن تان است و بررسی دقیق جوش و آکنه می تواند مشکلی پنهان را نمایان کرده و جلوی بروز مجدد جوش ها را در آینده بگیرد. اگر مدتهاست که از جوش رنج می برید توصیه می کنیم هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید.

لطفا فراموش نکنید که راش های معمولی پوستی، پوسته شدن پوست و سایر علائم ممکن است ۱۰ علت دیگر غیر از موارد گفته شده نیز داشته باشند. فقط یک پزشک می تواند دلیل واقعی را تشخیص بدهد و ما تنها شایع ترین موارد را در این مطلب جمع آوری کردیم.

 

برطرف کردن عیوب پوست در کوتاه ترین زمان

می خواهیم در کمترین زمان ممکن پوستتان را بازسازی کنیم و به زیبایی آن بیافزاییم توصیه می کنیم برای تقویت پوستتان در کمترین زمان ممکن ای بهترین راه حل ها در این زمینه کمک بگیرید و ظاهرتان را زیبا جلوه دهید.

در این مطلب با ارائه چندنکته اساسیب شما را با راهکارهای زیبایی آشنا می کنیم تا بیشتر از جوانی خود لذت ببرید. طی این چهار هفته بیشتر به زیبایی خود اهمیت دهید تا بعد از اتمام دوران تغییرات ظاهری مثبتی را در چهره خود ببینید.

 

هفته اول

کلاژن سازی پوست را تقویت کنید

 

هفته دوم

هر شب پاکسازی کنید

 

هفته سوم

چروک ها و جوش ها را محو کنید

 

هفته چهارم

آبرسانی را در اولویت قرار دهید

 

طبیعی‌ترین درمان برای سیاهی دور چشم

درمانگران طب رایج و طب سنتی در جهان دلایل مختلفی برای تیرگی دور چشم و حلقه‌های سیاه اطراف چشم سراغ دارند. برخی از آن‌ها خستگی، کار زیاد، تنظیم نبودن ساعت خواب و تغذیه نامناسب را دلیل بروز این مسئله می‌دانند و گروهی خون‌رسانی نامناسب به ناحیه چشم، استرس و ناراحتی‌های کلیوی را عامل بروز این تیرگی‌ها معرفی می‌کنند و متناسب با علت به‌وجود آمدن این تیرگی، نسخه‌هایی را جهت درمان ارائه می‌کنند.

با وجود این نسخه‌ها و شیوه‌های درمانی عمومی و بدون خطری وجود دارد که بسیاری از درمانگران طب‌های سنتی و طبیعی از آن برای تسکین و تعدیل سیاهی و کبودی دور چشم استفاده می‌کنند. در این‌جابرخی از این نسخه‌های طبیعی را با هم مرور می‌کنیم.

 

تاثیر چای کیسه‌ای را دست‌کم نگیرید

یکی از روش‌های خانگی برای بهبود کبودی و سیاهی دور چشم، استفاده از چای کیسه‌ای مرطوب و سرد شده است. پس از استفاده از چای کیسه‌ای به محض آن‌که کیسه چای حرارت خود را از دست داد، آن را روی چشم‌تان بگذارید. بهتر است از ۲چای کیسه‌ای به‌طور همزمان استفاده کنید و اجازه دهید تا به‌مدت ۲۰دقیقه روی چشم‌ها و ناحیه زیر چشم باقی بماند. برگ چای به‌دلیل داشتن ماده‌ای به نام «تانین» موجب بهبود سیاهی و تیرگی دور چشم شده و همین‌طور از بروز پف و تورم در این ناحیه نیز پیشگیری می‌کند. می‌توانید چای کیسه‌ای را در یخچال بگذارید و حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت آن را مصرف کنید.

 

بادام و لیموترش کمک می‌کنند

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین‌بردن تیرگی دور چشم، بهبود جریان گردش خون در این ناحیه است. برای این منظور کافی است ناحیه اطراف چشم و عضلات آن را با کمک روغن بادام تلخ که با اندکی آب لیموترش تازه ترکیب شده، خوب ماساژ دهید. ماساژ این ناحیه هر شب پیش از خواب با کمک این روغن علاوه بر آن‌که به بهبود گردش خون در عضلات اطراف چشم کمک می‌کند موجب بهبود تیرگی‌ها و سیاهی اطراف چشم شده و آن را تعدیل می‌کند.

 

مواظب چشم‌های‌تان باشید

یکی دیگر از روش‌هایی که به تسکین و بهبود سیاهی دور چشم ناشی از خستگی و کار زیاد کمک می‌کند، استفاده از ماسک خیار و گلاب است. برای تهیه این ماسک کافی است؛ یک خیار را با پوست یا بدون پوست رنده کنید و آن را درون ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری گلاب خالص خیس کنید. سپس این ترکیب را روی پلک‌ها، اطراف چشم و گودی چشم بگذارید و اجازه دهید به‌مدت ۱۵دقیقه به همین صورت بماند. نکته مهم آن است که خیار را به‌خوبی بشویید و مراقب باشید که پلک‌ها را به‌خوبی ببندید تا آب این ماسک وارد چشم‌های‌تان نشود. سپس این ماسک را با دستمال مرطوب از روی چشم‌ها برداشته و صورت‌تان را با آب نسبتا خنک بشویید.

 

گلاب درمانگر

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین نسخه‌های خانگی برای از بین‌بردن پف زیر چشم استفاده از یک دستمال نخی تمیز و آغشته کردن آن به گلاب است. این دستمال را روی صورت‌تان بیندازید، به‌گونه‌ای که چشم‌ها و ناحیه زیر آن را به‌خوبی پوشش دهد. هر چند دقیقه یک‌بار درصورت نیاز با کمک اسپری، مقداری گلاب روی دستمال بپاشید. تکرار این روش به‌مدت یک هفته به شما کمک می‌کند که برای مدت‌ها از شر پف زیر چشم‌تان راحت شوید. علاوه بر این در طول هفته از مصرف بیش از اندازه نمک نیز پرهیز کنید زیرا نمک موجب حفظ مایعات در بافت‌های بدن شده و در نهایت منجر به بروز پف در نواحی مختلف از جمله زیر چشم می‌شود.

 

نعنا هم می‌تواند مفید باشد

استفاده از کمپرس عصاره برگ‌های نعنا تاثیر زیادی در بهبود تیرگی اطراف چشم دارد. به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمانی تهیه عصاره برگ‌های نعنا که از جوشاندن برگ‌های این گیاه دارویی به‌دست می‌آید موجب بهبود این تیرگی می‌شود. بهترین روش برای تهیه این عصاره آن است که ۲ تا ۳ قاشق از برگ‌های نعنا را درون ۲‌لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت کم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره به‌دست آمده را صاف کرده و اجازه دهید سرد شود. در این مرحله دستمالی تمیز و نخی را به عصاره نعنا آغشته کرده و آن را روی چشم‌ها بیندازید و درصورتی که امکان آن را دارید، بگذارید تمام شب روی صورت‌تان باقی بماند.

 

موز و انار بخورید

برای از بین بردن تیرگی و سیاهی اطراف چشم علاوه بر رعایت نسخه‌های خانگی ذکر شده باید به توصیه‌های زیر نیز توجه کنید.

در طول شبانه روز ۸ ساعت را به خواب شبانه و استراحت اختصاص دهید. بی‌خوابی یکی از عوامل مهم در بروز تیرگی اطراف چشم است.

مصرف سبزی‌ها به‌ویژه سبزی‌های سبز رنگ مثل اسفناج، جعفری و کاهو را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

نوشیدن آب در طول روز را فراموش نکنید. دریافت میزان کافی آب علاوه بر حفظ رطوبت بدن به تسکین تیرگی دور چشم کمک می‌کند.

میوه‌هایی مانند انار و موز از جمله بهترین خوراکی‌ها برای بهبود کبودی دور چشم محسوب می‌شوند.

 

 

درمان سیاهی دور چشم دکتر روازاده

درمان تیرگی دور چشم

علت تیرگی و پف کردن پای چشم ها چیست؟ | درمان پف و سیاهی زیر چشم

منبع: برترین ها / نمناک / بیتوته / سیب سبز

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. شما بجای واژه کانسلر اگه مینشتید مشاور خیلی بهتر بود به هر حال استفاده نابجا از واژه انگلیسی نشان دهنده دانش بالاتر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا