ورزش

فواید یوگا برای کوکان | آنچه باید والدین در مورد یوگا و کودکان بدانند

: یوگا چیست ؟ آیا یوگا برای کودکان ورزشی مناسب است ؟ یوگا ورزشی آرام و بسیار مفید برای تمام سنین است. در اینجا با مقاله ی آنچه باید والدین در مورد یوگا و کودکان بدانند و همچنین نکات بسیار مهمی از این ورزش در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

کلاس یوگای کودکان

یوگا مادر و کودک ,  فواید یوگا برای کوکان

 

آنچه باید والدین در مورد یوگا و کودکان بدانند

ورزش تمرکزی یوگا برای اکثر رده های سنی پیشنهاد شده است چرا که این نوع ورزش برای آرامش روانی و ایجاد قدرت درونی در فرد انجام می شود ؛ نمی خواهیم به فواید کلی یوگا بپردازیم چرا که در مطالب قبلی بارها در این مورد صحبت کرده ایم . این بار با احترام به درخواست شما کاربران نمناکی فواید یوگا برای کودکان و نکاتی در مورد انجام یوگا در رده های سنی زیر نوجوانان خواهیم پرداخت.

 

چه زمانی کودکان باید یوگا را شروع کنند؟

با توجه به ویژگی های کودکان ، بهترین کار این است کودکان بعد از سن ۴ سالگی شروع به یوگا کنند ، در این زمان ساختار بدن آن ها ثابت است و به بدن خودشان آگاهی و کنترل دارند از سوی دیگر ، برخی مردم متعجب هستند آیا این نظمی مناسب برای تمام انواع کودکان است ؟که پاسخ مثبت است .

کودکان درون گرا و پویا هردو از یوگا سود می برند حتی آنهایی که عملکرد متنوعی رانشان می دهند این عملکرد را مفید می دانند .مهم این است گروهی را پیدا کنیم که ازلحاظ شخصیتی مناسب تر باشد روش های مختلفی در یوگا با هدف تقویت و اصلاح عدم تعادل در بدن وجود دارد.با این حال ، همه آن ها فوایدی دارد که در مورد آن صحبت می کنیم .

 

فواید یوگا برای کوکان :

آن ها یاد می گیرند بدون رقابت خود را ارتقا دهند

کودکان با انجام یوگا بیشتر و بهتر فکر می کنند ، یوگا یکی از معدود ورزش ها است که شما برنده و بازنده نیستید و نمی توانید تلویزیون را روشن کنید و رقابت هایی از آن را ببینید .اگر بخواهیم یوگا را با سایر ورزش ها مقایسه کنیم تک است ، اهمیت این یادگیری برای کودکان بنیادی است . این کار به پیشرفت کودکان بدون هدف قرار دادن بهتر از دیگران بودن یا برنده شدن جایزه کمک می کند . دانستن اینکه رضایتی درونی وجود دارد که به رسمیت شناختن آن به دیگران بستگی ندارد ضروری است .

 

یوگا دانش کودکان را تقویت می کند

وقتی به دانش خود می پردازیم معمولا در رابطه با دنیا داخل فکر می کنیم در حالیکه حقیقت دارد موضوعی بنیادی است داشتن رابطه آگاهانه با بدن بسیار به ما کمک می کند. آگاهی از محدودیت ها و احساس توانایی غلبه بر آن ها ، قدرت به شما می دهد که به عزت نفس تبدیل می شود هم چنین یوگا باعث می شود که همه ماهیچه ها، استخوان ها، هوا را تنفس کنند .

باعث می شود بیشتراز خودمان مراقبت کنیم و به عملکردهای بدن احترام بگذاریم . با توجه به اینکه ما یاد می گیریم به دیگران با همان جدیت احترام بگذاریم وآنها را دشمن خود نپنداریم

 

کودک با یوگا یادمی گیرید استرس را شناسایی و آن را کنترل کنید

احتمالا مهم ترین بخش ” شناسایی است ، چون بدون این ما نمی توانیم آن را کنترل کنیم . درست مانند فلسفه ای که با آن می آید ، خود فعالیت نیازمند آرامش است .به همین دلیل اگر حالت عاطفی شما آرام نباشد ، به محض اینکه آماده تمرین شوید متوجه تفاوت خواهید شد .با توجه به این تضاد ، درک می کنید احساسی درونی دارید که شما را ضعیف می کند . در عین حال می توانید راهی برای مقابله با آن پیدا کنید .همانطور که بزرگسالان دوراز این نظم زندگی می کنند ، ما می دانیم یاد گیری این کار زمانی که رشد می کنید چقدر مشکل است .داشتن این مهارت از زمان کودکی ، تفاوت بزرگی ایجاد می کند . این ابزار اساسی به شما کمک می کند آرام باشید و بتوانید آنچه را که برای شما بهترین است انتخاب کنید . اینها فواید اصلی یوگا برای کودکان هستند . همانطور که می بینید ، به آن ها کمک می کند تا بهتر رفتار کنند، احترام بگذارند همانطور که در محیط رشد می کنند.

 

 

کلاس یوگا کودکان در تهران

مراکز آموزش یوگا کودکان

 

آیا کودکان به یوگا نیاز دارند؟

تحقیقات نشان داده است این ادعا که یوگا تنها برای بزرگسالان است درست نمی‌باشد. یوگا به کودکان این اجازه را می‌دهد که بدون قرار گرفتن در محیطی رقابتی سرزنده و موفق باشند. قبل از گذاشتن کودکان در کلاسهای یوگا بهتر است از هدف تمرینهای یوگا آشنا شوید. اگرچه حرکتهای متفاوت هدفهای متفاوتی دارند اما هدف اصلی یوگا قدردانی از تمامی مخلوقات و لذت بردن از زندگی است. یکی از هدفهای یوگا برای کودکان تمرین حس بصری آنها است که نیازمند تقلید از موجودات زنده می‌باشد. همانطور که آنها به تقلید کردن از گیاهان و موجودات زنده می‌پردازند به یکی بودن طبیعت‌ها و شباهت بین موجودات زنده پی می‌برند.

 

یوگیهای جوان

برنامه های مختلفی از تمرینات یوگا برای سنین مختلف وجود دارد. کودکان می‌توانند از سن دو یا سه سالگی همراه با والدین خود به تمرینات یوگا بپردازند . اما بهترین سن برای کودکان سن ۷ سالگی می‌باشد.

 

کلاسهای مختلفی که برای کودکان برنامه ریزی شده است انواع متفاوتی دارد که طبقه بندی آنها بصورت کلاسهای جدی و کلاسهایی همراه با بازی می‌باشد. بسیار ضروری است که والدین کلاسهایی را برای فرزندان خود انتخاب نمایند که کودکان در آنها احساس آرامش و راحتی داشته باشند .

همانطور که می دانیم کودکان هیچ تصوری از استرس و اضطراب ندارند. اگر آنها از کودکی وارد کلاسهای یوگا شوند و به یوگیهای جوان تبدیل شوند هیچ گاه در طول زندگی استرس را تجربه نخواهند نمود.

 

 

یوگا چیست

تاثیر یوگا بر فرزندان

فواید یوگا برای کوکان | آنچه باید والدین در مورد یوگا و کودکان بدانند

منبع : گروه ترجمه نمناک – سیمرغ

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا