ورزش

لاغری بازوها | چند حرکت ساده برای لاغری بازوها

چگونه بازوهای خود را لاغر کنیم ؟ با چند حرکت ساده بازوهای خود را لاغر کنید. لاغری بازوها با ورزش عمومی چگونه ممکن میشود. بازوهای متناسب تاثیر بسزایی در ظاهر هر فرد دارد. با این چند حرکت ساده لاغری را به بازوهای خود هدیه دهید.

 

 سفت کردن بازو

سریعترین راه برای لاغری بازو , لاغری بازوها

 

موثرترین ورزش برای لاغر کردن بازوها :

ورزش های مفید برای سفت و لاغر کردن بازوها

یکی از روش های از دست دادن وزن و چربی در همه نقاط بدن مخصوصا چربی بازوها، استفاده از یک ترکیب متعادل از رژیم غذایی سالم و ورزش لاغری مناسب، به طور مکرر می باشد که ما در این قسمت از نمناک شما را با موثرترین ورزش برای لاغر کردن بازوها آشنا می کنیم.

 

لاغر کردن بازوها بدون رژیم غذایی

بازوهای بزرگ، شل، آویزان و ناخوشایند، حالتی پیچیده و ناموزون به بدن می دهند. ولی با تمرین های ورزشی مناسب، می توانید آنها را تقویت کنید و شکل مطلوبی به آنها بدهید و بدون رژیم آنها را لاغر کنید .

 

به چه دلیل، بازوها شل و آویزان می شوند؟

شل بودن بازوها یا محکم نبودن آنها که سندرم دست خفاشی هم نامیده می شود، بیشتر در خانم ها بعد از سنین چهل سالگی دیده می شود. بالا رفتن سن و از بین رفتن کشش و انقباض عضلانی دلایل اصلی این ناهنجاری هستند ولی شما می توانید بدون رژیم غذایی بازوهایتان را تقویت کنید و به آنها استحکام بدهید . چگونه؟ با انجام تمرینات ورزشی که روی عضلات دو سر و سه سر تمرکز می کنند .

 

تمرین ورزشی برای لاغر کردن بازوها

عضله سازی در بازوها به طور موثری از شل شدن بازوها جلوگیری کرده و و به آنها استحکام می دهد. برای این منظور یک جفت دمبل برای خودتان تهیه کنید. اگر دمبل در دسترس ندارید، از یک جفت بطری آب نیم لیتری استفاده کنید. بطری های آب هم به اندازه دمبل، کارایی خواهند داشت. دمبل ها یا بطری های آب را در مشت بگیرید. توجه کنید که کف دست ها به سمت بالا باشد. پاها به اندازه عرض شانه ها یا کمی بیشتر فاصله داشته باشند.عضلات شکم را منقبض کنید تا شکم حالت قوسی نداشته باشد و از آسیب به کمر جلوگیری شود. سپس با خم کردن آرنج، دمبل ها را تا نزدیکی سرشانه ها به هم برسانید و همزمان عمل دم را انجام دهید. سپس همزمان با عمل بازدم دمبل ها را پایین بیاورد تا دست ها در راستای شانه قرار گیرند. این تمرین را هرروز حدود ۲۰ مرتبه انجام دهید. اگر تمرین را یک ماه ادامه دهید، متوجه خواهید شد که در بازوهای تان استحکام و انقباض ایجاد شده و دیگر اثری از سندرم “دست خفاشی” وجود ندارد .

 

لاغری بازو با طناب زدن

قسمت های درگیر : شانه ها .

طنابی در دست بگیرید طوری که کف دست هایتان رو به جلو باشد .

شروع به طناب زدن کنید. (در حدی که طناب از زیر پایتان رد شود کافی است.)

وقتی به ریتم عادت کردید، کم کم دست های خود را از بدن تان دور کنید .

هدف این تمرین این است تا جایی که می شود، دایره ی بزرگ تری با طناب بسازید، انگار که در حال پارو زدن هستید .

این حرکت را به مدت ۶۰ ثانیه انجام بدهید .

 

ورزش برای لاغری بازو و سفت شدن بازوها

انواع روش های ورزش برای لاغری بازوها

چند تمرین و ورزش برای لاغری بازو وجود دارد. بهتر است که هر کدام از تمرینات ورزشی در روز فقط چند دقیقه طول بکشد. بازو از دو بخش عضله دو سر و دو سر تحت سلطه و ماهیچه سه سر که در پشت بازوها قرار دارد تشکیل شده است. در واقع ماهیچه سه سر بخش عمده ای از بازوها را تشکیل می دهد.

 

 

ورزش برای از بین بردن چربی بازو

چربی سوزی بازوها

 

 

دمبل زدن برای لاغر شدن بازو

دمبل زدن یکی از بهترین روش ها برای لاغری و سفت شدن بازوها می باشد. برای شروع این کار دمبل را در کف دست، و رو به جلو قرار می دهیم و بدون حرکت دادن ران دست آرنج، شروع به بالا و پایین آوردن دمبل می کنیم. این حرکت را به آرامی تا زمانی که عضله ی دو سر به یک انقباض شدید و یک جنبش در بالای این عضله رخ دهد ادامه می دهیم.

 

 پایین آمدن از صندلی

این تمرین برای کاهش چربی بازوها بسیار موثر است. علاوه بر کاهش چربی بازوها، باعث کاهش چربی عضلات پشت نیز می شود. برای این کار باید یک صندلی یا تخت انتخاب کنید که کمی از زمین بلند تر باشد. پشت خود را به صندلی کنید و دستان خود را از پشت بر روی آن قرار دهید. بالا تنه خود را صاف نگه دارید. زانو ها را تا ارتفاع صندلی خم کنید. آرنجتان را خم کنید و خود را به بالا بکشید سپس به جای اول خود بازگردید به طوری که باسن شما زمین را لمس کند. این حرکت را هر روز سه مرتبه و در هر مرتبه ۲۰ بار انجام دهید.

 

ورزش شنا برای لاغری و سفت شدن بازو

معمولی ترین ورزش برای لاغری بازو و سفت شدن آن، حرکت شنا است. در این نوع تمرین باید تعادل خود را بین دست و زانو ها برقرار سازید.

 

حرکت چرخش بازوها

این تمرین را می توانید با وزنه و بدون وزنه انجام داد. برای این ورزش، دمبل یا دو بطری آب ۶۰۰ میلی لیتر را در دست خود نگه دارید و شروع به حرکت چرخش بازو ها کنید. در حالتی که ایستاده اید پاهای خود را به عرض شانه از هم فاصله بدهید و بازوها را در دو طرف خود باز کنید و صاف بکشید. سپس دست های خود را در جهت جلو پنجاه دور بچرخانید و بعد از آن پنجاه دور در جهت عقب بچرخانید. این حرکت عقب و جلو، تمام عضلات بازوها از جمله عضلات دو سر بازو، ماهیچه سه سر، شانه و عضلات پشت را سفت و محکم کند.

 

حرکات قیچی دست

تمرین قیچی دست از جمله ورزش های مناسب برای لاغری بازوها محسوب می شود. این ورزش تمرینی جالب است و در کاهش بسیار سریع چربی بازوها به شما کمک می کند. این حرکت یکی از بهترین تمرین ها و  ورزش برای لاغری بازو و سفت شدن آن است. برای این تمرین ابتدا صاف بایستید و دست های خود را به طور مستقیم در جلو قرار دهید و حرکتی مثل حرکت قیچی را با دست های خود انجام دهید. این تمرین باید هر روز سه مرتبه و در هر مرتبه ۱۰ بار این عمل انجام شود.

 

حرکت بالا و عقب دادن بازو , بهترین حرکت برای چربی سوزی بازو

برای این تمرین ابتدا بایستید و کمی پاهای خود را از هم فاصله بدهید. یک دمبل (مناسب با وزن خود و کمی سنگین) را در دو دست خود نگه دارید و آرنج را در پشت سر خود نگه دارید. بازوی خود را برای بلند کردن دمبل به هوا بالا ببرید و سپس به آرامی به پایین و پشت سر خم کنید. این تمرین لاغری بازو را روزی سه مرتبه و در هر مرتبه ۱۰ تا ۱۲ بار این کار را تکرار کنید.

 

بالا و پایین آوردن دست ها

در این ورزش لاغری بازو در حالی که ایستاده اید پاهای خود را به عرض شانه از هم فاصله بدهید. یک دمبل در کف دست راست و دمبل دیگر در کف دست چپ قرار دهید. شروع این تمرین با دست راست است. در حالتی که بازو را تکان نمی دهید، آرنج را خم کنید و دو دست خود را در روبروی خود، همانطور که در تصویر می بینید نگه دارید. در ابتدا اول دست راست را به سمت بالا برده و سپس دست چپ، بعد از چند مرحله با دو دست خود همزمان این تمرین را انجام دهید. این تمرین را روزی دو مرتبه و در هر مرتبه ۱۰ تا ۱۲ بار تکرار نمایید.

چند تمرین و ورزش برای لاغری بازو, به صورت تصویری در زیر قرار داده شده است. این تمرینات نیز برای لاغری و سفت شدن بازوها موثر هستند.

 

 

ورزش برای لاغری سریع بالاتنه

لاغری بازوها , چربی سوزی بازوها

لاغری بازوها | چند حرکت ساده برای لاغری بازوها

منبع : آرگا – نمناک – سیمرغ

 

۳.۲/۵ - (۶ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا