موفقیت

تست کیفیت زندگی | ۲۰ سوال مهم که هر کس باید از خود بپرسد

زندگی فقط به زنده ماندن و نفس کشیدن نیست. زندگی از ابعاد باید دارای زندگی بهتر بپرسد. در خدمت شما هستیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

کیفیت زندگی+pdf

مقاله کیفیت زندگی , تست کیفیت زندگی

 

 

۲۰ سوالی که همه باید در مورد زندگی از خود بپرسند

در ابتدا با جمله ایی از Warren Berger شروع می کنیم که گفت :دانستن پاسخ به شما در مدرسه کمک خواهد کرد و دانستن نحوه سوال پرسید به شما در زندگی به شما کمک خواهد کرد .

 

اگر ما از خودمان سوال بپرسیم ، جهان تبدیل به جایگاهی بهتر برایمان خواهد شد ؟

بله ، این به ما بستگی دارد و می توانیم آنرا بسازیم .

متاسفانه حقیقت غم انگیز جامعه ما این است که پاسخ را به پرسش ترجیح می دهد . شاید این روند در بیشتر کشورهای غربی مانند ایالات متحده مشهود است که تظاهر به دانستن پاسخ دارند و این را به نفع مردم می دانند .

متقابلا کشوری مانند ژاپن به پرسش و پاسخ بطور مساوی احترام قائل هستند و این به خودی خود نشان از افتخار این کشور است .در رابطه با این موضوع می توان به یک موضوع مهم نیز اشاره کرد که هر یک از ما از یک نوع پرسش خودداری می کنیم و آن این است که از خودمان هیچ سوالی نمی پرسیم .چند نفر از ما از خودش سوال می پرسد ؟ شاید تعداد اندکی از خودشان سوال بپرسند و این شاید تا حدودی به دلیل این باشد که پرسیدن سوال را بلد نیستیم .

 

آیا تا به حال از معلمان خود این جمله ” خب، دانش اموزان ما قصد داریم که این ساعت را با پرسیدن چندین سوال مهم در مورد زندگی از خودمان را سپری کنیم” را شنیده اید؟!

شاید این سوال خنده دار باشد چون تا به حال شاید اتفاق نیوفتاده باشد و این مقدار هزینه ایی که بابت آموزش و پرورش می شود ، نتوانسته باشند این مفهوم را از همان دوران کودکی به انسان ها یاد دهند .

 

خب از این بعد اگر خارج شویم ، به این سوال شاید فکر کنید که ما باید چه سوالاتی از خود در مورد زندگی بپرسیم ؟

پاسخ به این سوال ممکن است مشکل باشد و برای هر شخص ، متفاوت است و ما در این مقاله از نمناک قصد داریم شما را با برخی ایده ها آشنا سازیم .برای سهولت بیشتر ما بیست سوال را در بخش های مختلفی تقسیم بندی کرده ایم و عبارتند از شخصیت شما ، حرفه شما ، تولیدات شما و چیزهای دیگر در مورد شما .

 

۱- سوال در مورد زندگی ، ابتدا شخصیت

بدون سوال پرسیدن از خودمان ، بررسی شخصیت یا چه چیزهایی می توانند حال شما را خوب کنند ، بزرگترین کشف ها محسوب می شوند .

بعد از پرسیدن این سوالات ممکن است که کمی روحیه شما تضعیف شود و ما به شما پیشنهاد می کنیم که زیاد برای خودتان سخت نگیرید .

۱- آیا خوشحال هستم ؟

۲-آیا به یاد گیری ادامه می دهم ؟

۳-آیا آنجایی که در نظر گرفته بودم ، رسیده ام ؟

۴-زندگی که در آن قرار دارم چگونه می توانم تغییر دهم که بهتر شود ؟

۵-آیا عاشق شده ام و اگر عاشق شده ام رابطه چگونه است ؟

 

۲- سوال در مورد زندگی ، این بار شغل و حرفه

ما تقریبا نصف روز را در حال کار کردن هستیم که نسبت به درکی که از آن داریم می تواند خوب یا بد باشد . در حقیقت صرف نظر از اینکه آیا شما کارتان را دوست دارید یا خیر ، باید نسبت به پولی که کسب می کنید شکرگذار باشید و برای گسترش و افزایش آن تلاش کنید .

۱-آیا کارهایی که انجام می دهم باعث خوشحالی من می شوند ؟

۲-ایا در تغییرات زندگانی ام ، تفاوت هایی را ایجاد می کنم ؟

۳-آیا می خواهم با این شغلی که در آن قرار دارم ، کنار بیایم ؟ چرا ؟

۴-من برای این شغل و درآمد سپاسگزارم چون به من اجازه می دهد که …

۵-آیا در پیشرفت کار و حرفه ام تلاش می کنم ؟

 

 

 کیفیت زندگی در روانشناسی

تعریف کیفیت زندگی از نظر سازمان بهداشت جهانی

 

 

۳-سوال در مورد زندگی و بحث تولیدات

منظور از تولیدات ، تمام وسایلی که شما عرضه یا تولید می کنید می باشد .پس از مدتی کار در این شرایط می تواند در احساسات ، عواطف و شخصیت شما موثر باشد و کمی دگرگون شوید .

همچنین اگر شما محصولاتی را عرضه یا تولید می کنید باید مدیریت زمان و مدیریت تلاش خود را بهبود دهید که این دومورد برای موفقیت مهم ترین موارد هستند و می توانند شما را در رسیدن به مراتب بالایی از تولید کمک کنند . در این زمینه می توانید سوالاتی اعم از سوالات زیر از خودتان بپرسید .

۱-آیا من باعث پیشرفت جامعه ایی که در آن زندگی می کنم ، می شوم ؟

۲-آیا من به بهترین نحو زمان و تلاش خود را مدیریت می کنم ؟

۳-ایا من تلاش اگاهانه برای مهربانی ، مفید بودن و سخاتمند بودن را دارم ؟

۴- آیا من به زندگانی متعهد هستم یا بدون هدف هستم ؟ اگر متعهد و هدف دارم ، آنها عبارتند از …

۵-چه کارهایی را می خواهم به یاد داشته باشم ؟

 

۴-سوال در مورد زندگی و چیزهای دیگر

سوالاتی که از ۳ دسته بالا خارج هستند ، عضو این دسته می باشند که به خود شما مرتبط هستند و تنها کسی که می تواند انها را از شما بپرسد و پاسخ دهد خودتان هستید .

به عبارت دیگر احساساتی درون روح وجود دارند که نیاز به توجه دارند یا برخی چیزها هستند که تنها خودتان از آنها مطلع هستید .

اگر چه ماهیت این سوالات به خودتان برمیگردد ، ولی ما باز تعدادی از سوالاتی که می توانند در این امر موثر باشند را به شما معرفی می کنیم که عبارتند از :

۱-آیا من به تلاش برای آینده و موفقیت خود باور دارم یا به شانس و اقبال وابسته ام ؟

۲-آیا دنیا قادر به ارسال و دریافت ارتباطات است ؟

۳-آیا بیش از یک نوع آگاهی وجود دارد ؟

۴-آیا هوش بالاتری وجود دارد ؟ اگر وجود دارد ، آن چیست ؟

۵-آیا تجربه های انسان های دیگر می تواند نیاز مرا رفع کند ؟

 

حرف آخر

مسئله مهم این است که دست از سوال پرسیدن برندارید و تا زمانیکه به پاسخ نهایی نرسیدید آنها را رها نکنید .در انتها سخنی از آلبرت انیشتین می تواند مفید باشد که در گذشته گفت ” از دیروز بیاموزید ، برای امروز زندگی کنید و به فردا امیدوار باشید” می توانید پاسخ سوال هایتان را دریافت نمایید و به مسیر زندگی تان با دیدی باز ادامه دهید .

 

۷ راه ساده برای ارتقاء کیفیت زندگی

۱٫ یاد بگیرید که چطور فراموش کنید. خیلی وقت‌ها از چیزهایی در زندگی ناراحت می‌شویم که یا خیلی جزئی هستند و یا خارج از حیطه کنترل ما قرار دارند و هرچقدر هم که نگران آن باشیم دردی را دوا نمی‌کند. چند بار شده که مدت زیادی را از چیزی ناراحت باشید و بعد بفهمید که آخر سر بدون اینکه کاری از دست شما برآمده باشد، مشکل خودش حل شده است.

۲٫ مولفه ‌های خوشبختی را بشناسید. شده تابحال که بدون هیچ دلیل اعصابتان خرد باشد و با غرغرهایتان اعصاب بقیه را هم خرد کنید و یک وقت دیگر بدون هیچ دلیل احساس کنید که دوست دارید همه را بغل کنید و ببوسید؟ اولین مورد واکنش شما به استرس و دومی واکنشتان به موقعیت‌های خوب و مطلوب است. وقتی استرس ایجاد می‌شود، روز اول اصلاً متوجه آن نمی‌شوید، بعد یک محرک خیلی کوچک آن را مثل آتشفشانی فعال می‌کند. این حس توازن و آرامش درونی را برهم زده و درنتیجه حس خوشبختی را از ما می‌گیرد. دفعه بعدی که احساس کردید می‌خواهید از کوره دربروید، مکث کنید، چند نفس عمیق بکشید و ببینید که چقدر حالتان بهتر می‌شود.

۳٫ تمرکز حواس را تمرین کنید. به جای اینکه نگران گذشته که هیچ کنترلی روی آن ندارید، و آینده که هنوز وجود ندارد باشید، بهتر است که روی امروزتان تمرکز کنید—اینکه چه هستید و کجا هستید. در خیابان به آدم‌ ها لبخند بزنید و زیبایی اطرافتان را تحسین کنید. این توجه شما را از مشکلی که دارید برداشته و روحیه‌ تان را بهتر می‌کند.

۴٫ یک کار جدید یاد بگیرید. به کارها و سرگرمی‌هایی که همیشه دوست داشتید انجام دهید اما هیچ ‌وقت زمان یا موقعیت انجام آن را پیدا نکردید فکر کنید. فعالیتی را انتخاب کنید که واقعاً به هیجانتان می‌آورد و انگیزه‌ هایتان را بالا می‌برد. پیاده‌ روی‌های طولانی، مدیتیشن و نوشتن افکار و احساساتتان در یک دفتر خاطرات به زندگیتان آرامش می‌دهد.  این کارها به شما کمک می‌کند نیمه پُر لیوان را ببینید، به شما انرژی می‌دهد و کمکتان می‌کند کیفیت زندگیتان را بالا ببرید.

۵٫ افراد دور و برتان را بشناسید. دور و برتان را با آدم‌های جالب پر کنید زیرا اطرافیانتان نشان دهنده شخصیت شما هستند. وقتی با کسانیکه همیشه منفی‌باف هستند نشست و برخاست کنید، بدون اینکه بدانید شما هم همانطور می‌شوید. اما وقتی با افرادیکه سعی می‌کنند هر روز دنیا را تغییر دهند و به دیگران کمک کنند ارتباط داشته باشید، خواهید دید که شما هم به تغییر دنیا و کمک به دیگران علاقه‌ مند می‌شوید. کیفیت دوستان و خانواده شما کیفیت زندگی شما را تعیین می‌کند.

۶٫ بخندید، بخندید، باز هم بخندید. خنده بر هر درد بی‌درمان دواست. خنده سطح اندورفین و سایر هورمون‌های تقویت‌کننده شادی را در بدن بالا می‌برد. برنامه‌های مفرح و خنده‌دار زیادی در تلویزیون پخش می‌شود که شما را به خنده می‌ اندازد. آدم‌های شوخ و بذله‌گوی زیادی هم حتماً در اطرافتان می‌شناسید که ارتباط به آنها فرصت خندیدن را در اختیارتان قرار می‌دهد.

۷٫ در هر زمان فقط روی یک چیز تمرکز کنید. انجام چند کار در یک زمان سطح هورمون‌های استرس‌زا در بدن را بالا می‌برد. دلیل آن این است که با انجام همزمان چند کار خودتان را تحت فشار قرار می‌دهید که همه آن فعالیت‌ها را به خوبی و درستی انجام دهید اما نتیجه کار این خواهد بود که کارها بیشتر از حد معمول طول می‌کشند و با استاندارد بالایی هم انجام نمی‌شوند. با تمرکز روی بیشتر یک کار در یک زمان، نمی‌توانید ارتباط خوبی با همه آن کارها برقرار کرده و تمرکز حواستان را هم از دست می‌دهید.

 

 

نظریه های کیفیت زندگی

کیفیت زندگی خوب

تست کیفیت زندگی | ۲۰ سوال مهم که هر کس باید از خود بپرسد

منبع : مردمان – نمناک

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا