اخبار فرهنگی

احتمال فرود اضطراری “هواپیما”ی آسمان در کاشان

هواپیما ، هواپیمای تهران یاسوج
با توجه به اینکه هواپیمای ای تی آر شرکت آسمان در نزدیکی کاشان از صفحه رادار محو شده است احتمال میرود این “هواپیما” فرود اضطراری انجام داده باشد.

احتمال زنده بودن مسافران هواپیمای سقوط کرده تهران یاسوج

 با توجه به محل محو شدن هواپیمای ای تی آر آسمان از صفحه رادار که در نزدیکی کاشان ومنطقه ای دشت مانند است، احتمال فرود اضطراری آن در منطقه و زنده ماندن سرنشینان وجود دارد.
عکس صفحه رادار مرکز کنترل فضای کشور نشان می دهد هواپیمای ای تی آر ۷۲ ـ ۶۰۰ هواپیمایی آسمان در نزدیکی یاسوج اعلام کرده است به دلیل خرابی وضعیت جوی امکان فرود ندارد و در حال بازگشت است؛ بعد از این ارتباط رادیویی، هواپیما در نزدیکی کاشان از صفحه رادار گم شد.
یک مقام مسئول در صنعت هوانوردی اعلام کرد دو فروند هلی کوپتر برای گشت زنی در منطقه سمیرم آماده است ولی به دلیل مشخص نبودن محل دقیق سقوط هواپیما و نیز وسعت منطقه، امکان گشت زنی هوایی وجود ندارد.
حدود ۲۰ سال قبل هم  یک فروند فوکر ۱۰۰ از صفحه رادار محو شد و  اعلام شد که این هواپیما سقوط کرده اما پس از ۳ ساعت هواپیما در حالی سالم کشف شد که طی یک فرود اضطراری در منطقه دشت، به گِل نشسته بود.
براین اساس و با توجه به اینکه خلبان این هواپیما باتجربه بوده و نیز منطقه فرود اضطراری دشت مانند بوده است، احتمال فرود اضطراری آن در حوالی کاشان و نیز زنده ماندن تعدادی از سرنشینان آن وجود دارد.
این در حالی است که متاسفانه سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری علیرغم آنکه هنوز محل دقیق سقوط احتمالی کشف نشده و اطلاعی درباره آن در دست نیست، نه فقط گزینه سقوط را بصورت قطعی اعلام کرد بلکه تمام مسافران این هواپیما را کشته شده تلقی کرد و از طریق رسانه ملی به مردم تسلیت گفت.هواپیما

احتمال فرود اضطراری “هواپیما”ی آسمان در کاشان

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا