نکته های خانه داری

روش هایی برای ساده کردن خانه تکانی | نکات خانه تکانی

با نزدیک شدن به عید و خانه تکانی مهارت های خانه داری میتواند کمک بزرگی به انجام سریع نکته های خانه داری که در خانه تکانی بسیار مهم هستند در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

خانه تکانی اتاق خواب

لیست کارهای خانه تکانی , ساده کردن خانه تکانی

 

روش هایی برای ساده کردن خانه تکانی

به طور میانگین همه ما زمان زیادی را صرف تمیز کردن خانه می کنیم و البته این زمان به چندین عامل بستگی دارد. از جمله: سن، موقعیت اجتماعی، نوع ساختمان، تعداد اتاق ها و روش هایی که برای نظافت به کار می برید. اما الان که به روزهای عید نزدیک تر می شویم بیشتر به فکر نظافت و خانه تکانی می افتیم. شاید حتی فکرش هم سخت باشد اما با روش هایی که در این مطلب آورده ایم خانه تکانی آسان تری خواهید داشت.

 

جوراب برای تمیز کردن پرده های کرکره ای

یکی از کارهای سخت نظافت، تمیز کردن پرده های کرکره ای است. اما با دست کردن جوراب خیلی راحت می توانید به پرده ها برق بیندازید.

 

فویل آلومینیومی برای تمیز کردن ظروف آشپزی

برای تمیز کردن ظروف آشپزی فقط کافی است با فویل آلومینیومی و کمی مایع شوینده این کار را انجام دهید.

 

 کچاپ برای تمیز کردن ظروف برنجی

برای برق انداختن به ظروف برنجی مقداری کچاپ روی سطح بمالید. سپس با دستمال پاک کنید و بشوئید. در مواردی که تمیز کردنشان سخت تر است کمی هم نمک اضافه کنید.

 

جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن پنجره ها

گوشه های چارچوب پنجره ها معمولا زیاد جرم و گرد و خاک می گیرد. کمی جوش شیرین و سرکه بریزید و بعد از ۵ الی ۱۰ دقیقه با مسواک بمالید و با دستمال تمیز کنید.

 

سرکه و دستمال کاغذی برای تمیز کردن توالت

برای تمیز کردن توالت بهتر است از قبل آمادگی داشته باشید. چند عدد دستمال کاغذی را داخل سرکه قرار دهید. سپس آن ها را داخل قسمت های جرم گرفته توالت قرار دهید و بگذارید چند ساعت بماند. سپس آن ها را بردارید و تمیز بشوئید.

 

خمیر دندان برای تمیز کردن شیرآلات

برای تمیز کردن شیر آلات کمی خمیر دندان روی آن بریزید و با اسفنج تمیز کنید.

 

 خمیر ریش تراشی برای تمیز کردن استیل

سطوح استیل به راحتی با خمیر ریش تراشی تمیز می شوند. این وسیله برای تمیز کردن فرش هم کاربرد دارد.

 

گردو برای ترمیم خراشیدگی مبلمان

برای ترمیم خراشیدگی های روی مبل روی آن ها گردو بمالید چون روغن طبیعی دارند. سپس روی آن دستمال خشک بمالید. با این روش خراشیدگی ها کم رنگ تر می شوند.

 

 خانه تکانی سریع

خانه تکانی اشپزخانه

 

 

الکل برای تمیز کردن لوازم آشپزخانه

برای تمیز کردن وسایلی مثل مایکروفر و توستر از الکل استفاده کنید. فقط کافی است چند قطره الکل روی دستمال بریزید و سطح را با آن پاک کنید.

 

چیدن لباس ها به صورت عمودی

لباس ها را به صورت عمودی و منظم داخل قفسه ها بچینید تا راحت تر بتوانید آن ها را پیدا کنید.

 

نکات کلیدی برای سریعترین خانه تکانی !

از همین حالا شروع کنید.

خانه تکانی شب عید، از کارهایی است که برخلاف اسمش نباید «شب عید» انجام شود، بلکه باید مدت ها قبل از رسیدن لحظات سال تحویل انجامش دهید. در حقیقت، داشتن خانه یی تمیز در طی تعطیلات، بخصوص اگر از روش صحیحی استفاده کنید، ساده تر از چیزی است که تصور می شود.

 

خوش بگذرانید

نظافت لزوماً معادل با کار سخت نیست، یک موسیقی خوب یا یک برنامه رادیویی مفید می تواند شما را با اشتیاق بیشتری به تحرک وا دارد. برای خود انگیزه هایی پیدا کنید و به خود قول دهید که اگر کارهای روزانه را مطابق برنامه انجام دادید، به خود جایزه یی خواهید داد. این جایزه می تواند چیزی ساده، اما دلپذیر مانند یک حمام طولانی، صرف چای و شیرینی با خانواده یا تماشای یک برنامه خوب تلویزیونی باشد.

 

سازماندهی وسایل نظافت

در هنگام خانه‌تکانی گشتن به دنبال وسایل نظافت واقعاً خسته‌کننده و گیج‌کننده است.پس بهتر است همه وسایل مورد نیاز را در یک سطل یا یک سبد نزدیک خود قرار دهید تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

همه کارها را به تنهایی انجام ندهید

این عید، تنها عید شما نیست و تنها دوستان و خانواده ی شما به منزل تان نمی آیند، پس نباید تمام نظافت آن را به تنهایی بر عهده بگیرید! کارها را با فرزندان و همسر خود تقسیم کنید. از بچه ها بخواهید تخت های خود را مرتب کرده، اسباب بازی ها و لوازم دیگر خود را جمع کنند و پس از گردگیری قفسه ها را سر جای خود بگذارند.

 

اتاق نشیمن

برای تمیز کردن اتاق نشیمن یا هر اتاقی، از سطوح بالاتر شروع کرده و به پایین بیایید. بهترین وسیله گردگیری یک پارچه مایکروفایبر قابل شستشو است که با کمی آب مرطوب شده باشد.

 

مرتب کردن

روش خانه‌تکانی شما هرچه که باشد، قدم اول مرتب کردن خانه و درآوردن آن از درهم و برهمی است. چند دقیقه برای جمع کردن و مرتب کردن لباس‌ها، کتاب‌ها، اسباب‌بازی‌ها و … وقت بگذارید، سپس می‌توانید به سراغ وسایل نظافت رفته، بدون سردرگمی به خانه‌تکانی ادامه دهید.

 

اتاق‌خواب‌ها

با گردگیری یا جاروکشی لوسترها و لبه پنجره‌ها شروع کنید وسپس لوازم اتاق را گردگیری کنید. ملافه‌ها را دست‌کم هفته‌ای یکبار عوض کنید. روتختی‌ها و پتوها نیز باید ماهانه شسته شوند .

 

آشپزخانه

ابتدا از پیشخوان شروع کنید. همه وسایل را به یک طرف برده و بعد از تمیز کردن با یک شوینده دست‌ساز یا سازگار با محیط زیست دوباره به سر جایشان برگردانید. سطح بیرونی همه وسایل آشپزخانه از یخچال و فریزر گرفته تا اجاق‌گاز و مایکرویو و هود همه را تمیز کنید.

 

کف

کف را برای آخر کار نگهدارید. بعد از اینکه مطمئن شدید همه جا به طور کامل تمیز شده، شروع به تمیز کردن کف کنید. بسته به نوع پوشش کف(سرامیک، پارکت، فرش و …) روش تمیز کردن نیز فرق می‌کند.

 

جاهای دیگر

فیلتر جاروبرقی، تارهای عنکبوت، جرم‌های اطراف درها و پنجره‌ها و کف اتاق‌ها را تمیز کنید. آثار انگشت روی درها، دستگیره‌ها و کلیدهای برق را پاک کنید.

 

چگونه خانه ای مرتب داشته باشیم ؟

نکته های مفید در خانه تکانی

روش هایی برای ساده کردن خانه تکانی | نکات خانه تکانی

 

منبع : bedunim.ir – meshoptv.net  – بیتوته

 

۲.۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا