زیبایی

روش های خانگی رفع چین و چروک پوست صورت و دستها

امروزه روش های زیادی برای کاهش رازهای جوانی ارائه میشود. امروز با روش هایی بسیار ساده و تهیه یک ماسک عالی شما را برای داشتن پوستی صاف و بدون چروک همراهی میکنیم.با ما همراه باشید.

 

رفع چین و چروک صورت با لیزر

رفع چین و چروک دور چشم , رفع چین و چروک پوست

 

روشهایی برای از رفع چین و چروک صورت

بانوان همواره به دنبال راهی هستند تا چین و چروک صورتشان را از بین ببرند که این خواسته با برخی روش‌های خانگی محقق می‌شود.

خانم ها همواره به دنبال راه هایی هستند تا زیبا و جوانتر به نظر برسند و از چین و چروک دور چشم هم عاجز هستند در اینجا به معرفی راهکارهایی می‌پردازیم که سبب از بین رفتن چین و چروک می‌شود.

 

گل قاصدک پوست شما را شاداب می‌کند

گل قاصدک سبب روشن شدن پوست می‌شود و از بین رفتن چین و چروک صورت خواهد شد، برای داشتن پوستی شاداب و بدون چین و چروک عصاره این گل را بر روی پوست صورت خود بمالید.

 

شیر و شکر را بر روی پوست صورت خود قرار دهید 

برای تمیز شدن سطح پوست و کاهش چین و چروک‌های صورت شیر و شکر قهوه‌ای را بجوشانید و پس از خنک شدن برروی پوست خود قرار دهید.

 

چای کیسه ای مرطوب را زیر چشمانتان قرار دهید 

قرار دادن چای کیسه ای مرطوب زیر چشم سبب ازبین بردن چین و چروک‌های صورت خواهد شد.

 

خواص مثبت آب آناناس در رفع چین و چروک صورت

آب آناناس از جمله بهترین درمان‌های از بین برنده چین و چروک است تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که آب آناناس به دلیل داشتن اسید آلفاهیدروکسی چین و چروک صورت را از بین می‌برد .

 

پوره ضد چروک درست کنید 

جهت از بین بردن چین و چروک و خط‌های تیره صورت نصف قاشق مرباخوری عسل و برشی از سیب زمینی را به حالت پوره در بیاورید و زیر چشم خود بمالید.

 

مواد طبیعی که چین و چروک صورت را از بین می‌برد

آلوئه ورا، آبلیمو و رزماری هم از جمله مواد غذایی هستند که سبب رفع چین و چروک صورت خواهد شد.

 

گلاب و خاصیت مثبتش 

از تاثیر مثبت گلاب بر روی پوست صورت نمی‌توان گذشت، گلاب نه تنها سبب روشن شدن پوست می‌شود بلکه چین و چروک صورت را هم رفع می‌کند.

 

 

معنی چروک پیشانی

چروک صورت ماسک

 

 

سفیده تخم مرغ پوست صورت را سفت می‌کند

سفیده تخم مرغ سبب سفت شدن پوست زیر چشم می‌شود و چین و چروک‌های صورت را کم می‌کند.

 

هرشب از روغن کرچک استفاده کنید 

برای جوان سازی و رفع چین و چروک‌های صورت هرشب قبل از خواب زیر چشمان خود را با روغن کرچک چرب کنید.

 

روغن هایی که چین و چروک را از بین می‌برد

روغن نارگیل، روغن بادام شیرین و روغن طبیعی صمغ کندر هم سبب رفع چین و چروک دور چشم خواهد شد.

 

ماساژ ضد چین و چروک صورت

همانطور که می دانید ماساژ صحیح پوست صورت در جوانسازی پوست و رفع چین و چروک بسیار موثر است پس برخلاف جهت چین و چروک ها پوستتان را ماساژ دهید. پیشانی را از پایین به بالا و به سمت کناره های صورت ماساژ دهید.

 

ماساژ صورت و عضلات اطراف چشم، پیشانی و دهان از جمله کاربردی ترین شیوه های پیشگیری از ابتلا به چروک پوست است. در صورتی که خانم های جوان از سنین ۲۵-۲۶ سالگی ماساژ شبانه صورت را به شیوه صحیح و به صورت مداوم داشته باشند، می توانند از بروز چین و چروک در صورت خود تا پایان مراحل میانسالی و اواخر دهه ۵۰ امیدوار باشند. استفاده از روغن ماهی به عنوان روغن ماساژ برای این منظور یکی از مناسب ترین شیوه های درمانی است که توسط بسیاری از درمانگران طب سنتی چین به آن توصیه شده است. برای این منظور کافی است  با مقدار اندکی از روغن ماهی سرانگشتان دست خود را آغشته کرده و عضلات صورت کنار لب ها، عضلات گونه، ابروها و اطراف چشم ها را به آرامی ماساژ دهید. بهتر است برای ارائه ماساژی دقیق و مناسب به عضلات صورت تان از مشاور یا کتاب هایی که در این زمینه منتشر شده کمک بگیرید.

 

ماساژ صورت با اسفناج تاثیر زیادی در فرم گیری عضلات صورت و آبرسانی و تغذیه  سلول های پوستی دارد. این ماسک از آن جهت که با برگ های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می شود علاوه بر آبرسانی به سلول های پوست به افزایش نشاط و شادابی آنها نیز کمک کرده و پوستی با نشاط و جوان به خانم ها هدیه می کند. برای تهیه این ماسک کافی است ۲ برگ اسفناج بزرگ و تازه را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. این کار موجب می شود تا برگ ها نرم و لطیف شود.

بعد از این مدت برگ ها را از شیر خارج کرده و آنها را به کمک قاشق یا هاونگ به صورت خمیر درآورید و روی صورت تان ماسک کنید. اجازه دهید این ترکیب ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت روی صورت تان بماند. سپس آن را با کمک آب نیمه ولرم بشویید.

 

ماسک آویشن و ماست

ماست را با مقداری آویشن , نعناع, پنیرک, و گل ختمی مخلوط کنید و مخلوط به دست آمده را بر روی سطح پوست صورت مالیده وبه مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت قرار دهید.

 

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل:

۱ عدد سفیده تخم مرغ ( سفیده تخم مرغ باعث سفت شدن پوست می گردد )

مقداری عسل ( عسل موجب رطوبت رسانی پوست می شود )

۴ قطره روغن رازیانه ( این روغن موجب صاف شدن چین و چروک می گردد و حالت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و باعث سفت شدن پوست می شود )

۴ قطره اسانس صندل ( این اسانس، بافت همبند را تقویت می کند و بدین طریق باعث بهبود گردش خون در پوست می گردد )

 

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

ابتدا پوست خود را کاملا تمیز نمایید. همه مواد را بخوبی با هم ترکیب کنید و سپس آن ماسک را روی پوست خود قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک را می توانید برای پوست گردن، ساعد و دست نیز استفاده نمایید.

 

 

ماسک پای مرغ برای صورت

ماسک ضد چروک پوست

 

روش های خانگی رفع چین و چروک پوست صورت و دستها

منبع: باشگاه خبرنگاران – نمناک -بیتوته

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا