دکوراسیون

دکوراسیون و رنگ اتاق خواب | بهترین چیدمان برای اتاق خواب

دکوراسیون یک خانه را بیان کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

چیدمان اتاق خواب کوچک

چیدمان اتاق خواب پسرانه , دکوراسیون و رنگ اتاق خواب

 

 

صورتحساب ها و برگه های مربوط به کار

برای بوجود آوردن یک مکان امن که به راحتی بتوان در آن استراحت کرد هر چیزی که به کارتان مربوط می شود را در اتاق دیگری نگهداری کنید. هرگز کامپیوتر و دفاتر کاری را در اتاق خواب قرار ندهید چون نیاز به آرامش دارید.

 

تکنولوژی

سعی کنید هر گونه صفحه نمایشی را از اتاق خواب دور کنید. زیرا این صفحات نور آبی و میدان های الکتریکی و مغناطیسی از خود منتشر می کنند. تنها چیزی که می توانید در اتاق خواب نگه دارید یک سیستم صوتی برای گوش دادن به یک موسیقی آرامبخش است. موبایل و تبلت را در نور روز استفاده کنید و حداقل یک ساعت قبل از خواب آن ها را خاموش کنید.

 

میز کنار تخت درهم برهم

پر کردن این میزها با گلدان های خالی و گیره های مو آسان است اما سعی کنید هر چیز غیرضروری را روی میز نچینید.

 

وسایل زیر تخت

پر کردن زیر تخت با جعبه ها و وسایل حس خوبی به شما نخواهد داد. سعی کنید تختی بخرید که نتوان زیر آن هیچ وسیله ای قرار داد یا اگر هم قرار است وسایلی زیر آن بچینید وسایل کم مصرفی مثل لباس های فصلی باشد.

 

لباس های انباشته شده

اگر می خواهید شب راحت بخوابید و صبح با آرامش بیشتری آماده شوید لباس ها را دور و بر تخت یا روی صندلی نچینید.

 

لوازم آرایشی غیر ضروری

لوازمی که روزانه یا در مناسبت های خاص مصرف می کنید را دم دست قرار دهید. اگر وسیله ای روی میز هست که چند ماه است استفاده نکرده اید آن را دور بیندازید.

 

کتاب

به جز یکی دو تا کتابی که مشغول خواندنشان هستید انباشته کردن کتاب ها در اطراف تخت و خاک خوردن آن ها انرژی منفی ایجاد می کند و آرامش را از اتاق خواب می گیرد.

 

چیدمان اتاق ناهارخوری

اتاق مستطیل بدون دیوار آزاد

برای میز ناهارخوری نیمکت، صندلی و مبل را با هم ترکیب کنید و اطراف میز بگذارید. البته هنگام خرید هم در فروشگاه ها همین ترکیب بندی را خواهید دید زیرا امسال این مدل مد شده و بسیار هم زیبا است. همان فرم مستطیلی اتاق را در چیدمان میز و صندلی ها در وسط اتاق رعایت و تکرار کنید. در اطراف اتاق نیز از انواع کمد یا کتابخانه می توانید استفاده کنید. زیر ناهارخوری نیز قالیچه ای بزرگ پهن کنید تا نیم متر از هر طرف بیرون بزند.

 

چیدمان اتاق ناهارخوری

اتاق چندمنظوره بزرگ

اگر حتی اتاق بزرگی دارید هم لازم نیست میز ناهارخوری پرتعداد خریداری کنید. بلکه به اندازه استفاده خود و مهمانانتان انتخاب کنید. مثلا اگر بیشتر از ۱۲ نفر استفاده ندارید، لازم نیست میز ۲۰ نفره بخرید فقط به این دلیل که اتاق بزرگ است. صندلی ها را طوری انتخاب کنید که بتوانید برای میزهای دیگر هم از آنها استفاده کنید. در اطراف اتاق کمد، بوفه یا کتابخانه قرار دهید. یا حتی می توانید فضایی هم برای نشیمن ایجاد کنید و برای این منظور، دو مبل و یک میز در گوشه ای از اتاق بچینید.

 

ترفندهای چیدمان اتاق ناهارخوری

سبک چیدمان

باید سبک اتاق ناهارخوری را برای خود تعیین کنید: به طور مثال، برای استفاده خانواده یا به سبک بوفه ای برای مهمانان؟ سبک های مختلف، مبلمان متفاوتی دارند، بنابراین باید نمونه هایی انتخاب کنید که برای ایده شما کاربردی باشند.

 

ترفندهای چیدمان اتاق ناهارخوری

مناسب فضا

برای اتاق های ناهارخوری کوچک، میزهای گرد بهترین گزینه برای انتخاب هستند. زیرا همه افراد می توانند به خوبی یکدیگر را ببینند. میزهای مربع یا مستطیل برای اتاق های کوچک انتخاب مناسبی نیستند زیرا طول و عرض آنها ممکن است با اتدازه اتاق تداخل داشته باشد.

 

ترفندهای چیدمان اتاق ناهاخوری

اندازه اتاق

میزناهارخوری و صندلی های آن باید حدود ۹۰ تا ۱۰۰ سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد. این امر برای رفت و آمد راحت تر بسیار ضروری است.

 

ترفندهای چیدمان اتاق ناهارخوری

اندازه گیری

برای قرار دادن میز و صندلی ها باید به فاصله آنها توجه داشته باشید. به طور مثال، فاصله میان هر دو صندلی باید ۱۵ سانتی متر باشد. یا میز باید ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر عرض و ۴۰ سانتی متر عمق داشته باشد.

 

ترفندهای چیدمان اتاق ناهارخوری

انباری دکوری

از دیوارهای اتاق ناهارخوری به عنوان انباری دیواری ستفاده کنید. در واقع باید قفسه و طبقه هایی به دیوار نصب کنید و در کنار وسایل تزئینی، وسایل لازم برای غذاخوردن را نیز روی آنها بچینید. برای تزئین این تاقچه ها می توانید از انواع گلدان، پارچ، ظروف چینی و … استفاده کنید که به غذاخوری ربط داشته باشد.

 

چیدمان اتاق خواب دخترانه

چیدمان اتاق خواب با وسایل ساده

 

ترفندهای چیدمان اتاق ناهارخوری

نورپردازی

آباژور و چراغ هایی برای اتاق ناهارخوری استفاده کنید تا نور محیط را بیشتر کنید. به طور مثال، می توانید لوستر زیبایی از سقف آویزان کنید و آباژورهایی در اطراف میز قرار دهید.

 

چیدمان اتاق خواب

باریک و دراز با یک پنجره

در صورت امکان، تخت خواب را روبه روی پنجره قرار دهید تا چشم انداز زیبایی داشته باشد. میز آرایش، مبل و آینه را درست در مقابل در ورودی قرار دهید. دو جفت نیمکت مبلی در پای تخت قرار دهید.

 

چیدمان اتاق خواب

اتاق مربعی، دو دیوار آزاد

تخت را درست در مرکز اتاق قرار دهید. پاتختی ها را دو طرف آن بگذارید و روی آنها آباژور قرار دهید. سعی کنید وسایل اضافه را داخل کمد دیواری جمع کنید. یا از دیوارهای اتاق با کمک تاقچه برای قرار دادن وسایل تزئینی استفاده کنید. در یک سمت تخت یا روبه روی آن نیز می توانید میز آرایش و آینه را بگذارید.

 

چیدمان اتاق خواب

اندازه تخت‌خواب

باید تخت را به اندازه اتاق انتخاب کنید. در اتاق های کوچک، ترجیحا از تاج تخت های کوتاه استفاده کنید. تاج های بزرگ و شکل و شمایل‌دار باعث کوچک تر دیده شدن  اتاق می شود. اندازه تاج تخت به سقف اتاق نیز بستگی مستقیم دارد. اگر اتاق بزرگ و سقف آن بلند است، تاج تخت بزرگی هم خریداری کنید.

 

چیدمان اتاق خواب

راه رفت و آمد

باید از هر طرف تخت به اندازه ۶۰ سانتی متر فضای خالی بگذارید تا بتوان راحت رفت و آمد کرد. هرگز تختخواب را در فاصله ۹۰ سانتی متری از در قرار ندهید زیرا مانع از رفت و آمد راحت می شود.

 

چیدمان اتاق خواب

حس راحتی

نیمکتی در پای تخت یا صندلی راحتی در گوشه ای از اتاق قرار دهید تا فضایی برای نشستن هم وجود داشته باشد. از آباژورها می توانید برای نوردهی صندلی و نیمکت نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید در کنار صندلی یک میز کوچک هم قرار دهید.

 

چیدمان اتاق خواب

در نظر گرفتن اندازه

در اتاق خواب های کوچک، از مبل، میز و صندلی های کمتری باید استفاده کنید تا اتاق بزرگ تر دیده شود.

 

چیدمان اتاق خواب

پنجره اتاق

اینکه تخت خواب را در محلی غیرمعمول قرار دهید هراس نداشته باشید. به طور مثال، اصولا تخت را زیر پنجره نمی گذارند و روبه روی آن قرار می دهند اما در مواقعی لازم است این قانون را در هم بشکنید. این کار باعث می شود تا اتاق بزرگ تر دیده شود.

 

چیدمان اتاق خواب یک نفره

چیدمان اتاق خواب

دکوراسیون و رنگ اتاق خواب | بهترین چیدمان برای اتاق خواب

منبع : bedunim.ir – بیتوته – برترین ها

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا