موفقیت

روزهای تعطیل چه کار کنیم و چه کارهایی نکنیم

خوشبختی و شادی کنیم؟ در این مقاله با راه کارهایی ساده برای لذت بردن از روزهای تعطیل در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

انشا در مورد یک روز تعطیل

در تعطیلات تابستان چه کار کنیم , روزهای تعطیل چه کار کنیم

 

روز تعطیل است اما شما دست از کارهای عادی که در طول هفته انجام داده اید بر نمی دارید! به این ترتیب هفته قبل را به هفته بعد پیوند می زنید. شاید خودتان متوجه نباشید اما طولانی شدن هفته با تکرار کارهای هفتگی در روز تعطیل باعث خستگی جسم و روح می شود. در روز تعطیل باید بعضی کارها را انجام و بعضی کارها را حتما انجام ندهید.

 

این کارها ممنوع است

بررسی پیغام ها ممنوع

در روز تعطیل از بررسی ایمیل ها، خبرها، بررسی پیغام های کاری و … خودداری کنید. اگر این کار را فقط در زمان خوردن صبحانه انجام می دهید، آن را هم در روز تعطیل ترک کنید.

 

قرار کاری ممنوع

روز تعطیل برای ورزش و تفریح و قرارهای صرفا تفریحی است. بنابراین هیچ نوع قرار کاری را به روز تعطیل موکول نکنید.

 

غذای حاضری ممنوع

حتی اگر مجرد هستید و حوصله درست کردن غذا در طول هفته را ندارید، این یک روز غذای حاضری نخورید.

 

صحبت نکنید

بهتر است اصلا تلفن همراه تان را خاموش کرده یا فقط به پیغام ها و تماس های غیر کاری پاسخ بدهید. حتی درگیر گپ و گفت درباره کار هم نشوید؛ چون به سرعت غرق تان خواهد کرد.

 

تا دیروقت کار کردن ممنوع

اگر برای گردش و تفریح و دورهمی در روز تعطیل شب زنده داری کنید، مشکلی نیست. به این دلیل که باید روان شما این رهایی را تجربه کند تا بتواند بیاساید اما نباید شب تعطیل برای انجام کار بیدار بمانید.

 

ورزش نکردن ممنوع

اگر کارها و برگه های امضا نشده روی میزتان تلنبار هم شده باشد، نباید یک برگ از آنها یا فکر انجام یکی از آنها را با خود به خانه آورده و در روز تعطیل جسم و ذهن تان را درگیر آنها کنید.

 

زنگ زدن ممنوع

تمام ساعت های بیدارباش (اعم از زنگ تلفن همراه، زنگ ساعت بالای سرتان، تنظیم روشن شدن تلویزیون یا رادیو برای بیدار شدن) را خاموش کنید. در روز تعطیل باید بدن به دلخواه خودش بیدار شود در غیر این صورت تا پایان روز عصبی و خسته خواهید بود.

 

این کارها آزاد و توصیه شده

صبحانه طولانی بخورید

اگر بودجه و زمان تان اجازه می دهد، حتما با دوستان یا خانواده برای صبحانه روز تعطیل، بیرون از خانه قرار بگذارید. اگر بودجه آن را ندارید، از روز قبل برای صبحانه مفصل روز تعطیل برنامه ریزی کنید. صبحانه را باید کامل، سر صبر و با اشتها میل کنید تا تلافی عجله های در طول هفته در آید.

 

برای خودتان بنویسید

اگر اهل نوشتن هستید، حتما در روز تعطیل زمانی را برای انجام این کار بگذارید. مطالعه هم می تواند در همین فرصت انجام شود.

 

ناهار کامل و سالم بخورید

اگر هر روز ناهار نمی خورید یا فست فود می خورید و اغلب هم با عجله و در زمان مشخص مجبور به خوردن آن هستید، این قانون را در روز تعطیل بشکنید. هر وقت احساس گرسنگی کردید، ناهار بخورید و سعی کنید بهترین و خوشمزه ترین ناهار دنیا را برای خودتان تدارک ببینید.

 

تفریح کنید

حتما با دوستان یا خانواده قرار تفریح بیرون از منزل و در منزل بگذارید. سعی کنید همه چیز را ساده و آسان برگزار کنید تا به شما و همه خوش بگذرد.

 

همه چیز را خاموش کنید

اگر بعد از ناهار استراحت می کنید، باز هم تمام زنگ ها را خاموش کنید. بگذارید در آرامش کامل استراحت کنید.

 

ورزش را فراموش نکنید

یک ساعت پیاده روی، شنا، فوتبال، وسطی، گل کوچیک و … همگی باعث می شود جسم و روان تان حال بهتری پیدا کند.

 

 

انشاء درباره ی فعالیت های یک روز تعطیل

انشا فعالیت های یک روز تعطیل

 

 

برای سفرهای کوچک برنامه بریزید

سفرهای یکروزه خارج از شهر هم گزینه خوبی برای تمدد اعصاب و تجدید قواست. این سفرها باید از نظر مسافت کاملا کوتاه و از نظر کیفیت تفریح، جذاب و عالی باشد.

 

استراحت کنید

درست است که اگر صبح زود یا عصر زودتر بیدار شوید، فرصت بیشتری برای استفاده از فرصت تان دارید اما اگر احساس خستگی می کنید به اجبار بلند نشوید.

 

 روزهای تعطیل برای افراد موفق چگونه است؟

هنوز روز تعطیلی نرسیده، عده ای زانوی غم بغل گرفته اند که چگونه این روز را بگذرانند؟ برای خیلی از ما یک روز تعطیل تنها برنامه های زندگی مان را به هم می ریزد و خستگی میهمانی رفتن ها و میهمان داری ها، رمقی برایمان نمی گذارد.روزهای تعطیل

اکثر ما بر این باوریم که اگر هفته سختی را پشت سر گذاشتیم، می توانیم در روزهای تعطیل استراحت مطلق داشته باشیم. اما افراد موفق همگی، یک ویژگی مهم دارند. آنها از همه روزها، از جمله روزهای تعطیل خود، نهایت استفاده را می برند. اگر می خواهید بدانید چه ویژگی هایی آنها را از دیگران متمایز می کند در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

 برنامه ریزی می کنند

افراد موفق نه تنها برای روزهای کاری، بلکه برای روزهای تعطیل خود نیز برنامه ریزی می کنند. در واقع اگر آنها برای روزهای تعطیل از قبل برنامه ای نداشته باشند، احتمال این که در کار خود غرق شوند زیاد است. البته این برنامه ریزی خیلی دقیق نیست و انعطاف پذیری بیشتری دارد. به عنوان مثال آنها برنامه ریزی می کنند تا با فرزندان شان به گشت و گذار بروند اما این که دقیقا به کجا بروند، چندان اهمیتی و احتیاج به برنامه ریزی دقیق ندارد.

 

کارهایشان را قبل از تعطیلات به اتمام می رسانند

افراد موفق کارهای ضروری خود را قبل از شروع تعطیلات به اتمام می رسانند، بنابراین دیگر فکرشان درگیر کارهای عقب افتاده نبوده و به سادگی از تعطیلات شان نهایت لذت را خواهند برد.

 

از تکنولوژی به دورند

از آنجا که ما از صبح که چشم هایمان را باز می کنیم تا شب با تکنولوژی در تماس ایم، تعطیلات زمان خوبی است که خودمان را از آنها دور کنیم. بنابراین تلفن همراه و لپ تاپ خود را حتی برای نیمی از روز یا چند ساعت از خود دور کنید.

 

در زمان های استراحت، به صفحه مانیتور زل نزنید. هر چه از تکنولوژی دورتر باشید، استرس شما کمتر، ذهن تان آزادتر و خواب راحت تری خواهید داشت.

 

با دیگران کاری ندارند

زمانی که شما در مسافرت به سر می برید، امکان این که دوستان یا همکاران تان با شما تماس بگیرند، زیاد است. اگر کار واجبی با آنها ندارید، برای این که تا جای ممکن از تکنولوژی به دور بمانید، از آنها بخواهید که در تعطیلات شما را تنها بگذارند. شاید فکر کنید که آنها به این امر واقف اند اما گاهی لازم است که به گوش خودشان بشنوند تا عمل کنند.

 

مدیتیشن می کنند

برنامه ریختن برای تعطیلات خوب است اما این برنامه لزوما به معنای انجام دادن فعالیت خاصی نیست. به عنوان مثال شما می توانید برای خودتان برنامه بریزید تا هیچ کاری نکنید، تنها در فضایی سرسبز دراز بکشید و از آرامش محیط لذت ببرید. افراد موفق همانطور که از تک تک لحظات شان به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند، به خوبی می دانند که استراحت و مدیتیشن نیز برایشان واجب است.

 

زمان شان را با خانواده می گذرانند

در طول هفته، به دلیل مشغله کاری، خیلی نمی توان زمان زیادی را به خانواده اختصاص داد اما تعطیلات زمان خوبی است تا این کمبود را جبران کرد. شاید شما دوستان زیادی داشته باشید و همیشه سرتان گرم باشد اما هیچکس جای خانواده را نخواهد گرفت.

 

ورزش می کنند

افراد موفق به اهمیت ورزش آگاهند. آنها می دانند که برای داشتن یک ذهن سالم و فعال، باید بدنی سالم داشت. بنابراین تنبلی نمی کنند و حتی در تعطیلات خود از ورزش و فعالیت بدنی غافل نمی شوند.

 

طبیعت گردی می کنند

تعطیلات زمان خوبی است تا به بیرون از خانه بروید و هوای تازه را نفس بکشید، به خصوص پس از یک هفته کاری شلوغ. مهم نیست که در چه ماهی از سال هستید، لباس هایتان را بپوشید و از طبیعت اطراف تان انرژی بگیرید. پابرهنه روی چمن ها راه بروید، کفش هایتان را در آورید و تنی به آب بزنید یا که برگ های درختان را لمس کنید. آنوقت خواهید دید که چقدر انرژی تان افزایش خواهد یافت.

 

به یک سفر کوتاه می روند

سفر رفتن یکی از کارهایی است که تاثیر زیادی بر روحیه افراد می گذارد. افراد موفق از کوچک ترین فرصت ها برای لذت بردن استفاده می کنند. به عنوان مثال آنها برای تعطیلات خود سفرهای کوتاه و ساده را انتخاب می کنند. برخی از سفرها خستگی ما را بیشتر می کند، اما اگر مکانی که تنها یک یا دو ساعت با شما فاصله دارد را انتخاب کنید، نه تنها خسته نمی شوید بلکه انرژی وافری نیز به دست خواهید آورد.

 

به علاقمندی هایشان می پردازند

فعالیت مورد علاقه شما چیست؟ ورزش، کتاب خواندن، خرید، نقاشی یا عکاسی؟ در روزهایی که زمان کافی دارید، سعی کنید کارهایی را که بدان علاقه دارید، انجام دهید، کارهایی که در طول هفته های شلوغ قادر به انجام آنها نیستید. با این کار خستگی اخیرتان به کل برطرف خواهد شد.

 

فکر کار را از سرشان بیرون می کنند

ذهن ما مدام در حال فکر کردن است به طوری که به سختی می توان فکرهای آشفته را از آن بیرون کرد، اما افراد موفق در این کار مهارت زیادی دارند. آنها در مورد اتفاق های آینده نگران نیستند یا به اشتباهاتی که در گذشته انجام داده اند، غبطه نمی خورند. به جای آن تمرکز خود را روی کارهایی که در حال حاضر باید انجام دهند می گذارند و از لحظه لحظه زندگی شان لذت می برند.

 

آنها به میزان کافی می خوابند

یدن ما احتیاج به استراحت دارد که این کار در طول هفته برایمان به اندازه کافی میسر نیست. افراد موفق از تعطیلات خود برای این کار استفاده می کنند. اگر چه آنها برنامه ریزی های خود را دارند اما از خواب شان نمی گذرند زیرا تا بدن انرژی از دست رفته خود را پس نگیرد، توان انجام فعالیت های دیگر را نخواهد داشت.

 

با تمرکز بالا کار می کنند

برخی از افراد موفق برای روزهای تعطیل خود به گونه دیگری برنامه ریزی می کنند. آنها از این فرصت استفاده می کنند و اگر برایشان امکان داشته باشد به محل کار می روند تا در سکوت و آرامش آنجا تمرکز بیشتری بر کارهایشان داشته باشند. در این شرایط بازدهی کاری که می کنند نیز دو برابر خواهد شد.

 

 برای زمان شان ارزش قائلند

زمان چون برق و باد در حال گذر است، به همین دلیل باید قدرش را بدانیم. افراد موفق نیز برای تک تک دقایق شان ارزش قائلند. به عنوان مثال اگر برنامه ای را دوست نداشته باشند، رک و رو راست به آن «نه» می گویند. در واقع آنها به دنبال فعالیت هایی که شادشان می کنند می روند تا در آینده پشیمان لحظاتی که گذشت، نشوند.

 

از تنهایی خود لذت می برند

موفق ترین افراد، آنهایی هستند که قدر خود را می دانند و برای شادی خود تلاش می کنند. آنها به خوبی می دانند که هیچ فردی جز خودشان مسئول شادی آنها نیست، پس از تنهایی خود نیز نهایت لذت را می برند.

 

در تابستان چکار کنم

اوقات فراغت خود را چگونه سپری کنیم؟

روزهای تعطیل چه کار کنیم و چه کارهایی نکنیم

منبع: هفته نامه همشهری شش و هفت – برترین ها – بیتوته – نمناک

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا