تناسب اندام

چگونه لباس بپوشیم تا لاغر به نظر برسیم | مخصوص افراد چاق

گاهی اوقات شرایطی به وجود می آید که فرصت ورزش و رسیدن به تناسب اندام را ندارید همچنین دوست دارید خود را لاغرتر نشان دهید. در این مقاله با نکاتی برای پوشش صحیح افراد چاق در خدمت شما هستیم. لطفا با ما همراه باشید.

 

مدل لباس مجلسی که لاغر نشان دهد

مدل مانتو برای لاغر نشان دادن چاقها , چگونه لباس بپوشیم تا لاغر به نظر برسیم

 

 

کفش های راحت بپوشید

برای این که پاها بلندتر و اندام لاغرتر نشان داده شود کفش هایی بپوشید که به رنگ پوستتان نزدیک است. مثل بژ، قهوه ای و هر رنگ دیگری که به رنگ پوستتان بیشتر بخورد. اگر جوراب شلواری می پوشید رنگ کفش باید مشابه رنگ جوراب باشد. نکته دیگر این که کفش های بند دار نپوشید چون قد شما کمی کوتاه تر نشان می دهد.

 

لباس های زیاد گشاد یا زیاد تنگ نپوشید

لباس های سایز بزرگ تر یا کوچک تر از خودتان نپوشید. این لباس ها هم نقص های اندام تان را برجسته تر می کند و هم شما را چاق تر نشان می دهد. لباسی که می پوشید باید اندازه خودتان باشد.

 

صاف بایستید

ژست مناسب همیشه اندام را زیباتر و کمر را باریک تر نشان می دهد. قوز کردن عادت بدی است که قد را کوتاه تر و اندام را چاق تر نشان می دهد. به علاوه در سلامت بدن نیز مشکل ایجاد می کند. همیشه پشتتان را صاف کنید و شکم را داخل بدهید.

 

تکنیک های کانتورینگ را یاد بگیرید

با کانتورینگ می توانید صورت و چانه را لاغرتر کنید. فقط باید نحوه استفاده از کانتورینگ های تیره و روشن را بلد باشید. قسمت هایی که می خواهید مخفی کنید را تیره کنید و قسمت هایی که می خواهید برجسته تر نشان داده شود را روشن کنید. در استفاده از رنگ های جیغ و روشن باید مراقب باشید. به عنوان مثال رژلب قرمز فک و چانه را برجسته تر نشان می دهد.

 

رنگ پوست را کمی تیره تر کنید

هر چه رنگ پوست تیره تر باشد سلولیت ها و چربی های اضافه کمتر نشان داده می شود. بنابراین می توانید از برنزر استفاده کنید. قبل از برنز کردن ابتدا پوست را تمیز کنید و اسکراب بدن استفاده کنید. سپس به پوست مرطوب کننده بزنید.

 

جنس پارچه مناسب انتخاب کنید

از لباس هایی که جنس ضخیمی دارند یا زیادی تنگ و چسبان هستند استفاده نکنید. برای این که نقص های بدن را بپوشانید پارچه های نرم و کشی انتخاب کنید.

 

اکسسوری های مناسب انتخاب کنید

شال بزرگ و لباس های یقه اسکی هیکل را کمی درشت تر نشان می دهد. شال را زیاد دور گردن نپیچید و لباس های یقه گرد یا یقه هفت بپوشید یا دکمه نزدیک یقه را نبندید.

 

نقص های اندامتان را برجسته تر نکنید

بعضی ها با بیش از حد پوشاندن می خواهند قسمت های مشکل دار بدنشان را پنهان کنند. اما این کار نتیجه برعکس می دهد چون بیشتر نظر دیگران را جلب می کند. به عنوان مثال اگر باسن بزرگ دارید شلوارهای جیب دار یا گلدوزی شده نپوشید.

 

با آرایشگر مو مشورت کنید

موهای حجیم و پف کرده تعادل ظاهرتان را به هم می زند. موها را کمی کوتاه کنید. موهای کوتاه خوب است و بهتر است گردن زیر موها پنهان شود. اگر دوست ندارید موها را کوتاه کنید قسمت بالای شانه را کمی حجیم تر کنید.

 

لباس مناسب برای فرم اندام

هر کسی چه چاق چه لاغر فرم اندام خاصی دارد که با دیگران متفاوت است. لباسی را انتخاب کنید که با فرم طبیعی اندام شما متناسب بوده و شما را در بهترین شکل نشان دهد. این کار به طور طبیعی شما را لاغرتر و زیباتر نشان خواهد داد. علاوه بر این همیشه لباس‌هایی بپوشید که دقیقا اندازه شما باشد لباس گشاد یا لباس بلند در هر صورت شما را چاق‌تر نشان خواهد داد.

 

برای اندام سیبی شکل لباس‌هایی مناسب است که روی بالاتنه و سرشانه تاکید کند، لباسی که در روی شکم آزاد بوده و در بقیه قسمت‌ها نسبتا تنگ یا اندازه باشد مثل بلوزی که خط کمرش زیر سینه باشد به اضافه شلوار جین تنگ.

برای اندام مستطیلی شکل باید لباسی انتخاب کنید که فرم اندام شما را ظریف‌تر و منحنی‌تر نشان دهد تا کمر شما باریک‌تر به نظر برسد. مانند لباس‌هایی که در کمر تنگ هستند و در پایین تنه گشاد می‌شوند.

اندام مثلث معکوس به طور طبیعی لاغرتر از آن چه که هست به نظر می‌رسد اما بهتر است از لباس‌هایی استفاده کنید که شانه‌ها را کم عرض‌تر و و پایین‌تنه را پرتر نشان دهد.

برای اندام ساعت شنی از لباس‌هایی استفاده کنید که رو باریکی کمر شما تاکید کندو تناسب میان بالاتنه و پایین‌تنه را نشان دهد.

برای اندام گلابی شکل سعی کنید بیشتر روی نیمه بالایی بدن تاکید کنید و تعادل بیشتری در اندام برقرار کنید. مانند یک شلوار گشاد یا راسته بدون جیب به همراه کت

 

ترفندهای آرایشی برای لاغرتر به نظر رسیدن

آرایش کنید: مطالعات نشان داده است خانم‌هایی که صورت چاقی دارند به طور کلی چاق‌تر از کسانی به نظر می‌رسند که صورت لاغرتری دارند بنابراین لاغر نشان دادن صورت باعث لاغر به نظر رسیدن شما خواهد شد. استفاده از ترفندهای آرایشی یکی از موثرترین روش‌ها برای لاغرتر به نظر رسیدن صورت است. با این ترفندها شما می‌توانید گونه‌ها را برجسته و استخوانی نشان دهید که البته نیاز به مهارت و تمرین زیاد دارد. اما توصیه می‌شود از آرایش زیاد خودداری کنید چون ظاهر شما را غیرواقعی جلوه خواهد داد. هنگام آرایش ترجیحا از رنگ‌های ملایم و طبیعی به جای رنگ‌های روشن و تند و زننده استفاده کنید.

 

برنزه کنید: حتما تاکنون متوجه شده‌اید کسانی که پوست روشن‌تری دارند نسبت به کسانی که پوست تیره‌تری دارند چاق‌تر به نظر می‌رسند. بنابراین برنزه کردن و داشتن پوست براق و نسبتا تیره با درخشش زیاد می‌تواند شما را از آن‌چه که هستید لاغرتر نشان دهد. اگر در مورد برنزه کردن تجربه‌ای ندارید بهتر است به سالن‌های آرایشی مراجعه کنید.

 

ترفندهایی در استایل لباس

اکسسوری مناسب استفاده کنید: اکسسوری‌ها نقش مهمی در لاغرتر به نظر رسیدن شما دارند و می‌توانند تناسبات بدن شما را شکل دهند. توجه کنید که هرچه اکسسوری مورد استفاده شما کیفیت بهتری داشته باشد تاثیر بیشتری در لاغرتر دیده شدن شما خواهد داشت:

 

 

چه رنگی لاغر نشون میده

لباس هایی که چاق نشان میدهند

 

 

از گن استفاده کنید. گن نوعی پوشش و لباس زیر است که فرم اندام را شکل می‌دهد و برای مواقع خاص مثل پوشیدن لباس مجلسی توصیه خوبی است. گن باید به اندازه کافی تنگ باشد تا اندام را شکل دهد و بر اساس فرم اندام شما انتخاب شود.

لباس زیر مناسب بپوشید. انتخاب لباس زیر مناسب نقش مهمی در لاغرتر به نظر رسیدن شما دارد. لباس زیر خود را حتما در سایز خود انتخاب کنید و آن را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر انتخاب نکنید چون این کار نه تنها شما را لاغرتر نشان نخواهد داد بلکه باعث به هم خوردن تناسبات اندام خواهد شد.

کفش پاشنه بلند بپوشید. داشتن پاهای بلند و کشیده هر کسی را لاغرتر و خوش‌اندام‌تر نشان خواهد داد. استفاده از این کفش‌ها را محدود کنید و به مدت زیاد و برای پیاده‌روی‌های طولانی از آن‌ها استفاده نکنید.

جواهرات مناسب استفاده کنید. استفاده از یک زنجیر بلند و کشیده اثری مشابه کفش پاشنه بلند دارد. از گوشواره‌های بزرگ و عریض استفاده نکنید چون صورت شما را پر و چاق نشان خواهد داد.

کمربند ببندید. اگر عرض کمر شما نسبت به بقیه قسمت‌ها کمتر است بستن کمربند باعث خواهد شد روی کمر شما تاکید شده و لاغرتر دیده شوید. کمربندهای تیره و عریض تاثیر بیشتری دارند.

 

از رنگ و طرح، عاقلانه استفاده کنید: رنگ‌ها و طرح‌های لباس نقشی اساسی در چاق یا لاغر به نظر رسیدن شما دارند چون این طرح و رنگ باعث خطای دید شده و درک ما را از بعد و حجم به وجود می‌آورند. در این مورد نیز باید بر اساس فرم اندام خود عمل کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 

مشکی بپوشید. رنگ مشکی سایه‌های روی بدن را از بین برده و شما را دوبعدی نشان می‌دهد در نتیجه لاغرتر به نظر می‌رسید. اما در استفاده از مشکی زیاد‌روی نکنید چون باعث غمگین شدن ظاهر شما خواهد شد.

رنگ‌های روشن بپوشید. شما می‌توانید از رنگ‌های روشن برای تاکید روی زیبایی‌های اندام استفاده کنید مثل کمر باریک.

از طرح‌های راه راه درست استفاده کنید. راه راه‌های عمودی باعث لاغرتر به نظر رسیدن شما می‌شوند در حالی که راه راههای افقی عکس این عمل می‌کنند. از این ویژگی‌ها می‌توانید برای شکل دادن به اندام استفاده کنید.

 

مدل مانتو که لاغر نشان دهد

چگونه لاغر نشان داده شویم؟

چگونه لباس بپوشیم تا لاغر به نظر برسیم | مخصوص افراد چاق

منبع : bedunim.ir – WikiHow – مجله قرمز – بیتوته

 

۳.۲/۵ - (۵ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا