زیبایی

تقویت ابرو | روش های خانگی پرپشت شدن ابرو

زیبایی آرزوی هر فردی است. راه های بسیاری برای پرپشت شدن ابرو ها وجود دارد. در این مقاله با روش های خانگی و کم هزینه پرپشت شدن ابرو ها در خدمت شما هستیم. لطفا با ما همراه باشید.

 

 پرپشت شدن ابرو در یک هفته

رشد سریع ابرو در یک هفته , تقویت ابرو

 

اهمیت ابروها در زیبایی ظاهری ما بسیار تاثیرگذار است. اما تحت تاثیر ناهماهنگی و یا عدم تعادل هورمون‌ها، کمبود مواد غذایی و کندن نامناسب موهای ابروها ۶ تا ۸ ماه زمان لازم است تا موهای ریخته شده دوباره رشد کنند و ابروها به حالت طبیعی خود بازگردند. با همه این تفاسیر متخصصین زیبایی ما را با راه‌حل‌های طبیعی و ساده‌ای آشنا می‌کنند که تهیه آ‌ن‌ها حتی در آشپزخانه منزل‌تان هم به راحتی امکان‌پذیر است. در ادامه مطلب امروز با چند روش موثر در این زمینه آشنا می‌شوید.

 

پرپشت شدن ابرو  یا تقویت ابرو با روغن کرچک

روغن کرچک حاوی ترکیبات شیمیایی بسیار خاصی است که در سایر دانه‌ها و یا روغن‌ها کمتر دیده می‌شود. این روغن را به آرامی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی هر یک ابروهای‌تان ماساژ دهید و بگذارید برای مدتی روی آن باقی بماند. بعد از ۳۰ دقیقه با آب ولرم و یک محلول پاک‌کننده مناسب صورت بشویید. این کار را تنها یکبار در روز تکرار کنید و در روزهای متوالی با مشاهده کوچکترین سوزش و یا احساس ناراحتی بلافاصله درمان را متوقف کنید.

 

پرپشت شدن ابرو با نارگیل و لیمو

یکی آبدار و دیگری حالت سفت و خمیری دارد اما ترکیب روغن نارگیل و پوست لیمو مطمئنا می‌تواند به رویش مجدد ابروهای‌تان کمک کند. یک چهارم فنجان روغن نارگیل را درون یک ظرف تمیز بریزید و چند تکه پوست لیمو هم اضافه کنید.

 

این ترکیب را به مدت دو هفته در محلی تاریک قرار دهید. بعد از چهارده روز، هر شب قبل از اینکه بخوابید بوسیله یک گوش‌پاک‌کن این ترکیب را  به حالت ضربه‌ای روی تمامی سطح ابروهای‌تان بمالید. به دلیل اینکه این ترکیب اغلب فاقد هرگونه عوارض جانبی برای پوست است می‌توانید از این درمان برای مدتی طولانی استفاده کنید. اگر می‌خواهید روزها از این درمان استفاده ‌کنید کافی است درست ۲ ساعت بعد از مصرف این محلول از در معرض مستقیم نور خورشید قرار گرفتن خودداری کنید.

 

پرپشت شدن ابرو با آلوئه‌ورا

اگر شما هم به دلیل کندن نامناسب و بی‌رویه موها، ابروهایی نازک دارید توصیه می‌کنیم حتما از شیره و یا عصاره آلوئه‌ورا استفاده کنید. برگ‌های آلوئه‌ورا را بکنید و فشار دهید تا شیره آن بیرون بیاید و بعد خیلی آرام آن را روی ابروهای‌تان ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. تاثیرات آلوئه‌ورا برای کمک به درمان پوست و رشد بیشتر و دوباره موها شگفت‌انگیز است.

 

پرپشت شدن ابرو با پیاز

گوگرد موجود در پیاز می‌تواند کمک موثری در پرپشت کردن و رشد سریع‌تر و مجدد موهای ابروها باشد. یک پیاز را له کنید و آب آن را به کمک یک گوش‌پاک‌کن روی پوست و زیر ابروها بمالید. سعی کنید به هیچ وجه آن را نشویید تا به طور کامل از مزایای استفاده از آن بهره‌مند شوید.

 

پرپشت شدن ابرو با تخم شنبلیله

مقداری تخم شنبلیله را له کنید تا خمیر شوند و شب‌ها درست قبل از اینکه بخوابید و یا صبح زود قبل از اینکه به حمام بروید این خمیر را روی ابروهای‌تان بمالید. می‌توانید برای اینکه خمیرتان نرم‌تر شود و انسجام بهتری پیدا کند کمی روغن بادام هم به آن اضافه کنید. روغن بادام موجب رطوبت بیشتر پوست‌تان هم خواهد شد.

 

تقویت ابرو و پرپشت شدن ابرو با شیر

شیر و سایر فرآورده‌های حاصل از آن مملو از پروتئین و انواع ویتامین‌ها هستند. یک گوش‌پاک‌کن را درون ظرفی حاوی مقداری شیر فرو کنید و شب‌ها روی ابروهای‌تان بمالید. خواص ذاتی و طبیعی شیر موجب تغذیه مناسب موها و ریشه‌های آن خواهد شد و صد البته که سریع‌تر هم رشد خواهند کرد.

 

  نکاتی برای رشد ابرو و ضخیم شدن ابرو و تقویت ابرو

 

برای رشد ابرو چی خوبه؟

پرپشت شدن ابرو با سیر

 

۱. غذاهای غنی از بیوتین و سالم بخورید.

اگر به دنبال ضخیم و پرپشت کردن موهای‌تان هستید لازم است که از غذاهای غنی از بیوتین بیش‌تر مصرف کنید زیرا بیوتین نقش مهمی در بهبود رشد مو دارد. همچنین لازم است رژیم غذایی سالمی داشته باشید تا بدن شما در بهترین حالت باشد. به یاد داشته باشید که غذاهای سالمی که دارای ویتامین، پروتئین، امگا ۳، آهن و غیره هستند، بخورید.

 

۲. از سرم‌های خاصی استفاده کنید.

برخی از سرم‌ها کمک می‌کنند تا ابروها یا موهای‌تان سریع‌تر رشد کنند. بهترین سرم حاوی پپتیدها است، ترکیبی که روند رشد مو را تقویت می‌کند. با توسعه‌ی صنعت زیبایی، پیدا کردن یک سرم مناسب برای شما کار چندان دشواری نیست.

 

۳. از آرایش کردن پرهیز کنید.

اگر چه با آرایش، شما می‌توانید فورا ابروهایی پهن و یک‌شکل داشته باشید، اما آرایش باعث جلوگیری از رشد ابرو می‌شود. فاندیشن، پودر و بسیاری از محصولات زیبایی دیگر می‌توانند فولیکول‌های مو را مسدود کنند و روی آنها تاثیر منفی بگذارند. بنابراین تا آن‌جا که می‌توانید از آرایش کردن پرهیز کنید تا ابروها بتوانند بهترین شرایط را برای رشد داشته باشند.

 

۴. از مصرف لوسیون و کرم پرهیز کنید.

آیا شما شگفت‌زده شدید از این‌که لوسیون و کرم نیز می‌توانند روی ضخامت و پرپشتی ابروهای‌تان تاثیر بگذارند؟ چنین تاثیری به این دلیل است که لوسیون و کرم می‌تواند فولیکول‌های مو را مسدود کنند و از فرآیند تنفس تارهای مو جلوگیری کند. بنابراین، ابروهای شما شرایط مناسب را برای رشد نخواهند داشت. به همین دلیل، شما باید برای این قسمت به جای لوسیون یا کرم از وازلین استفاده کنید.

 

۵.  ماساژ

ماساژ کمک می‌کند تا گردش خون بهبود بیابد و پوست شما، و همچنین فولیکول‌های مو مواد مغذی بیش‌تری را جذب کند. شما باید دو بار در روز ابروهای خود را ماساژ دهید. برای رسیدن به نتایج بهتر با استفاده از این روش، بهتر است با ژل یا روغن معطر ماساژ را انجام بدهید.

 

۶. شانه زدن تارهای ابرو برای تحریک رشد ابرو

شانه زدن یا مسواک کشیدن روی ابروها باعث تحریک گردش خون می‌شود. این روش همچنین می‌تواند مواد مغذی و اکسیژن را به تمام ابروهای شما برساند. شانه کردن ابروها با یک برس نرم، به شما همچنین کمک می‌کند تا از شر سلول‌های مرده‌ی پوست خلاص شوید و از شکستگی تارهای مو نیز جلوگیری خواهد شد.

 

۷. برای رشد ابرو آب بنوشید.

آب نقش مهمی در بدن ما ایفا می‌کند. اعتقاد بر این است که مصرف آب به اندازه‌ی کافی بدن شما را در بهترین شرایط برای رشد موها و ابرو قرار می‌دهد. همچنین، اگر پوست شما بیش از حد خشک باشد، فولیکول‌های مو پر از پوست‌های مرده خواهد شد. در نتیجه، تارهای ابرو به سختی می‌توانند رشد کند. اطمینان حاصل کنید که هر روز دست کم ۲ لیتر آب می‌نوشید.

 

۸. خواب خوب و کافی داشته باشید.

خواب به جلوگیری از بالا رفتن فشار خون کمک می‌کند و شرایط سلامت شما را بهبود می‌دهد. تنها زمانی که شما به اندازه‌ی کافی بخوابید، بدن‌تان در بهترین وضعیت برای هر نوع عملکردی قرار می‌گیرد. بنابراین، اگر دوست دارید ابروهای‌تان به طور طبیعی رشد کنند، به یاد داشته باشید که دست کم ۶ تا ۷ ساعت در روز بخوابید.

 

۹. رویه‌سابی کنید

رویه‌سابی و لایه‌برداری می‌تواند پوست مرده را از فولیکول‌های مو حذف کند و به این ترتیب تارهای مو می‌توانند سریع‌تر رشد کنند. همچنین، لایه‌برداری کمک می‌کند گردش خون زیر پوست بهتر شود و شرایط خوبی برای رشد ابرو ایجاد می‌کند. بنابراین، اگر شما به دنبال راه‌حلی برای ضخیم و پرپشت کردن ابروها هستید، این روش درمانی را نادیده نگیرید. شما می‌توانید یک مسواک نرم را برای رویه‌سابی و لایه‌برداری پوست استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که صورت خود را پس از انجام این کار بشویید.

 

۱۰. رطوبت

ممکن است کاملا غیر منطقی باشد که به شما توصیه کنیم ابروهای‌تان را مرطوب نگه دارید اما نه از کرم و نه از لوسیون استفاده کنید. در حقیقت، مهم است که ابروهای‌تان را مرطوب کنید، چرا که تارهای ابرو با این کار قوی‌تر خواهند شد. با این حال، به یاد داشته باشید که لوسیون یا کرم سبک­تری انتخاب کنید مانند ژل مرطوب‌کننده به طوری که بتواند به خوبی جذب فولیکول‌های موهای ابرو شود.

 

نمی‌توان انکار کرد که ابروها در تعریف ویژگی‌های صورت شما نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. از آن‌جایی که درحال‌حاضر ابروهای پهن مد هستند، بسیار خوش شانس هستید اگر که به طور طبیعی ابروهایی پر و پهن دارید. با این حال، کسی که ابروهای مورد نظر را نداشته باشد، نباید ناامید شود و بهتر است این روش‌ّها را برای داشتن ابروهایی پهن‌تر امتحان کند. اگر چه آرایش می‌تواند شما را برای به‌دست آوردن ابروهایی زیبا کمک کند، اما راه‌هایی طبیعی برای پر و ضخیم کردن ابروها وجود دارد.

 

در این مقاله، ۲۰ داروی خانگی رشد ابرو و ۱۰ نکته وجود داشت که می‌توانید خودتان در خانه امتحان کنید. این‌ها همه روش‌هایی طبیعی هستند که انجام دادن‌شان مستلزم زحمت زیادی نیست. تمام کاری که باید انجام دهید این است که درمانی را که بیش از بقیه برای شما مناسب است انتخاب کنید و آن را انجام بدهید. و آخرین نکته‌ای که باید بدانید این است که، برای رسیدن به نتایج خوب باید زمان صرف کنید، بنابراین برای ضخیم و پرپشت کردن ابروها مهم است که صبور باشید!

 

 تاثیر وازلین بر ابرو

راه های خانگی پرپشت شدن ابرو

تقویت ابرو | روش های خانگی پرپشت شدن ابرو

منبع : salamatism.com – بازده – بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا