مد و لباس

طرز پوشش افراد چاق | اصول شیک پوشی افراد چاق

نوع پوشش برای افراد چاق همواره انتخابی سخت و طاقت فرسا بوده است. پوشش مناسب برای این افراد باید همواره به گونه ای باشد تا آنها را لاغرتر نشان دهد. در اینجا با نکات مهمی برای پوشش افراد چاق در خدمت شما هستیم. لطفا با ما همراه باشید.

 

تیپ اسپرت مردان چاق

طرز پوشش افراد چاق

 

لباس های هم رنگ انتخاب کنید

سعی کنید لباس‌هایتان از سر تا پا یک رنگ باشند. حتی جوراب شلواری و کفش نیز شامل این نکته می‌شوند. همچنین رنگ‌های تیره اندام را باریک و بلندتر نشان می‌دهند. استفاده از رنگ‌هایی مانند مشکی، سرمه‌ای، بنفش پررنگ و سبز یشمی ‌اندام شما را زیباتر نشان می‌دهند.

 

لباس هایی را انتخاب کنید که اندازه اش برای شما مناسب باشد

در اندازه لباس دقت کنید. برای خانم های کوتاه قد، پوشیدن لباس هایی که درست اندازه تنشان است بهتر است. پوشیدن لباس‌های گشاد برای آن گونه خانم ها مناسب نیست. لباس خیلی تنگ نیز توصیه نمی‌شود. خانم های کوتاه قد همچنین باید از پوشیدن لباس هایی که در آن پارچه زیادی به کار رفته است پرهیز کنند زیرا حجم زیاد پارچه، اندام را چاق تر نشان می دهد.

 

لباس هایی با طرح های عمودی را انتخاب کنید

با پوشیدن لباس هایی که طرح های عمودی دارند، خانم های کوتاه قد، بلند و باریک‌تر به نظر خواهند رسید. خطوط عمودی باعث می‌شوند چشم های بیننده به جای اینکه از چپ به راست حرکت کند، از بالا به پایین حرکت کند. اگر قصد پوشیدن لباسی با طرح های عمودی را دارید، توجه کنید که این طرح های نباید خیلی پهن و زیاد باشند. مثلا شما نباید یک پیراهن با طرح های عمودی را با یک شلواری که همین طرح ها را دارد بپوشید.

همچنین ممکن است طرح های عمودی فقط بر قسمتی از لباس وجود داشته باشند، مثلا وسط لباس. چنین طرحی نیز مناسب خواهد بود. خطوط افقی، برعکس خطوط عمودی، باعث چاق و پهن تر دیده شدن اندام می‌شوند. به همین دلیل هم خانم های کوتاه قد باید از پوشیدن چنین طرح هایی پرهیز کنند.

 

پیراهن‌های یقه هفت را انتخاب کنید

پیراهن های یقه هفت به بلند تر دیده شدن بالاتنه شما کمک خواهد کرد.

 

از پوشیدن لباس‌هایی با پارچه‌های ضخیم خودداری کنید

پارچه‌های ضخیم و حجیم برای خانم‌های کوتاه قد گزینه مناسبی نیست. البته این به معنا نیست که این خانم‌ها باید به طور کلی از پوشیدن لباس‌های ضخیم خودداری کنند، اما بهتر است تا می‌شود لباس‌هایی ظریف بپوشند. هر چه لباس ضخیم‌تر باشد، اندام بزرگتر به نظر خواهند رسید. در فصل زمستان نیز توصیه می‌شود از ژاکت‌های ظریف اما گرم، مانند پشم استفاده کنید.

 

کفش های پاشنه بلند بپوشید

کفش پاشنه بلند یکی از بهترین راه‌های بلند قد به نظر رسیدن است. هر نوع کفش پاشنه بلندی مناسب است اما از پوشیدن کفش‌هایی که بند آنها به دور قوزک پا پیچیده می‌شود پرهیز کنید. این نوع کفش‌ها پاها را چاق و کوتاه تر نشان می‌دهند. از آنجا که معمولا کفش‌های پاشنه بلند راحت نیستند و به کمر و پاهای خانم‌ها فشار می‌آورد، سعی کنید حتما گزینه‌های با کیفیت را در نظر داشته باشید.

 

دامن کوتاه گزینه مناسبی نیست

از دامن‌ها و پیراهن‌های کوتاه استفاده نکنید. شاید دامن‌های کوتاه برای خانم‌های بلند قد که پاهایی کشیده و بلند دارند بسیار زیبا باشد، اما تاثیر این دامن‌ها برای خانم‌های کوتاه قد اینگونه نیست. کوتاه بودن دامن باعث کوتاه و پهن‌تر دیده شدن پاها می‌شود و در نتیجه قد به طور کلی کوتاه‌تر به نظر برسد.

 

از کیف های بزرگ اجتناب کنید

سعی کنید تا می‌توانید از کیف‌های بزرگ دوری کنید. کیف‌های بزرگ باعث می‌شوند خانم‌های کوتاه قد کوچکتر و کوتاه‌تر به نظر رسند. بهتر است به جای کیف‌های بزرگ از کیف‌هایی با اندازه کوچکتر استفاده کنید تا اندام‌تان متناسب‌تر به نظر رسد.

 

از شلوارهای پاچه تنگ دوری کنید

خانم‌های کوتاه قد باید سعی کنند تا می‌توانند از شلوارهای راسته یا پاچه گشاد استفاده کنند. وجود شلوارهای پاچه تنگ در بازار در سایزها و اندازه‌های مختلف به این معنا نیست که این شلوارها برای همه مناسب هستند. خانم‌های کوتاه قد و چاق با این شلوارها کوتاه‌تر به نظر می‌رسند. همچنین شلوارهایی با جیب‌های زیاد و پف دار نیز برای این افراد مناسب نیستند.

 

از کمربندهای باریک استفاده کنید

کمربندهای باریک برای خانم‌های کوتاه قد مناسب‌تر است. در عین حال استفاده از کمربند باعث می‌شود کمر باریک‌تر به نظر برسد. اما کمربندهای پهن باعث می‌شوند هیکل از لحاظ بصری به دو قسمت تقسیم شود و هدف ما، که بلندتر به نظر رسیدن اندام است، محقق نشود.

 

نباید فقط لباس‌های گشاد و بی‌شکل بپوشیم و خودمان را از خوش‌تیپی محروم کنیم! درست است که لباس بر اندام متناسب زیبایی دوچندانی دارد اما اگر افراد چاق هم دقت بیشتری در انتخاب لباس کنند، مسلما می‌توانند از زندگی‌شان بیشتر لذت ببرند؛ فقط کافی است باید و نبایدهای این راه را بشناسند!

 

بلوز روشن مناسب شما نیست .

وقتی بالاتنه‌تان چاق‌تر است، رنگ بلوز انتخابی شما بهتر است تیره باشد و شلوار متناسب با اندام شما هم شلوارهای پاچه‌گشاد یا دامن‌های بلند است؛ استفاده از یک دستمال گردن با طرحی ساده، زیبابی لباس‌های شما را تکمیل می‌کند. هوشمندانه لباس بپوشید

 

لباس گشاد ممنوع

اصلا مهم نیست که سایز شما xxxxL است یا کمتر و حتی بیشتر! لطفا طبیعی رفتار کنید و اینقدر اصرار نداشته باشید که اندام‌تان را بپوشانید. باور کنید با پوشیدن لباس‌های بزرگتر از سایز واقعی خودتان، شما لاغرتر نشان داده نمی‌شوید که هیچ، بلکه اطرافیان فکر می‌کنند خیلی چاق‌تر از این هستید! بهتر است هنگام انتخاب لباس، لباس‌های خوش‌دوختی پیدا کنید که با برش‌های متفاوت، شکست دید ایجاد کرده و باعث اعتماد به نفس شما شود.

 

لباس‌هایی که به صورتی بدشکل و نامناسب از بدن آویزان می‌شود و برای شما گشاد هستند، تنها شما را از آنچه که واقعا هستید، بزرگ‌تر نشان می‌دهد. در عوض استفاده از لباس‌هایی که بدون احساس تنگ بودن در آن‌ها، برآمدگی و انحنای بدن شما را کمتر نشان بدهد مناسب‌تر است.

 

پیراهن کمردار را فراموش نکنید .

در پیراهن‌های کمردار، شما می‌توانید قسمت بالا و کمر خود را طوری تنظیم کنید که برآمدگی و انحنای بدن شما را کاملا درست و متناسب نشان بدهد: چسبیده و اندازه و متناسب بدن، اما نه خیلی تنگ. پارچه‌های نرم و لطیف، می‌تواند چاقی قسمت بالا و پایین بدن شما را بپوشاند، در حالی که پارچه‌های سفت و شق و رق، خطوطی غیر‌طبیعی ایجاد می‌کنند.

یقه هفت، با لبه برگرد یا بدون آن، هر ۲ برای خانم‌هایی که بالاتنه بزرگی دارند، می‌تواند اثر مشابهی بگذارد.

 

کفش‌های بند‌دار نپوشید

وجود بند (نازک و پهن فرقی نمی‌کند!) روی قوزک پا، پایین ساق پا را درشت‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد. شما می‌توانید در عوض پاشنه‌های سه‌گوش و تو‌پر را امتحان کنید که ضخامت کف پا را با ماهیچه ساق پای شما متناسب و متعادل می‌کند و همچنین نسبت به پاشنه‌های بلند معمولی تکیه‌گاه بهتری برای شما ایجاد می‌کند.

 

ژاکت‌ها و پلیورهای بزرگ و شل نپوشید

یک پلیور بزرگ شما را بزرگ و چاق‌تر از آنچه هستید، نشان می‌دهد. بدترین ژاکت‌ها آن‌هایی هستند که روی کمر و بالای پاها خطوط و راه‌های برجسته‌ای دارند که باعث جلب توجه دیگران به آن قسمت‌ها می‌شود و خط کلی بدن شما را تفکیک و مشخص می‌کند.

 

 مدل لباس مردانه سایز بزرگ

چاق های خوشتیپ

رنگارنگ نپوشید!

بهتر است به جای این‌که رنگ بلوز و شلوارتان خیلی متفاوت باشد، لباس‌های هم‌رنگ یا رنگ‌های نزدیک به هم انتخاب کنید؛ در عوض دیگر اندازه شکم، نشیمنگاه، پهلو و … توی ذوق نمی‌زند!

 

از پارچه‌های صاف و نرم استفاده نکنید!

اگر پهلو و پایین‌تنه‌تان چاق است، بهتر است به جای دامن‌های راسته با پارچه‌های نرم و لطیف، از دامن پلیسه استفاده کنید.

 

لازم نیست شلوارهای راسته را فراموش کنید

چه کسی گفته که شلوارهای راسته و چسبان فقط برای افراد لاغر است؟ اگر بالای پای چاقی دارید اما قدتان بلند است، یک تونیک با یک شلوار راسته کاملا برازنده‌تان خواهد بود.

 

 

کمربندتان را روی شکم‌تان نبندید!

این‌که دور کمر شلوار،‌ یک فضای خالی وجود دارد، دلیل بر این نیست که شما حتما باید کمربند ببندید؛ حالا اگر اصراری به استفاده از آن دارید، سعی کنید کمربندتان را زیر شکم، یعنی درست در انتهای تی‌شرت‌تان ببندید، زیرا فضای اضافه‌تری ایجاد می‌شود که کسی متوجه‌ آن نخواهد شد.

 

این‌قدر موهای‌تان را کوتاه‌ نکنید!

باور کنید یا نه، اندازه موها تاثیر زیادی برای لاغر یا چاق نشان دادن فرد دارد. آقایان بهتر است موهای‌شان را کمی بلندتر از حد معمول نگه دارند که خب این روزها هم مد است! در واقع باید موهای جلوی سر خود را بلندتر و کنار گوش‌ها و پشت سر را به اندازه متوسط، با یک خط ریش سایز متوسط، کوتاه کنید.خانم‌ها هم که هر قدر موهای‌شان بلندتر باشد، نه‌تنها زیباتر است، بلکه باریک‌تر نشان داده می‌شوند.

 

گردنبندهای کوتاه نبندید .

گردنبند شما هر قدر بلندتر بوده و رنگش روشن‌تر باشد، بیشتر جلب توجه کرده و یک خط عمودی فرضی روی اندام شما ترسیم می‌کند که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در ضمن اگر گوشواره‌های‌تان بلند باشد، ‌باعث می‌شود صورت‌تان لاغرتر نشان داده شود.

 

شلوارهای خمره‌ای نپوشید!

شلوارهایی که دمپای‌شان باریک‌تر است، بالای پا شما را حتی پهن‌تر و بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهند. در عوض می‌توانید از شلوارهای تمام راسته یا به اصطلاح «بگی» استفاده کنید.

 

بالاتنه شلوغ را فراموش کنید

اگر بالاتنه‌تان چاق است،‌ از پوشیدن هر نوع پیراهن و تی‌شرتی که قسمت بالای آن طرح‌دار بوده یا هر نوع تزئینی دارد، خودداری کنید؛ چون این نوع لباس تنها به حجم نیمه بالایی بدن شما می‌افزاید.

 

کیف‌های کوچک دست نگیرید .

کیف دستی‌های مجلسی و کوچک، شاید زیبا و جالب باشند، اما حمل کردن آن شما را به طور نامناسبی بزرگ نشان می‌دهد. ترجیحا کیفی انتخاب کنید که اندازه بزرگی آن با بدن شما متناسب باشد.

 

بادگیر و کاپشن‌های پفکی نپوشید .

شما نباید از لباس‌هایی مثل جلیقه‌های بادگیر و در کل، لباس‌هایی که یک لایه اضافی دارند، استفاده کنید. در ضمن باید دقت کنید سایز دور گردن لباس رسمی که انتخاب می‌کنید، دقیقا اندازه گردن یا حداکثر یک سانتی‌متر بزرگ‌تر باشد. هنگام خرید لباس، سعی کنید که بلوزهای بزرگ را با بافت‌‌های درشت، انتخاب کنید و از پوشیدن جلیقه‌های ایستاده بپرهیزید.

 

دامن کلوش را کنار بگذارید .

وقتی پایین‌تنه چاقی دارید، نباید از دامن‌هایی که تنها یک برش خورده‌اند، استفاده کنید. پوشیدن شلوارهای چسبان و تنگ با کفش‌های تخت یا دامن هایی که تا سر زانو می‌رسند و مدل آن‌ها کلوش است، اصلا برازنده شما نیست. همچنین شما نباید از شلوارهایی که در کناره‌هایش جیب دارند، یا کت و جلیقه‌های کوتاه استفاده کنید.

 

گل ریز و درشت ممنوع!

اگر شکم بزرگی دارید، بهتر است از انتخاب لباس‌هایی که پارچه نازکی داشته یا طرح‌های درشت یا حتی گل‌ریز دارند، بپرهیزید که فقط باعث بدهیکل شدن شما می‌شوند. در کل شما نباید از لباس‌های کشی که جذب بدن‌تان می‌شود استفاده کنید و می‌توانید با پوشیدن دامن‌های زیپ‌دار با رنگ تیره و مات شکم خود را به داخل جمع کنید. همچنین باید ژاکت‌هایی بپوشید که بلند هستند و روی شکم شما را می‌پوشانند تا در کل اندام شما باریک‌تر به‌نظر آید.

 

دامن کوتاه و کفش تخت؟! هرگز!

وقتی مچ و ساق پای‌تان چاق است، بهتر است از دامن‌هایی که تا زیر قوزک پا ارتفاع دارند استفاده کنید. همچنین بهتر است از کفشی استفاده کنید که حداکثر ۶ سانتی‌متر ارتفاع پاشنه آن باشد، در غیر این صورت نامتناسب به نظر می‌رسید.

 

شق و رق نپوشید!

پارچه لباس‌های‌تان نه خیلی سفت و محکم و نه خیلی نرم و نازک باشد! در مقابل، سعی کنید از لباس‌های تیره رنگ با جنس کتان یا لنین و شلوارهایی که دقیقا روی کمر قرار می‌گیرند، استفاده کنید. در ضمن بهتر است شلوار و جلیقه‌تان هم‌رنگ باشد.

 

شلوار پارچه‌ای انتخاب آخرتان باشد!

سعی کنید تا حد امکان به سراغ شلوارهای پارچه‌ای نروید. بر عکس شلوارهای جین برای شما بسیار مناسب هستند، آن هم جین‌هایی با رنگ تیره. سرمه‌ای از آن دسته رنگ‌هایی است که می‌تواند بین افراد چاق حسابی محبوب شده و به یکی از نمادهای خوش‌پوشی تبدیل شود.

 

عکس مردان چاق

پوشش خانم های چاق

طرز پوشش افراد چاق | اصول شیک پوشی افراد چاق

 

منبع : zendegionline.ir – ایران ناز – بیتوته

 

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا