مد و لباس

نکات مهمی برای خرید دستکش مناسب

محافظت از دست ها در برابر آسیب های فیزیکی و سرما مسئله ایست که شاید زیاد به آن اهمیت نمیدهیم. امروز نکات مهمی برای خرید دستکش های مناسب را برای شما گردآوری کرده ایم. با ما همراه باشید.

 

 دستکش مردانه بافتنی

خرید دستکش

 

از برندهایی خرید کنید که نیم سایز هم ارائه میدهند

یکی از مشکلات جدی در خرید دستکش چرم اندازه بودن آن است. دستکش‌های چرم به دلیل نداشتن خاصیت کشسانی با دستکش‌های بافتنی متفاوت هستند و حتما باید دستکشی که می‌خرید کاملا اندازه شما باشد تا در آن احساس راحتی کنید. از ظاهر دستکش که نمی‌توان به اندازه بودن آن پی برد و اگر دستکش شما تنگ باشد یا انگشتان شما داخل آن را پر نکند شما خرید درست و موفقی نداشته‌اید. اگر دستکش چرم کیفیت ساخت خوبی داشته باشد پس از یک یا دو هفته دستکش به دلیل خاصیت فرمگیری چرم تا حدودی اندازه دست شما می‌شود اما اگر کیفیت چرم مناسب نباشد حالت شل و آویزان روی دست پیدا می‌کند. شما بباید در لحظه خرید دقت و توجه زیادی روی اندازه بودن دستکش داشته باشید و دستکشی بخرید که دقیقا اندازه دست شما باشد یا کیفیت چرم آن طوری باشد که فرم دست را به خود بگیرد. گاهی یک سایز فاصله زیادی ایجاد می‌کند و لازم است که بین دو سایز هم سایزهای وجود داشته باشد تا اندازه دست شما شود. به همین دلیل توصیه می‌شود از برندهایی خرید کنید نیم سایز و حتی یک چهارم سایز را هم در سایزبندی محصولات خود دارند.

 

حداقل دو جفت بخرید تا جایگزین کنید

هر چیزی که از الیاف و مواد طبیعی تهیه شده باشد به مرور زمان و با استفاده مکرر کهنه می‌شود. چرم و الیاف کشمیر و پشم هم در این دسته هستند و اگر مکرر و بدون استراحت مورد استفاده قرار بگیرند عمر آن‌ها کاهش می‌یابد. بنابراین اگر دستکش چرم یا پشمی تهیه کرده‌اید لازم است برای افزایش عمر دستکش، آن را یک روز درمیان استفاده کنید تا بافت چرم و پشم قابلیت بازسازی داشته باشد و بتواند فرم خود را به دست آورد. اگر یک جفت دستکش داشته باشید نمی‌توانید این اصل را رعایت کنید مگر این که یک روز درمیان دستکش به دست نکنید پس توصیه می‌شود که هنگام خرید دستکش به خصوص دستکش چرم اگر دستکشی باکیفیت و اندازه و مناسب خودتان پیدا کردید حداقل دو جفت از آن خریداری کنید تا بتوانید با جایگزین کردن آن‌ها عمر دستکش‌ها را افزایش دهید. فراموش نکنید که این کار تنوع استایل شما را نیز بالا می‌برد.

 

خرید دستکش را متناسب با شرایط آب و هوایی انجام دهید

یک دستکش مناسب باید آستر مناسبی هم داشته باشد که معمولا از جنس پشم، کشمیر یا خز است. داشتن یا نداشتن آستر و نوع و جنس آن نقش مهمی در میزان گرم کردن دستکش دارد به طور مثال اگر دستکشی آستر نداشته باشد تا زمانی که دمای هوا بالای صفر درجه سانتیگراد باشد مناسب است. دستکش‌هایی که آستر از جنس کشمیر دارند را می‌توانید تا دمای ۹ درجه زیر صفر هم بپوشید و دستکش‌های با آستر خز برا دمای پایین‌تر از این هم مناسب هستند و دستان شما را به خوبی گرم نگه می‌دارند. پس قبل از خرید دستکش لازم است که شرایط آب و هوایی منطقه سکونت خود و زمانی را که بیرون از منزل هستید در نظر داشته باشید و جنس و ضخامت و نوع آستر دستکش را بر اساس آن انتخاب کنید. مثلا اگر هر روز هفت صبح از منزل خارج می‌شوید باید دمای آن زمان را در یک روز زمستانی در نظر داشته باشید و خرید خود را متناسب با آن انجام دهید.

 

جنس دستکش و آستر آن را به خوبی بشناسید

دستکش‌های چرمی که قیمت پایین‌تری دارند معمولا آستری از جنس پلی‌استر یا ترکیبی از پلی‌استر و پشم گوسفند دارند. این آسترها دوام بیشتری نسبت به آسترهای کشمیر و یا پشم خالص دارند. تست‌های کیفیت دستکش و آستر آن معمولا با ماندگاری و دوام دستکش کاری ندارند و ظرافت و کیفیت ساخت آن را می‌سنجند و قیمت را بر اساس آن تعیین می‌کنند. پس لازم است بدانید که دستکش‌های با آستر خالص پشم یا کشمیر پس از دو فصل استفاده خراب می‌شوند و آستر آن‌ها از بین می‌رود اما میزان گرم کردن آن‌ها نسبت به ترکیب پلی‌استر و پشم بیشتر است در حالی که آسترهای ترکیب پلی‌استر و پشم دوام بالاتری دارند ولی دستان شما را به اندازه کافی گرم نمی‌کنند. پس باید در خرید دستکش این موارد را مد نظر داشته باشید تا انتخاب درستی انجام دهید.

 

از برندی خرید کنید که در تولید چرم مهارت و دقت دارد

لازم است بدانید که هر چرمی لزوما گران و باکیفیت نیست و صرفا جنس چرم نمی‌تواند دلیل دوام و کیفیت دستکش باشد چون فرآیند فراوری و تهیه چرم و دوخت آن در این میان نقش مهمی را ایفا می‌کند. اگر دستکش چرم قیمت بالایی داشته باشد به معنای آن است که چرم آن از بهترین کیفیت تهیه و دوخته شده است. اما هر گرانی به معنای کیفیت و دوام بیشتر نیست بلکه برندی که شما دستکش چرم را از آن انتخاب می‌کنید نیز اهمیت زیادی دارد. برخی از برندها به تولید چرم‌های عالی و بادوام شهرت دارند و طبیعتا دستکشی که ساخت این برند باشد نیز کیفیت خوبی خواهد داشت و ارزش پولی را که می‌پردازید دارد. پس بهتر است برای خرید یک جفت دستکش چرم اصل و باکیفیت از برند معروف سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید مدت طولانی از آن استفاده کرده و دستان خود را گرم و نرم نگه دارید.

 

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

به طور کلی لباس های نازک که زیر لباس های گرم و ضخیم زمستانی پوشیده می‌شوند، تأثیر زیادی در گرم و خشک نگاه داشتن بدن دارند.

برخی از دستکش های ضدآب و عایقی بسیار سنگین هستند و موجب کند شدن و محدودیت حرکت انگشتان و دست ها می شوند.

اما برای مواقعی که نمی‌خواهید با دست هایتان فعالیت خاصی داشته باشید ولی در عین حال می خواهید که احساس گرمای بیشتری کنید، بهتر است که از آنها استفاده کنید.

جنس پارچه به کار رفته در دستکش نیز اهمیت ویژه ای دارد چرا که باعث می شود انگشتان به راحتی حرکت کنند یا برعکس حرکت آنها را محدود می کند.

پارچه های کشی، حالت ارتجاعی بیشتری دارند لذا با این نوع از دستکش ها می توان کارهای بیشتری انجام داد.

مسلما خودتان نیز می‌دانید که دستکش های زمستانی تنوع زیادی دارند برخی از آنها کوتاه هستند و فقط تا مچ دست را می پوشانند و برخی بلند و حتی تا آرنج نیز بالا می آیند.

اگر از دستکش برای اهداف خاص مثل ورزش کردن و اسکی استفاده می کنید باید به بلندی و کوتاهی آن بیشتر توجه کنید چرا که نیاز دارید قسمت های بیشتری از دست تان‌را بپوشانید.

دستکش ها شکل های خاص و منحصر به فرد دارند، مثلا برخی از آنها مخصوص کار با دستگاه های لمسی هستند یعنی قسمت نوک انگشتان پوشش دهی ندارد.

دستکش های آستری و یا نازک معمولا زیر دستکش های کلفت و ضخیم استفاده می شود تا باز هم ایجاد گرمای بیشتری کنند.

 

 بهترین دستکش ظرفشویی

دستکش چرم

 

افرادی که قرار است مدت زمان طولانی تر را در موقعیت سرد قرار بگیرند مسلما به سراغ خرید دستکش هایی می روند که ایجاد گرمای بیشتر کند و در برابر رطوبت عایق بندی داشته باشد

برای چنین مواقعی دستکش هایی که جا برای انگشت شست و یک جای پاکتی شکل برای چهار انگشت دیگر دارند، مناسب‌ترند چرا که ایجاد گرمای بیشتری می‌کنند اما از طرفی وقتی انگشتان در کنار هم و در تماس هم قرار می گیرند، بعد از گذشت مدتی شروع به عرق کردن می کنند و مقداری رطوبت ایجاد می شود.

تنها راه حل برطرف کردن این مسأله استفاده از یک دستکش آستری و یا نازک دیگر در کنار دستکش اصلی است تا رطوبت بین انگشتان را جذب کند و دست ها را خشک نگاه دارد.

به هنگام رویارویی با سرمای اطراف، عروق و ر‌گ ها منقبض می شوند و خون به صورت محدودتری در بدن گردش می یابد در حالی که برخی از ارگان های اصلی بدن به پمپاژ کامل و دقیق خون در بدن نیاز دارند.

در چنین مواقعی انگشتان دست و پا بی حس و کرخت می شوند حتی این کرختی به گوش ها نیز سرایت می کند تنها راه جلوگیری از این مسأله گرم نگاه داشتن بدن است.

استفاده از کلاه، شال‌گردن، جوراب و دستکش از بی‌حسی اندام های بدن جلوگیری می کند البته اگر نوع مناسب آنها خریداری شده باشد.

انتخاب درست این احتیاجات بستگی به محل سکونت و میزان سرمای محیط دارد.

برخی افراد فقط به جنبه زیبایی و مد اهمیت می دهند در حالی که به غیر از این نکته، راحتی کار و میزان مقاومت در برابر سرما نیز از نکات بسیار مهم است.

اگر می خواهید در فصل سرد به اسکی و یا برف بازی بروید، نیاز به پوشش بیشتر دارید و یا حتی باید از پوشش ضدآب استفاده کنید.

کرختی و بی حسی انگشتان دست ها و پاها آزاردهنده است و هر کسی را ناراحت می کند.

 

دستکش های پشمی

دستکش های پشمی بسیار مقاوم و مناسب برای فصل سرد هستند.

این دستکش ها هم سبک هستند و هم در آنها پوست دست هایتان به راحتی نفس می کشند و در عین حال نیز از عرق کردن و ایجاد رطوبت در دست ها نیز جلوگیری می کنند.

دستکش های پشمی حجم کمی دارند ولی ایجاد گرمای زیادی می کنند. به هنگام استفاده از این دستکش ها می توانید به راحتی به کارهای‌تان بپردازید و بدون محدودیت انگشتانتان را تکان دهید حتی در سرمای شدید.

اغلب دستکش های پشمی یک لایه نازک عایقی دارند تا مقاومت بیشتری در برابر رطوبت محیط داشته باشند. دستکش های پشمی از دستکش های ضدآب طبیعی هستند بنابراین در سرمای بسیار شدید چندان مناسب نیستند.

 

دستکش های عایقی

این دستکش ها نیز دست ها را بسیار گرم نگاه می دارند. به صورت طبیعی و یا مصنوعی عایق بندی شده اند.

این نوع از دستکش ها مقاومت زیادی در برابر آب و هوای سرد دارند و در هر شرایط آب و هوایی دست ها را گرم نگاه می دارند.

 

این دستکش ها برای ورزش های زمستانی، اسکی و … مناسب هستند.

 

 دستکش های نازک و آستری

به طور کلی لباس های نازک که زیر لباس های گرم و ضخیم زمستانی پوشیده می شوند، تأثیر زیادی در گرم و خشک نگاه داشتن بدن دارند.

دستکش های آستری نازک اغلب زیر دستکش های ضخیم استفاده می شوند تا در سردترین روزها نیز دست ها را گرم نگاه دارند.

این دستکش ها بسیار نازک هستند و از مواد کشی درست می شوند و به نحوی طراحی شده اند که به دست ها می چسبند و احساس خشکی و راحتی به دست ها می دهند.

 

این دستکش ها سبک هستند و خیلی راحت در جیب جا می گیرند بنابراین می توانند همیشه همراه شما باشند.

 

دستکش های ضدآب

دستکش های ضدآب از مواد بسیار صنعتی و مقاوم درست می شوند و برای روزهای بارانی، برفی و یا حتی سرد خشک نیز مناسب هستند.

این دستکش ها از نفوذ آب و رطوبت به داخل شان جلوگیری می کنند و حتی رطوبت و عرق انگشتان را نیز جذب می‌کنند اغلب دستکش های ضدآب،  ضد باد نیز هستند.

 

دستکش های مخصوص صفحات نمایشی لمسی

این دستکش ها نیز دست ها را گرم نگاه می دارند و در عین حال کمک می کنند تا وسایل و ابزار لمسی پیرامون تان را نیز به راحتی مورد استفاده قرار دهید بدون آنکه مجبور شوید دستکش را از دست خود در آورید.

 

نگهداری دستکش ظرفشویی

دستکش های عایقی

 

نکات مهمی برای خرید دستکش مناسب

منبع : zendegionline.ir – بیتوته – مجله قرمز

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا