تناسب اندام

از بین بردن چربی دور شکم با حرکات ساده | بخورید و لاغر شوید

از بین بردن چربی های دور شکم گاه کاری سخت و طاقت فرساست. در اینجا با معرفی چند حرکت ساده خواهید دانست چربی ها چقدر سری از بین میروند. همچنین با تغذیه هایی که در از بین بردن چربی ها موثرند آشنا میشوید. با ما همراه باشید.

 

ورزش برای از بین بردن شکم و پهلو

لاغری شکم و پهلو

 

 

همه حرکات ورزشی فواید خاص خود را دارند و می‌توانند به نوعی به کاهش چربی بدن کمک کنند. با این حال برخی از حرکات ورزشی سرعت سوختن چربی‌های بدن را افزایش می‌دهد.

 

سه حرکت ورزشی که تاثیر زیادی بر کاهش چربی‌های بدن به خصوص چربی‌های شکمی دارند، عبارتند از:

 

۱. بالا بردن پاها:

طبق نظر  متخصصان ورزشی این حرکت ورزشی برای قدرتمند شدن عضلات بالا تنه و میان تنه مناسب است و همچنین به سوختن چربی‌های شکم کمک می‌کند. برای انجام این حرکت بر روی کمر دراز بکشید و دو پا را به هم چسبانده و با هم از روی زمین بدون خم شدن زانو بالا ببرید. طوری که پاها با بدن زاویه ۹۰ درجه بسازند. دوباره پاها را پایین بیاورید، اما پاها با زمین تماسی پیدا نکند.

 

۲. حرکت شنای سوئدی:

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که نمی‌توانند حرکت شنای سوئدی را انجام دهند و اولین حرکت سخت است. با این حال حرکت شنای سوئدی فواید زیادی دارد. این حرکت باعث افزایش قدرت عضلات شانه و بازوها می‌شود. همچنین شنای سوئدی بر روی کمر و میان تنه نیز کار می‌کنند. حرکت شنای سوئدی به کاهش وزن کمک می‌کند و در صاف شدن شکم تاثیرگذار است.

 

برای انجام شنای سوئدی بر روی شکم دراز بکشید. کف دست‌ها را بر روی زمین قرار دهید. دست‌ها را صاف کرده و سپس دست‌ها را خم کرد. بدن را پایین بیاورید. چند بار این حرکت را تکرار کنید.

 

۳. دراز و نشست:

انجام دادن حرکت دراز و نشست به صورت مداوم به افزایش قدرت شکم و میان تنه کمک می‌کند.

 

بر روی زمین دراز بکشید. کمی زانوها را خم کنید و کف پاها را بر روی زمین قرار دهید. بدن را صاف از روی زمین بلند کنید و به پاها نزدیک کنید دوباره بدن ر بر روی زمین برگردانید . در این حرکت مراقب باشید که به گردن فشار وارد نشود.

 

بهتر است حداقل چهار بار در هفته‌ این حرکت‌ها را انجام دهید.

 

ورزش کردن به صورت کلی برای سلامتی مفید است . با کاهش وزن بدن احتمال بیماری‌های قلبی و بیماری‌های مزمن مانند سرطان کاهش پیدا می‌کند. برای کاهش وزن باید مراقب برنامه غذایی خود نیز باشید و میزن کالری دریافتی را کم کنید.

 

خوراکی‌هایی که می‌توانند در کاهش چربی‌ها در بافت شکم مؤثر باشند عبارتند از:

– روغن زیتون بهترین روغن

موجود، روغن زیتون است بخصوص نوع خالص که تحت فشار سرما استخراج شده باشد که کیفیت عالی دارد.این روغن دارای چربی‌های غیر اشباع است که برای بدن مفید خواهد بود.همچنین برای افرادی که رژیمهای بدون روغن را دنبال می‌کنند، سرشار از ریز مغذی‌هاست.روغن زیتون موجب همگون‌سازی ریز مغذی‌ها، سنتز هورمونها و کاهش کلسترول می‌شود.البته نباید برای پخت غذا استفاده شود؛ زیرا ترکیبات آن بر اثر گرما تغییر می‌یابد.

 

– بادام این میوه خشک دارای مقدار قابل توجهی پروتئین، فیبرها و کلسیم است.با این حال انرژی مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند.به افرادی که رژیم گیاهخواری دارند و ورزشکاران حرفه‌ای توصیه می‌شود، حتماً بادام را در برنامه تغذیه خود داشته باشند.بادام متابولیسم بدن را فعال می‌کند و موجب کنترل سطح قند خون می‌شود.بادام منبع غنی از امگا ۳ محسوب می‌شود و تاثیر محافظتی در برابر بیماری‌های مرتبط با چاقی دارد.این میوه خوشمزه را می‌توان به تنهایی، همراه با کیک، شیرینی‌ها و شیر مصرف کرد.

 

از بین بردن چربی شکم با لیزر

از بین بردن چربی دور شکم با حرکات ساده

 

– جو دوسر یکی از بهترین خوراکی‌ها در رژیم‌های لاغری جو دوسر است؛ زیرا احساس سیری را به همراه دارد.جو دوسر سرشار از پروتئین و فیبرهاست و خوراکی
ایده آلی برای صبحانه محسوب می‌شود.برای کاهش کلسترول و تصفیه خون مفید است؛ زیرا ترکیباتی دارد که به دفع مواد سمی و چربی‌ها از بدن کمک می‌کند.

 

– کلم بروکلی خوراکی ایده آل برای تکمیل رژیم غذایی لاغری کلم بروکلی است.این نوع کلم برای نایژه‌ها مفید بوده و دارای فیبرها، ویتامین C و کلسیم است.همه این ریز مغذی‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که چربی‌ها جذب کمتری در روده‌ها داشته باشند و در شریانها جمع نشوند.کلم بروکلی همچنین هضم صحیح غذاها را نیز تسهیل می‌کند.همچنین کالری کمی دارد و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

 

– تمشک این میوه خوشمزه قرمز دارای مقدار زیادی آب و فیبرهاست و توصیه می‌شود همیشه مصرف گردد.در هنگام خوردن تمشک، بدن مجبور است انرژی بیشتری تولید کند و در واقع فاقد کالری است.افزون بر این، تمشک سبب فعال شدن جریان خون و تنظیم مقدار سدیم می‌شود.این میوه فلاونوئیدها و آنتوسیان دارد که مانع از جذب قند و چربی در بدن می‌گردد.

 

– ماهی آزاد ماهی آزاد یکی از بهترین منابع امگا ۳ است.در هنگام مصرف این ماهی افزون بر اینکه پروتئین بدن تأمین می‌شود، به تولید کلسترول خوب، هورمونها و صفرا نیز کمک می‌کند.دارای مقدار بالایی ویتامین D است، برای سیستم عصبی مفید می باشد، متابولیسم بدن را فعال می‌کند و موجب سوخت و ساز چربی‌های اضافی شکمی می‌شود.اسیدهای چرب امگا ۳ نمی‌گذارند چربی‌ها در بدن تجمع یابند.بهتر است ماهی پرورشی مصرف کنید؛ زیرا مزیت چنین ماهی‌هایی این است که سرب

و دیوکسین ندارند که دو ماده مضر آب دریا هستند.

 

– چای سبز بهترین چربی سوز برای بدن را باید چای سبز دانست.چای سبز نیز مانند دیگر انواع چای، هضم غذا را تسهیل می‌کند؛ زیرا آب و گرما را به بدن می‌رساند.نوشیدن چای پس از ناهار یا شام تا حدی عملکرد روده‌ها را تسهیل می‌کند و دمای بدن را کاهش می‌دهد که این مسأله به از بین رفتن کالری کمک خواهد کرد.چای سبز محرک بدن است،

فشار خون را پایین می‌آورد، مقدار گلوکز خون را تنظیم می‌کند، رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و جذب کلسیم در استخوانها را تسهیل می‌کند.این چای دارای آنتی اکسیدانهایی به نام کاتچین و پلی فنول‌هاست که به کنترل هورمونها از جمله هورمون استرس کمک می‌کند.چای سبز تغییر حالت قند به چربی را کاهش می‌دهد.

به رغم همه این خواص بی نظیر توجه داشته باشید که بیش از سه فنجان در طول روز ننوشید! بدترین خوراکی‌های زمینه ساز چربی‌های شکم اسیدهای چرب ترانس در  روز چربی‌های شکمی بسیار مؤثرند.این چربی‌ها در بعضی از مارگارین‌ها، بیسکویت‌ها و خوراکی‌هایی که اساسا از روغن‌های هیدروژنه تهیه می‌شود، وجود دارد.آزمایشها ثابت می‌کند، تغذیه با اسیدهای چرب ترانس نسبت به چربی‌های غیر اشباع تک مولکولی سبب افزایش ۳۰ درصدی چربی بیشتر در بافت شکمی می‌شود.

 

ورزش را فراموش نکنید! اگر خواستار رسیدن به تناسب اندام هستید، باید روی تمرینات ورزشی حساب ویژه‌ای باز کنید.ورزش نه تنها موجب تقویت بافتهای شکم و کاهش چربی‌های این اندام می‌شود، بلکه استرس و انسولین را نیز کاهش می‌دهد.

بالا رفتن انسولین خون موجب افزایش کورتیزول؛ هورمون ضد تنظیمی می‌شود.افزایش چربی‌ها مساوی است با افزایش انسولین و در نتیجه افزایش هورمون کورتیزول که در نهایت به تجمع چربی در بافت شکمی می‌انجامد

 

حذف شکم

رژیم لاغری سریع و موثر

از بین بردن چربی دور شکم با حرکات ساده | بخورید و لاغر شوید

منبع: ایسنا – بیتوته – پرشین وی

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا